Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tohon kuorsaukseen auttaa?! Kertokaa joku, pää leviää!!

Vierailija
15.05.2020 |

Mä saatan pian aiheuttaa fyysistä kipua tolle miehelle. En kestä enää. Toi saaaatanan korina, hampaiden narskutus ja unissaan jalkojen ja käsien huitominen tekee mun hulluksi!!!
Olen pari kertaa räjähtänyt ihan tosissani. Kun kello on neljä aamuyöllä, tiedät, että herätys on kello 7 ja et vaan pysty nukkumaan kun toinen KUORSAA niin että seinät tärisee niin prkele olen suoraan itkien potkaissut kylkeen. HERÄÄ!!
Omat silmät valuu vettä väsymyksestä, pää tuntuu sekoavan. Viime kesänä nukuin välillä parvekkeella, oikeasti.
Kyseessä siis yksiö joten en voi paeta sohvalle. Vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies ei tajua ongelmaa. Olen sanonut, että mene lääkäriin, muutetaan isompaan jne. tai mä jätän sut. En kestä enää.
Onko joku saanut apua niistä ns. kuorsauksen apuvälineistä joita saa netistä tai apteekista?
Nim. Ihan loppu

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Lähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Ja huom. en todellankaan mitenkään hakannut lujaa, tökkäsin vaan, että hiljenisi. Mutta kun unestaan herää niin kaikki tuntuu pahalta, etenkin kännissä. 

Mä olen vaan niin masentunut siitä, että miehen mielestä mä liioittelen samaan aikaan kun itse suunnilleen revin hiuksia päästäni keskellä yötä väsymyksestä, kiukusta ja v tutuksesta. Ei, ei hänen tarvitse mennä lääkäriin. Ei hän kuorsaa (minäkin olen äänittänyt, ei auta vaikka näytin). Se ei tosissaan tajua ettei tämä ole vitsi. Toi kuorsaus hajottaa vielä koko suhteen tai vaihtoehtoisesti mä sekoan unenpuutteesta. On normaalipainoinen, tupakoi. Ikää 37. Syö terveellisesti (koska minä teen ruoat ;)) 

Eli pakko käskeä lääkäriin tai lähteä. En haluaisi jättää rakasta tällaisen vuoksi, en tietenkään. Ei se ymmärrä vaikka olen kertonut, että noi molemmat on terveydelle vaarallisia, niin kuorsaus kuin narskutuskin. Tai ei halua ymmärtää.

Korvatulppia se mullekin suositteli (tämähän on mun ongelmani), ei auta, kuuluu läpi. Eri makuuhuoneita ei tule ihan siksi, ettei ole varaa kolmioon täällä Länsi-Helsingissä. Mutta jo eri huoneet riittäisi.

Niin tuo toisen hereille tökkiminen on aivan saakelin ärsyttävää. Se on lähinnä ns. valvomisen tuskan jakamista tai "kostamista". Valvominen on kärsimystä sinulle, mutta ei tilannetta auta mitenkään se, että pakotat sen takia miehesikin valvomaan. Heti kun hän nukahtaa uudestaan, kuorsaus jatkuu. Tottakai jokainen suuttuu siitä, että toinen tökkii hereille. Ei kukaan tahallaan kuorsaa ja tökkimisestä ei ole apua, joten pointti tuolta toiminnalta puuttuu... ellei halua ns. kanssakärsijää.

Vakava kuorsaus on usein merkki uniapneasta (ei aina). Pakotat miehesi lääkäriin ja kertomaan siellä, että vaimo pakotti tänne jatkuvan kuorsauksen ja hengityskatkosten takia. Lääkäri määrää unipolygrafian. Miehesi saa laitteet lääkäriltä yhdeksi yöksi ja siitä tulee tulokset. Kotona saa nukkua, ei tarvitse olla yötä sairaalassa. Yksityiseltä laitteet saa kohtuullisen nopeastikin, yleensä jopa viikossa tai kahdessa. Julkisella voi kestää kauemmin.

Laitteen tuloksista näkyy mahdollinen uniapnea ja sen vaikeus-aste. Yksityinen lähettää tässä vaiheessa julkiselle, jos unipolygrafia on yksityisellä tehty. Julkisen puolen keuhkopolilla erikoislääkäri tekee diagnoosin vahvistuksen uniapneasta ja pyytää juttelemaan. Ajan saaminen nyt korona-aikana voi olla vaikeaa, mutta yleensä sen saa parissa viikossa. Mikäli uniapnea on vaikea tai keskivaikea, ehdotetaan CPAP-hoitoa.

CPAP-hoito tarkoittaa, että miehesi saa kelloradion kokoisen Resmed-merkkisen (laatumerkki) laitteen itselleen "lainaan". Tässä vaiheessa on kiva, että meillä on julkinen terveydenhoito. Laite maksaa 750€ ja vuosittain vaihettava maski noin 100-200€/kpl maksista riippuen. Mutta sitä ei tarvitse siis itse maksaa, vaan se kuuluu julkisen terveydenhoidon palveluihin.

Maskeja saa sellaisia, että se peittää sekä nenän että suun. Usein kuitenkin riittää vain nenän peittävä kevyempi maski. Käyttöön tottuu noin viikossa, kun vain jaksaa itsensä siihen totuttaa. Tämän jälkeen miehesi ei todennäköisesti missään nimessä halua enää nukkua ilman sitä, sillä se tekee unesta niin paljon parempaa ja päivistä virkeämmät.

Ja sinulle: kuorsaus loppuu kuin seinään. Se ei siis vähene, vaimene tai siirry vain osittaiseksi... se poistuu kokonaan. Tämä efekti tapahtuu aivan heti ensimmäisestä yöstä lähtien, edellyttäen tietenkin sitä, että miehesi maskia käyttää. Itse laite, nukkumiseen kun on tarkoitettu, on todella hiljainen. Pientä ilmasuhinaa siitä kuuluu, mutta todellakin vain pientä. Ilmanvaihto pitää usein samanlaista ääntä, että se ei oikeasti ole häiritsevä.

Hoito ja sen onnistumista seurataan etänä. Eli kallista laitetta on käytettävä, tai se otetaan takaisin. Laite siis kertoo etänä lääkärille, että monenako yönä vuodessa laite on ollut käytössä, vai onko se jätetty käyttämättä. Samalla he katsovat että paineet ovat riittävät ja maski toimiva. Seurantakäynti lääkärillä näistä tuloksista on vuoden kuluttua hoidon aloittamisesta. Jos laitetta on käytetty, sen pitämistä itsellään saa jatkaa. Enempää seurantatapaamisia ei ole, ellei ongelmia ilmene.

Nyt on vielä aikaa "pelastaa" teidän suhde ja tuleva kesä. Äkkiä vaikka sinne yksityiselle ja pyörät pyörimään vikkelästi.

Vierailija
82/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mieheni oli muutama vuosi sitten uniapneatutkimuksissa, todettiin lievä uniapnea ja annettiin ohjeeksi laihduttaa.

- laihdutus tuntuu toimivan. Mieheni paino kyllä jojoilee. Nyt esim. tullut etätyökiloja. Kun paino on 100 kg/183 hän kuorsaa. Painossa 93 ei.

- hän nukkuu eri huoneessa, jos minun pitää herätä aikaisin. Korvani ärtyvät korvatulpista

- iltasyöminen myös vaikuttaa. Klo 19 jälkeen syödyt tuntuu aiheuttavan kuorsausta.

- Hammassiltaa olen miehelleni ehdottanut, mutta hän ei ota asiaa hoitaakseen. Sellaisen saa yksityiseltä erikoislääkäriltä.

Kuorsaus on siinä mielessä kiusallinen vaiva, että se iskee keski-ikäiseen mieheen, joka yl. ei ole järin taipuvainen vaimon ehdotuksille hoitamaan ongelma pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Lähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Ja huom. en todellankaan mitenkään hakannut lujaa, tökkäsin vaan, että hiljenisi. Mutta kun unestaan herää niin kaikki tuntuu pahalta, etenkin kännissä. 

Mä olen vaan niin masentunut siitä, että miehen mielestä mä liioittelen samaan aikaan kun itse suunnilleen revin hiuksia päästäni keskellä yötä väsymyksestä, kiukusta ja v tutuksesta. Ei, ei hänen tarvitse mennä lääkäriin. Ei hän kuorsaa (minäkin olen äänittänyt, ei auta vaikka näytin). Se ei tosissaan tajua ettei tämä ole vitsi. Toi kuorsaus hajottaa vielä koko suhteen tai vaihtoehtoisesti mä sekoan unenpuutteesta. On normaalipainoinen, tupakoi. Ikää 37. Syö terveellisesti (koska minä teen ruoat ;)) 

Eli pakko käskeä lääkäriin tai lähteä. En haluaisi jättää rakasta tällaisen vuoksi, en tietenkään. Ei se ymmärrä vaikka olen kertonut, että noi molemmat on terveydelle vaarallisia, niin kuorsaus kuin narskutuskin. Tai ei halua ymmärtää.

Korvatulppia se mullekin suositteli (tämähän on mun ongelmani), ei auta, kuuluu läpi. Eri makuuhuoneita ei tule ihan siksi, ettei ole varaa kolmioon täällä Länsi-Helsingissä. Mutta jo eri huoneet riittäisi.

Niin tuo toisen hereille tökkiminen on aivan saakelin ärsyttävää. Se on lähinnä ns. valvomisen tuskan jakamista tai "kostamista". Valvominen on kärsimystä sinulle, mutta ei tilannetta auta mitenkään se, että pakotat sen takia miehesikin valvomaan. Heti kun hän nukahtaa uudestaan, kuorsaus jatkuu. Tottakai jokainen suuttuu siitä, että toinen tökkii hereille. Ei kukaan tahallaan kuorsaa ja tökkimisestä ei ole apua, joten pointti tuolta toiminnalta puuttuu... ellei halua ns. kanssakärsijää.

Vakava kuorsaus on usein merkki uniapneasta (ei aina). Pakotat miehesi lääkäriin ja kertomaan siellä, että vaimo pakotti tänne jatkuvan kuorsauksen ja hengityskatkosten takia. Lääkäri määrää unipolygrafian. Miehesi saa laitteet lääkäriltä yhdeksi yöksi ja siitä tulee tulokset. Kotona saa nukkua, ei tarvitse olla yötä sairaalassa. Yksityiseltä laitteet saa kohtuullisen nopeastikin, yleensä jopa viikossa tai kahdessa. Julkisella voi kestää kauemmin.

Laitteen tuloksista näkyy mahdollinen uniapnea ja sen vaikeus-aste. Yksityinen lähettää tässä vaiheessa julkiselle, jos unipolygrafia on yksityisellä tehty. Julkisen puolen keuhkopolilla erikoislääkäri tekee diagnoosin vahvistuksen uniapneasta ja pyytää juttelemaan. Ajan saaminen nyt korona-aikana voi olla vaikeaa, mutta yleensä sen saa parissa viikossa. Mikäli uniapnea on vaikea tai keskivaikea, ehdotetaan CPAP-hoitoa.

CPAP-hoito tarkoittaa, että miehesi saa kelloradion kokoisen Resmed-merkkisen (laatumerkki) laitteen itselleen "lainaan". Tässä vaiheessa on kiva, että meillä on julkinen terveydenhoito. Laite maksaa 750€ ja vuosittain vaihettava maski noin 100-200€/kpl maksista riippuen. Mutta sitä ei tarvitse siis itse maksaa, vaan se kuuluu julkisen terveydenhoidon palveluihin.

Maskeja saa sellaisia, että se peittää sekä nenän että suun. Usein kuitenkin riittää vain nenän peittävä kevyempi maski. Käyttöön tottuu noin viikossa, kun vain jaksaa itsensä siihen totuttaa. Tämän jälkeen miehesi ei todennäköisesti missään nimessä halua enää nukkua ilman sitä, sillä se tekee unesta niin paljon parempaa ja päivistä virkeämmät.

Ja sinulle: kuorsaus loppuu kuin seinään. Se ei siis vähene, vaimene tai siirry vain osittaiseksi... se poistuu kokonaan. Tämä efekti tapahtuu aivan heti ensimmäisestä yöstä lähtien, edellyttäen tietenkin sitä, että miehesi maskia käyttää. Itse laite, nukkumiseen kun on tarkoitettu, on todella hiljainen. Pientä ilmasuhinaa siitä kuuluu, mutta todellakin vain pientä. Ilmanvaihto pitää usein samanlaista ääntä, että se ei oikeasti ole häiritsevä.

Hoito ja sen onnistumista seurataan etänä. Eli kallista laitetta on käytettävä, tai se otetaan takaisin. Laite siis kertoo etänä lääkärille, että monenako yönä vuodessa laite on ollut käytössä, vai onko se jätetty käyttämättä. Samalla he katsovat että paineet ovat riittävät ja maski toimiva. Seurantakäynti lääkärillä näistä tuloksista on vuoden kuluttua hoidon aloittamisesta. Jos laitetta on käytetty, sen pitämistä itsellään saa jatkaa. Enempää seurantatapaamisia ei ole, ellei ongelmia ilmene.

Nyt on vielä aikaa "pelastaa" teidän suhde ja tuleva kesä. Äkkiä vaikka sinne yksityiselle ja pyörät pyörimään vikkelästi.

Ohis. Tästä laitteesta. Pari miinuspuolta: Se pitää ääntä! Oli meillä käytössä ja todettiin miehellä lieva uniapea.

- minun mieheni sai kehoituksen laihduttaa, ei laitetta koska vain lievä uniapnea. Kuorsaus todella häiritsevä eli sen määrä ei korreloi uniapnean vakavuutta.

- joidenkin kestää tottua laitteeseen kuukausia

Vierailija
84/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa epäillä vahvasti uniapneaa. Uniapnea ei ole mikään vaaraton vaiva se kannattaa muistaa. Varatkaa aika unitutkimukseen. Hoitona yleisimmin kiskot tai cpapmaskit, joskus nielurisaleikkaus tuo myös apua suurista nilurisoista kärsiville.

Vierailija
85/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni kuorsaa todella lujasti. Häneltä leikattiin nielurisat ja hän kävi uniapnea-testit läpi. Uniapneaa ei ollut. Nielurisaleikkaus ei auttanut yhtään mitään, melkein pahensi oireita. 

Eli mitään apua ei ole löytynyt. 

Vierailija
86/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. LähdinLähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Voisko se luke vaikka tämän ketjun ja tajuta että monelle tuo on ongelma. Ja ihan sen takia haluat hänet lääkäriin, koska ei tuo tee hänelle itselleen hyvää. Ja tiedän, en mä saa mun kuorsaavaa miestä lääkäriin, mutta me voidaan nukkua eri huoneissa

Tätä olen yrittänyt kertoa. Mä koitan näyttää tämän ketjun jahka on selvinpäin. Miehen asennehan on "Hommaa ne v tun kuulosuojaimet jos noin häiritsee koska mä en tuu muuttumaan" (näillä sanoilla). Itkettää.

Ap

Voi hitsi, aika paskamainen asenne. Selkeästi hän ei ole halukas muuttamaan tilannetta, eikä näe sinun kärsimystä. Huom oikeassa hän on siinä, että hän ei itse voi muuttua, koska kuorsausta on todella vaikeaa poistaa. Uniapnealaite on ehkä ainoa toimiva keino, mutta kaikki kuorsaus ei ole uniapneaa. Leikkaus ei välttämättä auta mitään ja on iso riski.

Jos kuorsausta ei voi poistaa, niin tilannetta voi silti muuttaa. Eri sängyt, eli isompi koti voisi auttaa. Rakkaus ei vähene vaikka nukkuessa olisi eri paikassa kuin rakas. Korvatulpat saattaa toimia vähäsen, kun vaimentavat pahimmat äänet, mutta niiden kanssa on vaikea nukkua, ne painaa ja tippuu pois. Ehkä on joitain toimivia versioita, mutta itse en aikoinaan löytänyt. Jos et ole kokeillut vielä, niin harkitse sitä.

Pakko tuossa olisi jotain kokeilla, koska liian vähät unet vaikuttaa sinun terveyteen ja elämänlaatuun. Oikeasti jos hän ei ole halukas näkemään ongelmaa, niin sinun on kai pakko punnita mikä elämässäsi on tärkeää. Näetkö, että vuoden tai vaikka 5 vuoden päästä olisit sopeutunut tilanteeseen? Jotkut tottuvat kuorsaukseen, toiset ei.

Minun ex kuorsasi ihan hirveästi ja nyt kun tätä ketjua luen niin olen onnellinen kun nyt saan nukkua hiljaisessa ja ihan rauhassa. Edes pienten lasten yöitkut ei häiritse niin paljoa kuin jatkuva heräily katujyrää muistuttavaan ääneen kymmeniä kertoja yössä. Se on oikeasti ihan kidutusta.

Tsemppiä.

Vierailija
87/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on olemassa Suomessa kehitetty laite jolla voi harjoituttaa omia hengityslihaksia ja joillain lopettanut kuorsauksen ensimmäisellä käyttökerralla. En tosin juttujen perusteella usko että ap:n mies omaehtoisesti tekee mitään muuta kun jatkaa kuorsaamista.

Vierailija
88/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten ehkä tätä on jo ehdotettu: Äänitä ja videoi miehesi kuorsaamista. Todennäköisesti miehesi ei ymmärrä, miten kovaa hän oikeasti kuorsaa, vaan kuvittelee kysymyksessä olevan jokin pikkujuttu, jota sinä liioittelet. Videon näkeminen voi olla hänelle avartavaa. Voit vaikka vertailun vuoksi sitten vielä samalla videolla puhua jotain normaalilla puheäänellä (samalta etäisyydeltä), niin miehesi saa käsityksen äänen voimakkuudesta.

Vierailija
89/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuorsaaminen ei selvästikään ollut ihan yhtä pahaa kuin muilla. Uniapneaa miehellä ei todennäköisesti ole, koska kuorsausta ei ollut ihan joka yö ja se oli luonteeltaan hyvin tasaista. Lisäksi mies on on seurannut untaan älykellolla eikä siinä näy mitään katkoksia tai heräilyjä, jotka liitetään uniapneaan.

Meillä vaan ongelmana on kuorsaus yhdistettynä meikäläisen herkkäunisuuteen. Kun olimme asuneet pari kuukautta yhdessä, olin aivan hermoraunion paikkeilla unenpuutteen vuoksi. Ilmoitin miehelle, että hänen pitää tehdä asialle jotakin. Hän meni lääkäriin, jossa hänellä todettiin ahtaat hengitystiet, ja hän sai reseptin Nasonexiin. Sillä kuorsaus väheni huomattavasti, arviolta 75 prosenttia. Nykyään kuorsaus äityy pahaksi ainoastaan nuhaisena tai jos mies on juonut vähän reippaammin alkoholia, ja silloin hän nukkuu ihan vapaaehtoisesti vuodesohvalla.

Meillä ratkaiseva asia oli miehen asenne. Hän on ihan itse hakenut ratkaisuja kuorsaamiseen ja haluaa varmistaa, että minäkin saan nukuttua. Se on auttanut jaksamaan.

Vierailija
90/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, sun kumppani on itsekäs pa ska. Ongelma ei ole kuorsaaminen sinänsä, vaan miehen ääretön itsekkyys. Hän ei välitä tippaakaan sinusta ja sun hyvinvoinnista. Hän ei ole kiinnostunut edes tutkimaan kuinka voisi ongelmaansa hoitaa, koska hän ITSE ei siitä koe kärsivänsä.

Mies ei ole rakastava, ihana yms, tuo on kaikki sun toiveajattelua. Ihminen joka käyttäytyy noin itsekkäästi, välittää vain ja ainoastaan itsestään. Arvosta itseäsi enemmän ja dumppaa moinen välittömästi.

Vierailija
91/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kommentoitte kuinka apn pitää viedä mies lääkäriin, pakottaa kokeisiin, jne. Aikuinen mies ei ole koira tai lapsi. Ap ei ole aikuisen kumppaninsa äiti. Aikuisen miehen pitää kyetä itse toimimaan kuin aikuinen.

Lopettakaa niiden mieslapsien paapominen, mitä järkeä on suhteessa jossa pitää toimia kumppaninsa holhoajana?!

Vierailija
92/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin etsimällä tämän ketjun ja ihan tosissaan mietin olenko itse ap. En, mutta teksti olisi voinut olla mun kirjoittamani. 

Mä olen ollut tuossa tilanteessa neljä vuotta. Ensin asuttiin yksiössä(!) eli ei pakopaikkaa. Sitten kaksioon, ja molempiin huoneisiin sängyt jotta pääsen pakoon ja saan oven kiinni. Lopputulos?  Minä kylpyhuoneen lattialla, eli välissä kylåpärin ovi, olohuone JA makuuhuoneen ovi. Kuulokkeet tungettuna korviin niin syvälle kun menee ja musiikki aivan täysillä. Pää tyynyssä ja toinen tyyny toisen korvan päällä. 

Ja mikä kuuluu läpi? Se SA TANAN KUORSAUS!!! Miehellä ei ylipainoa, hengityskatkoksia eikä uniapneaa. Ei. Ei j malauta tuo ääni tekee hulluksi. Silmät vettä vuotaen aivan järjettömässä univajeessa tulee oikeasti tunne, että kohta haen keittiöstä leipäveitsen. 

Kirjoitin vuokrasopimuksen eilen kaksiosta itselleni ja koiralle. Mies ei tiedä asiasta. 1.3. Olen vapaa. Suosittelen kaikille saman asian kanssa kamppaileville samaa. En jaksa enää valvoa, ymmärtää ja ennen kaikkea kuunnella SITÄ S AATANAN KORINAA. Ihmettelen etteivät naapurit ole tehneet valitusta 

Vierailija
93/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreatiinista voi olla jomkinlaista apua, ainakin itse nukun paremmin enkä kuulemma kuorsaa ja huitomiset ovat jääneet pois.

Vierailija
94/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin ukon pihalle. Ei häiritse kuorsaus enää.

🤔🤔🤔 outoa parisuhdetoimintaa.

Vierailija
95/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo rankkaa. Sinä et nuku, eikä se kuosaajakaan hyvin nuku. Molemnat olette siksi hermona.

Kylkiasento.  Se vanha kikka: tennispallo teipataan keskelle selkää, niin ei nuku selällään.

Ei alkoholia illalla.

Laihdutus.

Hammaslääkäri-teetetään purentakiskot.

Vierailija
96/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo rankkaa. Sinä et nuku, eikä se kuosaajakaan hyvin nuku. Molemnat olette siksi hermona.

Kylkiasento.  Se vanha kikka: tennispallo teipataan keskelle selkää, niin ei nuku selällään.

Ei alkoholia illalla.

Laihdutus.

Hammaslääkäri-teetetään purentakiskot.

Kylkiasennosta ei mitään apua. Tennispalloa ei edes huomannut kun kääntyi selälleen. Eipä sillä väliä koska sama jyrinä oli asento mikä hyvänsä. Ei juonut, mitat noin 185/80 eli mistäs laihduttaisi aikuinen, fyysistä työtä tekevä mies. Purentakiskot ihan pelleilyä. Joskus mikään vaan ei auta.

Nim. Ero tuli

Vierailija
97/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin nukkumaan toiseen huoneeseen. Eipä haittaa enää mieheni kuorsaus. Välillä käydään "kylässä" toistemme makkareissa, mutta nukutaan erillään. Toimii!

Vierailija
98/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea laite. Loppuu kuorsaus kun seinään. Not kidding...

Jos ei ole apneaa, niin ei kai tuota saa? Kuorsata voi ilman hengityskatkoja. 

Mutta joo. Miehelläni on ollut tuo laite jo yli kymmenen vuotta ja ei silti pystytä nukkumaan samassa huoneessa, koska nyt se laite pitää hirveää kohinaa ja korinaa, kun pumppaa täysillä ilmaa katkosten alkana. Tai ei varsin se itse laite, vaan se nenäkappale. Välillä kuulen sen äänen talon toiseen päähän. Alkuun kun yritettiin nukkua samassa sängyssä, koin erittäin epämiellyttävänä myös sen kylmän ilmavirran, mikä siitä nenämaskista puhalsi myös minun päälle. Piti aina jotain tyynyjä viritellä väliin.

Että ei tuo kyllä vierustoverin unia pelasta, toki parantaa käyttäjän unenlaatua. 

Vierailija
99/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohis. Tästä laitteesta. Pari miinuspuolta: Se pitää ääntä! Oli meillä käytössä ja todettiin miehellä lieva uniapea.

- minun mieheni sai kehoituksen laihduttaa, ei laitetta koska vain lievä uniapnea. Kuorsaus todella häiritsevä eli sen määrä ei korreloi uniapnean vakavuutta.

- joidenkin kestää tottua laitteeseen kuukausia"

Niin pitää! Kirjoitinkin tuossa yllä, että parantaa käyttäjän unenlaatua, mutta ei todellakaan pelasta vieressä nukkujaa. Me on nukuttu kymmenen vuotta eri huoneissa. 

Ja kyllä, laitteeseen tottuminen voi viedä käyttäjältä viikkoja tai kuukausia. Tässä just olen kuunnellut tuttavaa, joka ei millään meinaa tottua. Ja hän myös nukkuu eri huoneessa puolisonsa kanssa, ettei häiritse puolisonsa unta. 

Vierailija
100/107 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kurkkuun suihkutettava aine (apteekista) auttoi kuorsauskiskon kera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme