Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkätakia ihmisten asenne minua kohtaan on kielteinen tai närkästynyt, kun estän heitä kohtelemasta minua huonosti?

Vierailija
15.05.2020 |

Esim. kun olin myymässä asuntoani ja paljastui, että siellä on kosteutta niin pahasti kylpyhuoneessa ja lattioiden alla, että taloyhtiö joutuu tekemään remontin, jonka ostaja olisi joka tapauksessa tehnyt, niin kun katsoin, että asunto onkin kaupantekohetkellä tämän takia noin 20 000e arvokkaampi, kuin kaupasta suullisesti sovittaessa, niin ihmiset kiukuttelevat MINULLE, kun sanoin, etten myy sitä aiemmin sovittuun hintaan?
Miksi kukaan olettaisi, että myisin? Miten joku kehtaa kuvitella, että tällainen hyöty kuuluisi vain puolelle osallisia, eli ostajalle? Totta kai se kuuluu myös asunnon omistajalle, eli myyjälle.
Ei siinä tarvitse mitenkään silmiä pyöritellä tai puhua minun moraalistani, jos katson, että minua kohdellaan oikeudenmukaisesti.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko se niin, että ensin korjataan ja sitten vasta ihmetellään, kenen vastuu? Aika paska homma, kun kyseessä on asuntokauppa, joka on kesken. Onneksi kun asuntoa myy kerrostalosta, niin riski joutua itse vastaamaan jostain kosteusvaurioista on aika pieni.

Ap

Vierailija
62/64 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinen. Jos olet luvannut kämpän 50 000 € ja nyt yhtäkkiä onkin hinta on 70 000 €, niin ymmärrän hyvin ostajan silmien pyörittelyn.

Tällaiset ihmiset kuin sinä ovat juuri ahneita ja haluavat kaiken ja koko hyödyn itselleen.

Ap

Sinähän tässä yrität nyt rahastaa kaiken hyödyn itsellesi, vaikka se ei sinulle kuulu. Toivottavasti kaupan peruminen ei aiheuttanut ostajalle suuria ongelmia.

Ei aiheittanut? Mikä peruminen? Ei kauppaa ole peruttu. Sovimme tasapuolisen ratkaisun asiassa.

Ap

Onpas pitkäpinnaisia ostajia, tai sitten heillä ei ole vaihtoehtoja, vaan pakko pysyä sovitussa, vaikka ap ei pysykkään sovitussa.

Ei heidän ole mikään pakko ostaa asuntoa, minä olisin erittäin mielelläni ottanut remontista 100% hyödyn.

Ap

Eikös teillä ollut kauppa sovittuna jo? Ei tulevan remontin olisi pitänyt kuulua sinulle millään tavalla.

Oli sovittuna. No, ehkei se olisi kuulunutkaan, mutta ostaja teki sen virheen, että havaittuaan kosteutta kehtasikin lähestyä minua sanoilla: ”onko sinulla kotivakuutus?” What the f? Ei se ollut kotinija ostaja tiesi varsin hyvin, etten ollut omistanut tätä tyhjillään ollutta asuntoakaan kuin pari viikkoa siinä vaiheessa. Joten hän ikään kuin aivan itse vastuutti remontista minua.

Ja toisekseen, mitä tulee asukkaan remonttiin, luuletko sä, ettei se ollut hinnoiteltu asunnon myyntihintaan? Niin kuin arvoa alentavasti? Etkö tajua?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä trolli vai onko ap oikeasti-oikeasti vähän hullu?

Hieman teollaan ;) Tilanne on kyllä ihan aito, mutta kommentoin hiukan kieli poskessa. Koska kaikkiin asiallisiinkin aloituksiin tulee aina joku vikisemään.

Ap

Vierailija
64/64 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä se ostajan reaktio siihen, että onko mulla kotivakuutusta oli sen hallituksen pj:n kaikuja. Se varmaan ajattelee niin. Että kaikki yhtiön rättipattereiden seinävuodot menisivät osakkaan kotivakuutuksesta 🤣

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän