Japanissa testattiin miten nopeasti virukset levivät buffet-ravintolassa! Käsiin laitetaan pimeässä hohtavaa ainetta
Vieläkö joku haluaa Koronan aikana mennä seisovaan pöytään syömään? Selvisi miksi laivoilla koronat ovat tarttuneet helposti. Laittavat kokeessa pimeässä hohtavaa ainetta yhden osallistujan käsiin ja sammuttivat valot jonkun ajan jälkeen. Aika moni hohtaa pimeässä :P
Kommentit (5)
Yksi asia minua on ihmetyttänyt. Jatkuvasti tulee tutukimuksia siitä miten valtavan helposti virus leviää. Ilmassa se säilyy vaikka kuinka kauan, sitä on kaikilla pinnoilla jne.
Siltikin pahimmillaankin alussa yksi sairastunut sairastutti 2-3 muuta ihmistä. Ja kun sosiaalisia kontakteja esim. Suomessa vähän vähennettiin, painui tartuttavuus alle yhden. Onko se virus siis kauhean tarttuva vai ei, sen haluaisin tietää...
Buffet-pöydät ovat koronaviruksen myötä menneisyyttä. Hyvä niin. Niitähän on epäilty suomalaisten ylipainon aiheuttajiksi. Ainakaan oma puolisoni ei ymmärrä lopettaa ennen kuin on syönyt itsensä kipeäksi koska pitää saada syödä muka koko rahan edestä.
Saahan pöytään tarjotussakin ruoka-annoksessa ruokaa koko rahan edestä. Nyt aletaan kilpailla laadulla eikä määrällä.
Kö virukset ei ole pimeässä hohtavaa ainetta.
Esim. pesulla ne häviää poijens
Zinc
Siitä lienee jo reilut 10 vuotta, kun olen viimeksi laivalla buffetissa käynyt, ja silloinkin vain koska siskoni oli ostanut meille liput sinne. Yöks. Ällöttävää ja ylihintaista.
Kauhulla olen katsonut viime vuosina yleistyneitä kauppojen "salaattibaareja". Ei tulisi mieleenkään kauhoa sieltä muiden räkimiä bakteereita ja viruksia.
Johan myytinmurtajat teki samankaltaisen testin vuosia sitten. Siinä Adamilla oli nenän vieressä pikkuputki, josta ainetta tihkui ja pääsi leviämään.