Kuinka usein teillä sanotaan ”minä rakastan sinua”?
Kommentit (43)
ei ole kukaan koskaan sanonut. Ei edes vanhempani. Ikää minulla on 47v.
20 vuotta on oltu yhdessä, vähän kausittain menee. Joskus menee pitkiä aikoja ilman, joskus useita kertoja viikossa. Seksin jälkeen on usein sellainen läheinen olo että tekee mieli sanoa se ääneen, ja on sille monet kerrat naurettu, että ei se nyt kuitenkaan ole ainoa tilanne/syy.
Joka päivä ja myös käytetään hellittelynimiä puhuttaessa. 10 v., naimisissa.
En muista, että olisi tästä ollut puhetta edes aluksi. Suhteemme tuntui alusta lähtien niin oikealta ettei vakuutteluja ole kaivattu. Rakkaus osotetaan meillä enemmän teoin ja hellyydellä ja läheisyydellä. Itselleni teot merkitsevät enemmän kuin sanat ja mies on tähän sopeutunut koska edellisessä suhteessa vannottu ikuinen rakkaus päättyi alle kahdessa vuodessa pettämiseen. Me olemme olleet 35 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että toista oikeasti rakastaa?
Sydämessä läikähtää, kun näkee toisen ja tulee ikävä, jos ei näe. Haluaa vaan olla yhdessä ❤️
Kertaakaan ei ole tässä asunnossa tuota lausetta kukaan asunut, vaikka kohta olen tässä vuosikymmenen asunut. Eli vastaus kysymykseen: ei kovinkaan usein.
Joka aamu. Yhdessä itseni kanssa koko ikäni.
Keskimäärin kerran päivässä, 9 vuotta.
Aina kun on rasvaiset taka-ajatukset.
Joka päivä sanotaan. Viimeistään nukkumaan käydessämme. Yhdessä 8,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että toista oikeasti rakastaa?
Sydämessä läikähtää, kun näkee toisen ja tulee ikävä, jos ei näe. Haluaa vaan olla yhdessä ❤️
Näinhän se on, että aluksi kun ollaan yhdessä on onnensa kukkuloilla ja kun ollaan erossa kaipaa. Alkuvaiheessa ei tiedä minne suhde kehittyy eikä siitä välitäkään. Kun ollaan pitempään yhdessä ja aletaan nähdä myös ne heikkoudet ja huonot puolet ja silti halutaan olla yhdessä, niin tämä on rakkautta.
M44 kirjoitti:
Ei ikinä kukaan.
Äidistä en tiedä onko vauvana sanonut, mutta tuskin.
Hylkäsi lapset pieninä ja on jo kuollut.
=(
No, eipä sitä itsekään ole kuullut turhan usein.
5-10 kertaa, vasta vuosi yhdessä. Se on sopiva lause ihan joka tilanteeseen ja usein sen kummemmin ajattelematta sanotaan. Kumpikin tekee aloitteen yhtä usein.
Vierailija kirjoitti:
5-10 kertaa, vasta vuosi yhdessä. Se on sopiva lause ihan joka tilanteeseen ja usein sen kummemmin ajattelematta sanotaan. Kumpikin tekee aloitteen yhtä usein.
Siis 5-10 kertaa päivässä :)
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sanonut äiti ja yksi kaveri kännissä...
Ei ole sinun syysi jos vanhemmat ei sitä sanoneet.
Melkein joka päivä erilaisina versioina, tai minä sanon, mies sanoo minä sinua. Juuri tuli täyteen 25 vuotta yhdessäoloa. Myös lapsille sanon, en kyllä ihan niin usein. Ei ne enää ole kotonakaan kovin usein, täysi-ikäisiä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sanonut äiti ja yksi kaveri kännissä...
Ei ole sinun syysi jos vanhemmat ei sitä sanoneet.
Ei minunkaan vanhempani ole sanoneet koskaan, edes millään kiertoilmaisulla.
Neljästä kumppanista vain yhden kanssa on sanottu vuolaasti, muut kitsaammin.
On vajausta.
Ehkä kerran kuussa? Mutta kutsutaan toisiamme kyllä sanalla "rakas" päivittäin. Ja sanotaan esim "olet ihana/tärkeä/rakas/" jne.
Harvemmin. On sovittu, että ilmoitetaan, jos tilanne muuttuu. Yhdessä yli 30 vuotta.