Käytättekö leivän päällä leikkeleitä? Miten usein?
Itse käytän vain juustoa. En ole ostanut leikkeleitä varmaan neljään vuoteen.
Kommentit (33)
Leikkeleitä emme ole ostaneet vuosiin. Leivän päälle yleensä voita, juustoa ja kasviksia. Olemme muutenkin vähentäneet lihan syöntiä. Viikolla en tee kotona yleensä lainkaan liharuokia (kalaa syömme, joskus kanaa) , viikonloppusin yleensä teemme hyvät pihvit miehen toiveesta. Tämä toiminut hyvin kompromissina.
Leikkeleitä, mahdollisimman korkea lihapitoisuus, on aina. Leipää sen leikkeleen alla ei välttämättä ole. Aika hankala vältellä glukoosisiirappia näidenkin kanssa.
En käytä. Lapsille ostan pippurikalkkunaa
Päivittäin kalkkuna- tai broilerifileleikkeleitä
Joskus retkieväänä, mutta kotona en enää juurikaan.
Olen lopettanut kokonaan niiden syömisen. Yritän saada muutkin perheestä lopettamaan niiden käytön. Ostan vain kinkkua joissa 93 vai 98 prosenttia lihaa. En nyt muista kummin se oli.
Mä laitan omenasiivuja, mehevöittää mukavasti ruisleivän.
Vaimo nauraa, kun leivälläni on enemmän kinkkua, juustoa ja suolakurkkua kuin itse leipää.
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleitä emme ole ostaneet vuosiin. Leivän päälle yleensä voita, juustoa ja kasviksia. Olemme muutenkin vähentäneet lihan syöntiä. Viikolla en tee kotona yleensä lainkaan liharuokia (kalaa syömme, joskus kanaa) , viikonloppusin yleensä teemme hyvät pihvit miehen toiveesta. Tämä toiminut hyvin kompromissina.
Leikkeleet eivät olekaan lihaa.
Herkkusuu kirjoitti:
Vaimo nauraa, kun leivälläni on enemmän kinkkua, juustoa ja suolakurkkua kuin itse leipää.
Mitäs nauramista siinä on? Fiksustihan toimit.
Viime aikoina olen syönyt leipää kerran päivässä, aamiaisella. Laitan yleensä viipaloitua keitettyä kananmunaa, juustoa, leikkelettä ja kurkkua/salaattia. Jotain kastiketta makua lisätäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne leikkeleet mitään lihaa ole. Katso vaikka pakkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nötköttiä.
Naudanlihasäilykkeet oli aikoinaan herkkua, nykyään noi kauppojen tuotteet on aika bullshittiä. Niissähän on sikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Herkkusuu kirjoitti:
Mitäs nauramista siinä on? Fiksustihan toimit.
Kannattaisi ostaa se liha kypsentämättömänä, laittaa uuniin tai pannulle, ja minimoida se leivän syönti.
Syön ohuen ohuita härän kylmäsavupaistileikkeleitä. Laitan niitä myös itsetehtyyn pizzaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan omenasiivuja, mehevöittää mukavasti ruisleivän.
No hyi helvetti.
n22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne leikkeleet mitään lihaa ole. Katso vaikka pakkauksesta.
jos leikkaat puhtaasta lihasta ohuita siivuja leikkeleiksi ne lakkaa olemasta lihaa?
Tutkimuksen mukaan suomalaiset syövät paljon leipää, jonka päällä juustoa ja leikkeleitä ja huuhtovat ne alas maidolla. (hS tänään)