Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin noita rikkaita ja rahattomia

Vierailija
15.05.2020 |

Itselleni tuli yllätyksenä käsite viikkobudjetti.

Mulla ei koskaan ole ollut sellaista. Olen joskus ollut vähemmissä varoissa ja joskus on ollut enemmän tuloja.

Köyhänäkään en laskenut mitään viikkobudjettia. Tietenkin ymmärsin automaattisesti, miten elää ja mitä ostaa.

Pitääkö joidenkin oikeasti tehdä budjetti?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa se viikkobudjetti ole vain laskennallinen, eli ohjelmaa varten vain laskettu keskimäärin, paljonko perheellä jää viikossa käytettäväksi. Eihän tuota oikein muuten voisi toteuttaa.  Ei kai noistakaan kovin moni tuolla tavalla viikkotasolla niitä laske. 

Vierailija
2/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa se viikkobudjetti ole vain laskennallinen, eli ohjelmaa varten vain laskettu keskimäärin, paljonko perheellä jää viikossa käytettäväksi. Eihän tuota oikein muuten voisi toteuttaa.  Ei kai noistakaan kovin moni tuolla tavalla viikkotasolla niitä laske. 

Juuri näin. Epäilen että rikkaat hassaisivat joka viikko tuhansia, mutta heillä olisi siihen, ainakin laskennallisesti, mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että nämä sarjan vaaralliset muka oikeasti käyttävät tuon summan löysästi.

Kaikki tuntemani varakkaammat ihmiset on oikeasti todella tarkkoja rahoistaan.

Ne syö tätä köyhien parjaamaa jauhelihaa.

Vierailija
4/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden eron köyhien ja varakkaiden välillä.

Varakkaat ei koskaan osta uutta telkkaria uudemman mallin saapuessa, jos vanhakin vielä toimii. Eivät myöskään osta huvikseen uusinta kännykkää.

Telkkari kun ei ole investointi, joka tuo tuloja.

Vierailija
5/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa varakkaammassa kodissa ei oikeasti ole viimeistä tekniikkaa, koska se ei tuo tuottoa.

Vierailija
6/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kiva, että löytyy niitäkin, jotka ostaa kaiken uuden.

Silloin varakkaiden sijoitukset poikivat.

Vierailija
7/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat ei koskaan osta uutta telkkaria uudemman mallin saapuessa, jos vanhakin vielä toimii. Eivät myöskään osta huvikseen uusinta kännykkää.

Ehhehe, ihan kuin köyhä muka ostaisi : D Minun kännykästäni on liitännät jotenkin rikki, joten minun pitää käyttää Jeesus teippiä saadakseni laturin ja kuulokkeet pysymään. En todellakaan osta uutta ennen kuin tämä on kokonaan rikki.

Vierailija
8/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen teipannut kännykänlaturin liitännän.

Tetveisin DI

Vierailija
9/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa varakkaammassa kodissa ei oikeasti ole viimeistä tekniikkaa, koska se ei tuo tuottoa.

Joo. Tekniikan arvo laskee. Jopa sen tietotekniikan alla olevan kirjoituspöydänkin arvo sen sijaan voi nousta.

Vierailija
10/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

Minä olen liittänyt katkenneen näppiksen johdon (USB) takaisin kiinni (kotieläin söi). En ole DI, mutta rahaa on.

Vierailija
11/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehhehe, ihan kuin köyhä muka ostaisi : D Minun kännykästäni on liitännät jotenkin rikki, joten minun pitää käyttää Jeesus teippiä saadakseni laturin ja kuulokkeet pysymään. En todellakaan osta uutta ennen kuin tämä on kokonaan rikki.

Tässä tarkoitaan alempaan keskitulokategoriaa kuuluvia. Jotka saavat töistä suhteellisen hyvää palkkaa. He asuvat kuitenkin vuokralla ja törsäävät kaikki palkasta saavat rahansa. Päivä ennen tilipäivää rahaa ei ole tilillä ja luottokorttiakin jo vähän vingutettu.

Vierailija
12/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varakkaat ei KOSKAAN..." höpö höpö.

Ei köyhät yleensä ostele uusia laitteita huvikseen. Millä rahalla he sen tekisivät? Rahantuhlaustaipumus on eri asia kuin köyhyys.

Vierailija
13/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tuohon ohjelmaan on hakeutuneet ns. rikkaiksi ne jotka ovat uusrikkaita. Tarkoitan sitä, että ns. vanhan rahan ihmiset yleensä peittelevät varallisuuttaan, eivätkä halua esitellä omaisuuttaan.

Rahaa voi käyttää niin monella tavalla, tuossa ohjelmassa tuntuu että osa on lähinnä mainostamassa omaa "fiksuuttaan"/yritystään. Moni ns. äkkirikastunut ei aina ymmärrä, että 1 onnistujaa kohden on 10 epäonnistujaa. Jos luo yrityksen ns. nollista, niin tarvitaan usein myös hiukkanen onnea mukaan ettäbisnes kasvaa isoksi, ja vastaavasti yllättävä epäonni voi kaataa koko korttitalon (esim. nyt korona, mutta muitakin riskejä on maailma täynnä).

Vierailija
14/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani vanhan rahan ihmiset on todella tarkkoja rahoistaan. Niillä ei missään nimessä mene 1500 eur viikossa huvituksiin. Jollain viikoilla voi tietysti olla enemmän menoja, mutta keskimäärin elämä on ihan tavallista,

Vierailija
15/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaaksi ei pääse palkkatuloilla. Täytyy hankkia pääomaa.

Vierailija
16/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rich dad and poor dad. Tämä kertoo kaiken tuubissa.

Vierailija
17/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jollain työssä, vai teetkö itse?

Vierailija
18/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani vanhan rahan ihmiset on todella tarkkoja rahoistaan. Niillä ei missään nimessä mene 1500 eur viikossa huvituksiin. Jollain viikoilla voi tietysti olla enemmän menoja, mutta keskimäärin elämä on ihan tavallista,

Tuskinpa on. Minun tuntemat rikkaat asuu kylläkin esim Helsingin keskustassa jugend talossa, käyvät lomilla jossain Levin mökillä ja Mauritiuksella, ajavat esim Teslalla tai muulla sikakalliilla autolla, ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako tänään juustoa vai kinkkua koska molempiin ei ole varaa, jos kenkiin tulee reikä voi ostaa uudet heti ilman säästämistä jne jne. Rikkaat elää ihan eri elämää kuin muut.

Vierailija
19/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

Minulla tämä teipin kanssa jatkuva säätäminen vie kyllä hermot, ostaisin kyllä uuden puhelimen jos olisi 150- 300 euroa extraa.

Vierailija
20/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa on. Minun tuntemat rikkaat asuu kylläkin esim Helsingin keskustassa jugend talossa, käyvät lomilla jossain Levin mökillä ja Mauritiuksella, ajavat esim Teslalla tai muulla sikakalliilla autolla, ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako tänään juustoa vai kinkkua koska molempiin ei ole varaa, jos kenkiin tulee reikä voi ostaa uudet heti ilman säästämistä jne jne. Rikkaat elää ihan eri elämää kuin muut.

Jugendtalo Helsingin keskustassa säilyttää/ nostaa arvoaan aika hyvin, joten on kodin lisäksi myöskin sijoitus. Tokihan rikkaat harrastaa ja elintaso on korkeampi, mutta kulutuskäyttäytyminen heillä on paljon harkitsevampaa ja maltillisempaa. Tuossa esimerkissäsikin sanoit, että rikas ostaa uudet kengät kun vanhat menee rikki. Eli ostaa tarpeeseen. Tietty ryhmä köyhemmistä ihmisistä ostaa uudet kivat kengät muuten vaan ja sitten miettii, että milläs loppukuu eletään.