Työllä ei oikeasti voi rikastua Suomessa
Verotus pitää siitä huolen. Jos tienaat 10000 e/ kk, siitä jää käteen noin 5000 e. Jos tienaat 3000 e, käteen jää noin 2000 e. Melko pieni ero kuitenkin.
Kommentit (31)
Nettopalkkojen erotus 3000 euroa. Tuon kun laittaa passiivisiin indeksirahastoihin (oletettu vuosituotto 7%) 30 vuodeksi, niin siinä on melkoinen summa.
Oon 43 ja ihan työllä ja palkkojen onnistuneella sijoituksilla minusta tuli puolimiljonääri. Tästä on lyhyempi matka miljonääriksi. Rahalla en tee mitään ja asun vuokralla, mutta kiva peli tämä silti.
Harva pelkästään palkasta säästämällä vaurastuu. Vaan sijoittamalla asia helpottuu ja velkavivulla vielä lisää. Minäkin olen keskituloisena luonut nollasta miljoonan.
Ei ole tarkoituskaan, harva enää kävisi töissä jos rikastuisi 🎡🐿
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaa luuseri ap.
Eiköhän se rooli ole teille kommareille varattu.
Tv-yms viihteen parissa on kovat tulot, esim Niko Saarinen, miljonääriksi kerrottu. Suunsoitolla pärjää näköjään radiossa ja telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkojen erotus 3000 euroa. Tuon kun laittaa passiivisiin indeksirahastoihin (oletettu vuosituotto 7%) 30 vuodeksi, niin siinä on melkoinen summa.
Tuoko on parasta elämässä?
Samaa oon miettinyt, paitsi että keskituloiselle tuo verotus on musta julmin. Tienaan vuodessa 64 000e. Käteen saan kuussa 2100e.
Olen elänyt Kokoomuslaisten 20 euroa riittää yhdelle ihmiselle kolmeksi viikoksi ohjeella ja loput olen laittanut säästöön. Näin olen toiminut vuodesta 2000 ja rahaa on niin ettei paskalle taivu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa oon miettinyt, paitsi että keskituloiselle tuo verotus on musta julmin. Tienaan vuodessa 64 000e. Käteen saan kuussa 2100e.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä otettu siihen kantaa vaan aloittajan virheelliseen väittämään.
Vierailija kirjoitti:
Oon 43 ja ihan työllä ja palkkojen onnistuneella sijoituksilla minusta tuli puolimiljonääri. Tästä on lyhyempi matka miljonääriksi. Rahalla en tee mitään ja asun vuokralla, mutta kiva peli tämä silti.
Nimenomaan mahdollisuus sijoittaa tekee ison eron pienten ja keskisuurten palkkojen välille.
Vierailija kirjoitti:
Vähennä 80% työaikaan niin tienaat vuodessa n. 40 000, josta saat yli 2200e/kk käteen.
Vierailija kirjoitti:
Viidessä vuodessa jo n. 300 000 euroa. Ai ei muka rikastu.
Kolminkertaisesti liian suuri julkinen sektori pitää huolen siitä että työn tekeminen suomessa ei johda vaurastumiseen. Sosialistinen rälssi vaurastuu vastikkeettomilla eduillaan vaikka eivät kykene tekemään käsillään muuta kuin korkeintaan hyväilemään itseään ja näin meille on syntynyt myös sankka joukko uusavuttomia ja työtä vältteleviä OIKEITA osaajia joita ei vaan kiinnosta elättää edellämainittua rälssiä.
Itse olen yksi heistä jotka välttelee verojen maksamista kaikin mahdollisin keinoin vaikka se vaikuttaa myös omaan talouteen. Minä en tätä hulluutta halua rahoittaa!
Vierailija kirjoitti:
Ulosoton jälkeenkö?
Eikös tuo Sarasvuokin käy toisinaan medioissa selittämässä, miten hän tienaa miljoonan tuosta vain. Ainakin höpöttämällä rikastuu siis helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vuokra-asunnossa punalapputuotteiden varassa kituuttaminen parempaa? Raha tuo vapautta, joustavuutta ja mahdollisuuksia, niin valitettavaa kuin se onkin. Ja jos olet mies, se myös avaa paljon laajemmat apajat pariutumisessa.
Oikein hyvin voi. Ensimmäisen kauden kansanedustajakin poksahtaa suoraan parhaiten tienaavaan prosenttiin.
Mutta jos oikein koviin palkkoihin haluat, niin sitten julkisrahoitteisten (eli verovaroilla toimivien) järjestöjen pomoksi vaan. Vaikka kuinka yrittäisivät palkkakattoa laittaa, niin aina ne jotenkin saadaan kierrettyä; kokemusta on!