Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko naisystävä vielä muuttua vai lyönkö suoraan hanskat tiskiin?

Vierailija
15.05.2020 |

En ole luovuttaja tyyppiä, niin olen katsonut naisystäväni tekosia läpi sormien. Alan olla väsynyt tilanteeseen ja suhteeseen, jossa minua laiminlyödään ja minua on jopa petetty. Olen kehunut, yrittänyt panostaa suhteeseen, tuonut kukkia ja ollut romanttinen sekä sanonut rakastavani mutta naisystävä moittii minua miehenä ja kaikkea tekemääni kasvotusten. Muiden edessä esittää rakastunutta ja sanoo meidän olevan unelmapari, mutta kotona neljän seinän sisällä asia on toisenlainen. Minä hoidan kodin, talousasiat ja teen ruokaa ja tienaan. Naisystävä ei käy kaupassa muuten kuin ostelemassa tavaroita itselleen. Mieleni on mennyt matalaksi, kun jatkuvasti haukutaan ja huudetaan kuinka surkea mies olen. Viimeisempänä sain tietää, että naisystävä oli suudellut humalassa toista miestä. Meillä on ollut tiukka yhteinen linja pettämisen suhteen, joten teko sattuu.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele seireenin laulua. Aloittajan tapauksessa ongelmana on jos hän antaa vielä yhden mahdollisuuden, niin nainen voi väliaikaisesti parantaa tapansa. Mutta melko pian kaikki jatkuu vanhaan malliin. Siksi parasta on ajaa nainen pois eikä enää koskaan olla minkäänlaisessa yhteydessä. 

Vierailija
62/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei ole kiinnostunut sinusta eikä rakastunut, eikö se homma jo selkene sinullekin. Voit erota ja hankkia uuden asunnon. Eroaminen ei ole luovuttamista eikä häviämistä, se on vain parempi siinä tilanteessa tehdä johtopäätökset. Jotkut saavat vain ahdistusta yms jatkamalla turhaan suhteessa vuosikausia, josta ei tule mitään ja muualta voisi löytyä uusi ihailunkohde tai kiinnostuksia /harrastuksia. Sinkkuna vointisi paranee jo

Olen jo kerran sanonut asiallisesti, että jos juominen ei lopu niin voi muuttaa muualle. Minä omistan asunnon, jossa asumme yhdessä. Tuolloinkin krapulassa itkua tihrusti etten voi hylätä häntä mutta kyllä voin. Olisi tehnyt mieli kantaa naisystävän tavarat pihalle, mutta periksiantamattomuus ja hyvä sydän eivät sallineet sitä. Tälläkin hetkellä mietin tekeväni niin, kun naisystävä on viettämässä iltaa kaverinsa luona.

Tähän liittyen kysyisin ihan yleisellä tasolla, että kuinka nopeasti voi saada toisen pois omistamastaan asunnosta. Jos siis se toinen on kirjoilla myös siinä asunnossa?

Ei se ihan käden käänteessä käy, jos toinen ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään.

Jos teillä on vuokrasopimus, niin se täytyy ensin irtisanoa irtisanomisaikaa noudattaen. Yleensähän mitään sopimuksia ei ole, ja silloin täytyy vain kehottaa toista muuttamaan muualle. Asunto on kuitenkin myös hänen kotinsa, joten väkisin ei voi heittää pihalle, eikä esim. vaihtaa lukkoja toisen ollessa poissa, silloin syyllistyisi oman käden oikeuteen. Jos toinen ei sovinnolla lähde, niin on haettava häätöä käräjäoikeudesta. Vastaajalla on ensin vastausaika ja sen jälkeen vielä kestää jonkin aikaa riippuen siitä, kuinka paljon tuomioistuimessa on juttuja jonossa. Jos vielä tuomion antamisen jälkeenkään asukas ei lähde vapaaehtoisesti, tuomion pakkotäytäntöönpanoa on haettava ulosottovirastosta, jolloin viime kädessä ulosottomies poliisin avustuksella saattelee oikeudetta asuvan pois kämpästä. Helposti saattaa mennä monta kuukautta tähän koko prosessiin.

Ei ole vuokra-asunto. Minä omistan asunnon, olen maksanut kaiken ja ostanut yksin. Naisystävä on kirjoilla, mutta ei ole osallistunut kustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyse naisystävästä vai avovaimosta? Vasta sitouduttuanne avoliittoon pitkän seurustelun ja perusteellisen tuntemisen jälkeen hän yllättäen muuttuikin tuollaiseksi?

Emme ole kihloissa mutta asumme yhdessä. Naisystävä ei ollut tällainen suhteen alussa vaan on vähitellen muuttunut pahemmaksi.

Vierailija
64/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei ole kiinnostunut sinusta eikä rakastunut, eikö se homma jo selkene sinullekin. Voit erota ja hankkia uuden asunnon. Eroaminen ei ole luovuttamista eikä häviämistä, se on vain parempi siinä tilanteessa tehdä johtopäätökset. Jotkut saavat vain ahdistusta yms jatkamalla turhaan suhteessa vuosikausia, josta ei tule mitään ja muualta voisi löytyä uusi ihailunkohde tai kiinnostuksia /harrastuksia. Sinkkuna vointisi paranee jo

Olen jo kerran sanonut asiallisesti, että jos juominen ei lopu niin voi muuttaa muualle. Minä omistan asunnon, jossa asumme yhdessä. Tuolloinkin krapulassa itkua tihrusti etten voi hylätä häntä mutta kyllä voin. Olisi tehnyt mieli kantaa naisystävän tavarat pihalle, mutta periksiantamattomuus ja hyvä sydän eivät sallineet sitä. Tälläkin hetkellä mietin tekeväni niin, kun naisystävä on viettämässä iltaa kaverinsa luona.

Tähän liittyen kysyisin ihan yleisellä tasolla, että kuinka nopeasti voi saada toisen pois omistamastaan asunnosta. Jos siis se toinen on kirjoilla myös siinä asunnossa?

Ei se ihan käden käänteessä käy, jos toinen ei suostu vapaaehtoisesti lähtemään.

Jos teillä on vuokrasopimus, niin se täytyy ensin irtisanoa irtisanomisaikaa noudattaen. Yleensähän mitään sopimuksia ei ole, ja silloin täytyy vain kehottaa toista muuttamaan muualle. Asunto on kuitenkin myös hänen kotinsa, joten väkisin ei voi heittää pihalle, eikä esim. vaihtaa lukkoja toisen ollessa poissa, silloin syyllistyisi oman käden oikeuteen. Jos toinen ei sovinnolla lähde, niin on haettava häätöä käräjäoikeudesta. Vastaajalla on ensin vastausaika ja sen jälkeen vielä kestää jonkin aikaa riippuen siitä, kuinka paljon tuomioistuimessa on juttuja jonossa. Jos vielä tuomion antamisen jälkeenkään asukas ei lähde vapaaehtoisesti, tuomion pakkotäytäntöönpanoa on haettava ulosottovirastosta, jolloin viime kädessä ulosottomies poliisin avustuksella saattelee oikeudetta asuvan pois kämpästä. Helposti saattaa mennä monta kuukautta tähän koko prosessiin.

Ei ole vuokra-asunto. Minä omistan asunnon, olen maksanut kaiken ja ostanut yksin. Naisystävä on kirjoilla, mutta ei ole osallistunut kustannuksiin.

Silloinkin sinun on haettava häätöä käräjäoikeudesta, ellei hän muuten suostu lähtemään.

Mutta kysyn uudelleen: ihan oikeastiko hän muuttui tuollaiseksi vasta avoliitossa? Seurusteluvuosinanne oli ihan erilainen?

Vierailija
65/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin sinun on haettava häätöä käräjäoikeudesta, ellei hän muuten suostu lähtemään.

Mutta kysyn uudelleen: ihan oikeastiko hän muuttui tuollaiseksi vasta avoliitossa? Seurusteluvuosinanne oli ihan erilainen?

Jokaisessa on huonoja piirteitä, jotka korostuu vuosien myötä ja lisääkin voi tulla esiin. Luonnehäiriöisen kanssa ongelma on, että monesti tekee alkuun niin suuren vaikutuksen, että sitä luulee toisen olevan parasta, mitä elämä voi tarjota. Huono käytös hiipii hiljalleen ja muutos unelmien kumppanista hirviöksi tapahtuu huomaamatta. Siinä voi mennä kauan että havahtuu tähän muutokseen, omaan huonoon vointiin ja etenkin siihen että huonovointisuus johtuu puolisosta.

Luonnehäiriöisen kanssa ongelma ei ole se, ettei huonoja piirteitä välttämättä olisi huomannut vaan se, että tältä puuttuu tahto olla hyvä sinua kohtaan, kyky katua tekojaan ja muuttaa käytöstään. Se olet aina sinä, joka tahdot olla hyvä, kadut ja muutat käyttäytymistäsi. Siitä on turhaa syyllistää ettei muka ole nähnyt merkkejä tai miksi antaa kohdella itseään huonosti. Monesti nämä ovat oppineet alistavan käyttäytymismallin kotoaan ja tasan tietävät, miten käyttäytymällä saavat tahtonsa läpi. Ovat olleet ensin itse mielivallan uhreja ja vuosien myötä muuttuneet samanlaisiksi.

Vierailija
66/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymys on, voitko sinä muuttua. Kai muistit olla polvillaan, kun annoit kukkia, että varmasti tuli selväksi, että olet alempiarvoinen ja onnekas, jos onnistut saamaan tämän kallisarvoisen ihmisyksilön mielisuosion.

Vierailija
67/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellinen kysymys on, voitko sinä muuttua. Kai muistit olla polvillaan, kun annoit kukkia, että varmasti tuli selväksi, että olet alempiarvoinen ja onnekas, jos onnistut saamaan tämän kallisarvoisen ihmisyksilön mielisuosion.

En näe mitään syytä kosia naista, joka ei rakasta ja välitä minusta.

Vierailija
68/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut kosimista, vaan sitä, että olisiko sinun mahdollista muuttua mieheksi, joka ei katso naista alhaalta ylös vaan jolla olisi sellaista arvoa, että nainen alkaisi jahdata sinua, vaikka et yrittäisi miellyttää häntä koko ajan kaikin tavoin.

Vierailija
69/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa on huonoja piirteitä, jotka korostuu vuosien myötä ja lisääkin voi tulla esiin. Luonnehäiriöisen kanssa ongelma on, että monesti tekee alkuun niin suuren vaikutuksen, että sitä luulee toisen olevan parasta, mitä elämä voi tarjota. Huono käytös hiipii hiljalleen ja muutos unelmien kumppanista hirviöksi tapahtuu huomaamatta. Siinä voi mennä kauan että havahtuu tähän muutokseen, omaan huonoon vointiin ja etenkin siihen että huonovointisuus johtuu puolisosta.

Luonnehäiriöisen kanssa ongelma ei ole se, ettei huonoja piirteitä välttämättä olisi huomannut vaan se, että tältä puuttuu tahto olla hyvä sinua kohtaan, kyky katua tekojaan ja muuttaa käytöstään. Se olet aina sinä, joka tahdot olla hyvä, kadut ja muutat käyttäytymistäsi. Siitä on turhaa syyllistää ettei muka ole nähnyt merkkejä tai miksi antaa kohdella itseään huonosti. Monesti nämä ovat oppineet alistavan käyttäytymismallin kotoaan ja tasan tietävät, miten käyttäytymällä saavat tahtonsa läpi. Ovat olleet ensin itse mielivallan uhreja ja vuosien myötä muuttuneet samanlaisiksi.

Kannoin kamat eilen myöhään ulos ja tänään aamupäivällä vaihdatin lukot asuntooni. Olen yrittänyt soittaa ilman vastausta ja äsken lähetin viestin, että voi hakea tavaransa pihalta mutta takaisin en ota. Omalta puoleltani suhteemme oli tässä. Naisystävä ei ole vieläkään tullut kotiin ja puhelimensa on pois päältä.

Vierailija
70/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimittu, olipa juoppo nainen/mies niin ei se kulumalle lähde, vaan pakko potkaista ulos. Naisesi käytti sinua hyväkseen, löydät kyllä paremmankin.

Vierailija
71/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä onnella naisystävä hakee kamansa ja lähtee niille teilleen.

Luultavasti jonkun toisen miehen luo joka maksaa naisen asumisen.

Huonossa tapauksessa alkaa riidellä, että on kirjoilla asunnossasi. Jos ei ole uutta paikkaa minne mennä.

Tuo on ikävä kyllä totta, että jos hän on kirjoilla asunnossasi niin voi alkaa riidellä kun vaihdoit lukot ja veit kamat ulos.

Vierailija
72/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä. Juttelisit hänelle ja sanoisit nuo asiat hänelle että sinusta tuntuu tuolta mitä tänne kirjoitit ettet kohta enää tiedä mitä tehdä. Kerro myös että sinua haittaa se että sun näkökulmasta nainen menee kauppaankin mennessään ostelee vain itselleen ja haluaisit huomioisi paremmin. Huomaan tekstistäsi että alat oleen turhautunut ja et tiedä mitä tehdä vaikka haluaisit naisen kanssa olla. Kerro että olisi vastavuoroisesti mukava saada häneltäkin hyviä tekoja jotka kertoisivat että hän välittää. Annat soppa kauhalla mutta mitään et saa takaisin, onko nainen tajunnut edes asiaa vai pitääkö vain huolen siittä että sinun täytyy todistella rakkauttasi.. aina ei huomaa toiseen panostaa kun tarkkailee toisen kiinnostusta..en osaa selittää. Olet huovaavainen kun ostelet kukkia ja sanot välittäväsi, nainen moittii sinua ja sinusta tuntuu hän ei arvosta sinua. Koitappa olematta tehdä näitä tekoja katso huomaako nainen vai rupeaako vain moittimaan lisää. 

Älä eroa.

Vierailija
73/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon voi muuttua

Vierailija
74/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei välttämättä mielestäni kyllä luonnehäiriöinen ole, ei vain ehkä tajua täysin sinun näkökulmaasi ja varmaan joku onglema suhteessa on, nyt kommunikaation puutetta tai jtn epäselvyyttä miksi käyttäytyy noin ja sinä näät asiat noin. Minulla oli samankaltainen suhde että mies osteli kukkia ja näytti välittävänsä ja minä muutuin ja vain valitin, ja murehdin. Pääasiassa. Myös mies joutui maksamaan kauppa ostoksia kun itse menin kauppaan en halunnut kuluttaa omia rahojani yhteisiin ostoksiin niin paljon ja mietin lähinnä enemmän vain mitä mitä tarvin kunnes mies sanoi tästä että kun menen kauppaan ostan lähinnä itselleni tai jos tilaan ruokaa joskus kysyn haluaako hänkin mutta pääasiassa oletan että joko mies tekee ruuat tai jos ei haen vain itselleni. Aloin käyttäytymään näin ja valitin vain miehelle mikä oli vikana koko ajan koska selkeesti suhteessa oli jokin ongelma. En ollut varma enään kuinka paljon hän minusta välittää vaikka hän sitä kokoajan näytti, kun osti kukkia,ja oli hyvä minua kohtaan kunnes sitten lopetti nämä. Kun ei sanut minulta mitään vastineeksi. Mies lopetti nämä ja vasta sitten tajusin että kyllä häntä ehkä sitten vielä kiinnostikin ja aloin panostamaan suhteeseen.

Vierailija
75/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa kirjoitti:

Älä jätä. Juttelisit hänelle ja sanoisit nuo asiat hänelle että sinusta tuntuu tuolta mitä tänne kirjoitit ettet kohta enää tiedä mitä tehdä. Kerro myös että sinua haittaa se että sun näkökulmasta nainen menee kauppaankin mennessään ostelee vain itselleen ja haluaisit huomioisi paremmin. Huomaan tekstistäsi että alat oleen turhautunut ja et tiedä mitä tehdä vaikka haluaisit naisen kanssa olla. Kerro että olisi vastavuoroisesti mukava saada häneltäkin hyviä tekoja jotka kertoisivat että hän välittää. Annat soppa kauhalla mutta mitään et saa takaisin, onko nainen tajunnut edes asiaa vai pitääkö vain huolen siittä että sinun täytyy todistella rakkauttasi.. aina ei huomaa toiseen panostaa kun tarkkailee toisen kiinnostusta..en osaa selittää. Olet huovaavainen kun ostelet kukkia ja sanot välittäväsi, nainen moittii sinua ja sinusta tuntuu hän ei arvosta sinua. Koitappa olematta tehdä näitä tekoja katso huomaako nainen vai rupeaako vain moittimaan lisää. 

Älä eroa.

Että pitäisi anella petturia palaamaan vielä. Nainenhan on yötä teillä tietymättömillä.

Ei pettäjäluonne muutu.

Vierailija
76/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen2020 kirjoitti:

Uskon voi muuttua

Muuttaminen on nyt parempi vaihtoehto. Muuttuminen on tosiaan uskon asia ap:n kuvaaman mukaisessa tilanteessa.

Vierailija
77/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Naisystävän kamat pihalle ja lukot vaihtoon.

2. Menet itse hotelliin pariksi yöksi, niin ei tarvitse kuunnella ulinaa. Jätät vaikka lapun kamojen päälle, että nyt erottiin, kun juot vain ja jäit kiinni pettämisestä.

3. Puhelin kiinni ja vietät aikaa omien tukiverkkojen kanssa. Kaverit / sukulaiset, haet heiltä tukea. Jopa terapeutille soittaminen voisi olla paikallaan.

Tsemppiä!

Vierailija
78/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olet liian "täydellinen" Etkä tarvitse naista mihinkään? Nainen hakee huomiota muualta.... Syitä on monia. Miksi ihmisen ei tarvitsisi muuttua? Kyllä me jokainen osaamme olla.. Joku miellyttäjä eli ei kerro totuutta ja toinen taas hankala. Toiset ovat luonnonlapsia. Hankaluuksista pitäisi puhua, ennen kuin tilanne on liian paha. Rakkaus on sen arvoista. Kuulostat Ap ihanalta, toivottavasti naisesi ja sinä löydätte sen punaisen langan. Ja naisesi löytää sinut uudestaan

Tämä oli kyllä harvinaisen sekavaa tajunnanvirtaa ja väistelyä. Ja kauheasti kolmoispisteiden käytöllä esiin tuotua epävarmuutta. Toivottavasti sä et oikeasti ole tuollainen, tai jos olet et ainakaan ole ihmissuhteessa.

Mutta. Kukaan toisesta välittävä ei käyttäydy kuin ap:n vaimo. Jos on siis yli 12 vuotta eikä mielenterveysongelmia. Kuten tunnekylmää, heikkoa ja kieroa luonnetta.

Jos nainen tarvitsee huomiota, hän voi tasavertaisessa suhteessa sen kyll sanoa. Tai sanoa jos ymmärtää että mitkään pelit ja leikit ei auta, vaan ihan selkeät sanat. Kuka voi tosta kieroilusta ymmärtää mitään muuta kuin että muija on vtumainen ja hvetin tyhmäkin, jos ei puhu?

Tuntuu siltä, että tämä kolmoispistekommentoija haluaa suhteen joss sitä kohdellaan kusipäisesti ja hän kokee sitten olevansa turvassa. Joku lapsuuden trauma varmaan, mutta kuule kaikki eivät tykkää sellaisesta. Osa haluaa vaan olla onnellisia ja saada arvostusta.

Vierailija
79/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikekcl kirjoitti:

Nainen ei välttämättä mielestäni kyllä luonnehäiriöinen ole, ei vain ehkä tajua täysin sinun näkökulmaasi ja varmaan joku onglema suhteessa on, nyt kommunikaation puutetta tai jtn epäselvyyttä miksi käyttäytyy noin ja sinä näät asiat noin. Minulla oli samankaltainen suhde että mies osteli kukkia ja näytti välittävänsä ja minä muutuin ja vain valitin, ja murehdin. Pääasiassa. Myös mies joutui maksamaan kauppa ostoksia kun itse menin kauppaan en halunnut kuluttaa omia rahojani yhteisiin ostoksiin niin paljon ja mietin lähinnä enemmän vain mitä mitä tarvin kunnes mies sanoi tästä että kun menen kauppaan ostan lähinnä itselleni tai jos tilaan ruokaa joskus kysyn haluaako hänkin mutta pääasiassa oletan että joko mies tekee ruuat tai jos ei haen vain itselleni. Aloin käyttäytymään näin ja valitin vain miehelle mikä oli vikana koko ajan koska selkeesti suhteessa oli jokin ongelma. En ollut varma enään kuinka paljon hän minusta välittää vaikka hän sitä kokoajan näytti, kun osti kukkia,ja oli hyvä minua kohtaan kunnes sitten lopetti nämä. Kun ei sanut minulta mitään vastineeksi. Mies lopetti nämä ja vasta sitten tajusin että kyllä häntä ehkä sitten vielä kiinnostikin ja aloin panostamaan suhteeseen.

Että jos mies välittää ja kohtelee ns hyvin, sä alat kiukuttelemaan ja hyväksikäyttämään sitä?

Ja sitten kun mies ei näin tee, niin pelästyt että se voi lähteä ja alatkin sitten huomioimaan häntä. En kyllä tajua että miten tää jatkuu, koska mitään järkeä tuossa ei ole. Jos viitsit selittää tämän niin olisin kyllä kiinnostunut.

Mutta etsi sellanen mies joka hakkaa vaan silloin tällöin, niin sit taidat olla tyytyväinen?

Ja tuo viimeinen lauseesi on ihan käsittämätön, ihan huippu sellaisenaan!

Vierailija
80/81 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa kirjoitti:

Älä eroa.

Eikun jätä ja eroa. Jos kumppani ei tajua miten käyttäytyy niin veks vaan. On sille jo sanottu. Tollaset leikkimiset on vastenmielistä kieroilua. Ei se oikeasti arvosta, ei tekisi noin alkuunkaan. Ja huomioita saa jos puhuu. Naisen tossa pitäisi tulla omilla teoillaan vastaan ja heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi