Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tohon kuorsaukseen auttaa?! Kertokaa joku, pää leviää!!

Vierailija
15.05.2020 |

Mä saatan pian aiheuttaa fyysistä kipua tolle miehelle. En kestä enää. Toi saaaatanan korina, hampaiden narskutus ja unissaan jalkojen ja käsien huitominen tekee mun hulluksi!!!
Olen pari kertaa räjähtänyt ihan tosissani. Kun kello on neljä aamuyöllä, tiedät, että herätys on kello 7 ja et vaan pysty nukkumaan kun toinen KUORSAA niin että seinät tärisee niin prkele olen suoraan itkien potkaissut kylkeen. HERÄÄ!!
Omat silmät valuu vettä väsymyksestä, pää tuntuu sekoavan. Viime kesänä nukuin välillä parvekkeella, oikeasti.
Kyseessä siis yksiö joten en voi paeta sohvalle. Vuosi ollaan asuttu yhdessä. Mies ei tajua ongelmaa. Olen sanonut, että mene lääkäriin, muutetaan isompaan jne. tai mä jätän sut. En kestä enää.
Onko joku saanut apua niistä ns. kuorsauksen apuvälineistä joita saa netistä tai apteekista?
Nim. Ihan loppu

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur tyyny ja moottorisänky.

Vierailija
22/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kuorsaa niin että en saa unen päästä kiinni. Olen käyttänyt korvatulppia jo jokusen vuoden. Vaimentavat melua sen verran, että saan nukuttua. Aika usein toinen tai molemmat tulpat on tippuneet pois yön aikana, mutta siitä sängyltä ne löytyy aamulla. Herään aamulla kellon soittoon, vaikka tulpat olisivatkin pysyneet korvissa koko yön.

Elämässä joutuu tekemään kompromisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö että valvottaminen on kidutuskeino? Ihminen sekoaa, kun pidetään väkisin hereillä.

Vierailija
24/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain CPAP laitteen jorvista. Loppui kuorsaaminen.

Vierailija
25/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat. Olen itse siirtynyt sellaisiin kuppikuulosuojaimiin. Epämukavat tosin.

Mieheni kävi 2 kertaa kuorsausleikkauksessa. Ei auttanut lainkaan. Kuorsaus muuttui vain kimeämmäksi ja ärsyttävämmäksi. Mutta nyt se on taas entisen kuuloista.

Mieheni kuorsaa myös kyljellään.

Sitten luohävutin ja siirryimme nukkumaan niin, että minä ja lapsi parisängyssä ja hän lapsen huoneessa.

Vierailija
26/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä joutuu tekemään kompromisseja.

Sen olen päättänyt, että kuorsauksen suhteen en tee kompromisseja. En siedä jatkuvaa kuorsausta.

Vierailija
27/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tempur tyyny ja moottorisänky.

Mieheni ei auttanut temput tyyny ja patja.

Moottorisänky ei olla kokeiltu.

En ole ap

Vierailija
28/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan eri huoneissa ja silti joudun käyttämään korvatulppai. Meillä ei mies kanssa itse myönnä ongelmaa, vaikka olen hänelle monet kerrat nauhoittanutkin ja antanut itse kuunnella. Nukkuu monta kertaa illalla noajtuolissa istuessaan ja kuorsaa silloinkin. Ihan uskomaton kun ei itse siihen ääneen herää, mutta herää kiukkuisena jos minä vaikka matkin kuorsausta. Nukahtaa heti taas uudelleen.

Vierailija
29/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CPAP ja kuorsaus loppuu. Silti nukutaan edelleen eri huoneissa, kun olin jo niin tottunut omaan rauhaan. Mutta eipä kuulu enää kuorsaus oven läpi.

Vierailija
30/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eri makuuhuoneet, kaukana toisistaan, ainoa mikä auttaa.

Ja siis kaikki on kokeiltu.. KAIKKI! Kuorsaustyyny, kisko, ranneke, sormus, nenäteipou, suusuihke. Lääkärissä käyty 10 kertaa, puolet erikoislääkärillä ja on tehty radioaaltopoltto (rn muista oliko nimi just tuo), leikkus, nahkan poisto nielusta, nenän laajennus, KAIKKI.

Ja s*atana SE VAAN KUORSAA!

Enää ei voi tehdä operaatioita, seuraava operaatio vaurioittaa äänen. Eli eri makkarit ollut jo viisi vuotta ja tulee olemaan loppuun asti.

Vierailija
31/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nukkunut ensimmäisenä yönä, mutta sen jälkeen totuin. Kuorsausta pahempia oli minusta ne hengityskatkot, sitä vaan odotti että hengitä nyt ja hengityskatkosen jälkeen tuli aina sellainen isompi korahdus. Miehellä oli päiväväsymystäkin pitkään ennen kuin lopulta meni lääkäriin, oli yli 80 hengityskatkosta tunnissa. CPAP-laitteella loppui kuorsaus ja miehellä alkoi uusi, virkeämpi elämä. 

Korvatulpista kehottaisin kokeilemaan sellaisia korvakäytävän muotoon valettuja tulppia. On mukavammat kuin tusinatulpat, maksavat kuitenkin alle satasen. Mutta silti painottaisin, että mies pitäisi saada lääkäriin ja unitutkimukseen. Se unitutkimus on ihan helppo juttu, tulee laite kotiin ja sen kanssa nukutaan yksi yö. 

Vierailija
32/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsauksen kuuntelu on kammottavaa kidutusta. Ainoa ratkaisu on muuttaa asuntoon jossa pystytte nukkumaan tarpeeksi kaukana toisistanne. Ja kova kuorsaus todellakin kuuluu kauas.

Olen pahoillani.

Vierailija
33/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eri huoneissa nukutaan mekin. Muu ei vain auta, jos haluan oikeasti nukkua. Ja siltikin korvatulpat korvissa. Muuten ihan paras ja rakas mies.

Vierailija
34/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kaikki on kokeiltu.. KAIKKI! Kuorsaustyyny, kisko, ranneke, sormus, nenäteipou, suusuihke. Lääkärissä käyty 10 kertaa, puolet erikoislääkärillä ja on tehty radioaaltopoltto (rn muista oliko nimi just tuo), leikkus, nahkan poisto nielusta, nenän laajennus, KAIKKI.

Enää ei voi tehdä operaatioita, seuraava operaatio vaurioittaa äänen. Eli eri makkarit ollut jo viisi vuotta ja tulee olemaan loppuun asti.

Onko uniapneakin tutkittu?

Vierailija
35/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tavallisellakin tyynyllä hiljenee kun tarpeeksi painaa, tieten tempur voi olla siistimpää.

XD. Tää oli paras ja ongelman kokonaan poistava ohje!

Vierailija
36/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uniapneakin tutkittu?

Toki on, kahteen kertaan.

Vierailija
37/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössäkö asutte?

Yleensä ihmiset nukkuu eri huoneissa jos haluavat nukkua.

Vierailija
38/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset makkarit, valitettavasti muu ei auta jos mies ei suostu tutkituttamaan asiaa kuten minun mieheni. 

Vierailija
39/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tavallisellakin tyynyllä hiljenee kun tarpeeksi painaa, tieten tempur voi olla siistimpää.

XD. Tää oli paras ja ongelman kokonaan poistava ohje!

En kyllä ihmettele vaikka tuohonkin turvautuisi. On se niin kamalaa kuunneltavaa ja jos ei vielä saa itse nukuttua. Ei tuosta ainakaan pitäisi tuomiota antaa.

Vierailija
40/107 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Lähdin koiran kanssa metsään kun en V TTU KESTÄNYT TAAS KUUNNELLA TOTA!! Kiitos kaikille vastanneille. Nyt siis mies nukkuu koska on sekä väsynyt pitkän työviikon jälkeen että humalassa. Tuo humala ei ole siis mitenkään jokapäiväistä, kuorsaa oli alkoholia tai ei. Just nyt mölisee mun takanani kuinka "Kai sä tajuat että jos olisin oikeesti humalassa voisin vaikka vahingossa lyödä sua" kun iskin kyynerpäällä vatsaan. Istun siis sängyllä enkä saatana kestä tota ääntä.

Ja huom. en todellankaan mitenkään hakannut lujaa, tökkäsin vaan, että hiljenisi. Mutta kun unestaan herää niin kaikki tuntuu pahalta, etenkin kännissä. 

Mä olen vaan niin masentunut siitä, että miehen mielestä mä liioittelen samaan aikaan kun itse suunnilleen revin hiuksia päästäni keskellä yötä väsymyksestä, kiukusta ja v tutuksesta. Ei, ei hänen tarvitse mennä lääkäriin. Ei hän kuorsaa (minäkin olen äänittänyt, ei auta vaikka näytin). Se ei tosissaan tajua ettei tämä ole vitsi. Toi kuorsaus hajottaa vielä koko suhteen tai vaihtoehtoisesti mä sekoan unenpuutteesta. On normaalipainoinen, tupakoi. Ikää 37. Syö terveellisesti (koska minä teen ruoat ;)) 

Eli pakko käskeä lääkäriin tai lähteä. En haluaisi jättää rakasta tällaisen vuoksi, en tietenkään. Ei se ymmärrä vaikka olen kertonut, että noi molemmat on terveydelle vaarallisia, niin kuorsaus kuin narskutuskin. Tai ei halua ymmärtää.

Korvatulppia se mullekin suositteli (tämähän on mun ongelmani), ei auta, kuuluu läpi. Eri makuuhuoneita ei tule ihan siksi, ettei ole varaa kolmioon täällä Länsi-Helsingissä. Mutta jo eri huoneet riittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän