Nyt avaudun. Auttakaa ihmiset! Täm on viimeinen paikka.
Täällä työtön syrjäytynyt 30v nainen. Olen niin yhteiskunnan ulkopuolella ja köyhä kuin kirkonrotta. Päivät ovat ikuisia ja tyhjiä. Yritän nukkua ison osan päivistä pois mut kun päätä alkaa särkee.
Vuodesta toiseen tätä samaa painajaista. En vaa sovi tähän yhteiskuntaan ja olen täysin näkyymätön työkkäreille, lääkäreille. Kaikille!
Jos joku kiltti osaisi auttaa mua. Tämä on jo vuosia jatkunut. En ole tippaakaan masentunut vaa syrjäytynyt. En saa mistään otetta.
Ainut vahvuus on se että olen terve ja hallitsen hyvin vähäiset rahat.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan työkkärii joka viikko ja anelen apua, samoin Helsingin Ohjaamosta. Kukaan ei ymmärrä eikä jaksa auttaa. Työkkäri vähät välittää minusta. Olen ansiosidonnaisella tällä hetkellä. Sossusta en hae raha koska minulla on pienet säästöt ja tarvitsen niitä myöhemmin hammaslääkäriin, uuteen tietokoneseen ja talvikenkiin. Niistä vähäisistä rahoista en luovu.
Aika on mennyt mun ohi. Olen aivan liian tyhmä tähän yhteiskuntaan. En tajunnukkaan paljonko kaikki on muuttunut ( ja näin rajusti) 10 vuodessa.
Amis tai iltalukio olisivat hyviä vaihtoehtoja mutta varsinkin lukiokirjat maksavat.
Helsingissä bussilippu on 59e kuussa.
Työvoimakoulutukset on ilmaisia ja siltä ajalta työttömyusturvaasi korotetaan, miksi et hae niihin?
Miten voin hakea niihin kun niitä ei pääkaupunkiseudulla ole? Ihan kun en olisi heti hakenut jos olisi. Ainoastaan vartijointialan löytyy. Enkä todellakaan semmoseen menisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan työkkärii joka viikko ja anelen apua, samoin Helsingin Ohjaamosta. Kukaan ei ymmärrä eikä jaksa auttaa. Työkkäri vähät välittää minusta. Olen ansiosidonnaisella tällä hetkellä. Sossusta en hae raha koska minulla on pienet säästöt ja tarvitsen niitä myöhemmin hammaslääkäriin, uuteen tietokoneseen ja talvikenkiin. Niistä vähäisistä rahoista en luovu.
Aika on mennyt mun ohi. Olen aivan liian tyhmä tähän yhteiskuntaan. En tajunnukkaan paljonko kaikki on muuttunut ( ja näin rajusti) 10 vuodessa.
Amis tai iltalukio olisivat hyviä vaihtoehtoja mutta varsinkin lukiokirjat maksavat.
Olet ansiosidonnaisella eikä rahaa ole mihinkään, ok. Et ole siis kauaa vielä ollut työttömänäkään.
Pienipalkkaisesta keikka ja osa aika työstä ei paljon kerry. Toi ansiosidonnainen yhtä iso kuin työmarkkinatuki. Plus miinus nolla. Ei todellakaan ole rahaa kuin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko etteikö työkkäri Ohjaamosta puhumattakaan muka auta sua. Sä et ehkä ole tyytyväinen siihen mitä on tarjottu? Vai mitä Ohjaamossa on sanottu sulle? Täällä on ehdotettu monenlaista, mutta sä et tartu mihinkään. Väität ettet ole masentunut, mutta kyllä sun jutut siltä kuulostaa.
Olen käynyt semmoset 16 krt. Siellä ne työntekijät ovat mukavia mutta ovat luovuttaneet ja vaikuttavat masentuneilta. Samoin työvoimatoimistolla. He ovat sanoneet minulle että valitettavasti nykymaailma on tällainen. Pitää olla joko verkostoitunut, olla somessa tai korkeakoulutettu. Voitte varmaan kuvitella se epätoivo mikä iski. Jos et ole tähti ja suosittu niin sulla ei ole enää paikka Suomessa. Helsingissä on vielä karsittu kaikki toiminnat ja tuet minimiin.
Muistan kuinka helppo elämä oli 10v sitten. Aina sai töitä ja tukea.
Mä olen niin pohjattoman surullinen noista palveluista.
Eipä tähän voi enää enempää ehdotuksia kommentoida. Kaikkea on jo ehdotettu, mutta mikään ei käy. Kyllä ap on masentunut jos kaikkeen vastaus on "ei pysty", "ei kiinnosta".
Kannattaa muistaa, että sillon kun ihmisellä on koti, ruokaa, vaatteet ja terveyttä niin asiat on vielä hyvin.
Nyt lopetat heti av-palstan lukemisen ja alat etsimään itsellesi opiskelupaikkaa! Se on sitten sinun omassa harkinnassa, aloitatko avoimessa yliopistossa, jonkun kansalaisopiston verkkokurssilla tai muulla sellaisella heti tänään vai haetko tulevaksi lukuvuodeksi johonkin ammattikoulutukseen.
Tai oikeastaan ennen sitä mene käymään ulkona, satoi tai paistoi. Opettele tunnistamaan lintuja ja kasveja. Yksi uusi laji kumpaakin päivässä riittää. Sillä saat sisältöä elämääsi.
Trolli tai ei, näitä kyllä riittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko etteikö työkkäri Ohjaamosta puhumattakaan muka auta sua. Sä et ehkä ole tyytyväinen siihen mitä on tarjottu? Vai mitä Ohjaamossa on sanottu sulle? Täällä on ehdotettu monenlaista, mutta sä et tartu mihinkään. Väität ettet ole masentunut, mutta kyllä sun jutut siltä kuulostaa.
Olen käynyt semmoset 16 krt. Siellä ne työntekijät ovat mukavia mutta ovat luovuttaneet ja vaikuttavat masentuneilta. Samoin työvoimatoimistolla. He ovat sanoneet minulle että valitettavasti nykymaailma on tällainen. Pitää olla joko verkostoitunut, olla somessa tai korkeakoulutettu. Voitte varmaan kuvitella se epätoivo mikä iski. Jos et ole tähti ja suosittu niin sulla ei ole enää paikka Suomessa. Helsingissä on vielä karsittu kaikki toiminnat ja tuet minimiin.
Muistan kuinka helppo elämä oli 10v sitten. Aina sai töitä ja tukea.Mä olen niin pohjattoman surullinen noista palveluista.
Sinä olit 10 vuotta sitten vasta 20-vuotias ja kaikkien mahdollisten nuorisopalveluja piirissä. Miksi et silloin käyttänyt tilaisuuttasi vaan putosit syrjäytymään?
Et sinä mitään bussilippua tarvitse etäopintoihin. Et tarvitse myöskään ulkoiluun. Lopeta se sisällä makoilu ja tee jotain. Ei sinua voi kukaan auttaa, jos itse et edes yritä tehdä mitään.
Kiitos hyvistä vaihtoehdoista. En vain osaa päättää mitä menisin tekemään. Onko se iltalukio joka kestää 2-3 vuotta? Avoin AMK?
Kyllä pitäisi ammatin saada itselleen ja töitä. Olen aivan pihalla myös nykyajan työelämästä. Kamalan abstratiksi mennyt.
Suurin ongelma mihin olisin vaihtoehtoja kaivannut oli suunnitelmallisuuteen. En vaa osaa suunnitella elämäni ollenkaan.
En tiedä mistä alottaisin ja mihin pyrkisin.
Vierailija kirjoitti:
Osta mökki muutamalla tonnilla kunnosta ajankuluksi, samalla kun asut siellä. Laita kasvimaa ja ryhdy omavaraiseksi. Olet onnellisempi kuin suurin osa oravanpyöräläisistä.
Ota huomioon että ap on omien sanojensa mukaan nainen. Ei onnistu siis tuo
Hae pohjoseen koulutukseen. Jokainen tulisi hulluksi Hesassa jossain kanakopissa.
Pääset ulkoilemaan ja hanki lemmikki.
Onko kellään mitään vaihtoehtoja liittyen suunnitelmallisuuteen? Mistä lähtisin liikkelle? Pakko saada elämä kasaan! Nyt tulee kesä ja tulee olemaan niin tyhjää ja yksinäistä taas. Miten voisin käyttää aika hyödyksi? Muuta kun ulkoilla?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvistä vaihtoehdoista. En vain osaa päättää mitä menisin tekemään. Onko se iltalukio joka kestää 2-3 vuotta? Avoin AMK?
Kyllä pitäisi ammatin saada itselleen ja töitä. Olen aivan pihalla myös nykyajan työelämästä. Kamalan abstratiksi mennyt.
Ota nyt heti yksi vähänkin kiinnostava AMKin verkkokurssi ja katso mitä tykkäät. Etene sen mukaan. Niitä on ilmaisena nyt.
Kyllä mua kovasti ihmetyttää että sitten joillakin elämä vaa sujuu esim. Tämä Marokon Sohvi. Tosta vaan löytyy uutta miestä, uus asunto ja rahaa. Miten on mahdollista?!