Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontakteja välttelevä terve, perustelusi?

Vierailija
14.05.2020 |

Mitkä ovat sinun selityksiäsi siihen, että välttelet kaikkia kontakteja, et päästä lapsia kouluun ja niin edespäin? Ymmärrätkö, että näin maksimoit lähes kaikki haittavaikutukset? Sinulla varmasti on jokin selitys, mutta ymmärrätkö ettäTunteesi vievät järkeä 100-0 eikä se ole kauheen fiksua?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut kuluttamasta, koska olin tyytymätön nettikaupan toimitukseen. Jouduin hakemaan paketit kolmesta eri paikasta (kolme pakettia) ja yksi näistä oli ahdas kioskitila! Ilmoitin kyllä mistä tahdoin hakea (parkkihallissa sijaitsevasta, jossa saa asioida rauhassa ja itsenäisesti) , mutta kun toimituspaikat ovat niin ruuhkautuneita, eivät välitä minne vievät! Kaikki tahtovat yhtaikaa turvallisen toimitusosoitteen!!! Olisiko aika lisätä lokeroita??? En tahdo kotiovelle toimitusta, koska siinä voi kuljettaja tunkea lähelle.

Haen vain ruuat noutopisteestä ja annan Suomen talouden heittää häränpyllyä, jos ei anneta elää turvallisesti! Itse asiassa en ole kovin ahdistunut, kun vain teen juuri niin kuin itse tahdon.

Vierailija
42/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tahallani tartuttaa tietämättäni tautia, josta ei vieläkään paljon tiedetä. En halua tautia itselleni, lapsilleni, muille perheenjäsenille. En haluaisi omalle tunnolle sitä, että joku saisi taudin minun takiani ja sitten joutuu kärsimään tai jopa kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronakeissi paljastaa hienosti monien itsekeskeisyyden. Pääasia ettei itse saa virusta, ei kiinnosta vaikka ensi talven kuolleisuus maksimoituu!! Ja samalla surraan niin kauhesti kuolevia pappoja ja mummuja! <3 vaikka itse lisätään heidän kuolin riskiä tulevassa tartuntapiikissä.

Todellakin paljastaa. Esimerkiksi ne, jotka eivät mitenkään jaksa rajoittaa elämäänsä edes muutaman viikon ajaksi, saavat nyt tästä "laumaimmuniteettistrategiasta" ihanan tekosyyn kulkea kyläluutana entiseen tapaan. Arvaapa kuka on todennäköisemmin se supertartuttaja, jonka takia lopulta välillisesti porukkaa lakoaa ihan huolella hoivakodeissakin, se introvertti, joka pysyy kotona, vai se pirtsakka pelkäämätön räpätäti/-setä, joka kulkee harrastuksissa, sukukokouksissa, shoppailemassa, puistoissa istumassa ja sitten terasseillakin, kun ne väistämättä avataan? 

Vierailija
44/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapsen kouluun, toista en päiväkotiin ja muutenkin välttelemme kontakteja, kaupassakin käyn yksin. Tykkään pitää perheeni terveenä.

Vierailija
45/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronakeissi paljastaa hienosti monien itsekeskeisyyden. Pääasia ettei itse saa virusta, ei kiinnosta vaikka ensi talven kuolleisuus maksimoituu!! Ja samalla surraan niin kauhesti kuolevia pappoja ja mummuja! <3 vaikka itse lisätään heidän kuolin riskiä tulevassa tartuntapiikissä.

No jos kaikki olisivat itsekeskeisiä eivätkä matkustaisi hakemaan sitä tautia itselleen kuka ulkomailta kuka lähempää? Kuka silloin kuolee?

Hoh hoijaa. Sinä luulet tosiaan että korona saadaan pois tällä nykyisellä tavalla?

Vierailija
46/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ottaa riskiä, että mahdollisesti levitän vaarallista tautia tai saan itse tartunnan. Uskon suosituksiin, enkä kuvittele itse tietäväni asiantuntijoita paremmin. Tällä hetkellä suositus on vältellä kontakteja, joten näillä mennään. Lapsia minulla ei ole.

Vierailija
47/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan ihmisviha on ollut aina, ei liity koronaan mitenkään. Kakara meni jo kouluun. Ihanaa olla yksin kotona. harmi, että tänään on yksi puhelu hoidettava. Muuten olisi täydellinen päivä.

Hei ihmisvihaaja! Miksi roikut ihmisten keskustelupalstalla?

Vierailija
48/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki olisivat itsekeskeisiä eivätkä matkustaisi hakemaan sitä tautia itselleen kuka ulkomailta kuka lähempää? Kuka silloin kuolee?

Hoh hoijaa. Sinä luulet tosiaan että korona saadaan pois tällä nykyisellä tavalla?

Minä en luule että korona sadaan pois. Mutta kumpi on itsekäs, se joka nuohoaa kaikkialla kaikkien kanssa ja kuljettaa mahdollista tautia. Vai se joka on mieluummin omissa oloissaan ilman liikoja kontakteja?

Minä olen tyytväinen hiljaisempaan elämääni. En ole vastuullinen kuin itselleni enkä vastuussa muista kuin lapsestani. Jos joku nyt syksyksi sen piikin tänne haluaa, niin tehköön sitten niin, mutta kuolkoon siihen itse.

Vierailija
49/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tässä oli juttua, ettei tuo laumaimmuniteettiteoria oikein pohjaa mihinkään. Mitään takeita ei ole siitä, että kerran sairastuttuaan ei voisi sairastua toisenkin kerran. Näin voi käy jos virus muuntuu, kuten flunssavirus joka vuosi. Korona jättää vakavasta sairaudesta selvinneillekin yleensä vakavia vammoja esim. keuhkoihin loppuiäksi. Terveitä ja nuoriakin ihmisiä on siihen kuollut, eikä kiinnosta todellakaan selvittää, josko lähipiirissä joku olisi tälläinen "lottovoittaja". Ehdoin tahdoin ei tautia kannata todellakaan hankkia, mieluummin odottelen rokotteen valmistumista vaikka bunkkerissa. Minun työpanokseni ei näytä kelpaavan työmarkkinoille nousukautenakaan, joten tuskin oma eristäytymiseni tai eristäytymättä olemiseni tätä yhteiskuntaa hetkauttaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
50/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa ei kuulemma tavoitella, joten kenenkään ei ole mitään syytä hankkia itselleen pandemiaksi luokiteltu edelleenkin varsin heikosti tunnettu yleisvaarallinen tartuntatauti.

Vierailija
51/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin paljastaa. Esimerkiksi ne, jotka eivät mitenkään jaksa rajoittaa elämäänsä edes muutaman viikon ajaksi, saavat nyt tästä "laumaimmuniteettistrategiasta" ihanan tekosyyn kulkea kyläluutana entiseen tapaan. Arvaapa kuka on todennäköisemmin se supertartuttaja, jonka takia lopulta välillisesti porukkaa lakoaa ihan huolella hoivakodeissakin, se introvertti, joka pysyy kotona, vai se pirtsakka pelkäämätön räpätäti/-setä, joka kulkee harrastuksissa, sukukokouksissa, shoppailemassa, puistoissa istumassa ja sitten terasseillakin, kun ne väistämättä avataan? 

Kyllä se kyläluuta edesauttaa laumasuojan muodostumista ja siten laskee tulevan talven kuolinpiikkiä.

Ihan fakta asia!

Vierailija
52/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, pystyn tekemään työni kokonaan etänä ja pidän perheeseen ja kavereihin yhteyttä videopuheluilla. Ruokakaupassa ollaan miehen kanssa käyty enintään kerran viikossa, muut shoppailut hoidan netissä.

Miksi turhaan altistaisin itseni virukselle? Voin sitäpaitsi itsekin olla kantaja tietämättäni. Siinä minun perusteluni. 

Vierailija
53/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hoitotyötä enkä halua tartuttaa asiakkaita. Hankkikoon koronansa muualta.

Tosin päästin kyllä lapsen kouluun, koska se oli hänelle tärkeää ja pienen koulun suunnittelemat järjestelyt erinomaiset.

Vierailija
54/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat riskiryhmäläisiä, joiden kanssa minulla on hyväksyttävä ja pakollinen syy olla kanssakäymisissä. En ota kahden turhan kouluviikon takia riskiä heidän sairastuttamisestaan. Emme harrasta nyt mitään, emme tapaa ketään ylimääräistä, työt tehdään kotoa ja kauppa-asiointi hoituu kauppakassipalvelulla. Olisi tässä tilanteessa epäloogista laittaa lapsikatras kouluun. Etäopiskelu on sujunut todella hyvin ja sujuu jatkossakin samaan tapaan opettajan ja rehtorin suostumuksella. Syksyllä tilanne on toivottavasti eri!

Vierailija
55/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kyläluuta edesauttaa laumasuojan muodostumista ja siten laskee tulevan talven kuolinpiikkiä.

Ihan fakta asia!

Jätänpä tämän tänne... Kyläluuta aiheuttaa ikävä kyllä vain kuolemia, ei laumasuojaa (johon vaaditaan optimistisimpienkin arvioiden mukaan väh. 60% vahvan immuniteetin omaavia):

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ced2c3c0-5fa0-48c2-8e9b-27c90d6e…

Vierailija
56/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, pystyn tekemään työni kokonaan etänä ja pidän perheeseen ja kavereihin yhteyttä videopuheluilla. Ruokakaupassa ollaan miehen kanssa käyty enintään kerran viikossa, muut shoppailut hoidan netissä.

Miksi turhaan altistaisin itseni virukselle? Voin sitäpaitsi itsekin olla kantaja tietämättäni. Siinä minun perusteluni. 

Jos et edes käy missään, miten voisit olla viruksen kantaja?

Vierailija
57/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole, työssä vanhainkodissa. Kelpaako selitys?

Vierailija
58/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et edes käy missään, miten voisit olla viruksen kantaja?

Joillain alueilla Suomessa koronan voi saada ihan kauppareissullakin, jos huono tuuri sattuu.

Vierailija
59/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen tietää onko terve. Tartunnan saanut voi olla oireeton.

Vierailija
60/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap vieläkään avannut, miten haittavaikutukset maksimoituvat, kun turhia kontakteja vältetään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi