Kontakteja välttelevä terve, perustelusi?
Mitkä ovat sinun selityksiäsi siihen, että välttelet kaikkia kontakteja, et päästä lapsia kouluun ja niin edespäin? Ymmärrätkö, että näin maksimoit lähes kaikki haittavaikutukset? Sinulla varmasti on jokin selitys, mutta ymmärrätkö ettäTunteesi vievät järkeä 100-0 eikä se ole kauheen fiksua?
Kommentit (63)
Millä ihmeen oikeudella tivaat muilta selityksiä?
Jos koronassa jotain hyvää on, niin kaltaisiasi poliisiluonteita on nyt sosiaalisesti hyväksytympää vältellä.
Työskentelen hoitajana terveyskeskuksessa sekä alle kouluikäisen lapseni isä on riskiryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tietämättäni olla suloinen tappava supertartuttaja.
Mulla on tossa muuten ihan vieressä pieni koulu. Ovat juuri ulkona. Ovat pieniä koululaisia ja ei siellä kyllä turvavälejä muisteta.
Haluat kumminkin, että tämä tauti leviää syksyllä ja talvella vielä vaarallisemmin? Mikä on perustelusi tähän?
Saattaa se vaarallinen leviäminen olla syksylläkin samanlainen pannukakku kuin nyt keväälläkin.
-ohis-
Välttelen kontakteja, lapset meni kouluun, olen töissä yhteiskuntakriittisellä alalla jossa yhden sairastuminen voi merkitä hyvin monen ihmisen kannalta hankaluuksia pitkälle ajalle.
Oireettomat voivat levittää koronaa. Sitä paitsi minulla on siitepölyallergia, vaikka olen ns. "terve". Ei voi tietää, onko se todella vain koivunuhaa vai jotain muuta. Ja vaikka itse en välttelisikään kontakteja, lähipiiriini kuuluvat riskiryhmäläiset välttelisivät silti. En koe maksimoineeni mitään haittoja, vielä pienten lasten kanssa ulkoillaan metsässä ja pihalla ja keksitään kaikenlaista kivaa tekemistä. Olen itse laihtunut 8 kiloa korona-aikana, koska elän nyt terveellisemmin. Tavanomaiset hankinnat tehdään netin kautta. Hyvin menee, ikävä on kyllä lähimpiä ihmisiä. Mutta en voisi elää sen kanssa, että olisinkin tuonut heille vaarallisen taudin tuliaisiksi, jos nähtäisiin.
Minulla ei ole lapsia. Kontakteja välttelen aina, ei johdu koronasta. Korona ei ole oikeastaan juuri mitenkään vaikuttanut elämääni. Etäpäiviä on ollut entistä enemmän, ja töissä tylsempää.
Ja mitähän haittavaikutuksia on sillä, että välttelen ihmiskontakteja? Lapsia mulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tossa muuten ihan vieressä pieni koulu. Ovat juuri ulkona. Ovat pieniä koululaisia ja ei siellä kyllä turvavälejä muisteta.
Haluat kumminkin, että tämä tauti leviää syksyllä ja talvella vielä vaarallisemmin? Mikä on perustelusi tähän?
Ei se tämän enempää leviä kuin nytkään. Se että ruotsalaiset sanoo niin on niiden sisäpolitiikkaa jolla yritetään vakuuttaa että valittu linja on oikea.
Eri
Suomessa on sama laumaimmuniteetti strategia. Eli mikä on pointtisi?
Olen terve ja haluan pysyäkin terveenä. Seuraava kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia, asun maalla, pystyn tekemään työtäni etänä, missään ei ole mitään live-tapahtumia joissa voisin käydä, en harrasta shoppailua - mitä kontakteja minulla nyt pitäisi olla ja miksi?
Sama! Ja kerrankin tällainen introvertti ja antisosiaalinen nauttii elämästään ilman "pakkoa" tavata muita ihmisiä, kiitos korona(teko)syyn. Toivottavasti jatkuu mahdollisimman pitkään, en ole vuosiin ollut näin aikaansaava, onnellinen ja hyvässä kunnossa henkisesti ja fyysisestikin, nyt kun tässä ehtii tekemään haluamiaan asioita ilman velvoitteita sosiaalisiin kontakteihin.
Luotan enemmän WHO:n ohjeisiin ja tietoihin, kuin THL:n tai Suomen hallituksen. Siksi.
Koska tutkimukset kesken saattaa olla etten olekaan terve. Jos diagnoosi tulee kuulun riskiryhmään. Otan varman päälle ja pysyn karanteenissa. Olisin muutenkin karanteenissa koska perheessä riskiryhmään kuuluva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa se vaarallinen leviäminen olla syksylläkin samanlainen pannukakku kuin nyt keväälläkin.
-ohis-
Millä perusteella olisi kun keväällä oli paljon rajoitteita, syksyllä lähes kaikki on poistettava?
Ole erakko, mahtavaa, kun saa olla rauhassa kotona. Ei tarvitse tavata edes sukulaisia. Jatkaisin tätä mielelläni loppuelämäni.
Ihan normaalisti pyörii kontaktit Discordin kautta.
Koronakeissi paljastaa hienosti monien itsekeskeisyyden. Pääasia ettei itse saa virusta, ei kiinnosta vaikka ensi talven kuolleisuus maksimoituu!! Ja samalla surraan niin kauhesti kuolevia pappoja ja mummuja! <3 vaikka itse lisätään heidän kuolin riskiä tulevassa tartuntapiikissä.
Haluan olla vastarangan kiiski ja tehdä päinvastoin kuin hallitus ja THL toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Koronakeissi paljastaa hienosti monien itsekeskeisyyden. Pääasia ettei itse saa virusta, ei kiinnosta vaikka ensi talven kuolleisuus maksimoituu!! Ja samalla surraan niin kauhesti kuolevia pappoja ja mummuja! <3 vaikka itse lisätään heidän kuolin riskiä tulevassa tartuntapiikissä.
No jos kaikki olisivat itsekeskeisiä eivätkä matkustaisi hakemaan sitä tautia itselleen kuka ulkomailta kuka lähempää? Kuka silloin kuolee?
Ei se tämän enempää leviä kuin nytkään. Se että ruotsalaiset sanoo niin on niiden sisäpolitiikkaa jolla yritetään vakuuttaa että valittu linja on oikea.
Eri