Miten nopeasti sait kaupungin vuokra kämpän?
Minä en meinaa saada vaikka asun vanhemman luona ja tämä vaikuttaa negatiivisesti mielialaani ja sosiaaliseen elämään. Mitä ihmettä hakemukseen pitää kirjoittaa että saa kämpän nopeasti? Tuntuu että tulen hulluksi täällä!
Kommentit (21)
kodittomat saa kohtuu nopeasti eli suututa vaan vanhempias tarpeeks.
mulla on mennyt 4 vuotta ja ei ole kuulunut takaisin.
Minä en saanut neljässä kuukaudessa vaikka olin asunnoton. Olisi pitänyt olla päihde- ja mielenterveysongelmia myös että olisi mennyt jonossa kiireelliseksi tapaukseksi. Sain sitten muualta asunnon ennen kuin kaupungilta kuului mitään.
Puoli vuotta on jo mennyt asuntoa odotellessa kaupungilta. Tein sen virheen että sanoin asuvani väliaikaisesti isäni luona niin ei niillä ole kiire kämppää löytää. No, onneks yksityisen kautta sain kämpän ja pääsen ens kuun alussa muuttamaan. Itsellä on tuo kissa ollut esteenä saada aikaisemmin yksityisen kautta asuntoa. Nyt löytyi onneksi sellainen vuokraisäntä joka on itsekin kissaihminen ja tajuaa sen ettei kissat kuse ympäriinsä silloin kun kissalla on kaikki hyvin.
Kolmessa päivässä.
Työssäkäyvä, äiti ja turvakodissa väkivaltaisuuden takia. Luottotiedot tallella.
Kyllä joidenkin on täytynyt saada kaupungin vuokra asunto kun niissä on asukkaita. Kerran olen yrittänyt hakea kun muutettiin yhteen silloisen tyttökaverin kanssa. Käytiin ihan virkanaisen luona joka oli hämmentävä kokemus. Esitteli kartalta missä on kaupungin asuntoja ja kaikista sanoi mutta ette te niitä saa. Ainoa jonka epäilen olleen pillereissään töissä. Sekava mutta ei haissut viinalle ja tosiaan toisteli sanoja ette te niitä saa.
Laitettiin lehteen ilmoitus halutaan vuokrata. Viikossa löytyi asunto ja oli vaihtoehtoja mistä valita.
Olen odottanut HEKAn yhteydenottoa vasta 35 vuotta eivätkä ole vielä katsoneet tarpeelliseksi myöntää vuokra-asuntoa!
Kolme kertaa muuttanut kaupungin vuokra-asuntoihin ja kahdella kerralla oli samalle päivälle kamppeet uudessa asunnossa, kun kävin kyselee. Yhdellä kerralla sain samalle päivälle asunnon, mutta muutto oli kahden viikon päästä. Ei joka paikassa ole niin pitkät jonot kuin pääkaupunkiseudulla.
Kesti alle kuukausi saada Vantaalta. Sen tarkemmin en muista. Oli työpaikka viereisessä paikkakunnassa ja vuokranantaja laittamassa kämppää remonttiin. Helsingin varaan on turha laskea. Se pitäisi ymmärtää jo hakijoiden ja vapaiden asuntojen suhdetta tarkastelemalla. Kokeile myita kaupunkeja ja muita vuokranantajia. Valitettavasto halvan vuokrakämpän saaminen ei ole helppoa. Moni joutuu tyytymään yksityisten vuokranantajien hintoihin tai kämppikseen.
Mikä kaupunki? Yksi päivä - 100 vuotta on odotusaika.
Raahessa asunnon saa valita vapaana olevista välittömästi asuntoyhtiön toimistolla.
3kk,Helsinki. Mulla oli häätö päällä kun asunto myytiin alta.
Kaveri sai viikossa, mutta asunto onkin Kontulassa. Mä sain itse siis kantakaupungista.
Vierailija kirjoitti:
mulla on mennyt 4 vuotta ja ei ole kuulunut takaisin.
Ne hakemukset pitää uusia jopa 4kkn välein. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mikä kaupunki? Helsinki tietysti, ei kai niitä muita olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin mikä kaupunki? Helsinki tietysti, ei kai niitä muita olekaan.
Kyllä niitä on Suomessa yli 300 muutakin.
Oulussa alle viikossa. Olin rajannut pois vain muutaman epämieluisimman asuinalueen, mikä tahansa muu kelpasi.
Up