Nyt avaudun. Auttakaa ihmiset! Täm on viimeinen paikka.
Täällä työtön syrjäytynyt 30v nainen. Olen niin yhteiskunnan ulkopuolella ja köyhä kuin kirkonrotta. Päivät ovat ikuisia ja tyhjiä. Yritän nukkua ison osan päivistä pois mut kun päätä alkaa särkee.
Vuodesta toiseen tätä samaa painajaista. En vaa sovi tähän yhteiskuntaan ja olen täysin näkyymätön työkkäreille, lääkäreille. Kaikille!
Jos joku kiltti osaisi auttaa mua. Tämä on jo vuosia jatkunut. En ole tippaakaan masentunut vaa syrjäytynyt. En saa mistään otetta.
Ainut vahvuus on se että olen terve ja hallitsen hyvin vähäiset rahat.
Kommentit (115)
Kerro lisää, ap. Mistä luulet, että tilanteesi johtuu ja mikä siinä on tarkemmin ottaen ongelmana?
Osta mökki muutamalla tonnilla kunnosta ajankuluksi, samalla kun asut siellä. Laita kasvimaa ja ryhdy omavaraiseksi. Olet onnellisempi kuin suurin osa oravanpyöräläisistä.
Mul ei ole mitään vahvuusaluetta tämä vuosien syrjäytyminen on sulattanut aivot pois. En osaa kohta enää puhua enkä kirjoittaa. En edes muista enää miltä tuntuu olla kontaktissa ihmisen kanssa. Paitsi lääkärin tai työkkärin kanssa. Olen niin hädässä :,(
Saatko kuitenkin rahaa kelalta? Haetko töitä? Haluatko töitä? Onko sulla arjessa mitään mistä saisit iloa?
Koita ainakin vähentää sitä nukkumista. Se laittaa päätä särkemään ja tekee voimattoman olon jos nukut aivan liikaa.
En osaa auttaa. :/
Miten ois joku koulu? Ammattikouluun pääsee jatkuvalla haulla koko ajan sisään. Ihan sama työllistyykö alalta mutta saat päiviin rytmiä ja tekemistä. Nukkumisen sijaan käy kävelyllä ja hae kirjastosta kirjoja luettavaksi. Lainaa vaikka jotain luontokirjoja. Bongaile lintuja ja kasveja
En oikein osaa auttaa, mutta todella toivon, että saisit elämäsi uusille urille. Sinuna ehkä miettisin, mitä elämältä haluan, ja lähtisin vähitellen muuttamaan pieniä asioita niin, että haluistani tulisi mahdollisia.
Onko olemassa ketään, jonka kanssa voisit keskustella aiheesta?
Syrjäytymiseni johtuu vaa siitä että pienestä löhtien jäänyt ulkopuolelle ja jalkoihin. Yks asia johtaa toiseen ja tähän päädyin. Kun koulusta valmistuin 19 vuotiaana niin alkoi alamäki. Työkokemusta minulla on, ollut apulaisena vähä joka paikassa.
Olen täysin hukassa. Päivät ovat ikuisia.
Kouluun tai vertaistukeen kaltaisten luo.
Miten tämä syrjäytyminen näkyy elämässäsi?
Työkkäristä työhönvalmentaja, uravalmennus, työvoimakoulutus tai ammatinvalinta ja - uraohjaus? Pyydä lähete työttömien terveystarkastukseen, ehkä et ole enää täysin terve.
Googleta kuntasi sossu ja pyydä apua? Aluksi vaikka kuntouttava työtoiminta?
Nämä kaikki sinulle ilmaisia, osasta saat muiden tukien päälle kulukorvauksia.
Oletko etsinyt keikkaluonteista työtä? En usko ollenkaan että selviäisit töissä päivästä toiseen jos nyt työttömänäkään et saa päivistä kiinni.
Oletko normiälykäs ja jaksatko opiskella työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytymiseni johtuu vaa siitä että pienestä löhtien jäänyt ulkopuolelle ja jalkoihin. Yks asia johtaa toiseen ja tähän päädyin. Kun koulusta valmistuin 19 vuotiaana niin alkoi alamäki. Työkokemusta minulla on, ollut apulaisena vähä joka paikassa.
Olen täysin hukassa. Päivät ovat ikuisia.
Minkä tutkinnon/asteen olet suorittanut? Mikä sinua kiinnostaa?
Sama. Ikää tosin jo 35 mulla. Tsemppiä sulle, tiedän miltä susta tuntuu!
Vierailija kirjoitti:
Oletko normiälykäs ja jaksatko opiskella työttömänä?
Mikä sun koulutus on? Uuden ammatin voit opiskella työttömyysturvalla.
Miten työtön ei voi keksiä minkäänlaista sisältöä päiviinsä? Aikaa on rajattomasti.
Juu, näillä tiedoilla, mitä annoit, niin suosittelen laittaan työkkäriin sähköisen yhteydenottopyynnön. Kerrot soittajalle, että tarvit apua, jotain tekemistä ja apuja siihen selvittelyyn, että mitä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten työtön ei voi keksiä minkäänlaista sisältöä päiviinsä? Aikaa on rajattomasti.
Masennus?
Ap ilmeisesti trollasi kun katosi eikä vastaa.
Tsemppiä rakas ihminen. Nyt vaan keskityt itseesi ja alat miettimään omia vahvuusalueita. Jokainen meistä on joskus hukassa ja itse löysin merkityksen elämälleni kun sain tehdä itselleni mieluista työtä. Kaikki järjestyy kyllä.