Kertokaa, mitä iloa ihmiselle on jäävuorisalaatista
Eihän siinä ole minkäänlaisia ravintoaineita. Itse syön kyllä paljon vihreitä kasviksia päivittäin, mutta kun niistäkin laskee mistä määrästä kaliumin tarve tulee täyteen, niin on itse asiassa aika vaikeaa syödä sitä määrää yhden päivän aikana. Jäävuorisalaattia pitäisi syödä moninkertainen määrä!
Miksi tuota ja vastaavia ruukkusalaatteja on tapana tunkea joka paikkaan? Mikä niistä on tehnyt niin suosittuja? Miksi kauppojen vihersalaattipisteet eivät pullistele niiden sijaan erilaisista pinaateista, kaalilajikkeista ja parsaversioista?
Kommentit (51)
No sehän onkin vain vatsantäyte. Ei tule syötyä liian paljon kaloripitoista ruokaa. Meillä on joka päivä jääsalaatti-tomaatti-kurkku-punasipulisalaattia.
Onkohan monessakaan elintarvikkeessa ravintoarvot kohdallaan
Tällä hetkellä kannattaa myös keskittyä villivihanneksiin. Niistä monet sisältävät paljon enemmän ravintoaineita kuin kaupassa myytävät.
Syön myös maun takia, mutta totta toinen puoli, saisi olla kaupoissa laajempi valikoima muita salaattiaineksia.
Zinc
Mukavan makuinen, rapea ja säilyy syömäkuntoisena jonkun aikaa. Se on tärkeä pointti näin peräkammarinpojan taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
No sehän onkin vain vatsantäyte. Ei tule syötyä liian paljon kaloripitoista ruokaa. Meillä on joka päivä jääsalaatti-tomaatti-kurkku-punasipulisalaattia.
Joka päivä?
Kurkkua työntelen takapuoleeni, koska siinä ei ole ravintoarvoa minulle.
Zinc
Raikas, hyvän makuinen ja rapsakka. Tungen sitä joka paikkaan. Lähinnä siksi, että saan kulutettua sen pois ennen kuin menee huonoksi. Minulle siitä on iloa. Minulle syöminen on nautinto, eikä kaloreiden tai vitamiinien laskentaa. Vitamiinit voi ottaa purkista, jos ei ne tule luonnollisesti.
Sillä voi upottaa Titanic-salaatin.
Se tuo sukupuoleisen tyydydyksen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan monessakaan elintarvikkeessa ravintoarvot kohdallaan
Ei ole, mutta selitys siihen on yleensä ko. elintarvikkeen herkullinen maku, mistä syystä ihmiset syövät sitä vaikka se ei kovin terveellistä olekaan. Jäävuorisalaatin maku jättää mielestäni huomattavan paljon toivomisen varaa.
ap
Koska sen suutuntuma on mukava, ja on ns. harmittoman makuista. Meillä itse syön näin keväisin ja kesäisin paljon villivihanneksia (vuohenputkea, voikukanlehteä, nokkosta) mutta miehen suuhun ne, samoin kuin yleensä kaikki vahvemman makuiset kaupan salaattilaadut (tai esim. pinaatti) on "kitkeriä" ja hyi en syö. Jäävuorisalaatista sekin tykkää osana erityisesti ruokaisia lounassalaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi upottaa Titanic-salaatin.
Hihii, kiitos! :)
ap
Se on hyvää nahistuneena. Halkaisen salaatinkerän ja annan olla muutaman päivän ennekuin syön. Tykkääkö muut nahistuneesta?
t. vanha kurppa
Kyllä, joka päivä. Mitä outoa siinä on? Ei keittopäivänä kylläkään, mutta muuten syömme joka päivä salaattia. Sitä iso läjä vaikka makaronilaatikon viereen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syödä kaloritonta ruokaa vatsantäytteeksi? Nälkä on kuitenkin taas eka pierasulla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei saman tien täyttäisi vatsaansa jollain, joka maistuukin joltain ja sisältää tärkeitä ravinteita? Vaikka pinaatilla. Syön tässä juuri isoa lautasellista tuoretta baby-pinaattia. Nam!
ap
Ravitsemuksellisesti sama kuin pullo vissyä ja hintakin samaa luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Raikas, hyvän makuinen ja rapsakka. Tungen sitä joka paikkaan. Lähinnä siksi, että saan kulutettua sen pois ennen kuin menee huonoksi. Minulle siitä on iloa. Minulle syöminen on nautinto, eikä kaloreiden tai vitamiinien laskentaa. Vitamiinit voi ottaa purkista, jos ei ne tule luonnollisesti.
Nautinto se syöminen minullekin on, ja juuri siksi en syö mautonta tyhjää ruokaa. Mutta vastauksestasi minulle selvisi, että jotkut siis pitävät jäävuorisalaatin mausta. En olisi tullut ajatelleeksi, mutta kai se on uskottava!
ap
Kiva suutuntuma.