Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin etäterapian, kun se ahdisti.

Vierailija
15.05.2020 |

Koronan takia psykoterapia alettiin järjestää videon välityksellä. Se muutti terapian luonnetta merkittävästi. Useamman viikon yritin silti sinnitellä. Lopulta päädyin lopettamaan terapian. Nyt voin paremmin kuin etäterapiassa. Enää en tule etäterapiaa kokeilemaan, olen mieluummin vaikka ilman käyntejä kuin käyn niitä videon välityksellä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se etäyhteys oli ahdistavaa? Itse olen myös etäillyt psykologin kanssa.. tykkään puhelinkeskusteluista, voin samalla ravata levottomana ympäriinsä ja kävellä lähimetsässä. Videoyhteydestä en tykännyt, koin olevani enemmän esillä kuin livenä, koin jotain.. no ei ulkonäköpaineita mutta jotain vastaavaa, kun oon kameran edessä.

Vierailija
42/48 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se etäyhteys oli ahdistavaa? Itse olen myös etäillyt psykologin kanssa.. tykkään puhelinkeskusteluista, voin samalla ravata levottomana ympäriinsä ja kävellä lähimetsässä. Videoyhteydestä en tykännyt, koin olevani enemmän esillä kuin livenä, koin jotain.. no ei ulkonäköpaineita mutta jotain vastaavaa, kun oon kameran edessä.

Ja vielä lisään, että videoyhteydessä psykologilla oli alkuvaikeuksia (näkyykö nyt, odotas video pätkii, onko nyt hyvä, kuuluuko) mitkä on aivan tavallisia missä vaan etäkokouksessakin, mutta ne tuntui tosi epämiellyttäviltä. Haluan varmaan tuntea että hän on täysin tilanteen tasalla ja hallinnassa ja se illuusio varmaan rikkoontuu kun kummatkin ollaan tasavertaisen epävarmoja tekniikan edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hähhhhhh

Vierailija
44/48 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ahdistaa. Ei ole samaa vaikutusta.

Vierailija
45/48 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten terapiaan pääsee? Kelalta on tullut hylätty jo monta kertaa.

Siinä haistattelevat myös lausunnon tehneelle lääkärille.

Vierailija
46/48 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tule samalla tavalla se läsnäolevuus esille mitä tarvii eniten.

Vierailija
47/48 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne terapeutit käsitä mitä yrität selittää. Niillä on oma perhe ja palkkaraha sekä valmiit kaaviot.

Vierailija
48/48 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että eRäteapia ja näin silmissäni jo käynnit keskellä metsää nuotion äärellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi