Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetko jostain jääväsi paitsi, kun sinun nuoruudessa ei ollut somea?

Vierailija
16.05.2020 |

Ei facea, Instaa, snäppiä, jodelia, tinderiä, whatsappia.
Ehkä myöhemmin varhaisakuisuudessa sitten tuli IRC-Galleria ja chattihuoneet.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa yodamainen aloitus: "Koetko jostain jääväsi paitsi"...hä?

Rasisti.

Vierailija
142/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen, että sain elää lapsuuden ilman somea ja nettiä. Kaipauksella muistelen pihaleikkejä ja metsäseikkailuja. Pääsisipä takaisin siihen aikaan vaikka edes hetkisen ajaksi.

Vierailija
144/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen että sain elää normaalin lapsuuden ja nuoruuden. Ehti noita hyvin käyttämään aikuisenakin.

Vierailija
145/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas en todellakaan! Olisi ollut ihan hirveää kasvaa niin että pitäisi koko ajan olla jossain tarjottimella toisten arvioitavana. Säälin todella todella tämän päivän tyttöjä. Kuvitelkaa nyt, tunkea törröhuulikuvia joka tuuttiin ja sitten odotella että tykkääkö joku. Ihan hirveää.

Kyllä aika on kullannut muistot, jos ajattelet ettei ennen vanhaan itseä verrattu muihin. Media ja muoti vaan oli eri. Nyt nuoret vertaa itseään johonki instamalleihin, me verrattiin nuorisolehtien malleihin, mitä näitä nyt oli... Suosikki, Soundi jne. Nyt sentään hyvä, jos näkyy myös lihasta, mun nuoruudessa piti vaan olla mahdollisimman laiha...

Vierailija
146/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, luin kirjoja, pidin päiväkirjaa, kirjoitin kirjeitä.

Vierailija
147/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vannottaa, kuinka elämä oli ennen helpompaa ilman somea.

Mutta entäpä, jos korona olisi tullut 70-luvulla tai 80-luvun alussa, kun televisiossakin ei näkynyt kuin 2-3 kanavaa. Silloin vasta oltaisiin oltu ihan oikeassa eristyksessä. Ei skype-puheluja, ei zoom-konferensseja, ei you tube konsertteja, ei virtuaalijumppa-tai tanssitunteja.

Ilman tietokoneita töitä tehtiin vielä kirjoituskoneilla. Kuinka monella oli sellainen kotikäytössä vai olisiko etätyöt pitänyt tehdä ruutupaperille, ja työpalaverit pitää lankapuhelimella?

Päinvastoin, elämä on nykyään helpompaa. Ja se juuri on se ongelma. Ei elämän kuulu olla helppoa, se passivoi ihmiset ja tylsistyttää aivot.

Vierailija
148/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, että olin ujo nuori enkä uskaltanut mennä seurakuntaan. Netin kautta pystyy osallistumaan nettikirkkoon, lukemaan uskosta ja osallistumaan uskovien ryhmiin esim. facen kautta.

Vierailija
149/152 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu ja kumppanin löytäminen oli helppoa kun ei ollut vielä netin loputtomia lihatoreja. Kun on kaikki klikkauksen päässä niin kukaan ei kelpaa.

Vierailija
150/152 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan ole jäänyt paitsi

Vierailija
151/152 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jäänyt paitsi somekiusaamiselta, joka olisi ollut kohdallani aivan väistämätöntä. en voi edes kuvitella miten julmasti minua olisi salakuvattu ja haukuttu ympäriinsä. 

Vierailija
152/152 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin ola jo 17 kun irc-keksittiin. Ja ihan lapsuuden ja nuoruuden elin ilman somea. Nykyäänkään en käytä enää somea, lopetin kahdeksan vuotta sitten, enkä koe menettäneeni mitään.