Antakaa neuvo mitä teen
Eli mulla on loppumassa juuri määräaikainen työ. Olen alalla mikä tuntuu omalta, mutta jolla ei tän koronatilanteen vuoks oo työtilanne nyt niin hyvä. Tällä alalla myös melko huono palkka ja raskasta työtä ja lisäks fyysiset rajotteet vaikuttaa jonkin verran heikentävästi kokonais-fyysiseen kuntooni.
Olen kiinnostunut myös paljon muustakin ja haluaisin toisen alan koulutuksen jotta olisi paremmat mahikset saada mielekästä työtä, ehkä parempaa palkkaakin jne.
Olen myös hakenut erääseen kouluun, mutta kouluun pääseminen ei ole itsestäänselvyys, mahikset ehkä 25%.
Minulla on muutama vaihtoehto enkä "osaa päättää"
-Odotan tämän koulun pääsykoetuloksia ja jos pääsen, menen opiskelemaan tätä uutta alaa jossa palkka hiukan parempi, sekä enemmän vaihtoehtoja tulevaisuuteen
-En pääse kouluun ja menen opiskelemaan avoimeen amkiin tätä alaa ns. polkuopintoina, jolloin varmistun siitä onko ala minulle sopivin ja paremmat mahikset päästä sisään jatkossa
-Käyn yrittäjäkoulun ja perustan oman yrityksen joko nykyiselle alalleni tai muulle alalla (yrittäjyys kiinnostaa)
-Käyn jonkin muun helpomman koulutuksen, johon pääsen heti sisään mutta jossa palkka yms ei tule olemaan korkeampi kuin nyt
-Olen työtön ja odotan te-toimiston tarjouksia
-Etsin uuden työn tältä alalta
Tuossa siis vaihtoehtoja, mikä noista on paras?? Ikää mulla 30 v.
Mikä susta tuntuu parhaalta? :)