Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tohon kuorsaukseen auttaa?! Kertokaa joku, pää leviää!!

Vierailija
15.05.2020 |

Mä saatan pian aiheuttaa fyysistä kipua tolle miehelle. En kestä enää. Toi saaaatanan korina, hampaiden narskutus ja unissaan jalkojen ja käsien huitominen tekee mun hulluksi!!!
Olen pari kertaa räjähtänyt ihan tosissani. Kun kello on neljä aamuyöllä, tiedät, että herätys on kello 7 ja et vaan pysty nukkumaan kun toinen KUORSAA niin että seinät tärisee niin prkele olen suoraan itkien potkaissut kylkeen. HERÄÄ!!
Omat silmät valuu vettä väsymyksestä, pää tuntuu sekoavan. Viime kesänä nukuin välillä parvekkeella, oikeasti.
Kyseessä siis yksiö joten en voi paeta sohvalle. Vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies ei tajua ongelmaa. Olen sanonut, että mene lääkäriin, muutetaan isompaan jne. tai mä jätän sut. En kestä enää.
Onko joku saanut apua niistä ns. kuorsauksen apuvälineistä joita saa netistä tai apteekista?
Nim. Ihan loppu

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuota enää kattella. Eikö olis helpompi yksin kun tommosen jäärän kanssa.

Vierailija
62/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea laitteen saa ilmaiseksi jos sillä on uniapnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eroaisin noin itsekkäästä ja välinpitämättömästä miehestä. Hän ei ajattele ja rakasta sinua laisinkaan, kun ei mene lääkäriin. 

Vierailija
64/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että jotkut vaihtaa asuntoa, huoneita ja ostaa korvatulppia kun kuorsaaja ei suostu menemään lääkäriin.

Ja jos sinne mennään niin painolle, hengityslihaksille, keuhkojen kapasiteetille ja muille vaikuttaville tekijöille ei tehdä mitään (jos kyse ei ole rakenteellisesta ongelmasta) vaan otetaan käyttöön laite joka hengittää omasta puolesta.

Ilman laitetta ei jaksa kohottaa kuntoa ja pudottaa painoa. Unen ja palautumisen laatu paranee, ja laitehoito auttaa painonpudotuksessa. Laitehoito ilman yritystä on pudottanut tuttujen painoa 6-10 kg ja parhaat, jotka käyttävät laitehoitoa ja keskittyvät painonpudotuksessa, ovat tiputtaneet 40-60kg. Ilman laitehoitoa paino olisi vain noussut. Laite ei hengitä puolesta, vaan pitää ilmatiet auki.

Vierailija
65/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta nukuin mieheni vieressä kunnes aloin öisin saada raivokohtauksia kun en vaan kerrassaan saanut nukuttua, samoin mieheni itsekin kärsi koska jouduin tönimään ja ravistelemaan häntä öisin. Päädyttiin sitten nukkumaan eri huoneisiin vaikka se pahalta tuntuikin ja läheisyyttä ei paljon enää ole. Kuuluuhan se kuorsaus toisesta huoneestakin mutta sen jotenkin sietää.

Mies ei mene lääkäriin eikä ymmärrä oikein koko kuorsausta että a) se voisi häiritä muita b) siitä voisi olla terveydellistä haittaa tms. Joten näillä mennään.

Vierailija
66/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 vuotta nukuin mieheni vieressä kunnes aloin öisin saada raivokohtauksia kun en vaan kerrassaan saanut nukuttua, samoin mieheni itsekin kärsi koska jouduin tönimään ja ravistelemaan häntä öisin. Päädyttiin sitten nukkumaan eri huoneisiin vaikka se pahalta tuntuikin ja läheisyyttä ei paljon enää ole. Kuuluuhan se kuorsaus toisesta huoneestakin mutta sen jotenkin sietää.

Mies ei mene lääkäriin eikä ymmärrä oikein koko kuorsausta että a) se voisi häiritä muita b) siitä voisi olla terveydellistä haittaa tms. Joten näillä mennään.

Tämä! Propsit sulle, että kestit noin kauan, minä en. Mies kysyi multa tänä aamuna, että kun kerran melkein vuoden olen jo vieressään nukkunut, niin miksi se nyt "yhtäkkiä" häiritsee, että hän kuorsaa. Kyllä se on häirinnyt ihan koko ajan, olen vain yrittänyt kestää, mutta nyt on mitta täynnä. Mä olen kanssa ruvennut saamaan raivareita. En kertakaikkiaan kestä sitä, että joudun jatkuvasti tönimään ja kääntämään miestä joka kaiken lisäksi laittaa vastaan. Siis olen työntänyt molemmilla jaloilla ja käsillä samaan aikaan miestä kyljelleen, mutta työntää raivolla takaisin, unissaan siis. Ja kyseessä ei ole mikään pieni ihminen.

Ei se ymmärrä, että suunnilleen suunnittelen iskeväni haarukan sen kylkeen ihan vaan turhautumisesta ja väsymyksestä. Mulla on varmaan joku lapsuudentrauma tästä, äiti kuorsasi niin kovaa, että se kuului kiviseinänkin läpi. Mävihaan sitä ääntä. Annan vielä yhden mahdollisuuden. Jos ei oikeasti tee asialle mitään, ei mulle jää muita vaihtoehtoja kuin lähteä. :(

ap

Vierailija
67/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta että jotkut vaihtaa asuntoa, huoneita ja ostaa korvatulppia kun kuorsaaja ei suostu menemään lääkäriin.

Ja jos sinne mennään niin painolle, hengityslihaksille, keuhkojen kapasiteetille ja muille vaikuttaville tekijöille ei tehdä mitään (jos kyse ei ole rakenteellisesta ongelmasta) vaan otetaan käyttöön laite joka hengittää omasta puolesta.

Kaikilla se lääkäri ei auta. Mun miehelle twhty kaikki mahdolliset kuorsausoperaatiot, useita leikkauksia, ja YHÄ KUORSAA. Syy on leuan ja nielun rakenteissa ja kallon luustossa. Sille ei voi tehdä mitään.

Vierailija
68/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin. Korvatulpat eivät ole ratkaisu. AP:ta muistuttaisin, ettei kyse ole ainoastaan miehesi terveydestä vaan myös sinun terveydestäsi. Huonosti nukutut yötä ja jatkuva univaje vaarantaa pidemmän päälle myös sinun terveytesi.

Vierailija
69/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajutkaa jo apnealaitteen suosittelijat että se kuorsaus ei ollenkaan aina johdu apneasta. Syitä voi olla kymmeniä. Vaikka olisi hoikka, terve, tuoakoimaton/alkoton niin silti saattaa kuorsata. Siihen kun vaikuttaa leuan ja pään luuston muoto, nenän käytävät, korvien paine, nielun muoto, kitarisa/nielurisat, kieli, nielun limakalvon pinta.

Ja aina ei siihen ole hoitoa. Oman puolison kohdalla käyty kolmella eri erikoislääkärillä ja kaikki sanoneet että ei voi hoitaa. Vaatisi luiden murskaamista silpuksi ja uudelleen luuduttamista.

Vierailija
70/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on vähän perspektiiviharha ja tiedostamatta pidät väärää asiaa ongelmana.

Pahin ongelma ei ole se et mies kuorsaa.

Pahin ongelma on se että mies on itsekäs, ylemmyydentuntoinen, röyhkeä ja sovinistinen sika. Jonka mielestä ap naisena on vähempiarvoinen, joka joutaakin kärsiä. Ja joka pitää itseään niin paljon tärkeämpänä että hänen unensa on tärkeää ja apn uni on se ja sama.

Ja joka ajattelee että ap kinisee turhasta, ja joka ei sen vertaa rakasta, arvosta ja kunnioita että noudattaisi apn toivetta lääkäriin menosta.

Jos ap osaisi lukea kirjoituksensa ulkopuolisin silmin niin hän näkisi itsekin että tuossa tilanteessa on vain yksi ainoa tapa toimia, tai siis päätö tehtävänä.

Veikkaan että ap tietää sen itsekin, eikö totta?

Vierailija
71/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin/ nukuin huonosti miehen pahenevan kuorssauksen takia 2 v, loppuajasta alkoi saada hengityskatkoksia. Tuon 2 v piti koko kuorsausta vitsinä ja lopulta aivan raivona uhkasin erolla, olin tosissani. Olin itse "nukkunut" jo pitkään sohvalla ja lopulta heitin miehen sohvalle, kun olihan se nyt ihan helvetti, että mun piti paeta sängystäni epämukavalle sohvalle, jossa en nukkunut sen paremmin kuin siinä kuorssauksessa. Erolla uhkaus ja seksistä kieltäytyminen oli ne viimeiset aseet, jotka TODELLA herättivät, mun itkuzombieväsymyksellä ei ollut mitään vaikutusta. Meni lopulta lääkäriin ja todettiin uniapnea. Ihan normaalipainoinen mies.

Vierailija
72/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin/ nukuin huonosti miehen pahenevan kuorssauksen takia 2 v, loppuajasta alkoi saada hengityskatkoksia. Tuon 2 v piti koko kuorsausta vitsinä ja lopulta aivan raivona uhkasin erolla, olin tosissani. Olin itse "nukkunut" jo pitkään sohvalla ja lopulta heitin miehen sohvalle, kun olihan se nyt ihan helvetti, että mun piti paeta sängystäni epämukavalle sohvalle, jossa en nukkunut sen paremmin kuin siinä kuorssauksessa. Erolla uhkaus ja seksistä kieltäytyminen oli ne viimeiset aseet, jotka TODELLA herättivät, mun itkuzombieväsymyksellä ei ollut mitään vaikutusta. Meni lopulta lääkäriin ja todettiin uniapnea. Ihan normaalipainoinen mies.

Täytyy vielä lisätä vinkki ap:lle: äänitä miehen kuorsausta ja lähetä sille niitä viesteinä tai kuunteluta kun olette yhdessä.

Vierailija
73/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä lisätä vinkki ap:lle: äänitä miehen kuorsausta ja lähetä sille niitä viesteinä tai kuunteluta kun olette yhdessä.

Sehän oli nauhoittanut jo eikä auttanut. Ohis.

Vierailija
74/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puhelimen soittoääneksi sen kuorsausta.

Vierailija
75/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän aloittaja kertoo miehensä suhtautumisesta, sitä enemmän alan kannattaa sitä jonkun aiemmin mainitsemaa lopullista tyynyratkaisua. Ongelma ei ole kuorsaus vaan miehen kusipäisyys.

Vierailija
76/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jo sunkin ongelma, et saa nukuttua, stressaat, saat raivokohtauksia jne. Jos mies ei mene lääkäriin, mene sinä, jos meillä ei olis mahdollisuutta nukkua eri huoneissa, olisin jo eronnut

Vierailija
77/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa jo apnealaitteen suosittelijat että se kuorsaus ei ollenkaan aina johdu apneasta. Syitä voi olla kymmeniä. Vaikka olisi hoikka, terve, tuoakoimaton/alkoton niin silti saattaa kuorsata. Siihen kun vaikuttaa leuan ja pään luuston muoto, nenän käytävät, korvien paine, nielun muoto, kitarisa/nielurisat, kieli, nielun limakalvon pinta.

Ja aina ei siihen ole hoitoa. Oman puolison kohdalla käyty kolmella eri erikoislääkärillä ja kaikki sanoneet että ei voi hoitaa. Vaatisi luiden murskaamista silpuksi ja uudelleen luuduttamista.

Senkin takia lääkäri on oikea paikka, että selviää oikea syy. Se voi olla joku helposti korjattavakin rakennejuttu

Vierailija
78/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla se lääkäri ei auta. Mun miehelle twhty kaikki mahdolliset kuorsausoperaatiot, useita leikkauksia, ja YHÄ KUORSAA. Syy on leuan ja nielun rakenteissa ja kallon luustossa. Sille ei voi tehdä mitään.

Onko kokeillut Nukkulaa? Suuhun asetettava kisko joka lukitsee leuan oikeaan asentoon ja nielu avautuu paremmin. Meillä on tämä auttanut. Tehdään toki aika harvassa paikassa ja on suht hintava mutta suosittelen!

Vierailija
79/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli nauhoittanut jo eikä auttanut. Ohis.

En käynyt koko ketjua läpi.

Vierailija
80/107 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nukutaan vuorotellen sohvalla (kaksio). Silti tarvitsen korvatulppia ja niistäkin huolimatta herään välillä kuorsaukseen toisessa huoneessa. Mies kuorsaa joka asennossa, selällään ja alkoholia veressä kaikkein pahiten. Kuorsausleikkaukseen hän ei suostu ja paino on normaali, joten laihdutuksestakaan ei saisi apua.

Ostetaan seuraavaksi isompi asunto jossa molemmilla omat makkarit eripuolin taloa. Ei tässä oikeen muu auta. Jatkuva heräily ja valvominen on kidutusta.

Ikävä kyllä, se kuorsausleikkaus ei välttämättä auta mitään. Exä kävi sen ja ei minkäänlaista vaikutusta. Ehkä joillakin toimii, mutta jos on heavy kuorsaaja, niin epäilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä