Taas koronasudiossa vuorossa maskien lyttäämis-osio
Mikä ihme siinä on, että Suomessa ei saisi maskeja pitää???
Kommentit (17)
Kyllähän tuo proffa suositteli maskin käyttöä. Ja nimi on tietääkseni Ali Harlin, ei Ari, kuten Liimatainen sanoi.
Suomessa maskin naamaan laittaminenkin on kaiken mussutuksen perusteella rakettitiedettä, johon taviskansalainen ei pysty.
On kyllä ollut naurettavaa kaikki kuohunta maskien ympärillä.
Pakko maskeja on vähätettä koska niitä ei ole saatavilla, vai onko kukaan niitä kaupasta löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kielletty.
kyllä se siltä vaikuttaa kun jatkuvasti televisiosta määitään ettei ne mitään auta, eikä niitä osata pukea päälle yms huttua.
Toi äskeinen ukko ei sentään kokonaan lytännyt.
Jos ei ole tarjota niitä kaikille, niin ei kai oikein voi silloin suitsuttaa niitä.
Tuon maskiasiantuntijan parta häiritsi aiheeseen keskittymistä.
Aiemmassa lähetyksessä hän jopa partoineen esitteli maskin laittoa.
:(
Anteeksi.
Ei missään ole tarjota niitä kaikille, mutta silti ne ovat monissa maissa pakollisia tai vähintään suositeltuja. Niitä kun voi tehdä jopa itse. Oliko tämä jollekin uutinen?
Vierailija kirjoitti:
Tuon maskiasiantuntijan parta häiritsi aiheeseen keskittymistä.
Aiemmassa lähetyksessä hän jopa partoineen esitteli maskin laittoa.
:(
Anteeksi.
Mainitsi kyllä, että parta haittaa maskin toimintaa.
Ihmettelen, jos ne maskit ovat yhtä tyhjän kanssa, miksi niitä käytetään esim hammashoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, jos ne maskit ovat yhtä tyhjän kanssa, miksi niitä käytetään esim hammashoidossa?
Niitä käytetään, jotta hammaslääkäri/hoitaja ei tartuta potilaaseen mitään.
Niitä ei käytetä, jotta hammaslääkäri/hoitaja olisivat itse suojassa.
Pitäkää niitä jos haluatte ja löydätte niitä. Lupaako odotatte vai ettekö kehtaa pitää ennen kuin sanotaan niiden olevan ok?
Vasta oli Ylellä juttu erilaisista maskeista.
Kangasmaski, itse tehty, ei suojaa yhtään mitään millään tavalla.
Yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vasta oli Ylellä juttu erilaisista maskeista.
Kangasmaski, itse tehty, ei suojaa yhtään mitään millään tavalla.
Yhtä tyhjän kanssa.
Se ei suojaa käyttäjää, mutta kylläkin muita lähellä olevia: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006507194.html
On siis altruistinen teko pitää kangasmaskia. Jos kaikilla olisi edes se kangasmaski niin suoja olisi vähän parempi kuin jos kenelläkään ei ole maskia.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään ole tarjota niitä kaikille, mutta silti ne ovat monissa maissa pakollisia tai vähintään suositeltuja. Niitä kun voi tehdä jopa itse. Oliko tämä jollekin uutinen?
Kyllä niitä espanjassa ainakin jaettiin ihan puoliväkisin uutiskuvissa. Ilmaiseksi.
Täällä kun niiden hankinta sössittiin, niin nyt ei ole muuta, kuin markkinoidaan itse väsäåmään jotain korvikkeita rievuista, joka ei suojaa käyttäjäänsä ja tunnin välein pitäisi vaihtaa puhtaaseen.
En tajua. Ihan kun muualla maailmassa yleistynyt ja paikoittain pitkäänkin käytös ollut tapa käyttää kasvomaskia olisi suomalaisille syystä x mahdoton asia. Kasvomaskin ideanahan on ollut suojautuminen ilmansaasteilta (ei paha vaihtoehto täälläkään katupölyaikana) ja se, että omaa tautia ei levitellä eteenpäin, toki pandemian aikana myös se itsensäsuojaamisaspekti on mukana. Ymmärrä, että maskin tarve on miljoonakaupungeissa sen ihmismäärän vuoksi ehkä hieman eri mittakaavassa kun Peräseinäjoella, mutta ihan yhtä lailla se maski täälläkin antaa suojaa taudin leviämistä vastaan.