Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Juon vaan pannujauhatusta . Kulta Katriinan tumma luomu pannujauhatus 450 g oli positiivinen yllätys . Makoisaa, tykkään
Vierailija kirjoitti:
Juon vaan pannujauhatusta . Kulta Katriinan tumma luomu pannujauhatus 450 g oli positiivinen yllätys . Makoisaa, tykkään
Tämä . Tosi hyvää mielestäni. Saa sekä suodatin- että pannujauhatuksena
Rakastan tummaa aromikasta kahvia, pitää olla vahva maku. Paulig Mundo ja Reko omat suosikit 👍😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi kannattaa ostaa papuina. Myllyn saa edullisesti, Lidlissäkin on aina välillä. Kahvin aromi alkaa hajota heti kun se jauhetaan, varsinkin avatuissa paketeissa menee maku nopeasti huonoksi.
Valikoima papuina on paljon suppeampi kuin jauhettuna. Luovuin kahvimyllystäni, koska jäi niin vähälle käytölle. Jauhettunakin saa hyvää kahvia ja paljon pienemmällä vaivalla.
Älähän nyt heittäydy kerettiläiseksi. Tuostahan jää suurin osa siitä hifistelystä ja hienostelusta pois jos keittää valmiiksi jauhetusta. Paremmin asioista perillä olevan mielikuva vain menee pilalle jos et aamullakin aloita päivääsi kahvin jauhamisella kun olet ensin saanut valittua oikeanlaiset pavut juuri sen päivän fiiliksiin. Kyllähän sitä mielellään herää tuntia aikaisemmin hyvän asian takia. Ja mitä vieraillekin sitten sanoo jos heille keittää pakettikahvista, imago on tuhottu kerralla..
Xtra kahvi pitää mielen virkeänä.
Tee kuten minä ja hanki kahvikone johon käy E.S.E-pods espressonapit! Lucaffen Nocciola hasselpähkinäespresso on taivaallista vaahdotetun maidon kera.
Tämä tosin on karhunpalvelus, näiden jälkeen ei ole paluuta pakettikahviin kuin "pakon" edessä.
Oma suosikkini on Pehmeä Mocca. Sitä sai ennen Stockmannin ruokakaupasta mutta nykyään Prismasta.
Se on pehmeä ja täyteläinen kahvi, ja olemme suosineet sitä jo yli 20 vuotta. Välillä kokeillaan muita kahveja mutta palataan aina Pehmeään Moccaan.
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina tumma paahto Eco
Samaa mieltä, siinä on pähkinäinen maku, joka korostuu entisestään, kun lisää vähän kaurajuomaa sekaan.
Eikä rasita vatsaa kuten muut kahvit.
Työpaikan automaatista tuleva kura
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvia yleensä juotte?
Ketjun otsikon pohjalta luulisin, että Juhla Mokkaa?
Pauligin kaupunkikahveista olen itse tykännyt, mutta Havanna voi ollasinulle liian tummaa, joten ehken tykkäisit Sydney-versiosta. Vaihtelua saat myös laittamalla suodattimeen kardemummaa ripauksen.
Minä tykkään Reykjavik kahvista ja minusta siinä on pehmeämpi maku kuin Juhla Mokassa. Minäkin juon yleensä Juhla Mokkaa, mutta nyt tosiaan kokeilussa tuo Reykjavik ja taidan nyt juuttua siihen joksikin aikaa.
Tumma paahto Kulta Katriina ja Presidentti. Presidentti Ruby.
Tumma kahvi on terveellisempi kuin vaalea kahvi.
Köyhän vinkki: juo paketillinen kaikkein halvinta kahvia mitä löydät (esim. Xtra, Lidl), alkaa Juhla Mokka maistua ihan hyvältä sen jälkeen :D Eikä tämä ole vitsi, tein oikeasti näin, kun aloin kaivata vaihtelua.
Itse olen tyytyväinen Presidenttiin
Saludo. Siinä on mahorkkainen maku.
Milton Sun. Tulee postilatikkoon. Sellainen pienpaahtimo lähetää kotiin. Annan sitä myös lahjaksi tutuille.
Sen jälkeen kun ostin Löfbergsin Magnifikaa niin hämmästelin, minkä takia suomalaiset ovat kahvikansana juoneet lähestulkoon pelkkää Juhla Mokkaa.. Ei ole Löfbergsin Magnifikasta enää paluuta.
Pehmeä Mocca on suosikki. Violetti pussi Prismasta. Hyvä on, kokeile!
LIDL Intenso ei ole hyvää mutta halpaa on.
Yleensä kovin yliarvostettua tuo juhla mokka. Onhan se ihan ok, mutta just sellainen peruskahvi jota jokainen voi juoda ...