Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tohon kuorsaukseen auttaa?! Kertokaa joku, pää leviää!!

Vierailija
15.05.2020 |

Mä saatan pian aiheuttaa fyysistä kipua tolle miehelle. En kestä enää. Toi saaaatanan korina, hampaiden narskutus ja unissaan jalkojen ja käsien huitominen tekee mun hulluksi!!!
Olen pari kertaa räjähtänyt ihan tosissani. Kun kello on neljä aamuyöllä, tiedät, että herätys on kello 7 ja et vaan pysty nukkumaan kun toinen KUORSAA niin että seinät tärisee niin prkele olen suoraan itkien potkaissut kylkeen. HERÄÄ!!
Omat silmät valuu vettä väsymyksestä, pää tuntuu sekoavan. Viime kesänä nukuin välillä parvekkeella, oikeasti.
Kyseessä siis yksiö joten en voi paeta sohvalle. Vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies ei tajua ongelmaa. Olen sanonut, että mene lääkäriin, muutetaan isompaan jne. tai mä jätän sut. En kestä enää.
Onko joku saanut apua niistä ns. kuorsauksen apuvälineistä joita saa netistä tai apteekista?
Nim. Ihan loppu

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Lähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Ja huom. en todellankaan mitenkään hakannut lujaa, tökkäsin vaan, että hiljenisi. Mutta kun unestaan herää niin kaikki tuntuu pahalta, etenkin kännissä. 

Mä olen vaan niin masentunut siitä, että miehen mielestä mä liioittelen samaan aikaan kun itse suunnilleen revin hiuksia päästäni keskellä yötä väsymyksestä, kiukusta ja v tutuksesta. Ei, ei hänen tarvitse mennä lääkäriin. Ei hän kuorsaa (minäkin olen äänittänyt, ei auta vaikka näytin). Se ei tosissaan tajua ettei tämä ole vitsi. Toi kuorsaus hajottaa vielä koko suhteen tai vaihtoehtoisesti mä sekoan unenpuutteesta. On normaalipainoinen, tupakoi. Ikää 37. Syö terveellisesti (koska minä teen ruoat ;)) 

Eli pakko käskeä lääkäriin tai lähteä. En haluaisi jättää rakasta tällaisen vuoksi, en tietenkään. Ei se ymmärrä vaikka olen kertonut, että noi molemmat on terveydelle vaarallisia, niin kuorsaus kuin narskutuskin. Tai ei halua ymmärtää.

Korvatulppia se mullekin suositteli (tämähän on mun ongelmani), ei auta, kuuluu läpi. Eri makuuhuoneita ei tule ihan siksi, ettei ole varaa kolmioon täällä Länsi-Helsingissä. Mutta jo eri huoneet riittäisi.

Voisko se luke vaikka tämän ketjun ja tajuta että monelle tuo on ongelma. Ja ihan sen takia haluat hänet lääkäriin, koska ei tuo tee hänelle itselleen hyvää. Ja tiedän, en mä saa mun kuorsaavaa miestä lääkäriin, mutta me voidaan nukkua eri huoneissa

Vierailija
42/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiössäkö asutte?

Yleensä ihmiset nukkuu eri huoneissa jos haluavat nukkua.

Kyllä, yksiössä kuten aloituksessa mainitsin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. LähdinLähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Ja huom. en todellankaan mitenkään hakannut lujaa, tökkäsin vaan, että hiljenisi. Mutta kun unestaan herää niin kaikki tuntuu pahalta, etenkin kännissä. 

Mä olen vaan niin masentunut siitä, että miehen mielestä mä liioittelen samaan aikaan kun itse suunnilleen revin hiuksia päästäni keskellä yötä väsymyksestä, kiukusta ja v tutuksesta. Ei, ei hänen tarvitse mennä lääkäriin. Ei hän kuorsaa (minäkin olen äänittänyt, ei auta vaikka näytin). Se ei tosissaan tajua ettei tämä ole vitsi. Toi kuorsaus hajottaa vielä koko suhteen tai vaihtoehtoisesti mä sekoan unenpuutteesta. On normaalipainoinen, tupakoi. Ikää 37. Syö terveellisesti (koska minä teen ruoat ;)) 

Eli pakko käskeä lääkäriin tai lähteä. En haluaisi jättää rakasta tällaisen vuoksi, en tietenkään. Ei se ymmärrä vaikka olen kertonut, että noi molemmat on terveydelle vaarallisia, niin kuorsaus kuin narskutuskin. Tai ei halua ymmärtää.

Korvatulppia se mullekin suositteli (tämähän on mun ongelmani), ei auta, kuuluu läpi. Eri makuuhuoneita ei tule ihan siksi, ettei ole varaa kolmioon täällä Länsi-Helsingissä. Mutta jo eri huoneet riittäisi.

Voisko se luke vaikka tämän ketjun ja tajuta että monelle tuo on ongelma. Ja ihan sen takia haluat hänet lääkäriin, koska ei tuo tee hänelle itselleen hyvää. Ja tiedän, en mä saa mun kuorsaavaa miestä lääkäriin, mutta me voidaan nukkua eri huoneissa

Tätä olen yrittänyt kertoa. Mä koitan näyttää tämän ketjun jahka on selvinpäin. Miehen asennehan on "Hommaa ne v tun kuulosuojaimet jos noin häiritsee koska mä en tuu muuttumaan" (näillä sanoilla). Itkettää.

Ap

Vierailija
44/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies vaikuttaa aika toivottomalta tapaukselta.

Vierailija
45/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi kuorsauskisko jonka tilasin netistä. Loppui kuorsaus kokonaan. Sitä ennen kokeiltiin kuorsaustyynyä ja sellasia nenäklipsuja. Mies on normaalipainoinen eikä syö raskaasti iltaisin niin se puoli oli kunnossa. Vauva heräilee öisin niin en voi korvatulppia pitää.

Vierailija
46/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hommaan auttaa 300m2 talo ja erilliset makkarit noin 10 m välimatkalla. Oikeasti kuorsaavan puolisolle tulee kuorsauksesta terveyshaittoja. Ja joo, eihän nää kuorsarit välitä pätkääkään, nukkuuko puoliso vai ei. Kuitenkin vinkuvat sitten jos muuttaa omaan makkariin nukkuun.

Vierailija
47/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/ no en mä tiedä, mitä sinä voit enää tuossa tehdä. Syy kun ei ole itsessäsi, vaan miehessäsi, joka kuorsaa ja jota ei kiinnosta sen aiheuttamat haitat sinulle.

Mä ajattelisin nyt ihan loogisesti että jos se ei edes sun unesta välitä, niin mistä sitten? Vaihtoehtoisesti koitat pitää sitä hereillä pistämällä kännykän soittoäänen kilisemään joka viides minuutti. Ei varmaan naurattaisi. Olis pidempikin teksti mutta aika loppui kesken, sori! tsempit AP

Vierailija
48/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsauksen nauhoitus ja laite viereiselle tyynylle muutamaksi yöksi. Ei ehkä enää väitä omaksi ongelmaksi.

Vierailija
49/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kämpät, ei kannata muuttaa yhteen. Kyllä tuollaisen huomaa jo seurustellessa.

Vierailija
50/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
51/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on uniapnea, mun mies kuorsasi kuin hinaaja, mutta kun sai laitteen niin loppui kuin seinään. Nyt vaan pitää pientä suhinaa.

Vierailija
52/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä herään usein omaan kuorsaukseen ja piereskelen yöllä ei tulisi mieleenkään nukkua jonkun ämmän kanssa samassa vuoteessa, kun sellaisen haen Vietnamista, ja muutenkin nukun talvellakin ikkuna auki kun on niin suuri ruuminlämpö eli pienessä pakkasessa pipo päässä, muuuten kauhee hiki koko ajan

Vierailija
53/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita heippa lappu rappukäytävään niin että se luulee että kuuluu rappuunkin.

Vierailija
54/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita korvatulppia ainakin suositellaan kuorsaukseen.

https://www.f-musiikki.fi/yleistarvikkeet/alpine-sleepsoft-korvatulpat-…

Vierailija
55/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri huoneetkaan ei auta, jos korahdukset on kovia ja hengitys pätkii (vaistomaisesti siihen kiinnittää huomiota). Ja ymmärrän niin täysin, pari kertaa palanu oikeasti hermo ja oon riuhtonu miehen rajusti tukasta hereille ja siitä syntynyt oikea 'tilanne'

Minullakaa mies ei lähtenyt lääkäriin pelkästä nauhoituksesta. Mutta kuvasin superlähikuvaa pahimmista korinoista, kun kieli on ollut tukkeena nielussa ja ilme tukehtuva, ääneen yhdistyneenä.

Sano vaan 'ohho...antakaa ilmaa'. Ja varasi sen lääkärin. Nyt ylipainemaskilaite, joka otetaan mukaan mökillekin aurinkopaneeliin yhdistettynä.

Oli erottäin vakava apneamuoto - hoitaja ihmetteli, miten voi olla noinkin pirteä yleisolemus, kun kehossa selvä happivajaus.

Vierailija
56/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies sanoi, että on mun ongelma jos en saa nukuttua ja että saan hankkia itselleni korvatulpat. Kerran yritin tönäistä (ihan hellästi) sitä että kääntyisi kyljelleen, niin se heräsi ja alkoi raivoamaan ja paiskomaan tavaroita pitkin asuntoa kun hänen ei anneta nukkua. Ja kyllä, eropäätöstä kypsyttelen.

Eroa. 

Vierailija
57/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kyllä paha asenneongelma kuorsauksen lisäksi. Sanoisin että lääkäriin tai ero.

Vierailija
58/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuorsasi kovaa joka yö. Olin jo aivan epätoivon partaalla partaalla kun en saanut nukuttua. Alkoholi (parikin olutta) vielä pahensi kuorsausta. Miehellä oli hengityskatkoksia ja hän hikoli voimakkaasti.

Mies meni lopulta lääkäriin, koska tunsi itsensä väsyneeksi ja voimattomaksi. Hänellä todettiin keskivaikea uniapnea. Hän sai laitteen eikä enää kuorsaa ja voi paremmin.

Uniapnea hoitamattomana lisää monien pitkäaikaissairauksien ja ennenaikaisen kuoleman vaaraa, joten suosittelen lääkärissä käyntiä. Jos ei muuten niin ainakin poissulkemassa miehesi kohdalla uniapnean mahdollisuuden.

Vierailija
59/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta että jotkut vaihtaa asuntoa, huoneita ja ostaa korvatulppia kun kuorsaaja ei suostu menemään lääkäriin.

Ja jos sinne mennään niin painolle, hengityslihaksille, keuhkojen kapasiteetille ja muille vaikuttaville tekijöille ei tehdä mitään (jos kyse ei ole rakenteellisesta ongelmasta) vaan otetaan käyttöön laite joka hengittää omasta puolesta.

Vierailija
60/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorsauksen nauhoitus ja laite viereiselle tyynylle muutamaksi yöksi. Ei ehkä enää väitä omaksi ongelmaksi.

Tämähän ei auttaisi yhtään, mies on nimittäin sitä sorttia, että ei herää vaikka pommi räjähtäisi vieressä. Tämä tilanne sai infernaaliset mitat kun kerroin tästä ketjusta. Mies luki ja sai raivarit koska "Et v ttu kirjoita musta nettiin!! Mitä muuta sä olet musta kertonut?!" Ja mä olin ihan haavi auki, että mitä h lvettiä, mä yritin etsiä sulle apua. Ymmärrätkö, että toi on terveydelle vaarallista ja haloo, se on anonyymi palsta, ei kukaan tiedä kuka sä olet!

Sitten vetosi siihen, että 90% noista keinoista ei toimi, siinä ketjussa sanottiin niin. Just, no sittenhän ei kannata edes kokeilla. Seuraavaksi keksi, ettei hänellä ole aikaa "rampata lääkärissä ja maksaa tonnia". Siis mitä? Kuulemma yksi käyntikerta ei kuitenkaan riitä. Kuorsauskisko maksaa muutaman kympin, mistä se ton tonnin repi?

Tämä on jo ihan naurettavaa. Mulla on kuulemma päivisin aikaa nukkua kun hän on töissä. On joo nyt Koronan aikaan, ihan totta (olen lomautettuna, ravintola-ala, toim. huom.), mutta kun ihan mielellään nukkuisin öisin. Eli siis, koska hän kuorsaa, se on mun ongelmani. Pitäisi valvoa umpiväsyneenä kaikki yöt ja kuunnella musiikkia kuulokkeilla tai vaihtoehtoisesti liikkua koiran kanssa keskellä yötä pitkin kaupunkia, ihan siksi, ettei mies voi tehdä kuorsaukselleen mitään. Oon samaan aikaan sekä surullinen että vihainen. Miten joku voi olla noin itsekäs? Niin joo, ja kaiken huippuna se keksi, että jos laittaa hampaisiinsa narskutuksen estävän muotin, ei saa enää henkeä suun kautta. Mitäääh??

Lähti juomaan kaljaa kaverinsa luo. Emmä kohta enää keksi muuta kuin hankkia oman kämpän. Surettaa ihan tosissaan, vaikka mies tässä asiassa onkin täysi m lkku, on kyseessä muuten hyvä, fiksu ja kiltti mies jota minä rakastan. En voi ymmärtää miksi tämä juttu ottaa sille niin koville ja on ilmeisesti valmis rikkomaan koko suhteen ihan vaan siksi, että saa rauhassa kuorsata. Ihan älytöntä.

Tulipa avautuminen. Huh.

Väsynyt ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan