Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä joiden elämä perustuu valheille? Miten suhtaudutte heihin?

Vierailija
14.05.2020 |

Minun esimerkissäni pariskunta on valehdellut kaikille tavanneensa juhlissa, kun olivat molemmat sinkkuja. Todellisuudessa tapasivat jo monta kuukautta aiemmin baarissa, kun mies oli vielä varattu ja menivät heti sänkyyn. Mulle selvisi häissä, että olivat valhdelleet ihan kaikille.

Jotenkin meni maku koko ihmisiin. Aloin miettiä, että mitä kaikkea muuta ne valehtelee.

Onko samantyyppisiä kokemuksia?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän armoa ap. Miten olisivat voineet kertoa tuon totuuden, kun ihmiset on noin mustavalkoisia kuin sinä? En minäkään ole kellekkään kertonut tarkalleen miten on tavattu, kun se tarina nyt vaan on sekava eikä mitenkään romanttinen tyyliin nyksä on yhden säädön kaveri.

En tarkoita, että koko totuutta tarvitsisi kertoa, mutta voihan sitä sanoa, että baarissa tavattiin. Tämä pari siis oli ihan lavastanut tapaamisensa yksiin juhliin ja juhlien emäntä sitten ylpeänä häissäjin kertoi, miten pari oli tavannut juuri hänen juhlissaan. Juu, ei ollut. 😆

Vierailija
42/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parisuhde alkoi, kun olin varattu, mutta en todellakaan koe, että elämä sen vuoksi perustuu valheelle! Minä tiedän, nykyinen mies tietää ja ex-mies tietää. Olemme asian käyneet tällä porukalla läpi, enkä näe mitään syytä että mun pitäis koko maailmalle julistaa asiaa. Vai pitäiskö mun jotenkin nyt kertoa kaikille asia, jossa toimin väärin? Saada osakseni kaikkien paheksunta? Olisko kivitys sopiva rangaistus yhteiskunnalta?

Oletko sinä ap toiminut joskus väärin? Oletko muistanut kertoa ne asiat aina kaikille? Pidät listaa virheistäsi julkisesti?

Kyse ei olekaan tästä tai pettämisestä, kyse on ihan tarjoituksella sepitetystä tarinasta, joka on valhe. Eri asia. Ei ole valhe jättää kertomatta tiettyjä virheitään, vaan että muuttaa ne ihan muuksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alkoi miehen ollessa varattu. Emme kyllä koskaan mainitse sitä kun joku kysyy missä tapasitte jne. vaan kerromme missä tapasimme ja miten ja miksi rakastuimme. Olemme olleet jo kymmeniä vuosia yhdessä, lapsiakin löytyy. Ja tämäkö on nyt sitten valheessa elämistä? Taidat olla vielä aika nuori ja lapsellinen, kun noin mustavalkoisesti ajattelet.

No mutta ette kuitenkaan lavastaneet tapaamista ja valehdelleet siten koko asiaa? Se, oliko varattu vai, ei ole se juttu.

Vierailija
44/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on PS:n kansanedustaja. Kotikunnassaan roistona ja gangsterina tunnettu patologinen kriminaali.

Emme ole tekemisissä.

Mäkelää tarkoitat. Olet sen aiemmin täällä kertonut, mutta nyt kainostelet koska nimität roistoksi ja gangsteriksi.

Vierailija
45/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on PS:n kansanedustaja. Kotikunnassaan roistona ja gangsterina tunnettu patologinen kriminaali.

Emme ole tekemisissä.

Mäkelää tarkoitat. Olet sen aiemmin täällä kertonut, mutta nyt kainostelet koska nimität roistoksi ja gangsteriksi.

Voi nolo

Vierailija
46/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen, joka tuntuu valehtelevan lähinnä itselleen. Kaikki muut ympärillä tietävät, että mies pettää minkä ehtii, miehellä on useita pitkiä suhteita toisiin naisiin, ei mitään yhden yön panoja. Naiselle on kerrottu tästä, mutta hän suuttuu kertojille ja uskoo, että hänen ja miehen suhde on niin erityinen, että muut vain kadehtivat sitä niin kovasti että yrittävät tuhota sen. Luulisi olevan rankkaa, kun niin moni ihminen on noin alhainen ja on vain yksi hyvä ja luotettava, se mies.

Muutenkin tuntuu elävän laput silmillä tämä nainen, mikä on ehkä johtanut hänen nuorimman tyttärensä sairastumiseen henkisesti. Minusta todellisuuden kieltäminen on huonoin esimerkki, jonka voi lapselleen antaa, koska siinä ikään kuin jakaa maailman kahteen todellisuuteen. Nuorelle voi olla vaikea luovia näiden todellisuuksien välillä ja luottaa mihinkään, jos oma lähivanhempi elelee tuollaisessa fantasiamaailmassa.

Vierailija
47/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Omat vanhemmat kulissiliittoa 50 vuotta takana. Sivusta seurannut ja väsynyt heidän teatteriin. Muille esittävät ollaan niin herrasväkeä, kuitenkin minä tiedän totuuden. Alkoholia, väkivaltaa, väheksymistä, haukkumista, ilkeilyä, ei lämpöä, ei rakkautta.......kulissit kuitenkin kiiltää ulospäin. Minua ärsyttää ja oksettaa heidän tapansa elää, tällä hetkellä en ole heihin missään yhteydessä koska väsyin katsomaan sivusta sitä, mitä olen joutunut katsomaan lapsuudesta asti.  Omituisinta tässä on se, että kyllä jotkut sukulaiset tietää, mutta silti esitys vain jatkuu. Ilmeisesti vanhemmillani on joku persoonallisuushäiriö. Ei vaan pysty ymmärtämään tällaista.

Nainen40

Vierailija
48/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotta miehen kanssa. Hän petti minua 6 kk tietämättäni, lopulta asia paljastui. Hän eli kulissielämää kanssani tuon 6 kk. Kävimme jopa kivalla etelänlomalla ja elimme arkea normaalisti. Huomasin, hänestä tuon 6 kk aikana, että hän oli jotenkin muuttunut, kyselin asiasta moneen kertaan, hän sanoi vain että töissä on kiirettä ja ongelmaa, hän oli yrittäjä. Uskoin tämän. Olen miettinyt jälkeenpäin, kuinka petollisen ihmisen kanssa olin yhdessä, mitä kaikkea hän valehteli minulle yhdessäolomme aikana. Olen itse rehellinen, suora ja avoin. En epäillyt miestäni, koska enhän minäkään pettänyt häntä, miksi hän pettäisi minua. En koskaan katsonut hänen puhelintaan enkä muutenkaan kytännyt tekemisiä, luotin häneen. Eron jälkeen, minua arvosteltiin sinisilmäisyydestä, olen sitä mieltä, että parisuhde perustuu luottamukseen ei kyttäämiseen. Jos toista pitää kytätä jossain on silloin vikaa. Eipä siinä, tuosta erosta on kulunut jo pitkälle yli kymmenen vuotta, tällä hetkellä en ole parisuhteessa. On ollut muutama lyhyt suhde. Viihdyn tällä hetkellä näin, mutta olisi kiva löytää AIDON REHELLINEN mies rinnalleni, hyvällä itsetunnolla varustettuna, sellainen joka ei petä luottamusta.

Vierailija
49/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alkoi miehen ollessa varattu. Emme kyllä koskaan mainitse sitä kun joku kysyy missä tapasitte jne. vaan kerromme missä tapasimme ja miten ja miksi rakastuimme. Olemme olleet jo kymmeniä vuosia yhdessä, lapsiakin löytyy. Ja tämäkö on nyt sitten valheessa elämistä? Taidat olla vielä aika nuori ja lapsellinen, kun noin mustavalkoisesti ajattelet.

No mutta ette kuitenkaan lavastaneet tapaamista ja valehdelleet siten koko asiaa? Se, oliko varattu vai, ei ole se juttu.

Ei tietenkään olla kerrottu ihmisille totuutta tapaamisesta, koska se olisi paljastanut heille, että suhde alkoi pettämisestä. Eli joo, on keksitty tapaamisesta VALHE, joka kerrotaan kaikille, jotka siitä kysyy. Eli kyllä olemme ihan yhtä moraalittomia ulkopuolisia kohtaan suhteen alusta kuin tuntemasi pari.

Vierailija
50/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään olla kerrottu ihmisille totuutta tapaamisesta, koska se olisi paljastanut heille, että suhde alkoi pettämisestä. Eli joo, on keksitty tapaamisesta VALHE, joka kerrotaan kaikille, jotka siitä kysyy. Eli kyllä olemme ihan yhtä moraalittomia ulkopuolisia kohtaan suhteen alusta kuin tuntemasi pari.

Voi ei! Noloa on.

Vierailija
51/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on

V i h r e i d e n

kansanedustaja. Kotikunnassaan roistona ja gangsterina tunnettu patologinen kriminaali.

Emme ole tekemisissä.

Tykkää silacoista.

Vierailija
52/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni. Hänen tarinansa eivät kestä päivänvaloa ollenkaan. Hän valehtelee. Kukaan ei kuitenkaan sano mitään, ei kyseenalaista, vaikka vieressä istuvat, vaimo lapset, osa sisaruksista.

Hänen tarinansa ovat huikeita. Amerikanreissulla sattui ja tapahtui. Oli iso korulöytö hotellin pihasta. Kun kengänkärjellä raapaisi maata, niin oho, oli kultaa ja sormuksia muovipussillinen. Ne jopa pystyttiin kuljettamaan ohi tullin. No problem.

Hän on ollut ikänsä työtön. Nyt ikää 60+ Joitakin satunnaisia, päivän kestäviä keikkoja on ollut, mutta perheen on elättänyt vaimo ja vaimon äiti ja isä.

Mutta ne tarinat mitä ”töitä” hän on tehnyt. Arvovaltaisen henkilön yksityinen autokuski.

Tosin tuon arvovaltaisen henkilön autokuskiksi pääsee vain minimissään esim. poliisi.

Ja urheilupomon, kuuluisan sellaisen, juomiset, viini-illalliset, sun muut sekoilut hän tietää tarkoin, kun on samoissa piireissä pyörinyt. Aivan puppua.

Hänen kaveripiiriin kuuluu vain rikkaita, merkittäviä perheitä, sellaisia, jotka jaksavat kuunnella ja uskovat näitä hänen tarinoita, valheita. Mistäs ne voi tietää, että hän valehtelee.

Ainakin vanhin lapsista 40+ on ollut työtön ikänsä myös. Samoin keskimmäinen sossun asiakkaana.

Tästä on nyt kuutisen vuotta aikaa, kun välimme menivät poikki. En kuulu, en ole koskaan kuulunutkaan hänen lähipiiriin. Syystä siitä, että hän varmasti tietää, että minun aikana ei hirveästi ole kannattanut tarinaa iskeä. Pyysin näyttämään sitä korupussia. Eihän sitä enää löytynytkään. Jotain sopersi. Sanoin, että eiköhän tämä ole tässä. Ja on ollut. Ei ole tullut ikävä omaa veljeä,joka on valehtelija.

Vierailija
53/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni missasi nyt ap:n pointin. 

Jos hyvin on valheelle elämänsä perustanut, niin eihän sitä kukaan tiedä. Sitten kun korttitalo romahtaa (ennenmmin tai myöhemmin) niin vasta sitten paljastuu. 

Vierailija
54/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän parisuhde alkoi, kun olin varattu, mutta en todellakaan koe, että elämä sen vuoksi perustuu valheelle! Minä tiedän, nykyinen mies tietää ja ex-mies tietää. Olemme asian käyneet tällä porukalla läpi, enkä näe mitään syytä että mun pitäis koko maailmalle julistaa asiaa. Vai pitäiskö mun jotenkin nyt kertoa kaikille asia, jossa toimin väärin? Saada osakseni kaikkien paheksunta? Olisko kivitys sopiva rangaistus yhteiskunnalta?

Oletko sinä ap toiminut joskus väärin? Oletko muistanut kertoa ne asiat aina kaikille? Pidät listaa virheistäsi julkisesti?

Mitenköhän nyksäsi reagoi kun vaihdat hänetkin?

Vierailija
55/55 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni missasi nyt ap:n pointin. 

Jos hyvin on valheelle elämänsä perustanut, niin eihän sitä kukaan tiedä. Sitten kun korttitalo romahtaa (ennenmmin tai myöhemmin) niin vasta sitten paljastuu. 

Juuri näin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä