Kuinka usein teillä sanotaan ”minä rakastan sinua”?
Kommentit (43)
9 vuotta yhdessä. Vasta lapsen syntymän jälkeen aloimme rakastamaan toisiamme myös sanallisesti (kolme vuotta sitten). Nykyään tulee useasti päivässä sanottuna, jopa pienen kinastelun jälkeen, tosin silloin sävy ei välttämättä ole lempeimmästä päästä. Onhan ne "vain" sanoja, mutta niiden merkitys ja tärkeys nousee erityisesti silloin esille, kun toinen käyttäytyy typerästi. Nuo sanat ovat lisänneet meillä myös muuta kommunikaatiota ja toisen kuuntelua ja kunnioittamista.
Mun mies ei oo erityisen taitava näissä. Osoittaa rakkautensa ihan muilla tavoilla. Yllättää joskus tosi suloisilla jutuilla, mutta verbaalisesti ei rakkauttaan juurikaan ilmaise. Meillä on oikein hyvä 20 vuotta kestänyt suhde ja olen sopeutunut tähän tyyliin. Kerran kun itse sanoin että rakastan sua, niin tämä huippu mörököllini vastasi, että kiitos😂.
Yleensä monta kertaa päivässä, yhdessä 3,5 vuotta. Jotenkin sisältä kumpuaa sellainen kiitollinen hyvä olo, jonka haluaa tuoda ilmi, siihen nuo sanat ovat täydelliset. Pitävät sisällään niin paljon. Sanojen lisäksi myös paljon tekoja ja kosketusta.
En ymmärrä ajatusta, että arvostuksen ääneen sanominen olisi jotenkin vakuuttelua tai toisaalta, että sanomattomuus vähentäisi rakkautta. Turha omia tapojaan on muihin verrata, ellei sitten itse kaipaa tilanteeseensa muutosta.