Miksi ero oli tälle naiselle ”ero ja järkytys”?
Kaverini laittoi viime viikolla paperit vetämään, sivusta seurannut heidän 20v avioliittoaan
- seurasin vierestä miten mies hoiti lapsia, kuljetti harrastuksiin, hoiti pihaa, teki kotitöitä, on vaativa kovapalkkainen työ, ei alko-ongelmaa, pitänyt painonsa normaalina
- ex-vaimo opiskelee, harrastaa aikaavieviä harrastuksia, vaati silti kokoajan lisää kotitöidentekoa mueheltään, raivosi miehelleen lähes päivittäin, kaveri kertoi ettei saanut seksiä yrityksistä huolimatta enää vuosiin, ei saanut hellyyttä
Nyt kun kaverini laittoi eropaperit menemään viime viikolla hänen ex-vaimonsa on järkyttynyt, vihainen, yllättynyt ja syvästi loukkaantunut..
Miten nainen voi asian näin kokea, pystyykö joku selittämään?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkään nainen on opiskellut, 20 vuotta. Luulisi jossain vaiheessa tulevan valmista. Sinun pitää kysyä asiaa kaverisi vaimolta. Me ei voida sitä tietää, koska aloituksen kaltainen tilanne on täysin poikkeuksellinen.
Muutaman vuoden nyt opiskellut AP
No mitä teki sitä ennen?
Töissä ja harrastukset veivät todella paljon aikaa, kun miehellä niitä oli silloinkin hyvin vähän AP
No mitä hittoa. Miehellä oli vaativa työ, mutta silti hänellä oli töitä todella vähän. Mutta sitten on jollakin tavalla väärin, että mieskin teki kotitöitä?
Miehellä oli harrastuksia vähän AP
Mikä on tämä vähän? Säännöllinen harrastus 2-3 kertaa viikossa vieden 2h kerrallaan vai mikä?
Tunnistamisen välttämiseksi en kerro tarkemmin mutta kyse ei ollut liikunnasta eikä liittynyt lasten harrstuksiin, toteutti itseään ja lähes joka ilta AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ilmeisesti miehen puolen kuullut, et naista?
Se joka hakee eroa löytää aina kaiken syyn toisesta, ei itsestään.
Vaikea uskoa, että nainen olisi 20 vuotta vain opiskellut?
Ne lapsetkin pudonneet taivaasta ilman vaimon kohtukyytiä? Ehkä mies kantoi lapset?Voi miten monet kerrat olen kuullut valituksia seksittömistä suhteista ja huomion puuutteesta. Niihin kuiviin vuosiin mahtuu yllättäen kuitenkin sikiämistä ja synnytyksiä...
Saanko kysyä, satutko olemaan neiti-nyksä?
Lapsen saa aikaan parilla yhdynnällä vuodessa, se ei seksielämästä kerro mitään että on lapsia
Oikeasti täysin seksittömässä liitossa eläneenä voin sanoa, että kyllä se vain kertoo seksielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lapsetkin pudonneet taivaasta ilman vaimon kohtukyytiä? Ehkä mies kantoi lapset?Voi miten monet kerrat olen kuullut valituksia seksittömistä suhteista ja huomion puuutteesta. Niihin kuiviin vuosiin mahtuu yllättäen kuitenkin sikiämistä ja synnytyksiä...
Miten lasten kantaminen liittyy yhtään mitenlään? Mua kiinnostaa, koska mulla on 3 enkä ole vielä älynnyt käyttää tätä korttia lusmuiluun tai hankkia jotain muuta etua itselleni. Miten tää toimii? Nytkö alan siis aina silloin tällöin huomauttamaan miten hirveen työn olen tehnyt kun olen ollut (omasta halustani) raskaana kolmesti?
No eiköhän tuo liittynyt siihen, että tosiaankaan ei ole pelkästään opiskellut ja harrastellut 20 vuotta eikä seksittömyyskään ihan tähän kuvioon istu.
ohis
Miten niin? Ei silti mielestäni sovi argumentiksi.. Kuulostaa lähinnä epätoivoselta vetää joku raskaana oleminen tällaiseen yhteyteen. Onko raskauskin nykyään "tekemistä"? Aktiivista toimintaa? Kyllä ihminen voi olla patalaiska ja itsekeskeinen ja silti raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkään nainen on opiskellut, 20 vuotta. Luulisi jossain vaiheessa tulevan valmista. Sinun pitää kysyä asiaa kaverisi vaimolta. Me ei voida sitä tietää, koska aloituksen kaltainen tilanne on täysin poikkeuksellinen.
Muutaman vuoden nyt opiskellut AP
No mitä teki sitä ennen?
Töissä ja harrastukset veivät todella paljon aikaa, kun miehellä niitä oli silloinkin hyvin vähän AP
No mitä hittoa. Miehellä oli vaativa työ, mutta silti hänellä oli töitä todella vähän. Mutta sitten on jollakin tavalla väärin, että mieskin teki kotitöitä?
Miehellä oli harrastuksia vähän AP
Ai okei. Minusta kuulostaa ylipäätään oudolta, että lapsiperheen vanhemmista sanotaan, että toisella oli paljon harratuksia ja toisella vain vähän. Monet kun eivät ehdi harrastaa ollenkaan ja "vain vähän harrastuksia" kuulostaa siltä, että niitä on kuitenkin enemmän kuin yksi.
Jokin tässä kerronnassasi ei nyt vain täsmää.
Pari kertaa kuussa kävi kaverini pelaamassa tennistä AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nainen vielä ex ole...
Mutta takana siis 20v aviossa? Jos eivät ole aiemmpin puhuneet eroaikeista, niin ei mikään ihme, että se nyt tulee yllätyksenä ja tiedosta jopa järkyttyy.
Erosta oli puhuttu useita kertoja mutta nyt mies toteutti sen AP
Ahaa, nyt se selvisi. Mies on luvannut sinulle, että hän eroaa, mutta oikeasti hän ei ole puhunut aiheesta sanallakaan vaimolle. Eiköhän tämä nyt meneillään oleva ero ole vaan puhetta sinun tyynnyttelemiseksi.
Olen mies ja en ole homo, hän on kaverini. Kysyn täältä kun en ymmärrä naista AP
Ystäväni erosivat miehen aloitteesta. Puoliso oli järkyttynyt ja mietti äkillisen ikäkriisin kohdanneen miestä. Mies oli tahollaan miettinyt eroa jo parin vuoden ajan.
Kahden ihmisen käsitys yhteisestä liitosta voi olla kovin erilainen.
Eikä sinun ulkopuolisen käsitys ole yhtään sen oikeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten kantaminen liittyy yhtään mitenlään? Mua kiinnostaa, koska mulla on 3 enkä ole vielä älynnyt käyttää tätä korttia lusmuiluun tai hankkia jotain muuta etua itselleni. Miten tää toimii? Nytkö alan siis aina silloin tällöin huomauttamaan miten hirveen työn olen tehnyt kun olen ollut (omasta halustani) raskaana kolmesti?
No eiköhän tuo liittynyt siihen, että tosiaankaan ei ole pelkästään opiskellut ja harrastellut 20 vuotta eikä seksittömyyskään ihan tähän kuvioon istu.
ohis
Miten niin? Ei silti mielestäni sovi argumentiksi.. Kuulostaa lähinnä epätoivoselta vetää joku raskaana oleminen tällaiseen yhteyteen. Onko raskauskin nykyään "tekemistä"? Aktiivista toimintaa? Kyllä ihminen voi olla patalaiska ja itsekeskeinen ja silti raskaana.
Tarkoitatko, että se mies ra is ka si vaimonsa, vai miten nainen ei ollut siinä lapsen alkuun laittamisessa mukana?
Saisiko ap tähän listattuna työhön tai opiskeluun sekä kotityöhön päivässä mennyt aika ja harrastuksiin tunteina viikossa mennyt aika naisen ja miehen osalta? Päästäisiin vähän sisälle, oliko jaossa epäsuhtaa naisen ja miehen välillä.
Huomioithan myös kotona tehdyn opiskelun/palkkatyön tunneissa ja työ-/opiskelupaikalla matkustamiseen sekä harrastepaikoille matkustamiseen kuluneet ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta takana siis 20v aviossa? Jos eivät ole aiemmpin puhuneet eroaikeista, niin ei mikään ihme, että se nyt tulee yllätyksenä ja tiedosta jopa järkyttyy.
Ahaa, nyt se selvisi. Mies on luvannut sinulle, että hän eroaa, mutta oikeasti hän ei ole puhunut aiheesta sanallakaan vaimolle. Eiköhän tämä nyt meneillään oleva ero ole vaan puhetta sinun tyynnyttelemiseksi.
Olen mies ja en ole homo, hän on kaverini. Kysyn täältä kun en ymmärrä naista AP
No siinä tapauksessa yksinkertaisin ja todennäköisin vastaus on se, että sinä olet kuullut vain tarinan toisen puolen ja sinulle on hieman kaunisteltu asioita. Ei se sen kummempaa ole.
Suurimman osan asioista olen havainnoinut itse, seksinpuute kuulopuheena AP
Miten se nainen nyt yhtäkkiä olikin patalaiska, kun kävi töissä ja harrastamassa ja opiskelunkin aloitti. Se, että nainen ei innostu siitä pihan hoidosta samalla tavalla kuin mies, ei vielä tarkoita laiskuutta.
No kuten huomaat, naisista monet eivät ole reiluja, vaan keksivät ties mitä sepityksiä oman selustansa turvaamiseksi. Kun ero tulee miehelle yllätyksenä, kaikki ovat sitä mieltä, että miehessä on pakostakin ollut vika jo vuosikausia ja nainen on suhteessa uhri. Kukaan ei kyseenalaista mitään. Nyt kun asetelma on toisinpäin, niin hirvee puolustelu "ethän sinä tiedä, nainen on kantanut lapsia, ei ole voinut mennä näin... " Tämä on nähty monta kertaa. Olen itsekin nainen, mutta pyrin pitämään itseni loitolla tuollaisesta epäloogisesta ja epäreilusta seurasta.
Silti: totta on, että tiedät vain toisen version. Sillä ei vielä pitkälle pötkitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä tapauksessa yksinkertaisin ja todennäköisin vastaus on se, että sinä olet kuullut vain tarinan toisen puolen ja sinulle on hieman kaunisteltu asioita. Ei se sen kummempaa ole.
Eikä yhtään mitkään hälytyskellot soineet, kun seksittömässä liitossa elävät ihmiset yhtäkkiä saivatkin lapsia?
Vauvapalsta ei petä taaskaan! Jälleen kaikki käännetään miehen syyksi. Ai että mikä yllätys.
Kyllä meilläkin erosta oltiin puhuttu jo pari vuotta ennen varsinaista eroa. Ei se mitenkään yllätyksenä tullut, kenellekään. Se ei silti poista sitä että ero on aina kriisi, vaikka miten kuvittelisi että sen on jo mielessään käsitellyt.
Itselläni samaan ajankohtaan osui työpaikan vaihto, ja uuden asunnon hankkiminen. Jotkut stressaa jo pelkästään muutosta. Mulla oli siinä kuitenkin aika monta asiaa yhtä aikaa, ja piti miettiä vielä lasten hyvinvointiakin.
Olis jännä tietää mitä tuo nainen oikeasti itse asiasta ajattelee. Sinähän et hänen päänsä sisään pääse, kaikki on toisen käden tietoa tai tulkintaa. Ulkopuolisella harvoin on kovin hyvää käsitystä siitä millaista pariskunnan elämä on kun ketään ei ole katselemassa. Minunkin exäni oli kovin ystävällinen jos meillä oli vieraita, mutta ihan toinen mies jos olimme oman perheen kanssa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko ap tähän listattuna työhön tai opiskeluun sekä kotityöhön päivässä mennyt aika ja harrastuksiin tunteina viikossa mennyt aika naisen ja miehen osalta? Päästäisiin vähän sisälle, oliko jaossa epäsuhtaa naisen ja miehen välillä.
Huomioithan myös kotona tehdyn opiskelun/palkkatyön tunneissa ja työ-/opiskelupaikalla matkustamiseen sekä harrastepaikoille matkustamiseen kuluneet ajat.
Hehheh. Jaossa oli epäsuhta, mutta mielestäni tuo jatkuva miehelle raivoaminen ja tyytymättömyys mieheen ja sen jälkeen täydellinen hämmästyminen että mies jättää oli se tapauksen erikoisuus. AP
Se on kyllä oikeasti niin ettei asiat ole mustavalkoisia parisuhteessa(kaan). Monenlaista koukeroa niihin liittyy, ainakin kun puhutaan pitkästä liitosta. Kauempaa on helppo yksinkertaistaa, keksi joki yksittäinen syy eroon. Nähdä myös se syyllinen ja uhri.
Todellisuus on kuitenkin jotain muuta.
Minua kiinnostaisi mitä kaverisi oli tehnyt liittonsa eteen ennen kuin ryhtyi puuhaamaan eroa? Oliko esim pariterapia kokeiltu?
Ja selvennykseksi vielä, en ole ns naisen puolella enkä epäile kaverisi kertomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei ja mies siis on kertonut rehellisesti syitä tyytymättömyyteensa, oletettavasti vaimo on sen jälkeen joitain pieniä muutoksia tehnyt parempaan? Kumpikin tulleet toisiaan vähän vastaan, jotta arjesta ja elämästä tulisi hitusen parempaa? Mikäli näin on tapahtunut, ei vieläkään ihme, että nainen on hämmästynyt uudesta lopullisesta käänteestä. Mikäli ei mitään ole tehty, eipä voi kuin esittää marttyyria.
Mutta edes sinä et voi tietää, onko nainen yrittänyt mitään vai ei, tuskin mies sulle ihan rehellisesti kertoo, tai ainakin saattaa jättää jotain kertomatta, koska aitoa halua muutokseen ei ole tainnut hetkeen enää ollakkaan, vaikka nainen olisi yrittänytkin parantaa asioita. Koska halua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24/7 päivystät ystäväsi perheen luona? Miten heillä riittää sinulle noin paljon aikaa, kun työ, lapset, opiskelu ja harrastukset vievät siitä ison osan.
Vaimo ärhentelee miehelle... kiire ja stressi, lisänä vieras mies ihmettelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta ei petä taaskaan! Jälleen kaikki käännetään miehen syyksi. Ai että mikä yllätys.
ensin kysytään, miksi nainen voi kokea niin eri tavalla kuin mies ja sitten kun selitetään, se onkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Tarkoitatko, että se mies ra is ka si vaimonsa, vai miten nainen ei ollut siinä lapsen alkuun laittamisessa mukana?
Vanhin lapsi on jo teini joten aika monta seksitöntä vuotta ehtinyt olla AP
Ai okei. Minusta kuulostaa ylipäätään oudolta, että lapsiperheen vanhemmista sanotaan, että toisella oli paljon harratuksia ja toisella vain vähän. Monet kun eivät ehdi harrastaa ollenkaan ja "vain vähän harrastuksia" kuulostaa siltä, että niitä on kuitenkin enemmän kuin yksi.
Jokin tässä kerronnassasi ei nyt vain täsmää.