Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lihava voi pukea kesällä

Vierailija
13.05.2020 |

Olen 21v tyttö ja painan 95 kiloa ja haluun näyttää hyvältä kesällä.. Mitä voin pukea?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuuntele läski-vihaisten puheita. Ei ole painostasi kiinni, mitä voit pukea päällesi, pukeudu sellaisiin asuihin jotka sinun mielestäsi näyttävät hyvältä ja joissa tunnet olosi mukavaksi. Kaikilla on vaatteiden suhteen eri mieltymykset etkä koskaan voi miellyttää siis kaikkia, joten tärkeintä on löytää se oma tyyli. Jos haluat olla pienissä bikineissä, niin ole. Jos taas peittävässä jakkupuvussa, niin ole. Elämä on liian lyhyt oman tyylin rajoittamiseen. Et nyt kerro tuossa pituuttasi, joten en tiedä minkä kokoinen varsinaisesti olet, mutta jos kaipaat vinkkejä miten ylipainoinen voi kauniisti pukeutua vaatteeseen kuin vaatteeseen, niin googleta esim. Ashley Graham. 

Pyh ja pöh, kai nyt jokaisella on oikeus kysyä neuvoja siihen miten tuoda oma vartalonsa kauneimmin esille eikä niiden neuvojen tarvitse liittyä mihinkään "läskivihaan".

Jokaisen ihmisen vartalolle on koon ja muodon perusteella olemassa imartelevia ja niitä ei-niin-imartelevia vaatteita, ja minusta on vain hienoa olla kiinnostunut siitä miten tuoda esille omat parhaat puolensa. Pelkästään kehopositiivisuuden nimissä ei kannata pukeutua vaatteisiin jotka eivät oikeasti sovi.

Hoikallakin ihmisellä voi olla paksut nilkat tai löysät allit enkä näe mitään syytä miksi niitä pitäisi varta vasten esitellä. Sitten taas isokokoisella naisella voi olla kapea vyötärö tai vaikka kauniit sääret, niin totta kai se huomio kannattaa silloin kiinnittää niihin.

Pelkän painon perusteella pukeutumisvinkkejä ei kuitenkaan pysty antamaan, vaan ap:n kannattaisi miettiä ensin vartalonmuotoaan (päärynä eli A, suora eli H, harteikas eli Y vai tiimalasi eli X) ja sitten näiden lisäksi vielä erityispiirteitä joita haluaa korostaa tai häivyttää. Näihin löytää ihan googlaamallakin hyviä yleisohjeita, jotka liittyvät siihen miten vaatteiden linjoilla voi tasapainottaa kehon mittasuhteita.

Vierailija
42/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oversized pellava- ja puuvillamekot smock/a-linjaisena

- löysät laskeutuvat kaftaanit ja lepakkohihaiset tunikat mekon tai puseron/housujen päällä

Paljon riippuu vartalonmallista. Esim. kaunissäärinen omppu voi korostaa jalkojaan vaikka minimekossa, tankkerijalkainen päärynä taas ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vaikka kietaisumekko, caprit ja t-paita tai lyhythihainen paitapusero. Itse käytän kesähelteellä töissä farkkumekkoja ja kietaisumekkoja, ja alla on alusmekko ja sortsimalliset alushousut tai vauvantalkkia reisissä että ei reidet hankaa. Talkkia voi lisätä vessareissulla. Talkki on muutenkin hyvä homma helteellä rintojen alla ja kainaloissa, on kuivempi olo.

Asoksella ja Zalandolla on ihan kivoja vaihtoehtoja isommille, kunhan ei valitse niitä järkyttävän avokaulaisia versioita. Isot tissit lihavalla ei tarkoita, että lihavana haluaisin esitellä niitä.....mutta asiallista vaatevalikoimaa kyllä löytyy.

N50v

Vierailija
44/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa välttää makkaroiden näkymisen läpi vaikka tunikasta (esim. kun rannikolla on se kylmä merituuli) niin ostaa sopivan eli ei ihonmyötäistä ja valitsee monivärisen/kirjavan kuosin. Esim. täplikäs/kissakuosi harhauttaa katsetta eikä kehon muotoja erota niin hyvin kuin yksivärisestä! Täsmälleen sama juttu kuin se et kannattaa valita kotiinsa monivärisiä/täplikkäitä mattoja eikä yksiväristä vaaleaa.. roskat ja tahrat ;)

Reisiongelmaan auttavat sellaiset sukkahousumaisen ohuet leggingsit. Tai sukkikset joista pätkäisee lahkeet polven yläpuolelta pois. Muista ostaa ne tarpeeksi isoina. Myös verkkosukkikset ja leggingsit on ihania ja niitä löytyy vielä kaupoista. Ne suojaa ihoa ja tuntuu olemattomilta, eikä oo kuumia. Paitsi että on ne vähän HOT.

Vierailija
46/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä ihan mitä mielesi tekee! Itselläni on kyllä sellainen ongelma kesäpukeutumisen kanssa, että tykkään käyttää hameita ja mekkoja, mutta reidet hankaavat yhteen. Paksujen sukkahousujen kanssa se ei haittaa, mutta ohuet sukkahousut eivät yleensä ongelmaan auta, jos kävelen yhtään enempää. Yleensä käytän kesäisin hameen alla pyöräilyshortseja, mutta niiden lahkeet tuppaavat ikävästi rullautumaan. Niinpä hieman paradoksaalisesti olen joutunut kesäisin suosimaan housuja (esim. kevyet pellavahousut), ja muihin aikoihin vuodesta voin vapaasti käyttää mieleisiäni hameita.

Mulla taas nuo pellavahousut menee jotenkin mykkyrälle nivusissa kun se kangas ei luista ollenkaan ja reidet hinksutaa niin liki toisiaan. Lisäksi kun pellava menee ryppyyn niin se kangas hankautuu tosi nopeasti rikki niistä ryppyjen "taitoksista" eli tulee sellaista jännää pikkureikää ihan riviin. Hankala selittää, mutta tuo harmittaa aivan järjettömästi koska tuollaiset pellavajoggerit ja pellavasortsit olisi ihan lemppari-alaosa kesällä.

Äh, nyt jo vtuttaa että tuo sama ongelma on edessä taas.

Tuttu ongelma tuokin. Viime kesänä löysin minulle sopivat ja edulliset pellavahousut, joissa oli sen verran leveät lahkeet, ettei tuota kasaantumista pahemmin tapahtunut. Kangas sen sijaan kului sisäreisistä aika pahasti kesän mittaan, ja uudet pitäisi täksi kesäksi etsiä. Samoin käy kyllä ennen pitkää kaikille housuilleni materiaalista riippumatta, mikä on yksi syy sille, että suosin hameita. Sukkahousujen uusiminen tulee aiak paljon halvemmaksi kuin uusien housujen ostaminen muutaman kuukauden välein.

Vierailija
47/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs hellemekko. Suosi vastavärejä, esim vihreäsilmäiselle punainen mekko, sinisilmäiselle oranssia

Vierailija
48/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-tyttöystävä oli pulleampi joten käytti kesäisin hametta ja pelkät stringit alla niin eipä kuulemma hiki tullut.

Kuka niitä näkee jos ei tahallaan paljastele ja pitää huolen ettei istu haarat levällään? Ja vaikka jostain syystä takamus vilahtaisi niin nykyajan bikinit ovat kuitenkin saman kokoisia.

Vierailija
49/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse viime kesänä pluskokoinen ja varsinkin kuumalla kesähelteellä puin röyhkeästi vain topin ja annoin allien heilua vapaana. Jotenkin siinä tappohelteessä viimeisenä ajatteli sitä miltä näyttää. Mutta mitä itse suosin ja etsin vaatekaupoista niin tässä jotain vinkkiä

- topit/tunikat missä epäsymmetrinen, "kolmio"helma tyyliin -> https://i1.adis.ws/i/boohooamplience/pzz68281_black_xl?$product_image_m…$

- suosi v-kaula-aukkoja

- smokkirypytysmekot/puserot on nyt todella trendikkäitä ja imartelee vartaloa kuin vartaloa

- "kimono" läskipeitoksi topin päälle, jos arkailet mennä pelkällä topilla ihmisten ilmoilla, suosi jotain ohutta viskoosimateriaalia mikä ei tunnu liian kuumalta lämpimälläkään säällä

- maximekot ja -hameet

Vaikka haluaisit peitellä muotojasi, älä pukeudu liian telttamaisiin vaatteisiin. Ota selvää millainen vartalotyyppi sulla on (omena,päärynä,tiimalasi jne) ja etsi netistä vartalotyypillesi sopivia vaatevinkkejä. Googlettele plusmalleja ja etsi joku jonka vartalo on lähellä sun omaasi. Katsele sen kuvia ja ota häneltä pukeutumisvinkkejä.

Vierailija
50/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä lisätä että kietaisumalliset puserot ja mekot imartelee tosiaan, niin kuin joku mainitsikin. Suosittelen myös hankkimaan pyöräily-malliset leggingsit mekkojen ja hameiden seuraksi, jos reisien hankaaminen yhteen on ongelma.

Vierailija
51/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tällainen kiva, vilpoinen kesämekko.

https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/3lycQJgqVGv4RTBUbeut2V…

Oi, onpa nätti!

Vierailija
52/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa sopivassa koossa. 

No mutta kun silti kaikki näyttää päällä kamalalta :-(

160/85

Sitten ne on väärän mallisia. :) Ei hoikillakaan kaikki näytä hyvältä.

Eli silti pitäisi pukeutua vaatteisiin mikä ei ole yhtään "omanlaisia" ja sellaisia joista tykkää? Esim itse tykkään aika perustyylistä eli farkut ja t-paita, ehkä villatakin kera olisi kiva viileämmän kelin asu mutta ei näytä mun päällä hyvältä. Samoin maksimekot olisi kivoja, mutta näytän ihan järkyttävältä tynnyriltä ja todellistakin paksummalta niissä. En siis kaipaakaan mitään makkarankuorimekkoa vaan sellaista sopivasti oversizea joka on rennon näköinen päällä, laskeutuu kauniisti ja hulmuaa väljänä mutta näytän lähinnä siltä kuin olisin vetänyt päälleni pussilakanan tai jonkun sirkusteltan..

Farkkumalleja on nykyisin niiin paljon erilaisia. Pilliä, suoraa, levenevää, pussittavaa, varmaan joku sopii. :) Pitää vaan jaksaa etsiä. Itse olen hoikka ja lähden usein vaatekaupasta tyhjin käsin koska vaatteet ei istuneet halutulla tavalla.

Vierailija
53/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se piti vielä lisätä että kietaisumalliset puserot ja mekot imartelee tosiaan, niin kuin joku mainitsikin. Suosittelen myös hankkimaan pyöräily-malliset leggingsit mekkojen ja hameiden seuraksi, jos reisien hankaaminen yhteen on ongelma.

Ainakin mulla nuo kietaisupaidat ja -mekot on aivan vihonviimeisiä, samoin kaikki a-linjaiset vai mikä empiremalli se nyt onkaan. Eikä sovi nuo smokkirypytetyt tai ne aamutakin näköiset liehukkeetkaan joita viime kesänä oli muodissa.

harteikas, rintava omena jolla ei ole kauniita sääriä tai siroja nilkkoja/ranteita

Vierailija
54/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoiset vaatteet. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
55/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tahansa sopivassa koossa. 

No mutta kun silti kaikki näyttää päällä kamalalta :-(

160/85

Sitten ne on väärän mallisia. :) Ei hoikillakaan kaikki näytä hyvältä.

Eli silti pitäisi pukeutua vaatteisiin mikä ei ole yhtään "omanlaisia" ja sellaisia joista tykkää? Esim itse tykkään aika perustyylistä eli farkut ja t-paita, ehkä villatakin kera olisi kiva viileämmän kelin asu mutta ei näytä mun päällä hyvältä. Samoin maksimekot olisi kivoja, mutta näytän ihan järkyttävältä tynnyriltä ja todellistakin paksummalta niissä. En siis kaipaakaan mitään makkarankuorimekkoa vaan sellaista sopivasti oversizea joka on rennon näköinen päällä, laskeutuu kauniisti ja hulmuaa väljänä mutta näytän lähinnä siltä kuin olisin vetänyt päälleni pussilakanan tai jonkun sirkusteltan..

Farkkumalleja on nykyisin niiin paljon erilaisia. Pilliä, suoraa, levenevää, pussittavaa, varmaan joku sopii. :) Pitää vaan jaksaa etsiä. Itse olen hoikka ja lähden usein vaatekaupasta tyhjin käsin koska vaatteet ei istuneet halutulla tavalla.

Malleja on joo, mutta yksikään ei istu kauniisti vaikka kuinka sovittelisi. Jos on jotenkuten siedettävä päällä eli ei purista ihan hulluna ja vyötärö tulee tarpeeksi ylös, niin sitten varsinkin maha näyttää aivan järkyttävän kokoiselta. Eikä takamuskaan kivalta näytä vaan on kuin joku saakelin laatikko..

Vierailija
56/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse viime kesänä pluskokoinen ja varsinkin kuumalla kesähelteellä puin röyhkeästi vain topin ja annoin allien heilua vapaana. Jotenkin siinä tappohelteessä viimeisenä ajatteli sitä miltä näyttää. Mutta mitä itse suosin ja etsin vaatekaupoista niin tässä jotain vinkkiä

- topit/tunikat missä epäsymmetrinen, "kolmio"helma tyyliin -> https://i1.adis.ws/i/boohooamplience/pzz68281_black_xl?$product_image_m…$

- suosi v-kaula-aukkoja

- smokkirypytysmekot/puserot on nyt todella trendikkäitä ja imartelee vartaloa kuin vartaloa

- "kimono" läskipeitoksi topin päälle, jos arkailet mennä pelkällä topilla ihmisten ilmoilla, suosi jotain ohutta viskoosimateriaalia mikä ei tunnu liian kuumalta lämpimälläkään säällä

- maximekot ja -hameet

Vaikka haluaisit peitellä muotojasi, älä pukeudu liian telttamaisiin vaatteisiin. Ota selvää millainen vartalotyyppi sulla on (omena,päärynä,tiimalasi jne) ja etsi netistä vartalotyypillesi sopivia vaatevinkkejä. Googlettele plusmalleja ja etsi joku jonka vartalo on lähellä sun omaasi. Katsele sen kuvia ja ota häneltä pukeutumisvinkkejä.

No minkälaisia mekkoja suosittelisit Y-kroppaiselle omenalle? Plusmalleista (siis niistä joiden tyyli miellyttää omaa silmää) on kaikki enempi päärynöitä ja tiimalaseja eikä ne vaatteet oikein näytä mun päällä kivalta. Se yksi MN-alustalla bloggaava plussa on kropaltaan aika liki (en ole kyllä yhtä rintava) mutta se tyyli ei kyllä itseä miellytä ollenkaan. Vierastan niin "näyttävää" tyyliä ja isoja koruja ja turbaaneita.. Tai siis jotkut asut joo, kuten vaikka simppeli neuletakki ja nahkahousut olisi mieluisa tyyli itsellekin, mutta kun se miltä asu näillä muodoilla näyttää ei sitten yhtään miellytä tai ainakaan näytä siltä miltä sen mun silmään kuuluisi näyttää.

Itseasiassa sillä KalastajanVaimolla on kiva tyyli.

Vierailija
57/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bikinit tietysti.

Vierailija
58/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- suosi v-kaula-aukkoja

- maximekot ja -hameet

Toi v-aukko on vähän kinkkinen. Toki se on mukavampi kuin o-aukko ja saa kaulan näyttämään pidemmältä mutta sitten taas veltostunut dekoltee ja rintavako onkin ihan nou-nou.. Ja tämä ongelma tulee ihan maltillisessakin v-aukossa, ei tosiaan tarvitse olla napaan asti uurrettu. Ja enne kuin kukaan pillastuu niin tämä ongelma on itsellä, muut saa pukea mitä tykkää mutta en siis itse halua esitellä omaa etumustani kun näyttää, että jokin esi-rintavako lähtee tätä nykyä liki leuasta.. 

Vierailija
59/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta löytyy edullisia ja kivoja, myös isokokoisia vaatteita.

Painoin itse vielä joulukuussa hetken tuon 95 kiloa, joten tiedän missä sitä ylimääräistä on. Kerymät lähinnä reisissä ja vähän vatsan kohdalla. Tuolla painollahan ei vielä näytä ulospäin kauhean lihavalta, ellei ole kovin lyhyt ihminen. Pikemminkin niin että sitä ylimääräistä on vähän siellä täällä.

Aika pitkälle voi pukeutua samanlaisiin vaatteisiin kuin laihemmatkin. Tietysti sellaiset vaatteet jotka eivät kiristä, mutta ei liian telttamaisiakaan. Oikea vaatekoko näyttää varmasti kivalta ylläsi.

Tämä on sairasta. 95 kiloinen ei näytä mielestäsi vielä kauhean lihavalta? Ei, jos pituutta on 3 metriä.

Olen normipituinen ja minun painoon pitäisi lisätä 42 kiloa että saavuttaisin tuon 95 kilon painon. Todella vaikea kuvitella ettenkö siinä painossa jo näyttäisi todella lihavalta.

Vierailija
60/87 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yleisesti mikään bodiposi, kun se menee vain niin yli, mutta tähän sanon, että mitä tahansa mikä miellyttää omaa silmää, kunhan vaatteet ovat edes melkein oikeaa kokoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän