Voiko naisystävä vielä muuttua vai lyönkö suoraan hanskat tiskiin?
En ole luovuttaja tyyppiä, niin olen katsonut naisystäväni tekosia läpi sormien. Alan olla väsynyt tilanteeseen ja suhteeseen, jossa minua laiminlyödään ja minua on jopa petetty. Olen kehunut, yrittänyt panostaa suhteeseen, tuonut kukkia ja ollut romanttinen sekä sanonut rakastavani mutta naisystävä moittii minua miehenä ja kaikkea tekemääni kasvotusten. Muiden edessä esittää rakastunutta ja sanoo meidän olevan unelmapari, mutta kotona neljän seinän sisällä asia on toisenlainen. Minä hoidan kodin, talousasiat ja teen ruokaa ja tienaan. Naisystävä ei käy kaupassa muuten kuin ostelemassa tavaroita itselleen. Mieleni on mennyt matalaksi, kun jatkuvasti haukutaan ja huudetaan kuinka surkea mies olen. Viimeisempänä sain tietää, että naisystävä oli suudellut humalassa toista miestä. Meillä on ollut tiukka yhteinen linja pettämisen suhteen, joten teko sattuu.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen ei ole kiinnostunut sinusta eikä rakastunut, eikö se homma jo selkene sinullekin. Voit erota ja hankkia uuden asunnon. Eroaminen ei ole luovuttamista eikä häviämistä, se on vain parempi siinä tilanteessa tehdä johtopäätökset. Jotkut saavat vain ahdistusta yms jatkamalla turhaan suhteessa vuosikausia, josta ei tule mitään ja muualta voisi löytyä uusi ihailunkohde tai kiinnostuksia /harrastuksia. Sinkkuna vointisi paranee jo
Olen jo kerran sanonut asiallisesti, että jos juominen ei lopu niin voi muuttaa muualle. Minä omistan asunnon, jossa asumme yhdessä. Tuolloinkin krapulassa itkua tihrusti etten voi hylätä häntä mutta kyllä voin. Olisi tehnyt mieli kantaa naisystävän tavarat pihalle, mutta periksiantamattomuus ja hyvä sydän eivät sallineet sitä. Tälläkin hetkellä mietin tekeväni niin, kun naisystävä on viettämässä iltaa kaverinsa luona.
Tähän liittyen kysyisin ihan yleisellä tasolla, että kuinka nopeasti voi saada toisen pois omistamastaan asunnosta. Jos siis se toinen on kirjoilla myös siinä asunnossa?
Ei se ihan käden käänteessä käy, jos toinen ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään.
Jos teillä on vuokrasopimus, niin se täytyy ensin irtisanoa irtisanomisaikaa noudattaen. Yleensähän mitään sopimuksia ei ole, ja silloin täytyy vain kehottaa toista muuttamaan muualle. Asunto on kuitenkin myös hänen kotinsa, joten väkisin ei voi heittää pihalle, eikä esim. vaihtaa lukkoja toisen ollessa poissa, silloin syyllistyisi oman käden oikeuteen. Jos toinen ei sovinnolla lähde, niin on haettava häätöä käräjäoikeudesta. Vastaajalla on ensin vastausaika ja sen jälkeen vielä kestää jonkin aikaa riippuen siitä, kuinka paljon tuomioistuimessa on juttuja jonossa. Jos vielä tuomion antamisen jälkeenkään asukas ei lähde vapaaehtoisesti, tuomion pakkotäytäntöönpanoa on haettava ulosottovirastosta, jolloin viime kädessä ulosottomies poliisin avustuksella saattelee oikeudetta asuvan pois kämpästä. Helposti saattaa mennä monta kuukautta tähän koko prosessiin.
Jätä tuollainen pas ki ai nen.
Ansaitset parempaa, tuo nainen jonkun kaltaisensa.
Naisen täytyy ymmärtää että käytöksensä ei ole sopivaa, eli täytyy itsekin haluta muuttua. Terapiaa suosittelen, se saattaa avata hänen silmänsä, jos siis on avoimella mielellä.
Terapia-kortti kannattaa aina kääntää.
Tilanne muuttuu tuosta korkeintaan pahemmaksi. Kamppeet kasaan, kiitti moi ja kohti onnellisempaa elämää.
Ihan hirveää luettavaa. Olen todella pahoillani puolestasi, mutta kai sinä ymmärrät ettei tuo ole aitoa rakkautta? Nainen selvästi käyttää sinua vain hyväksi. Meitä hyviä naisiakin löytyy vielä. Kannattaa lähteä etsimään.
Siis onko kyse naisystävästä vai avovaimosta? Vasta sitouduttuanne avoliittoon pitkän seurustelun ja perusteellisen tuntemisen jälkeen hän yllättäen muuttuikin tuollaiseksi?
Nainen kohtelee sinua noin koska käyttäydyt (ehkä tiedostamattasi) alistuvasti. Samasta syystä hän ei arvosta sinua.
Nyt jämäkkyyttä! Et hyväksy mitä tahansa käytöstä. Vaadit että sinua kohdellaan kunnioittavasti. Ja tällä en tarkoita että naisen tulisi vuorostaan alistua tai sinun alistaa häntä. Keskustelette myös kotityöjaot ym uusiksi. Valmistaudu koukkuun ja riitoihin, älä pelkää niitä. Kaikki VOI muuttua vielä paremmaksi, mutta sun täytyy alkaa muuttaa omaa käytöstäsi. Toinen vaihtoehto on jatkaa nykyisellä linjalla.
Suhde on epäterve eikä sitä kannata jatkaa. Samalla tiedän, kuinka vaikeaa sellaisesta on irtautua. Vaikka näkee kaiken pahuuden, on vaikea uskoa puolison tahallaan olevan sellainen. Ilkeys menee ihon alle niin pitkään kunnes myöntää itselleen toisen olevan laskelmoiva, ilkeä ja kykenemätön aidosti rakastamaan. Meillä puolisoni huono käytös on lisääntynyt suhteen edetessä ja muuttunut vaikeammaksi sietää kun omat voimat vähenee. Lähteminen on vaikeaa monesta syystä mutta isona jarruna toimii ettei suostu keskustelemaan erosta ja alkaa käyttäytyä epäasiallisesti ja uhkaavasti niissä tilanteissa. Paiskoo tavaroita päälle, puristaa käsiin mustelmia, tönii, karjuu naaman edessä, uhkailee jne. Näiden kohtausten jälkeen elämä palaa normaaliksi ja jatkuu sellaisena jos pidän suuni kiinni. Jos epäilet puolisoasi luonnehäiriöiseksi, älä anna asioiden mennä näin pitkälle. Hukkaat vuosia jotka voisit viettää hyvässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä Porvoossa kaikki naiset ja miehet kirjoittaa kuin yhdestä kynästä?
Asuinpaikkakunnasta riippumatta ihmiset tarpeineen ovat aika samanlaisia.
Siksi kirjoitellaan samankaltaisesti ja on mahdollista saada vertaistukea tai vaikka kritiiikkiä, mutta yleensä ymmärretään, mitä kirjoittaja tarkoittaa.
- Porvoo-putkiaivokommentoija ehkä kokee toisin.
Vierailija kirjoitti:
En ole luovuttaja tyyppiä, niin olen katsonut naisystäväni tekosia läpi sormien. Alan olla väsynyt tilanteeseen ja suhteeseen, jossa minua laiminlyödään ja minua on jopa petetty.
-oletteko miettineet yhteistä ulkopuolista apua?
Olen kehunut, yrittänyt panostaa suhteeseen, tuonut kukkia ja ollut romanttinen sekä sanonut rakastavani mutta naisystävä moittii minua miehenä ja kaikkea tekemääni kasvotusten.
-oletko kysynyt mitä hän kaipaa tai kertonut mitä sinä haluat?
Muiden edessä esittää rakastunutta ja sanoo meidän olevan unelmapari, mutta kotona neljän seinän sisällä asia on toisenlainen.
-oikeasti on varmasti sitä mieltä edelleen
Minä hoidan kodin, talousasiat ja teen ruokaa ja tienaan. Naisystävä ei käy kaupassa muuten kuin ostelemassa tavaroita itselleen.
-masennus, ei pysty miettimään kuin omia asioita vaikka onkin epäloogista, tiedostaa varmasti
Mieleni on mennyt matalaksi, kun jatkuvasti haukutaan ja huudetaan kuinka surkea mies olen.
-hän näkee omat vikansa "sinussa" ja purkaa sen noin.
Viimeisempänä sain tietää, että naisystävä oli suudellut humalassa toista miestä. Meillä on ollut tiukka yhteinen linja pettämisen suhteen, joten teko sattuu.
-kuinka kova humala? muisti mennyt? avunhuudolta kuulostaa.
Ei humala vie harkintakykyä, mutta poistaa estoja, joten silloin toteuttaa sitä "itseään".
Ap voisi hankkia uuden ja paremman elämän. Miksi suostua ylläpitämään naisen kaksinaamaista kulissia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen ei ole kiinnostunut sinusta eikä rakastunut, eikö se homma jo selkene sinullekin. Voit erota ja hankkia uuden asunnon. Eroaminen ei ole luovuttamista eikä häviämistä, se on vain parempi siinä tilanteessa tehdä johtopäätökset. Jotkut saavat vain ahdistusta yms jatkamalla turhaan suhteessa vuosikausia, josta ei tule mitään ja muualta voisi löytyä uusi ihailunkohde tai kiinnostuksia /harrastuksia. Sinkkuna vointisi paranee jo
Olen jo kerran sanonut asiallisesti, että jos juominen ei lopu niin voi muuttaa muualle. Minä omistan asunnon, jossa asumme yhdessä. Tuolloinkin krapulassa itkua tihrusti etten voi hylätä häntä mutta kyllä voin. Olisi tehnyt mieli kantaa naisystävän tavarat pihalle, mutta periksiantamattomuus ja hyvä sydän eivät sallineet sitä. Tälläkin hetkellä mietin tekeväni niin, kun naisystävä on viettämässä iltaa kaverinsa luona.
Tähän liittyen kysyisin ihan yleisellä tasolla, että kuinka nopeasti voi saada toisen pois omistamastaan asunnosta. Jos siis se toinen on kirjoilla myös siinä asunnossa?
Ei se ihan käden käänteessä käy, jos toinen ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään.
Jos teillä on vuokrasopimus, niin se täytyy ensin irtisanoa irtisanomisaikaa noudattaen. Yleensähän mitään sopimuksia ei ole, ja silloin täytyy vain kehottaa toista muuttamaan muualle. Asunto on kuitenkin myös hänen kotinsa, joten väkisin ei voi heittää pihalle, eikä esim. vaihtaa lukkoja toisen ollessa poissa, silloin syyllistyisi oman käden oikeuteen. Jos toinen ei sovinnolla lähde, niin on haettava häätöä käräjäoikeudesta. Vastaajalla on ensin vastausaika ja sen jälkeen vielä kestää jonkin aikaa riippuen siitä, kuinka paljon tuomioistuimessa on juttuja jonossa. Jos vielä tuomion antamisen jälkeenkään asukas ei lähde vapaaehtoisesti, tuomion pakkotäytäntöönpanoa on haettava ulosottovirastosta, jolloin viime kädessä ulosottomies poliisin avustuksella saattelee oikeudetta asuvan pois kämpästä. Helposti saattaa mennä monta kuukautta tähän koko prosessiin.
Kannattaako ääritapauksessa (avokki ei suostu muuttamaan) laittaa asunto myyntiin? Ehkä tuo silloin säikähtäisi ja alkaisi etsiä uutta kattoa päänsä päälle? Ja ap ilmoittaisi katselevansa yksiötä/harkitsevansa Etelä-Afrikkaan muuttoa tms. Asuntonäyttö itsetehtynä ei maksa.
Onhan tuo tietysti raju ja vaivalloinen keino. Ja epävarma monessa mielessä, jos koti kuitenkin on omistajalle mieluinen paikka. - Tietysti prosessia voi venyttää, mutta jos toinen uskoo siihen ja lähtee, voi myyntiaikeet sitten haudata - vaihtaa vain varmuudeksi lukot.
Nainen pitää sinua arjen mahdollistajana ja taloudellisista syistä. Lähtee kun löytää toisen.
Eroa hyvä mies ja hae parempi nainen. Ei muutu!
Vanhemman naisen neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Naisesi ei arvosta sinua, se on selvä. Hän pitää sinua itsestäänselvyytenä. Jostain syystä naisystäväsi pitää itseään parempiarvoisena, ja oikeuttaa siten törkeän käytöksensä sinua kohtaan. On hienoa, että et ole luovuttajatyyppiä. Sitä piirrettä tullaan vielä arvostamaan seuraavassa, rakastavassa suhteessasi. Kaikilla pareilla on joskus vaikeuksia, mutta tuollainen toisen jatkuva mollaaminen ja oma itsekkyys (shoppailu vain itselleen, vieraan miehen suutelu) ei ole normaalia.
Suosittelen päättämään suhteen. Tsemppihali!
T. Nelikymppinen nainen
Tässä oli hyvä kommentti! Elämä vaan paranee, kun huonosta suhteesta lähtee niin alkushokin jälkeen se vapaasti hengittäminen on aika makeeta. T. Nelivitonen mies.
Haluatko loppuelämäsi kurjuuden ja katsoa alkoholistiksi kehittyvää naista? Älä eroa.
Haluatko tasaveroisen suhteen ja hyvän naisen? Eroa.
Ainoa tapa saada kirjoilla oleva muuttoa vastustava ex-avopuoliso laillisesti ulos asunnosta on käräjäoikeudesta haettu häätö.
Tietenkin asunnon voi myös myydä, mutta sekään ei ole kovin nopea tapa.
Vierailija kirjoitti:
... Kuulostat Ap ihanalta, toivottavasti naisesi ja sinä löydätte sen punaisen langan. Ja naisesi löytää sinut uudestaan
löytää sinut uudestaan=löytää sinun lompakkosi aina vaan ja uudestaan
Vierailija kirjoitti:
Nainen kohtelee sinua noin koska käyttäydyt (ehkä tiedostamattasi) alistuvasti. Samasta syystä hän ei arvosta sinua.
Nyt jämäkkyyttä! Et hyväksy mitä tahansa käytöstä. Vaadit että sinua kohdellaan kunnioittavasti. Ja tällä en tarkoita että naisen tulisi vuorostaan alistua tai sinun alistaa häntä. Keskustelette myös kotityöjaot ym uusiksi. Valmistaudu koukkuun ja riitoihin, älä pelkää niitä. Kaikki VOI muuttua vielä paremmaksi, mutta sun täytyy alkaa muuttaa omaa käytöstäsi. Toinen vaihtoehto on jatkaa nykyisellä linjalla.
...ja kolmas eli paras vaihtoehto on laittaa muija pihalle. Elätys loppuu nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämän olisi kirjoittanut nainen, olisi jo tullut kymmeniä voimaantuneiden feministien ja muiden sekopäiden tukiviestejä.
Tässä on jo monta kommenttia, jossa aloittajalle on sanottu, että tuosta ei tule mitään. Etkö osaa lukea?
Juu, puolet kommenteista ovat asiaa, puolet ivailevat ja tuntevat vahingoniloa.
Tuntuu että nainen pitää sinua itsestään selvyytenä. Hän ei rakasta sinua. Joku toinen arvostaa ja rakastaa varmasti.