Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontakteja välttelevä terve, perustelusi?

Vierailija
14.05.2020 |

Mitkä ovat sinun selityksiäsi siihen, että välttelet kaikkia kontakteja, et päästä lapsia kouluun ja niin edespäin? Ymmärrätkö, että näin maksimoit lähes kaikki haittavaikutukset? Sinulla varmasti on jokin selitys, mutta ymmärrätkö ettäTunteesi vievät järkeä 100-0 eikä se ole kauheen fiksua?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, asun maalla, pystyn tekemään työtäni etänä, missään ei ole mitään live-tapahtumia joissa voisin käydä, en harrasta shoppailua - mitä kontakteja minulla nyt pitäisi olla ja miksi?

Vierailija
2/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut kontakteja ennen koronaakaan kuin korkeintaan kaupassa käynti tms. Pitäisikö nyt varta vasten hankkia niitä kontakteja??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähti kouluun ja käyn kaupassa sekä toimistolla kerran viikossa, eli en pelkää koronaa.

Nyt on sosiaalisesti hyväksyttyä olla omissa oloissaan, joten tottakai otan siitä kaiken irti niin kauan kun se vähänkin kestää. Puhelin lisäksi äänettömälle, niin ei tarvitse olla sosiaalinen etänäkään.

Vierailija
4/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarit on kiinni joten kontakteja ei varsinaisesti edes ole.

Vierailija
5/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut:

- Välttelen kontakteja, mutta en ole lakannut kuluttamasta. Olen siirtänyt ostokset nettikauppoihin, mutta käytännössä olen kuluttanut saman verran tai jopa enemmän rahaa kuin aikaisemmin, koska pyrin parhaani mukaan auttamaan talouden rattaiden pyörimistä.

- Lapsia ei ole. Välttelen kontakteja itse, en vaikuta millään tavalla kenenkään muun kontaktien ottoon tai välttelyyn.

- Välttelen kontakteja, joten jos olen tietämättäni oireeton taudinkantaja, suojelen kaikkia muita.

Voitko selittää minulle, miten toimintani maksimoi haittavaikutuksia?

Vierailija
6/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietämättäni olla suloinen tappava supertartuttaja.

Mulla on tossa muuten ihan vieressä pieni koulu. Ovat juuri ulkona. Ovat pieniä koululaisia ja ei siellä kyllä turvavälejä muisteta.

Vierailija
7/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on perheenjäsen riskiryhmässä.

Mutta vaikkei olisikaan, mikä hemmetin kansalaisvelvollisuus minulla olisi hakemalla hakea itselleni potentiaalisesti vaarallinen virus, jonka pitkäaikaisista vaikutuksista ei tiedetä vielä mitään?

Vierailija
8/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan ihmisviha on ollut aina, ei liity koronaan mitenkään. Kakara meni jo kouluun. Ihanaa olla yksin kotona. harmi, että tänään on yksi puhelu hoidettava. Muuten olisi täydellinen päivä.

Vierailija
9/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialta muualta rajoitukset tänään lievenevät, omalle alalle tuli tänään/eilen suojavarustepakko, toki niitä on käytetty jo viikkoja. Samasta syystä yritän vältellä turhia kontakteja.

Vierailija
10/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tossa muuten ihan vieressä pieni koulu. Ovat juuri ulkona. Ovat pieniä koululaisia ja ei siellä kyllä turvavälejä muisteta.

Oma 6. luokkalainen kertoi eilen saamistaan ohjeista. Heidän luokan välituntialue on tenniskenttä (korkealla verkolla aidattu asfalttikenttä) ja että opet hakee luokka kerrallaan sisälle. Sanoin että ehdottaa luokkalaisille, että odottavat opea suorassa pohjoiskorealaisessa marssimuodostelmassa 2m väleillä…. Olisi opellekin varmaan hupia.

Vierailija
11/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on annettu ohjeet sairastumisen välttämiseksi, välttele lähikontakteja ja pese käsiä.

Vierailija
12/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo aikuisia, olen tehnyt etätöitä jo monta vuotta ja käyttänyt Cittarin kotiinkuljetuspalvelua jo parin vuoden ajan. Olen luonteeltani introvertti ja kaikki harrastuksenikin ovat kotona. Lisäksi suon ilomielin muille sen, että saavat koronavirustartunnan ensin. Mulla ei ole mikään kiire saada sitä, olen ihan tyytyväinen, vaikka en saisi sitä koskaan. En siis aiheuta sen enempää haittaa kuin ennen pandemiaakaan. 

Vierailija
13/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ihmisiä.

Vierailija
14/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla terve jatkossakin.

Vierailija
15/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen kontakteja, koska muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihmiset ovat rasittavia, ihan vain siitä syystä että olevat olemassa, enkä halua edes normaalioloissa olla tekemisissä. Korona-aikana on hyväksyttävä syy olla kohtaamatta muita ja tämä sopii oikein hyvin. En kiellä lapsia menemästä kouluun, mutta en kyllä painosta sinne menemään, eli ihan hyvin saavat olla "flunssassa" pari viikkoa, kotona toki opiskellaan sen ajan.

Vierailija
16/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihanaa!

Minulla ei ole ikävä ketään. Kunpa ei normaaliksikaan tarvitsisi nähdä ihmisiä naamatusten.

Vierailija
17/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat kumminkin, että tämä tauti leviää syksyllä ja talvella vielä vaarallisemmin? Mikä on perustelusi tähän?

Vierailija
18/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää etukäteen kuka "terve" sairastuu vakavasti.

Ei voi tietää etukäteen mitä pitkäaikaisvaikutuksia sairastamisesta seuraa.

En halua olla edes "tavallisesti" sairas, jos sen voi helposti välttää.

Vierailija
19/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maan laki. On tää kyllä erikoista, miten suuria eroja maiden väliltä löytyy. Miten tämä kaikki yhdistetään matkailun rajoja avaamalla vaatii jo vähän korkeampaa matematiikkaa.

Vierailija
20/63 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halua levittää kulkutautia. Mitä enemmän ihmiset tapaavat, sitä enemmän tauti leviää. Emme myöskään halua saada itse arvaamatonta tautia.Tässä on erittäin hyvä mahdollisuus opettaa myös lapsille, miten tärkeää on ottaa myös toiset ihmiset huomioon, eikä käyttäytyä itsekkäästi. Kiittelen heitä myös, kun ovat hienosti jaksaneet ja ymmärtävät olevansa hyvällä asialla. Kotona tehdään kivoja juttuja, käydään metsissä retkillä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän