Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä joiden elämä perustuu valheille? Miten suhtaudutte heihin?

Vierailija
14.05.2020 |

Minun esimerkissäni pariskunta on valehdellut kaikille tavanneensa juhlissa, kun olivat molemmat sinkkuja. Todellisuudessa tapasivat jo monta kuukautta aiemmin baarissa, kun mies oli vielä varattu ja menivät heti sänkyyn. Mulle selvisi häissä, että olivat valhdelleet ihan kaikille.

Jotenkin meni maku koko ihmisiin. Aloin miettiä, että mitä kaikkea muuta ne valehtelee.

Onko samantyyppisiä kokemuksia?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan välitä, vaikka jotkut valehtelevat. Tärkeintä on, että pysyn itse rehellisenä.

Vierailija
2/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useampikin pariskuntia joiden suhteen perusta on valettu tukevasti valheille...itse asiassa harvemmin oikea otuus on se "virallinen" totuus jota toitotetaan. ..hyvin pieni osuus ihmisistä on oikeasti luotettavia näissä asioissa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri, jolle on itsestään selvää, että ihmisen pitää pystyä valehtelemaan.

Hän pitää mua täysin omituisena, kun en pysty valehtelemaan esim vanhemmilleni.

Kaikki muut kaverini pyrkivät rehellisyyteen, kuten minäkin. Tietysti joku valkoinen valhe tai joulupukkijuttu voi jokaiselta päästä, mutta ei tahallisia valheita.

Vierailija
4/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sukukin perustuu valheelle. Esimerkiksi yksi suku kertoo hienoa tarinaa, miten vaarinvaari löysi sattumalta aarteen pellolta ja aloitti tällä pesämunalla yrityksen, joka on nykyyän hyvin menestynyt. Totuus, että törmäsi metsässä venäläiseen, tappoi ja otti rahat.

Vierailija
5/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.

Vierailija
6/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tunnen ☹ Työntekijä on tälläinen ihminen. Erittäin haastavaa, kun ei pysty mihinkään hänen sanomaansa luottamaan 🤨

Vierailija
7/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä. Eräs uskovainen mummo, jonka mies (myös uskovainen) petti tätä mennen tullen, niin pitkään kun kuntoa riitti. Viimeiset kymmenen vuotta oli erittäin sairas ja mummo uskollisesti hoiti tätä omaishoitajana. Ja nyt vaalii sitten rakkaan miesvainajansa muistoa. Vaikka kaikki tiesivät, mikä huor---pukki mummon mies oli, mummo vaan edelleen jauhaa muisteluitaan uskovaisesta kelpo miehestään.

Vierailija
8/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin. Narsku on yleensä sellainen että sen elämä perustuu valheelle. Narsku valehtelee mennen tullen milloin mitäkin juttuja mutta sitten tosi moni ei edes epäile vaan uskoo kaiken. Narsku tekee kulissin että on hyvä ja sitten väittää mitä oudompia ja tyhmempiä juttuja jostakin josta tehnyt vihollisensa ja että muka paha. Ja nekin jutut moni vielä uskoo ja levittelee. Niin eihän henkilöltä tarvi edes ottaa selvää pitääkö jutut edes paikkaansa kun silloin kaatuisi ne kulissit.

Vierailija
9/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko yhteiskuntamme perustuu valheiden verkolle.

Vierailija
10/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Esim. kaikki uskikset ovat sellaisia.

Vierailija
11/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep mormoniakka joka ramppasi Afrikan ihmeitten perässä

Vierailija
12/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä perustuuko heidän elämänsä valheille, mutta toisella kaikkeen liittyy ns. lapinlisä. Toinen taas on sepittänyt omasta lapsuudestaan totuudesta poikkeavan kuvan. Molempien kohdalla kyse on varmaankin huonosta itsetunnosta.

Vierailija
13/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Mutta jos kyse on jostain suht harmittomasta valheesta joka ei aiheuta haittaa minulle tai muille niin mitä sitten? Leikin mukana. Olisihan se nyt aika kiusallista kuulla ja kertoa niitä pettämisjuttuja yms.

Vierailija
14/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäviä aviomiehiä on tullut vastaan useita tässä viimeisen muutaman vuoden aikana kun olen itse ollut sinkku. Varatuiksi paljastuivat, koska lähes jokaisen vaimolla on ihanat potretit parista julkisena facebookissaan.

Vierailija
15/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. 

En viihdy hänen seurassaan, koska epärehellisyys on vastenmielinen ominaisuus ihmisessä. En luota häneen, ja puhummekin vain tosi pinnallisista asioista silloin kun syystä tai toisesta tapaamme.

Harmittaa myös se, että muut ihmiset eivät välttämättä tiedä hänen epärehellisyydestään, vaan uskovat kaiken. Tekisi mieli paljastaa totuus, mutta se ei taida olla minun tehtäväni.

Vierailija
16/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ne jotka tietävät Ulvilan murhaajan mutta kukaan muu ei sitten saisikaan asiaa oivaltaa. Koska olevinaan oli lupa tappaa ja salata.

Vierailija
17/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen kommentoisin, että se, että valehtelee muille suhteen alun on asia sinänsä, eikä mun mielestä tee pariskunnan koko elämästä valheellista. Toisin sanoen, elämän perustuminen valheelle tarkoittaisi minulle sitä, että valehtelevat koko rakkautensa eikä sitä, miten se nyt saikaan alkunsa. 

Mutta asiaan; itse olen tuntenut useampiakin pariskuntia, joiden parisuhde tuntuu perustuvan teeskennellylle rakkaudelle. Yhdessä tapauksessa ystäväni piti itselleen tärkeänä, että hän pääsee meidän ystäväporukasta ensimmäisenä naimisiin. Tästä syystä kiire naimisiin oli siis kova ja siinä vauhdissa taisi käydä niinkin että rakkautta valehdeltiin niin itselle kuin muillekin. Erohan siitä seurasi. 

Toisessa tapauksessa eräs lähipiiriin kuuluva henkilö yrittää kovasti myös todistella perheensä ihanuutta ja läheisiä välejä, ja varallisuutta ja menestystä ja mitä lie. Todellisuudessa jokin on pahasti pielessä, sillä en näe heidän ikinä kommunikoivan ystävällisesti ja aidosti keskeneää. 

Vierailija
18/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissidemokratia joka meillä vallitsee. Sairas yhteiskunta jossa totuudenpuhumisesta rangaistaan jopa kuolemalla.

Vierailija
19/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä perustuuko valheelle, mutta jossain toisessa maailmassa tuntuu elävän.

Työkaverini on alle 30 vuotias mukava ja itsenäinen nainen. Hänellä on nyt yli neljän vuoden ajan ollut suhde toiseen työntekijään, mies on perheellinen ja yli 40- vuotias. Niin vain nainen jaksaa uskoa olevansa tuon miehen oikea rakkaus ja odottaa päivää jolloin hän jättää perheensä ja muuttaa hänen luokseen, kuten miehen mukaan tulee vielä tapahtumaan.

Nainen ei edes katsele muita miehiä, eikä tee mitään päätöksiä elämässään koska odottaa tuota päivää kun mies hänet valitsee. Mm. haluaisi etsiä kivemman vuokra-asunnon, mutta ei nyt viitsi jos joutuukin sitten heti etsimään miehen kanssa isomman. Tästä intoiluista on jo yli vuosi.

Sääliksi käy...

Vierailija
20/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen kommentoisin, että se, että valehtelee muille suhteen alun on asia sinänsä, eikä mun mielestä tee pariskunnan koko elämästä valheellista. Toisin sanoen, elämän perustuminen valheelle tarkoittaisi minulle sitä, että valehtelevat koko rakkautensa eikä sitä, miten se nyt saikaan alkunsa. 

Mutta asiaan; itse olen tuntenut useampiakin pariskuntia, joiden parisuhde tuntuu perustuvan teeskennellylle rakkaudelle. Yhdessä tapauksessa ystäväni piti itselleen tärkeänä, että hän pääsee meidän ystäväporukasta ensimmäisenä naimisiin. Tästä syystä kiire naimisiin oli siis kova ja siinä vauhdissa taisi käydä niinkin että rakkautta valehdeltiin niin itselle kuin muillekin. Erohan siitä seurasi. 

Toisessa tapauksessa eräs lähipiiriin kuuluva henkilö yrittää kovasti myös todistella perheensä ihanuutta ja läheisiä välejä, ja varallisuutta ja menestystä ja mitä lie. Todellisuudessa jokin on pahasti pielessä, sillä en näe heidän ikinä kommunikoivan ystävällisesti ja aidosti keskeneää. 

En nyt oikein käsitä miten täysin ulkopuolinen voi väittää joidenkin muiden rakkauden olevan teeskentelyä? Rakkautta voi olla jopa toisiaan hakkaavien pariskuntien välillä, koska heidän käsityksensä rakkaudesta on vääristynyt. He siis aidosti kokevat rakastavansa toisiaan, vaikka muiden silmin suhde näyttää todella sairaalta. En siis pidä tuollaista valehtelemisena ollenkaan, vaan enemmänkin ulkopuolinen siinä tuomaroi toisten elämää.