15v kuopus äidin sylissä
En voi käsittää, että ystäväni hyysää omaa 15v poikaansa edelleen kuin pikkulasta. Poika on hirveän kiltti ja kulkee vanhempiensa mukana joka paikassa, esim lenkillä ja kaupassakin. Pojalle luetaan iltasaduksi (!!!! siis ihan itse ystäväni kertoi) samoja lasten kirjoja mitä luen omille 5 ja 8v lapsilleni.
Tämä poika ei ole yhtään kehittynyt (en tosin tiedä kuuluuko pojan edes olla tuossa iässä kehittynyt) ja käy saunassakin äidin ja isän kanssa.
Onko tuo teistä outoa?
Kommentit (9)
Mistä ihmeestä tiedät pojan kehityksen?
Neurologisia ongelmia ei yleensä näy päällepäin ja nää vaikuttaa paljon lapsen kehitykseen, ei tuo kuvailemasi täysin terveeltä 15vuotiaalta kuulosta...
On varmaan erityislapsi. Mutta mitä se sinulle kuuluu?
No oma 15v poikani kyllä käy saunassa edelleen mun ja isänsä kanssa, mutta ei se kyllä syliin istu (eikä kyllä mahtuisikaan, kun on mua 10cm pitempi..), viereen kyllä tulee ja halaa yms. Iltasatuja ei ole kyllä luettu enää vuosiin, viimeeksi itse luki "Auswitchin tatuoijan", eli ei ihan mitään iltasatumatskua. Kaupassa ja lenkillä käy meidän kanssa kyllä ihan mukisematta ja mielellään, niin tekee 3v vanhempi isoveljensakin. Mutta pojilla murrosikä tulee hyvin eri aikoihin, tytöillähän ne vuodet on enemmän samaan aikaan. Eli ehkäpä tuttavasi poika ei ole vielä murrosiässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin joka kolmas lapsi on nykyisin erityislapsi.
Ja sitten meille kuittaillaan kenellä on ihan oikea erityislapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuo vitsi vai tilastotietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten meille kuittaillaan kenellä on ihan oikea erityislapsi.
Mitä tuo tarkoitti?
Mäkin käyn kaupassa isäni kanssa ja oon välillä vanhempieni luona yötä vaikka oon kohta 30. Tosin hän hoitaa osittain raha-asiani ja yökylät on ns. lomia ”asunnostani”.
Kyllähän tuo hiukan epätavalliselta kuulostaa, mutta huolestuakseen täytyisi tietää enemmän mm. perhedynamiikasta: haluavatko vanhemmat edetä ujon lapsen vauhtia vai tukahduttaa kasvun?