***JOULUSTAROJEN KE-PINO***
Johan se on siellä Suomen maalla yli puolenyön, eli aloittelenpa uutta pinoa illan ratoksi. Huomenia vaan teille! :o)
Kommentit (16)
Mulla alkaa näköjään tulla tavaksi kirjottaa ennen aamukahvia täällä töissä.... USAmammalle (joka varmaan just nyt nukut makoisasti lämpimässä peiton alla, kateilen...) onnittelut liikkeistä, kummasti sitä mieli rauhoittuu!!! Toivottavasti myös jumitukset lähtee...
Neuvolassa ei eilen kummempia, painoa oli tullu ja nyt yhteissaldo on 1.5kg, mistä olen todella tyytyväinen, kyllä sitä ehtii tulla riesaksi asti sitten... Hemppa oli jopa 122, mikä on mulle todella hyvä! Kätilö kysyi halunko, et se katsotaan nyt vai seuraavalla kerralla... Menenki seuraavaksi vasta elokuun puolessa välissä, joten katsottiin nyt. Vauva potki hulluna dopplerin suuntaan kun kuunneltiin ääniä, puoliakaan en niistä liikkeistä tuntenut eli hyvin mahtuu vielä mellastamaan.
Tuo sukupuolipino olis ihan hauska idea. Saa sitte nähdä kun h-hetki tulee, et monellako meni ultra/arvaus oikein.
Sain eilen vähä katseita töissä kun pidin työehtosopimuksesta kiinni ja käväisin neuvolassa työaikana. Tosin päivän päätteeksi, mut lähdin aikaisemmin. Älytöntä, sillä se on tes.iin kirjattu, että siitä pitää sitten mutista! Olivat siitä nyreissään, et soitin liittoon asiasta tarkistaakseni kun täällä ei kukaan tuntunut tietävän. Liittoon ei kuulemma yleensä soitella! Ja pöh, en mä niin paljo työstäni pidä, että istuisin täällä yhtään ylimääräistä vaikka mukava paikka onkin!
Nyt yritän näyttää ahkeralta niin ehkä pomokin leppyy! Tuutille työintoa koko kesäksi ja muille lomaan asti!!!!
Tiina 17+6
Hei!
Täällä taas oltu tovin aikaa hiljaa. Poika lähti eilen viikoksi etelään sukuloimaan ja jätti minut ja mieheni kaksistaan tänne ihmettelemään. Kyllä meni koko eilinen päivä, että sai itsensä koottua ja pystyi tekemäänkin jotain. Kultikutrin kanssa kohtalotovereita siis ollaan, kun lapsi/lapset on maailmalla. Itse saan poikani takaisin jo ensi viikolla, mutta ikävä on silti suunnaton.
Kohta olisi hammaslääkäriin meno, yksi hammas kaipaa paikkausta, kääk!
Eilen tuntui liikkeitä taas ihan kivasti, helpottaa se kummasti! Mansikat on edelleen ostamatta, saa nähä missä vaiheessa ois rahaa. Vakuutus otetaan ennen syntymää, niin kuin esikoisellekkin (Turvasta). Käyttöä ei ole vakuutukelle ollut, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja sen vuoksihan niitä vakuutuksia maksetaan, että jos joskus sattuu jotain :o)
Nyt paikkaukseen!
T. SAHM 15+2
PIMMI. Nimimerkkisi alkaa hymyilyttää. Kun esikoiseni alkoi opetella puhumaan, hän sanoi aina " pimmi" , kun tarkoitti sanaa pimeä.
SUKUPUOLI: Pimmi taisi olla se, joka sai jo sukupuolen selville. Onneksi olkoon vaan tiedosta! Muuttaako tuo tieto jotenkin ajatuksiasi raskaudesta? Itse mietin kovasti, haluanko tällä kertaa tietää etukäteen tätä asiaa. Esikoiselta halusimme tietää ja lääkäri kertoi sen rakenneultrassa, mutta nyt mies ei haluaisi tietää enkä oikein tiedä, mitä itse mietin siitä. Jonain päivänä en halua tietää, toisena haluan ehdottomasti. :-)
PIKKUSISKO. Onpa pirullista tuollainen asenne neuvolakäynteihin! Itsekin sain maistaa esimiehen epäluottamuslausetta tällä viikolla. Hän oli ilmeisesti hermostunut poissaoloihini tai myöhäisiin töihin tuloihin tai varhaisiin lähtöihin touko-kesäkuussa, sillä sain noottia poissaoloistani.
Laskeskelin kyllä, että olin ollut labra-, ultra-, neuvola- tai neuvolalääkärikäynneillä yhteensä 8 kertaa. Olihan niitä paljon, mutta minkäs teet! Jotenkin oletin hänen tietävän niiden liittyvän raskauteen ainakin jälkikäteen, kun kerroin olevani raskaana. Kerroin sitten yksityiskohtaisesti tuhruvuodoista ja supisteluista, joiden takia oli ollut ylimääräisiäkin käyntejä. Sitäkin nimittäin vihjattiin, että jos en saa järjestettyä käyntejä varhaiseen aamuun tai myöhäiseen iltapäivään, käyntiin kulunut aika otetaan saldosta. Säännönmukaisilla käynneillä asiaa voi yrittää järjestää, mutta päivystysluonteiset käynnit ovat asia erikseen.
Iltapäivätkään eivät meidän neuvolassamme onnistu, sillä terkkari tekee lyhennettyä päivää. Vaikka saisin ajan klo 8, olisin töissä vasta klo 10 tienoilla, sillä itse käynnillä menee aikaa, samaten matkoihin. No, samalla varoittelin esimiehelle (lapseton keski-ikäinen nainen), että saatan joutua olemaan sairaslomalla supistelujen takia syksyllä.
Periaatteestakin kuitenkin alkoi ärsyttää, sillä sitäkin väläytettiin, ettei neuvolakäyntejä saisi tehdä työajalla. Täytyykin nyt yrittää perehtyä virkaehtosopimukseen. Vaikka olenkin juristi koulutukseltani, noiden sopimusten lukeminen vaatii kyllä erityistä lukutaitoa, sillä ne eivät ole " leipälajini" .
Huh, jopa taas tuli tätä vuodatusta.
Vielä noista SUPISTELUISTA. Laitoin illalla erillisen aloituksen niistä. Vastauksia oli tullut paljon. Onneksi kohta alkaa loma ja voin levätä ihan rauhassa. Esikoinenkin saa nauttia mummoloissa serkkujen seurasta eikä varmasti ole juurikaan vanhemmistaan kiinnostunut. Jos näitä kivuttomia supistuksia jatkuu loman jälkeen, aion kyllä ottaa sairaslomaa ja lepäillä ja katsoa, vaikuttaako lepo niihin lainkaan. Täytyy myös miettiä noita eri tulehduskokeita.
USAmaman ehdotus sukupuolta koskevasta tiedosta tai arvailusta saa kannatusta minulta!
Aurinkoista päivän jatkoa!
teillä. Itselläni (mies)esimies lähinnä myhäili ja onnitteli, kun kerroin vauvauutisen. Lisäsi vielä, että otat nyt sitten rauhallisesti ja jos pitää olla poissa niin älä tule turhaan töihin, jos on vaikeaa.
Huonekaverini, joka jäi juuri äitiyslomalle sai ihan yhtä hyvää kohtelua vauva-asioissa. Ihan työaikaa olemme molemmat kuluttaneet neuvolakäynteihin. Kunhan hommat hoituvat niin ei kenelläkään ole asiaan mitään sanomista. Kaikenlisäksi olen vielä miesvaltaisella alalla/ työpaikalla ja suhtautuminen on todellakin vain positiivista. Työkavereista on vaan jänskää, että saan vauvan.
MANSIKAT: tekee aivan hirveästi mieli mansikoita. Parin päivän päästä alkaa loma ja sitten mennään mökille. Siellä saa ahtaa napansa täyteen mansikoita sitten :)
Hei vain kaikille... Neuvola on takana ja en voi muuta sanoa kuin että itkien sieltä sitten tulin kotiin. :(
Mulla olisi ollut 19.7 rakenneultra ja sitten TYKS:n on pelkopoli käynti 21 päivä samalla viikolla. Terkkarin sijainen oli sitä mieltä että ei niitä molempia tarvita että otetaan se TYKS:n aika vain. Mulla taas on niin huonoja kokemuksia TYKS:n synnytysosastosta että pelkkä ajatus sinne sisään kävelystä tai koko synnytysasiasta saa mut ahdistuneeksi ja pakokauhun valtaan. Nyt sitten pitäisi sen stressaavan käynnin (joka suorastaan pelottaa) aikana vielä keskittyä siihen rakenneultraan :(
Yritin terkalle sitä sanoa mutta tää sijainen ei tajunnut että olin lähes paniikissa koko ehdotuksesta. Lisäksi olen luvannut tulevalle Isoimmaille isosiskolle että pääsisi mukaan sinne ultraan ja nyt sekään ei todella onnistu.
Vauvalla kuitenkin kaikki tuntui olevan hyvin ja sydän hakkasi 150. hemoglobiinia meidän neuvolassa ei edes enää oteta, mutta sain sen lähetteen TYKS:n... ironista :)
Sellaista täältä helteen keskeltä!
Sukupuolilista oli tosi kiva juttu!!
Ilmis rv17+6
AI niin... PIKKUSISKO: mikä sun Masun mitta oli? Mulla on 15 ja näillä viikoilla ihan ylärajoilla...
Outo sijainen, muutenki, mitä menee puuttumaan sun oman terkkarin tekemiin päätöksiin? Oliskohan pätemisen tarvetta? Inhottavaa, että tapahtuu sun kustannuksella! Mulla oli tyttären alkuraskaudessa ihan outo sijainen meidän neuvolassa, toi vois kuulostaa hänen tapaiseltaan... Oliko kyseessä sellainen suht nuori, vähän tukeva tummatukkainen hirvittävä kälättäjä? Satuitko kysäsee, koska oma terkka tulee takas ja voisit sopia sen rakenneajan uusiksi? Ehkäpä hän ymmärtää paremmin sua kun tuntee sut jne... Mun kätilön lomat osuu just sopivast nyt tän tauon ajaksi, jolloin mulla ei ole neuvolaa, ihan kiva.
Mulla taas päinvastasia kokemuksia Tyksin synnäristä eli jos kaipaan tsemppausta ja hyviä puolia siitä paikasta niin multa löytyy!!!
Mulla ei katsottu sf-mittaa vielä, varmaan vasta ens kerralla sitte rv 25...
Tiina
En myös tajua että mitä se menee niitä muuttelemaan. Sanoi syyksi että kun työntekijöitä on niin vähän joka puolella niin ne ajat on vähän niin kuin turhaan samalla viikolla kun sen voi tehdä TYKS:ssäkin samalla...
Kysyin joo koska oma tulee takas, ihan vain varmistaakseni ettei tarvii mennä sen naisen luokse enää uudelleen. Tulee vasta elokuussa, joten se rakenneultra jää pahasti hänen lomien ajaksi. Taidan mennä yksityiselle teetättämään sen, jotta voin sitten TYKS:ssä keskittyä vain siihen mitä varten sinne alunperinkin olin menossa enkä 2 ihan täysin eri asiaan. Pääseepähän mies mukaan ja ehkä se isosiskokin...
Tsemppaukset TYKS:n suhteen vois olla tosiaan tarpeen. Siellä ollut kätilö ja pari lääkäriä aiheutti mulle aika pahan trauman vaikka onhan ja olihan siellä kivojakin ihmisiä. Ne muutama vain pilas aika pitkälle ajalle mielikuvat synnytyksestä tai sen ihanuudesta tms.
Katsotaan mihin väliin saat sen sun rakenteen ja yritetään tosiaan järkätä vaikka jotain treffejä jossain vaiheessa. Heinäkuu on kyllä ihan älyn kiireinen kun on töitä, sukulaisia ja vielä omat vihkijäiset... Äh, aika loppuu kesken... Elokuussa onneksi rauhottuu sitte tokalla viikolla ja töistäkin jään pois kokonaan 31.8, ihanaa, sitte saa olla kotosalla tytön kanssa. Kun siihen asti päästään ni voidaan trffailla päiväsaikaan lastenkin kanssa?
Mulla ei ole kokemusta TYKSin lääkäreistä kun ei sellaista näkyny kun kerran synnytyksessä, tais olla aika säännönmukainen mulla tuo esikoisen synnytys. Kätilöt oli kaikki mukavia ja pelkäämäni epiduraalikin irtosi tosi helpolla, mua oltiin peloteltu siitä, ettei sitä sais, mut en ehtinyt sitä edes pyytää kun sitä jo tarjottiin... No, näistä sitte myöhemmin, toivottavasti pelkopolista on sulle apuja! Hei yks juttu tuli mieleen, ootko soittanu suoraan sinne Mäntymäkeen? Soita sinne ja kysäse, onnistuisko rakenne silti? Jospa siellä olis inhimillisempi kaveri vastaamassa? Numero on mulla ainaki neuvolakortissa eli voin laittaa sen tänne kunhan kotiin pääsen jos tarvitset...?
Tiina
Soitin nyt Gynekologikeskukseen ja sain ensi keskiviikoksi ultra ajan klo 17.40 ja siellä on kuulemma silloin joku hyvä lääkäri Salon aluesairaalasta. Saan ainakin sitten miehen mukaan vaikka tytöt onkin Vaasassa sillä aikaa hoidossa. Niin ja se sukupuoli varmaankin selviää. Sitten voin TYKS:ssä tosiaan keskittyä ihan siihen pelkopoli käyntiin ja antaa niiden tehdä sen rakenneultra vielä uudelleen jos niin haluavat. Hintaa ultralle tulee 34 euroa + toimistomaksu.
Mulla on elokuussa aikaa vaikka kuinka ja syyskuussa myös.. nähdään ihmeessä silloin. Otan lapset mukaan tai sitten jos ovat silloin jo päiväkodissa niin tulen yksin.
Nyt on jo helpottuneempi olo aiheesta kun sain tuon ultran järkättyä ja tsemppaan itseni vain sitten sitä TYKS:ä varten... :)
Kiitos empatiasta :) sitä on mukava saada. Välillä ei itsekään raskaana ollessa tiedä miksi reagoi niin voimakkaasti joihinkin asioihin ja tämä ainakin on yksi sellaisista ....
Hyvää työpäivää!
Ilmis
Kyllä tässä helteessä tuntuu joulu olevan kaukana! On ihan nuutunut olo, pitää mennä ottamaan iltapäivänokoset.
Puoliltapäivin oli neuvola, paino oli hiukan laskenut (tällä lähtöpainolla tosi jees), samoin verenpaine (sekin jees) ja sydänäänet saatiin hyvin kuulumaan, vaikka pikkuinen väistelikin aina anturin alta :). Tasaista 140 sykettä jumputteli, välillä kuului " plop" kun hän potkaisi. Ihanaa :D Seuraava neuvola elokuun alussa.
SUPISTELUISTA: Iituli, esikoista odottaessa minulla alkoi supistelu rv:lla 19 ja viikon 25 tienoilla se yltyi niin tiheäksi, että kävin äitiyspolilla näytillä. Supistukset saattoivat herättää yölläkin, vaikka olivat " kivuttomia" , inhottavan tuntuisia (ja ennenkaikkea PELOTTAVIA) yhtä kaikki. Nämä harjoitussupistukset eivät kuitenkaan tehneet kohdunsuulle yhtään mitään ja esikoinen syntyi rv 40+2.
Tässä raskaudessa supistelu alkoi jo muutama viikko sitten, enemmän kun rasittuu, niin kohtu tuntuu kovettuvan. Nyt en kuitenkaan ole niistä huolissani. Esikoisen odotuksen aikana otettiin viljelyt emättimestä; ei mitään, joten supistelu oli todellakin vain kohdun harjoittelua ja kasvusta johtuvaa. Toivottavasti sinullakin kyse on vain vaarattomista kohdun harjoittelemisista!
On ihan kiva idea laittaa listaan arviot/tiedot sukupuolesta. Me emme halua tietää etukäteen, eikä minulla ole mitenkään vahvaa tunnetta... Ehkä hiukan enemmän " tyttöolo" kuitenkin :)? 50% mahdollisuus olla oikeassa :D
Tinuri ja Itu rv 16+4
Tänään oli minulla kaupungin tarjoama rakenneultra. Oli ihanaa kuulla, että vauva voi hyvin ja mitään poikkeavaa ei löytynyt. Sukupuolenkin lääkäri kertoi ihan ilomielin eli meille on tulossa kolmas tyttö! Joku ihme äitivietti iski heti päälle, että oli pakko käydä ostamassa parit pikku vaatteet alennusmyynneistä. Muutenkin kun vauvalle on pakko ostella tavaraa, kun vanhat on pistetty kiertoon aikoja sitten. Meillä kun lapsiluvun piti jäädä kahteen, mutta sitten iski vauvakuume...
Laskettuaika säilyi samana eli 11.12. Ultran mukaan sen olisi voinut aikastaa parilla päivällä, mutta lääkäri nykyisen olevan ihan ok.
Täällä oli tänään pieni paniikki, kun olin tosi vähän tuntenut liikkeitä eilen illalla ja en yhtään tänään aamulla. Oli pakko soittaa neuvolaan ja sain sydänäänten kuunteluun ajan puoli yhdeksi. No, masussa kaikki hyvin, pulssi 150 ja tasainen. Vähän melkein hävetti tää hysteerisyys, mutta minkäs teet.
Iltapäivällä oli kampaaja ja siellä sitten masuasukki oikein innostui potkimaan ja pyörimään. Kai ne vieraat äänet (kampaajan, koiran, hiustenkuivaajan...) saivat asukin liikkeelle. Ihan nauratti, olis viuhtonnu siihen malliin pari tuntia aikaisemminkin;)
En ole uskaltanut alkuraskaudessa värjätä hiuksia (en usko että siitä on mitään varaa, oon vaan joka asian kanssa aina niin hysteerinen) ja olipa ihana saada taas väri päähän!!!!
Tuo USAmaman ehdottama sukupuolipino olis hauska. Me ei aioita selvittää sukupulta, mutta uskaltaisin arvata, että poika taas tulossa... vaikka ehkä vähän toivoisin rauhallista tyttöä.. .tuo 2v. poikamme kun on oikea rasavilli. Heheh!
Helteistä loppuviikkoa kaikille!
t.päivikki 18+1
...ja kuulumisia...
Vauvan ekat liikkeet tunsin n. viikko sitten eli tosi aikaisin. Silloin viikkoja oli vasta 14 +. Esikoisesta tunsin vasta rv 21 ja tokastakin rv 19. Ekaks ajattelin, että ilmaa vaan masussa kiertelee, mutta tosiasiassa kyllä ne liikkeitä oli ja nyt niitä on kuulunut enemmän tai vähemmän päivittäin. Mulla vähän sama juttu kuin Päivikillä eli yhtenä päivänä en tuntenut oikeastaan ollenkaan liikkeitä ja heti tuli semmoinen fiilis, etä onkohan sillä kaikki hyvin ja meinasinkin jo soittaa neuvolaan. Mut sit ajattelin, et kun viikkoja on näin vähän, ni ehkä tunnen vaan ne kaikkein voimakkaimmat liikkeet ja vauvalla oli ehkä vähän uneliaampi päivä. Mut kuitenkin ainahan se vähän helpottaa kun tuntee niitä liikkeitä.
Vakuutuksista sen verran, että en meinaa ottaa tälle vauvalle vakuutusta. Kahdelle ekalle otin ja vakuutukselle ei tullut minkäänlaista tarvetta ja myöhemmin lopetin ne. Aika kallista lapsivakuutus tosiassa on mun kukkarolle. Vaihdoin sitten tuon lapsivakuutuksen tapaturmavakuutukseen, joka kattaa sekin aika paljon ja on paljon halvempikin. Kahdesta lapsesta n. 20 ¿/vuosi.
Seuraava neuvola on kahden viikon päästä eli niitä on tässä vaiheessa kuukauden välein ja jostain rv 28 kahden viikon välein.
Kannatan myös sitä sukupuolipino -juttua. Mulla on edelleen tunne, että tämä vauva on tyttö tai ehkä sitä kahden pojan jälkeen on niin kova toivo tytöstä, että sitä väkisinkin tulee tyttö -tunne, mutta on tämä raskaus ollut paljon erilaisempikin.
T: MariJo rv 15+5
Hei,
ihme työnantajia, ihme terkkarisijaisia... pitäkää topakasti oikeuksistanne kiinni!
Pikkusisko, tosi kurja että työpaikallasi poissaoloihin suhtauduttu noin nuivasti, älä välitä. Välttämättä töissä ei työntekijän kannata tuoda hirveästi esille että on esim. liittoon yhteydessä. Kaikki työnantajat ei valitettavasti ole niin valistuneita et ymmärtäis työelämän sääntöjä ja ottavat sitten itseensä kun joku tietää heitä paremmin. Monet yritykset ajattelee, että meillä hoidetaan asiat talon sisällä. Jospa ensi kerralla, jos tulee joku vastaava tilanne, sanot että arvelet asian olevan näin, mutta työnantajahan voi sen helposti tarkistaa, tai varmaan asian tietääkin...(vähän imartelua peliin) ja jos oma esimies ei sitten ota selvää, niin vihjaa mistä se tieto vois löytyä, ihan sattumalta tuli eteen...
Iituli, minäkin olen juristi (työoikeus erityisalaa, edustan työnantajaa), ja ihmettelen kovasti työpaikkaasi ja esimiehesi asennetta, pitää ihan kysyä, että onko esimiehesi juristi, ja onko hän ihan esimiestehtävänsä tasalla? Varsinkin julkisella puolella ei tuollaista kyllä pitäisi joutua kuuntelemaan!! Jätä täysin omaan arvoonsa tuollaiset puheet. Tietty työaikoja pitää noudattaa, ja niistä poikkeamisista ilmottaa ko. työpaikassa noudatettavalla tavalla. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta kertoa esimiehelleen terveydentilaa koskevista yksityiskohdista, lääkärintodistus riittää, katsokoon siitä koodin jos kiinnostaa. Tutustu tosiaan VES:siin ja kysy lisää esim. lakimiesliiton työsuhdeneuvonnasta.
Itse olen yksityisellä puolella, ja samanlaisia kokemuksia kuin ??:lla, miesvaltainen todella iso työpaikka, ja todella vilpittömiä onnitteluja tullut. Varmasti ei kukaan rupea nurkumaan jos olisin terveydellisistä syistä pois, eikä työaikojani muutenkaan seurata. Töitä on hirveästi ja niitä tulee tehtyä paljon, välillä kellon ympäri, mutta se on oma valinta ja oman olon mukaan toimin. Jos tulee terveydellisiä ongelmia niin helpotan tahtia, raskaus menee kaiken edelle.
Kenelläkäs se terkkarisijainen oikein rupes pompottelemaan? Sanokaa tollasille että tätä sovittua aikaa ei muuteta. Ollaan tiukkana ja vaaditaan se mikä meille kuluu. Ajattelen niin, että maksan niin hitosti veroja, että minua ei kukaan kovakourainen lääkäri kopeloi ilman että kuulee kunniansa, eikä terkkarisijaiset sovittuja aikoja peru.
Rupes oikein kaikkien puolesta harmittamaan miten huonoa kohtelua saadaan...
Taisinkin eilen kommentoida melkein kaikkiin muihin juttuihin :-)
Nettipimento viimein päättynyt täälläkin ja kotiin palauduttu! Oli mukava mummolareissu, mutta nyt on taas mukava olla kotonakin.
Aika on kulunut tulevan isosiskon touhuja ihmetellessä ja tuntuu kuin tämä Piiperöisen odotus menisi vain siinä sivussa omalla painollaan. Aika tavallista varmaan, ainakin kun sisaruksille on tulossa näinkin pieni ikäero (1,9v)
Liikkeitä en ole viekä(kään) tuntenut, jos satunnaisia sipaisuja (olikohan tuo nyt liike?) ei lasketa. Jotenkin ajattelin, että Piiperöinen on varmaan vain niin rauhallinen, ettei paljon masussa elämöi, mutta tämänpäiväinen neuvolakäynti ja sydänäänten kuuntelu todisti kyllä muuta! Syke oli 150 ja mahassa niin kova show, että doppleri vain ratisi koko ajan. Se siitä rauhallisesta vauvasta! Ihanaa, että vauveli oli niin eläväisellä tuulella:) Terkka totesi, että liikkeet alkavat varmasti jo pian tuntua, koska niitä todella oli niin paljon. Odotan innolla!
Täällä kannatetaan myös " sukupuolipinoa" . Emme itse tiedä lapsen sukupuolta emmekä näillä näkymin ole enää ultraankaan menossa (täällä tarjotaan vain np-ultra joka oli ja meni), mutta veikkaillahan aina voi. Meillä siis ennestään jo tyttö ja jotenkin mulla on ollut aavistus pojasta koko tän raskauden ajan. En tiedä mistä se tulee, mutta näin vain on. Mielelläni ottaisin kyllä toisen tytönkin tuon ihanaisen prinsessan kaveriksi...itselläni oli vuoden nuorempi pikkusisko ja oli ihanaa kun oli samanikäistä ja samanhenkistä seuraa omasta takaa. Mutta voihan sittä pikkuveljenkin kanssa hyvin synkata:)
Nyt nukkumaan!
Lucy. ja Piiperöinen 17+1
Veljen vaimo hieroi hartioita ja niskaa tuossa pari tuntia sitten oikein kunnolla. Huonosti nukutun yön jäljiltä junissa ja kipeenä. Nyt tietysti aika hellänä, mutta jospa tuo aamusta vaikka ois parempi sitten. Toivotaan. Siksi tuosta hieromisesta piti kirjoittaa kuitenkin, kun tunsin siinä rentona istuissani aika varmoja vauvan liikkeitä massussa ihan useempaan otteeseen!! Ihanaa... Siis todella hentoja juttuja, mutta kuitenkin sen verran peräkkäin, että tunnistin! Eli eiköhän tämä tästä ala tuntumaankin vielä!
KOLMENMAMILLE tuosta liikkeitten tuntemisesta siis, että mua on jännittänyt tää jo pitemmän päälle, kun kakkosta odottaessa tuntui kuitenkin jo tosi aikaisin. Eli koita olla hätäilemättä---tosin helpommin sanottu kun tehty, kokemuksesta tiedän! Ei mulla vieläkään mitään " potkusessioita" tms muuta järjestelmällistä tunnut, mutta alku tuokin...
Oliks se PIMMI jolta selvis, että on poika tulossa? Onneksi olkoon! Kohtahan meidän pitää aloittaa listaa tuolla esittelylistalla sitten tulevista sukupuolista. Tai vaikka sellaista " fiilis-listaa" että miltä odottavasta tuntuu, kun monethan ei välttämättä haluukaan tietää... Vai mitä olette muut mieltä? Onko ihan tyhmä idea? Tai jotain tuollaista muistan joskus nähneeni jossain....
Mutta nyt nukkumaan, alkaa jo silmät harottaa kun oli niin tapahtumarikas päivä kaikenmaailman traditioineen.
Hauskaa keskiviikkoa kaikille!