Lopetin etäterapian, kun se ahdisti.
Koronan takia psykoterapia alettiin järjestää videon välityksellä. Se muutti terapian luonnetta merkittävästi. Useamman viikon yritin silti sinnitellä. Lopulta päädyin lopettamaan terapian. Nyt voin paremmin kuin etäterapiassa. Enää en tule etäterapiaa kokeilemaan, olen mieluummin vaikka ilman käyntejä kuin käyn niitä videon välityksellä.
Kommentit (48)
Eihän tuohon etäterapiaan ole pakko suostua vaan terapian voi tauottaa.
Lisäksi kela on jo hyväksynyt, että läsnäoloterapia saa jatkua jos molemmat osapuolet
siihen suostuvat. Eikö siis terapeutti suostu tapaamaan kasvokkain?
Ei terapeutin tarvitse suostua kasvokkain tapaamaan. Voi korona levitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten huomasit sinulla ei ollut tarvetta terapiaan.
Kyllä on. Miksi muuten luulet, että tällä palstalla hengailisin?
Ovatko palstan miesvihaaja kilttimiestenalistaja feministit siis mt-potilaita? En kyllä ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla etten ole ainoa joka koki näin. Itse koin aivan samoin, ja laitoin terapian tauolle ekan etätapaamisen jälkeen. Tarkoitus jatkaa kun rajoitukset höllentyvät ja kasvokkain saa tavata.
Ei sitä siis olisi tarvinnut lopettaa, kun voi tauottaakin.Ymmärtävästi suhtautui ja myöntyi heti. Ihmeellistä ja harmillista jos ei sinun terapeutille ole mennyt perille. Oletko ihan suoraan sanonut tästä taukotoiveesta?
Miten terapeuttisi suhtautui tauottamiseen? Minä sanoin useaan otteeseen etten koe tällaisenaanetäterapiaa toimivaksi, mutta viesti ei mennyt kunnolla perille. Terapeutti vaikutti hämmästyneeltä, kun ilmoitin etten enää halua jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla etten ole ainoa joka koki näin. Itse koin aivan samoin, ja laitoin terapian tauolle ekan etätapaamisen jälkeen. Tarkoitus jatkaa kun rajoitukset höllentyvät ja kasvokkain saa tavata.
Ei sitä siis olisi tarvinnut lopettaa, kun voi tauottaakin.Ymmärtävästi suhtautui ja myöntyi heti. Ihmeellistä ja harmillista jos ei sinun terapeutille ole mennyt perille. Oletko ihan suoraan sanonut tästä taukotoiveesta?
Miten terapeuttisi suhtautui tauottamiseen? Minä sanoin useaan otteeseen etten koe tällaisenaanetäterapiaa toimivaksi, mutta viesti ei mennyt kunnolla perille. Terapeutti vaikutti hämmästyneeltä, kun ilmoitin etten enää halua jatkaa.
Ymmärtävästi suhtautui ja myöntyi heti. Ihmeellistä ja harmillista jos ei sinun terapeutille ole mennyt perille. Oletko ihan suoraan sanonut tästä taukotoiveestasi?
Pahoittelut lainaus-sähläämisestä :/
Tämä kiinnostaa minua, työskentelen itse psykologina. Itse koen, että perinteinen puhelin on videoyhteyttä parempi. Videota käytettäessä ei kuitenkaan tule sitä katsekontaktia, koska joko katsot kameraan tai siihen toiseen ihmiseen, molempia ei vii saada. Moni yleensä keskittyy katsomaan itseään ja sitä miltä näyttää kuvassa.
Etäterapian tarkoitus on pitää terapeuttien tuet juoksemassa. Ne tekee työtään vaikka savumerkeillä ennemmin kun peruu tai tauottaa tapaamisia. Tauon aikana kannattaakin miettiä miksi terapiaa edes jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiinnostaa minua, työskentelen itse psykologina. Itse koen, että perinteinen puhelin on videoyhteyttä parempi. Videota käytettäessä ei kuitenkaan tule sitä katsekontaktia, koska joko katsot kameraan tai siihen toiseen ihmiseen, molempia ei vii saada. Moni yleensä keskittyy katsomaan itseään ja sitä miltä näyttää kuvassa.
Totta. Jos psykologi katsoo sinua silmiin nettikamerassa, niin sehän tarkoittaa ettei hän katso sinua, vaan valopistettä ruudun ylälaidassa.
Aion tehdä saman kuin ap. Asiaa helpottaa se, että olin jo alusta alkaen ajatellut käyväni toukokuun loppuun ja terapeutti tietää tämän. Terapeutti on tietysti suositellut jatkamista, mutta kerron harkitsevani sitä sitten syksyllä.
Mitä keinoja löysitte? Onko teillä videoyhteys ja onko terapeutti kotonaan vai matkustanut mökilleen?