Joko nyt kerrostalo asukeille alkais omakotitalo isolla pihalla maistumaan?
Saattaa olla uusi aalto tulossa, jolloin etätyöskentelyä jatketaan vuoden loppuun ja niiden lasten koulu saattaa olla myöskin syyslukukauden kiinni.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/etatyoajan-pitkittyminen-saa-ihmiset…
Kommentit (257)
Ei. Harvalla kuitenkaan on niin isoa pihaa, että siellä voi tehdä vaikka 10 km lenkin. Paitsi jos menee pikku ympyrää ..
Miksi ap. kysyt?
Olisiko sulla tarjota edullisesti vuokralle omakotitaloa?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalosta on hirveästi vaivaa ja sen ylläpitäminen maksaa paljon! Ei jää rahaa mihinkään muuhun.
Lisäksi kun kesätkin vaan lyhenee ja ja lyhenee, niin pihan käyttöastekin on niin vähäinen.
Kerrostalossa on kivaa ja huoletonta. Lasitettu parveke aamuaurinkoon on ihana! Kukat viihtyy ja minä myös.
En kaipaa yhtään mihinkään työleirille johonkin rämeikköön.
Köyhälle kaikki on kallista!
Vanha totuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Harvalla kuitenkaan on niin isoa pihaa, että siellä voi tehdä vaikka 10 km lenkin. Paitsi jos menee pikku ympyrää ..
Onneksi se onnistuu kerrostalopihalla Helsingin keskustassa.
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalosta on hirveästi vaivaa ja sen ylläpitäminen maksaa paljon! Ei jää rahaa mihinkään muuhun.
Lisäksi kun kesätkin vaan lyhenee ja ja lyhenee, niin pihan käyttöastekin on niin vähäinen.
Kerrostalossa on kivaa ja huoletonta. Lasitettu parveke aamuaurinkoon on ihana! Kukat viihtyy ja minä myös.
Vanha totuus.
Ja joskus se on mitä parhain asia. Että osaa nähdä kallisarvoisina asioina myös pienet yksinkertaiset jutut.
Vierailija kirjoitti:
Juu, sellaista se on, omakotitalon pihasta ei pääse pois, eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olemme aivan epätoivoisia! Ja oikeastaan olisimme aina halunneet asua omakotitalossa ja kadehdimme kovasti ihmisiä jotka näin tekevät, mutta koska olemme saamattomia vätyksiä, emme ole saaneet mitään aikaiseksi. Tämänhän ap halusi kuulla? :D
....no kyllä tutkimuksen mukaan yli puolet kertostaloasukkaista haluaisi asua muualla kuin kerrostalossa. Kumma juttu. Okt asukkaista 0% haluaisi muuttaa kerrostaloon.
Tuskin koskee esim Helsingin syntyperäisiä asukkaita, junan tuomia mahdollisesti.
Minäkään en haluaisi asua esim Pieksämäellä kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olemme aivan epätoivoisia! Ja oikeastaan olisimme aina halunneet asua omakotitalossa ja kadehdimme kovasti ihmisiä jotka näin tekevät, mutta koska olemme saamattomia vätyksiä, emme ole saaneet mitään aikaiseksi. Tämänhän ap halusi kuulla? :D
....no kyllä tutkimuksen mukaan yli puolet kertostaloasukkaista haluaisi asua muualla kuin kerrostalossa. Kumma juttu. Okt asukkaista 0% haluaisi muuttaa kerrostaloon.
Ai että ihan tutkimuksen
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus.Ja joskus se on mitä parhain asia. Että osaa nähdä kallisarvoisina asioina myös pienet yksinkertaiset jutut.
Ja vielä jos hyvät asiat näkee hyvinä ilman, että pitää haukkua toisin elävät kaikin tavoin.
Iloitkaa siitä mitä teillä on, ja antakaa muitten nauttia omasta olostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus.
Keskusteletko pelkästään sananlaskuilla?
Täällä on joku omakotiasuja vetänyt herneen nenään, kun kaikki kerrostaloissa asuvat eivät huokaile kateellisina, että voi kun itsekin saisi oman talon ja oman pihan, missä kuopsutella multaa ja kitkeä rikkaruohoja. Kuinka moni oikeasti tykkää, jos naapuri ei hoida pihaansa ollenkaan ja se kasvaa voikukkaa ja horsmaa?
Höpöhöpöööö kirjoitti:
Minkä ihmeen takia joku joka ei ole koskaan edes haaveillut omasta talosta haluaisi sitä nytkään?
Mulla oli talo isolla tontilla minkä myin koska en yksikseni tarvi taloa. Se oli vähä hätäinen ostos minkä piti tapahtua tajutakseen ettei tarvi taloa. Jos tarvisin niin asuisin omassa talossa. Nyt asun rivitalossa maalla eikä ole ikävä omaa taloa.
Minulla sama, ikää on jo 66 v, iso talo isoine tontteineen kävi lasten lähdettyä raskaaksi hoitaa ja kalliiksi lämmittää. Siitäonbeksi sai hyvän hinnan.
Tämä 80 neliötä rivarin päädyssä keskellä pikkukaupunki on minun juttuni. Huoltoyhtiö tekee työt, terassin iso, etelään, eikä sinne naapureista näy.
Hissi ja porrashuone on minulle, bakteerikammoiselle kauhistus, myös määräykset suihkussa käynneistä ja hiljaisuudesta tuntuivat ahdistavilta. Jonkun on helppo hyväksyä määräyksiä, minun vaikeaa.
En helvetissä muuttaisi omakotitaloon vaikka maksettais.
Kauhee määrä duunia, kunnostamista ja ihan vaan vaan huolenpitoa Tontista ja talosta. Koska jos sitä ei tee niin arvo ei säily ollenkaan.
Lisäksi ainakin Helsingissä tontit hyvin pieniä, naapuri pällistelee siinä muutaman metrin päässä ja kaikki asiat kytätään ja tarkkaillaan. Kauemmas taas en haluaisi ikinä muuttaa, siis jonnekin metsän keskelle olemaan. Hyi
Ihana oma rauha on mulla keskustan hiljaisessa kerrostalossa meren ja palveluiden äärellä. Lisäksi on mökki jos haluaa puuhastella pihalla
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku omakotiasuja vetänyt herneen nenään, kun kaikki kerrostaloissa asuvat eivät huokaile kateellisina, että voi kun itsekin saisi oman talon ja oman pihan, missä kuopsutella multaa ja kitkeä rikkaruohoja. Kuinka moni oikeasti tykkää, jos naapuri ei hoida pihaansa ollenkaan ja se kasvaa voikukkaa ja horsmaa?
Ja kaikki naapurit ovat sellaisia?
Jännä juttu, kun en 50 vuotta kestäneen omakotitalourani (4 taloa) nähnyt yhtäkään. Eikä näytä laajassa tuttavapiirissään olevan.
Mutta ilmeisesti sinulla on kokemusta.
Kerrostaloasujalla!
Haluan AP tietää, että miten matalapalkka alalla työskentelevä Helsinkiläinen ostaa omakotitalon?
Vierailija kirjoitti:
Kauhee määrä duunia, kunnostamista ja ihan vaan vaan huolenpitoa Tontista ja talosta. Koska jos sitä ei tee niin arvo ei säily ollenkaan.
Lisäksi ainakin Helsingissä tontit hyvin pieniä, naapuri pällistelee siinä muutaman metrin päässä ja kaikki asiat kytätään ja tarkkaillaan. Kauemmas taas en haluaisi ikinä muuttaa, siis jonnekin metsän keskelle olemaan. Hyi
Ihana oma rauha on mulla keskustan hiljaisessa kerrostalossa meren ja palveluiden äärellä. Lisäksi on mökki jos haluaa puuhastella pihalla
Ovatko kaikki keskustassa meren rannassa hiljaisessa isossa ylimmän kerroksen asunnossa asujat tänään tälläpalstalka tänään.
Hauskaa!
😂🥱
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöööö kirjoitti:
Minkä ihmeen takia joku joka ei ole koskaan edes haaveillut omasta talosta haluaisi sitä nytkään?
Mulla oli talo isolla tontilla minkä myin koska en yksikseni tarvi taloa. Se oli vähä hätäinen ostos minkä piti tapahtua tajutakseen ettei tarvi taloa. Jos tarvisin niin asuisin omassa talossa. Nyt asun rivitalossa maalla eikä ole ikävä omaa taloa.
Minulla sama, ikää on jo 66 v, iso talo isoine tontteineen kävi lasten lähdettyä raskaaksi hoitaa ja kalliiksi lämmittää. Siitäonbeksi sai hyvän hinnan.
Tämä 80 neliötä rivarin päädyssä keskellä pikkukaupunki on minun juttuni. Huoltoyhtiö tekee työt, terassin iso, etelään, eikä sinne naapureista näy.
Hissi ja porrashuone on minulle, bakteerikammoiselle kauhistus, myös määräykset suihkussa käynneistä ja hiljaisuudesta tuntuivat ahdistavilta. Jonkun on helppo hyväksyä määräyksiä, minun vaikeaa.
Suihkussa käyntiä ei kyllä kukaan määrää, olet ymmärtänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus.Keskusteletko sinä pelkästää heittelemällä typeryyksiä, siltä nimittäin tähän mennessä näyttää.
Ohesta vain totean.Keskusteletko pelkästään sananlaskuilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana oma rauha on mulla keskustan hiljaisessa kerrostalossa meren ja palveluiden äärellä. Lisäksi on mökki jos haluaa puuhastella pihallaOvatko kaikki keskustassa meren rannassa hiljaisessa isossa ylimmän kerroksen asunnossa asujat tänään tälläpalstalka tänään.
Hauskaa!
😂🥱
Mun asuntoni ei myöskään ole iso. Mutta on oma rauha, paksut seinät ja kylpyamme. Ihme kuvitelmia joillain.
Täältä sisämaasta