Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä nainen, joka löysit Tinderistä parisuhteen - auta siskoa mäessä!

Vierailija
13.05.2020 |

Taas pettymykseen (kaveruuteen) päättyneen, "tosielämässä" alkaneen ihastuksen jälkeen olen miettinyt Tinderin kokeilemista. Useat kaverini ovat sieltä parisuhteen löytäneet (kestot nyt 2-5 vuotta), mutta tiedän että sen maine on, että koko homma on vain irtoseksin hakemista.

Siispä miten siellä kannattaa viestiä, että etsii jotain vakavampaa? Kuvat olisivat pari kasvoista, pari kauempaa, vaatteet päällä -tyylisiä. Mutta te jotka löysitten pitempiaikaisen parisuhteen sieltä - kirjoititteko profiilitekstiin mitä etsitte, vai otitteko vaan rennosti ja katsoitte mihin suuntaan mahdolliset keskustelut lähtivät? Kauanko kirjoittelitte ennen kuin tapasitte?

Olen siis 36-vuotias ikisinkku, joka ei halua naimisiin eikä lapsia, mutta en myöskään etsi yhden illan hupia. Tunnen olevani aivan liian vanha tällaiseen, mutta en halua jämähtää yksin kotiinkaan, joten haluan haastaa itseni tekemään jotain uutta. Tiedän olevani hauskaa seuraa ja ihan hyvännäköinenkin - olen vain pihalla siitä miten netissä herätetään kiinnostus, aletaan jutella ja lopulta päädytään tapailemaankin?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen profiilitekstiin kannattaa kirjoittaa, että on vakavissaan liikenteessä, mutta silti jotkut ehdottelee panojuttuja. Itse lähdin treffeille vaikka seuraavana päivänä, jos mies vaikutti mukavalta, en nähnyt järkeä odotella pidempään, koska tavatessa vasta näkee onko oikeasti kiinnostunut. Mä kävin melkein 30 eri miehen kanssa treffeillä (osaa tapailin pidempäänkin) ennen kuin tärppäsi.

Vierailija
2/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle tämä on maailman helpoin asia, ei tarvitse edes osata kirjoittaa yhtään mitään jos on oikeasti nätti ja hoikka. Mikään malli ei tarvitse olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen profiilitekstiin kannattaa kirjoittaa, että on vakavissaan liikenteessä, mutta silti jotkut ehdottelee panojuttuja. Itse lähdin treffeille vaikka seuraavana päivänä, jos mies vaikutti mukavalta, en nähnyt järkeä odotella pidempään, koska tavatessa vasta näkee onko oikeasti kiinnostunut. Mä kävin melkein 30 eri miehen kanssa treffeillä (osaa tapailin pidempäänkin) ennen kuin tärppäsi.

Hui, 30 kuulostaa nyt aika paljolta :D. Mutta toisaalta ongelmani on ehkä juurikin liika arkuus uusien ihmisten tapaamisessa, vaikka olenkin ihan normaali ja kiva tyyppi. Siihen ainakin saisin harjoitusta.

Mitenköhän sitä sitten tuon kirjoittaisi sinne profiiliin, ettei kuulosta aivan nössöltä... Panojutut varmaan vaan poistaisin vastaamatta.

Vierailija
4/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, neuvoja kaivataan 😊

Vierailija
5/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle tämä on maailman helpoin asia, ei tarvitse edes osata kirjoittaa yhtään mitään jos on oikeasti nätti ja hoikka. Mikään malli ei tarvitse olla.

"Oikeasti nätti ja hoikka". No miten tämäkin määritellään? Ja entä jos ei ole? Sittenkö pitää kuolla yksinäisenä.

Vierailija
6/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat järkeviä, ei mitään herutusta, ehkä näyttää niissä joku harrastus tms mitä voi käyttää keskustelun avauksena ujommatkin miehet.

Tekstiin vähän itsestäsi ja mitä haet, kiinnostaa järkeviä, jos jaksavat lukea sun tekstit ja katsoa kuvat.

Heti kirjoitella, jos joku kiinnostava, lopettaa keskustelut alkuunsa, jos keskustelun suunta on sulle väärä.

Ja kannattaa tavata yleisellä paikalla, vaikka puistossa tai kahvilla, jos on tullut hyvin juttuun viestien perusteella. Livenä näkee oikeasti millainen tyyppi on. Voi myös ehdottaa soittamista ennen treffejä.

Vierailija
7/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikeasti nätti ja hoikka". No miten tämäkin määritellään? Ja entä jos ei ole? Sittenkö pitää kuolla yksinäisenä.

Ei tietenkään, mutta sitten pitää osata edes hieman kirjoittaa ja nähdä edes pikkiriikkisen vaivaa.

Vierailija
8/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suhteen kesto siitä ole kiinni, mistä on kumppaninsa löytänyt. Jos olet ryssinyt kaikki tosielämästä löydetyn kumppanin kanssa olleet parisuhteet, tulet todennäköisesti ryssimään myös Tinderissä alkaneet suhteet. Lapsellista kuvitella, että Tinderistä alkavat suhteet olisivat muka vakaammalla pohjalla kuin muilla keinoilla aloitetut suhteet. Vaikka muutamalla kaverilla olisikin onnistunut, niin otanta on niin pieni ettei se kerro yhtään mitään. Menee vielä ihan sattuman piikkiin.

Vierailija
9/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa panokamusovelluksesta ei etsitä vakikumppania. Toki sieltä sellainenkin yllätys saattaa löytyä.

Vierailija
10/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se suhteen kesto siitä ole kiinni, mistä on kumppaninsa löytänyt. Jos olet ryssinyt kaikki tosielämästä löydetyn kumppanin kanssa olleet parisuhteet, tulet todennäköisesti ryssimään myös Tinderissä alkaneet suhteet. Lapsellista kuvitella, että Tinderistä alkavat suhteet olisivat muka vakaammalla pohjalla kuin muilla keinoilla aloitetut suhteet. Vaikka muutamalla kaverilla olisikin onnistunut, niin otanta on niin pieni ettei se kerro yhtään mitään. Menee vielä ihan sattuman piikkiin.

Tästä ei nyt ollut lainkaan kyse - siis parisuhteen kestosta ja/tai siitä mistä sen löytää. En ole ryssinyt sen kummemin kuin joku muukaan orastavia suhteitani enkä kuvittele Tinderin olevan jokin taikakeino asiaan. Yritän vain miettiä tapoja haastaa itseäni tapaamaan useampia uusia ihmisiä etten sammaloidu vallan sohvalleni korona-ajan jälkeenkin. Ja kun Tinder on aivan outo maailma minulle, en tosiaan tiedä saako siellä matcheja jos kirjoittaa profiiliin suoraan olevansa liikkeellä tositarkoituksella a la 90-luvun lehti-ilmoitukset.

Vierailija
11/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui, 30 kuulostaa nyt aika paljolta :D. Mutta toisaalta ongelmani on ehkä juurikin liika arkuus uusien ihmisten tapaamisessa, vaikka olenkin ihan normaali ja kiva tyyppi. Siihen ainakin saisin harjoitusta.

Mitenköhän sitä sitten tuon kirjoittaisi sinne profiiliin, ettei kuulosta aivan nössöltä... Panojutut varmaan vaan poistaisin vastaamatta.

Olin siis Tinderissä vajaat 2 vuotta (pari kertaa pidin parin kuukauden tauon ja laitoin sitten uuden profiilin), joten ne treffit ajoittui tuolle ajalle. En etsinyt sieltä mitään pikaratkaisua sinkkuuteen, vaan katselin rauhassa.

Mulla taisi lukea siellä ihan perinteisesti, että olen liikkeellä tositarkoituksella, mutta olenkin nössö maalainen :'D

Vierailija
12/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kumppanin löytääkseen valmis muuhun kuin istumaan kotona ja selaamaan puhelimella ventovieraiden ihmisten kuvia, niin sietääkin jäädä yksin.

Vierailija
13/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin asenne kannattaa muuttaa, ei ole mitään ikää milloin ei voisi hakea parisuhdetta. Toisekseen esittelytekstiin lyhyt kuvaus itsestä, sitten voi kertoa olevansa etsimässä parisuhdetta ei lyhyttä hupia. Lähtökohtaisesti ei ole aikaa milloin pitää nähdä, mutta järkevää olisi suht nopeasti tavata jos tuntuu kiinnostavan, koska totuus selviää vasta livenä. "Turhaa" kirjoitella kauan ihmisen kanssa, jos kemiat eivät sitten pelaakaan. Kannattaa varautua ihmeelliseen käytökseen ja siihen, että matcheja poistellaan sanomatta + varsinkin sinulla naisena siihen, että miehet ehdottavat seksiä.

Vierailija
14/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvat järkeviä, ei mitään herutusta, ehkä näyttää niissä joku harrastus tms mitä voi käyttää keskustelun avauksena ujommatkin miehet.

Tekstiin vähän itsestäsi ja mitä haet, kiinnostaa järkeviä, jos jaksavat lukea sun tekstit ja katsoa kuvat.

Heti kirjoitella, jos joku kiinnostava, lopettaa keskustelut alkuunsa, jos keskustelun suunta on sulle väärä.

Ja kannattaa tavata yleisellä paikalla, vaikka puistossa tai kahvilla, jos on tullut hyvin juttuun viestien perusteella. Livenä näkee oikeasti millainen tyyppi on. Voi myös ehdottaa soittamista ennen treffejä.

Komppaan tätä kommenttia. Itse en loppujen lopuksi käynyt kovin monilla Tinder-treffeillä (ehkä kahden miehen kanssa), kun löysinkin sieltä nykyisen kumppanini. Minulle oli tärkeää, että miehellä luki jotain järkevää profiilissaan, pelkät kuvat eivät riittäneet. Mätsäsimme heti, ja laitoin miehelle huumoripitoisen tekstin, joka liittyi hänen profiiliinsa. Kirjoittelimme ehkä päivän, pari, kunnes menimme treffeille ja siitä lähtien olemme olleet erottamattomia.

Oma profiilini: kuvia vain minusta. Pari kasvokuvaa, ehkä yksi vartalokuva, jossa oli huumoria mukana. Tekstissä kerroin itsestäni muutamia asioita, mm. pituuteni (olen normaalia lyhyempi), koska yleensä siihen kiinnitetään huomiota erityisesti pitkien ihmisten osalta. Jotain harrastuksia taisi olla mainittuna (ei matkailu, jooga, viinit). Tekstin tulisi olla suht lyhyt, mutta niin että siitä mies saa tarpeeksi irti viestittääkseen sinulle. Moni mies ihmetteli kyllä, jos viesteissä kysyin, mitä he etsivät Tinderistä, kun kerroin itse etsiväni vakavaa parisuhdetta. 

Vierailija
15/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki ikinä: Älä katso kuvia, lue vain tekstit

Vierailija
16/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Tinderistä nykyisen parisuhteeni vaikka teinkin kaiken "väärin" : minulla ei ollut mitään tekstiä, ja juttelimme miehen kanssa pari kuukautta ennen livetapaamista.

Isoimpana vinkkinä antaisin sen, että aloita keskustelu itse. Mieheni on sanonut, että tämä oli tinder-naisilta harvinaista ja herätti heti mielenkiinnon. Aloitukseen kannattaa miettiä jotain persoonallista ja hauskaa; mulla se liittyi miehen kuvista ja tekstistä saatuihin tietoihin.

Omaan profiiliin liittyen en oikein osaa antaa vinkkejä, koska oma profiilini oli tosiaan melko persoonaton :D kuvina oli muutama laadukas kasvokuva ja yksi kauempaa otettu kuva, jossa vartaloni näkyi.

Tinderissä onnistuminen on enimmäkseen tuurista kiinni. Välimatkaa ei kannata myöskään rajata liikaa. Minun ja mieheni eli silloisen matchini välillä oli reilusti välimatkaa, asuimme parin sadan kilometrin päässä toisistamme. Yhdessäoloa se ei kuitenkaan estänyt. Elämällä on tapana järjestyä sen mukaan, missä ja kenen kanssa haluaa olla. Me järjestelimme asiat niin, että pystyimme muuttamaan samaan kaupunkiin yhteiseen kotiin :)

Vierailija
17/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin miehen tinderistä. Kannattaa mainita profiilitekstissä melkein ensimmäisten joukossa ettet etsi yhden illan juttuja. Toki se ei kokonaan estä miehiä laittamasta viestiä pelkän seksin toivossa, mutta vähentää huomattavasti, ainakin itsellä.

Kerro lyhyesti tekstissä mitä haet ja vaikka yksi positiivinen piirre itsestäsi ja voit keksiä jotain kivaa siihen jos löytyy verbaalista lahjakkuutta. Pitkää sepustusta harvat oikeasti lukee, toki voi olla että sinun ikäiset sitä ehkä harrastaa enemmän. Itse olen vasta 21 mutta ainakaan 20-25 vuotiaissa ei sitä profiilin tekstiä yleensä luettu, koska kysyivät jo kättelyssä ne asiat mihin löytyy vastaus profiilista. Tasoa opiskelenko jotain, vaikka nimeni alla lukee selvästi mitä koulua käyn... se tosin kertoo jo vähän siitä ettei ole sinua oikealle pistänyt kuin naamataulusi perusteella jos silläkään etkä juuri sinä välttämättä kiinnosta mitenkään normaalia enemmän. Miehet swaippaa usein oikealle lähes kaikki.

Joskus kuitenkin tärppää :) tsemppiä!

Vierailija
18/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin varmaan itsekin apua, Tinderin kanssa... Nimittäin tusinan verran vain viitsin swaipata oikeaan... Tinderissä tekstit ovat aivan jostain ja pelkällä pärstän perusteella ala kenestäkään naisesta tykkäilemään..

Onneksi on parempiakin palveluita parisuhteen etsintään. Kuten OkCupid ja suomi24..

Vierailija
19/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet ekaa kertaa Tinderiin, niin ota huomioon, että alkuun tulee tosi paljon profiileja vastaan ja samoin matcheja. Sitten viimeistään parin viikon jälkeen homma tyrehtyy. Jos siis matchaat jonkun sellaisen kanssa, joka on itsekin vasta ladannut Tinderin, niin taatusti teillä molemmilla on myös muita keskustelukumppaneita. Voi olla alkuun fiksua rajoittaa omaa tinderöintiä, ettei notku siellä kaikki illat.

Lähde Tinderiin sillä asenteella, että käyt treffeillä ja tutustut ihmisiin. Älä lähde etsimään parisuhdetta, vaikka sen pohjimmiltasi haluaisitkin, koska silloin ennakkoasenteesi voi tehdä deittailusta liian vakavaa heti alkuunsa. Tinderistä löytyy kyllä myös vakavissaan olevia miehiä, varsinkin tuossa 35+ ikäluokassa.

Löysin itse parisuhteen Tinderistä, vaikka aikomuksenani oli vain katsoa, millainen sovellus on käydä huvikseen treffeillä.

Vierailija
20/84 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tässä oli hyviä vinkkejä. Hmmm kuva harrastuksesta... Harrastukseni on kyllä niin mummomainen että onkohan siitä etua tässä (sanotaan nyt vaikka pitsinnypläys - ei se mutta yhtä seksikäs :D). Mutta ideana hyvä että kuvissa olisi jotain muutakin aktiviteettia kuin vain oma pärstä 10 kertaa.