Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietin noita rikkaita ja rahattomia

Vierailija
15.05.2020 |

Itselleni tuli yllätyksenä käsite viikkobudjetti.

Mulla ei koskaan ole ollut sellaista. Olen joskus ollut vähemmissä varoissa ja joskus on ollut enemmän tuloja.

Köyhänäkään en laskenut mitään viikkobudjettia. Tietenkin ymmärsin automaattisesti, miten elää ja mitä ostaa.

Pitääkö joidenkin oikeasti tehdä budjetti?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani vanhan rahan ihmiset on todella tarkkoja rahoistaan. Niillä ei missään nimessä mene 1500 eur viikossa huvituksiin. Jollain viikoilla voi tietysti olla enemmän menoja, mutta keskimäärin elämä on ihan tavallista,

Tuskinpa on. Minun tuntemat rikkaat asuu kylläkin esim Helsingin keskustassa jugend talossa, käyvät lomilla jossain Levin mökillä ja Mauritiuksella, ajavat esim Teslalla tai muulla sikakalliilla autolla, ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako tänään juustoa vai kinkkua koska molempiin ei ole varaa, jos kenkiin tulee reikä voi ostaa uudet heti ilman säästämistä jne jne. Rikkaat elää ihan eri elämää kuin muut.

Minun tuntemani varakkaat aateliset elävät varsin tavallisesti. Niillä on kasvimaat ja ne keittelee perunoita keittiössään.

Vierailija
22/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani vanhan rahan ihmiset on todella tarkkoja rahoistaan. Niillä ei missään nimessä mene 1500 eur viikossa huvituksiin. Jollain viikoilla voi tietysti olla enemmän menoja, mutta keskimäärin elämä on ihan tavallista,

Tuskinpa on. Minun tuntemat rikkaat asuu kylläkin esim Helsingin keskustassa jugend talossa, käyvät lomilla jossain Levin mökillä ja Mauritiuksella, ajavat esim Teslalla tai muulla sikakalliilla autolla, ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako tänään juustoa vai kinkkua koska molempiin ei ole varaa, jos kenkiin tulee reikä voi ostaa uudet heti ilman säästämistä jne jne. Rikkaat elää ihan eri elämää kuin muut.

Tietenkään ei tarvitse valita kinkun tai juuston välillä. Kuitenkaan oikeasti varakkaat ei oikeasti syö sisäfilettä joka kuukausi. Jauheliha ja pasta kelpaa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen teipannut kännykänlaturin liitännän.

Tetveisin DI

Minulla tämä teipin kanssa jatkuva säätäminen vie kyllä hermot, ostaisin kyllä uuden puhelimen jos olisi 150- 300 euroa extraa.

Rikas ostaisi 99 euron puhelimen, joka on täysin riittävän hyvä ja sijoittaisi pörssiin loput 200 euroa. Viputuotteisiin kiinni ja päivän lopulta rahaa on tilillä 400 euroa + uusi puhelin.

Vierailija
24/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

Minulla tämä teipin kanssa jatkuva säätäminen vie kyllä hermot, ostaisin kyllä uuden puhelimen jos olisi 150- 300 euroa extraa.

Rikas ostaisi 99 euron puhelimen, joka on täysin riittävän hyvä ja sijoittaisi pörssiin loput 200 euroa. Viputuotteisiin kiinni ja päivän lopulta rahaa on tilillä 400 euroa + uusi puhelin.

https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2019/11/19/parhaat-puhelimet-al…

Vierailija
25/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen nimi piti olla vaihtokauppa

Ei noin kärjistävä ja erotteleva

Vierailija
26/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miten noita rikkaita sanotaan rikkaiksi. Itse en tunne paljon ihmisiä, mutta omassakin tuttavapiirissä asutaan paljon ökymmin ja harrastuksetkin on merkittävästi kalliimpia. Satuin viime viikolla katsomaan kun joku muka rikas harrasti laitesukellusta uimahallissa... voe hyvän tähen, kyllä on ökyä, not.

Vierailija
27/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

No ei tasan osta.

Vierailija
28/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole viikkobudjettia, mutta on kuukausibudjetti. Teen aina vuodeksi kerrallaan. Kuukausibudjetista on tietysti helppoa jakaa neljällä ja saa viikkobudjetin. 

Vierailija
29/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siinä että ohjelman rikkaat on ylempää keskiluokkaa Suomessa, ei niitä todella rikkaita. Todella rikkaat ei halua tuommosiin ohjelmiin, ne elää ihan mielellään anonyymiä elämää julkisuuden ulkopuolella.

Vierailija
30/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niin että rikkaissa on sekä ylellisesti eläviä että säästäväisiä. Samoin yllätys yllätys myös köyhissä. Jotkut köyhät pystyvät ajan kanssa nostamaan tulotasoaan, jotkut rikkaat saattavat köyhtyä. Ei se ole aina niin mustavalkoista.

Vierailija
31/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani varakkaat aateliset elävät varsin tavallisesti. Niillä on kasvimaat ja ne keittelee perunoita keittiössään.

Mun tuntemat rikkaat taas eivät itse laita ruokaa ikinä.

Vierailija
32/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

No ei tasan osta.

Honor 8 a hintaan 99 euroa. Ei puutu mitään tuhat euroa kalliimmaasta puhelimesta, tavallisella käyttäjällä, joka käyttää puhelinta satunnaiseen kuvaamiseen, sähköpostiin, faceen ym. lukemiseen. Yli 6 tuuman näyttö, perushyvä 13 Mp kamera, jolla kuvaa jopa hämärässä suht hyviä kuvia, kasvojen tunnistin jne.

Rikas ostaa juuri tämän kaltaisen puhelimen, jossa on paras mahdollinen hinta-laatusuhde ja jossa ei tarvitse maksaa mitään extraa.

Vierailija
33/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne tosiaan siinä ohjelmassa mitään rikkaita ole, nimestä on vaan haluttu tehdä mahdollisimman kärjistävä. "Oikeat" rikkaat ei todellakaan menisi tuollaiseen ohjelmaan.

Vierailija
34/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

No ei tasan osta.

Honor 8 a hintaan 99 euroa. Ei puutu mitään tuhat euroa kalliimmaasta puhelimesta, tavallisella käyttäjällä, joka käyttää puhelinta satunnaiseen kuvaamiseen, sähköpostiin, faceen ym. lukemiseen. Yli 6 tuuman näyttö, perushyvä 13 Mp kamera, jolla kuvaa jopa hämärässä suht hyviä kuvia, kasvojen tunnistin jne.

Rikas ostaa juuri tämän kaltaisen puhelimen, jossa on paras mahdollinen hinta-laatusuhde ja jossa ei tarvitse maksaa mitään extraa.

Mitä jos käyttää puhelinta käytännössä tietokoneen korvikkeena, toimiiko tuo kokopäiväisesså käytössä?

Vierailija
35/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tetveisin DI

No ei tasan osta.

Mitä jos käyttää puhelinta käytännössä tietokoneen korvikkeena, toimiiko tuo kokopäiväisesså käytössä?

Toimii samalla tavalla kuin monta sataa euroa kalliimpi puhelin. Ei tuo puhelimen käyttö ole juurikaan kummempaa kalliimalla puhelimella. Puhelinta käytetään reissuissa, sohvalla, tien päällä jne. Eli aika paljon. Viime kädessä pidemmät sepostukset ja tarkempi työ on kuitenkin helpompi tehdä tietokoneella, jossa on kunnon näyttö ja näppäimistö.

Vierailija
36/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa se viikkobudjetti ole vain laskennallinen, eli ohjelmaa varten vain laskettu keskimäärin, paljonko perheellä jää viikossa käytettäväksi. Eihän tuota oikein muuten voisi toteuttaa.  Ei kai noistakaan kovin moni tuolla tavalla viikkotasolla niitä laske. 

Itse köyhänä lasken. Ruokabudjetti on noin 40-50 euroa kuussa. Viihdemenot pyöreä nolla, ei ole varaa käydä missään.

Vierailija
37/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään budjettia.

Olemmme köyhistä oloista kotoisin.

Nyt olisi rahaa, mutta sitä käytetään vain tarpeeseen.

Jos jotain täytyy ostaa, niin se on keskimääräistä parempaa, joka kestää pitkään.

Vierailija
38/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa se viikkobudjetti ole vain laskennallinen, eli ohjelmaa varten vain laskettu keskimäärin, paljonko perheellä jää viikossa käytettäväksi. Eihän tuota oikein muuten voisi toteuttaa.  Ei kai noistakaan kovin moni tuolla tavalla viikkotasolla niitä laske. 

Itse köyhänä lasken. Ruokabudjetti on noin 40-50 euroa kuussa. Viihdemenot pyöreä nolla, ei ole varaa käydä missään.

Minä olen ollut tuolla ja maatilan tyttärenä osasin kevyesti elää säästeliäisesti.Tiedän kevyesti, miten ruokakustannista pystyy säästämään. Nämä Helsinkiläiset on nykyään niin tyhmiä, etteivät enää osaa.

Vierailija
39/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50 eur viikossa.

Söisin varmasti hyvin.

Minäkin olen maalta kotoisin. Osaan myös leipoa

Vierailija
40/46 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 eurolla saa jo noin 10 jauhelihapakettia.