Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Presidentti kahvia käytän. Paketti vihreä ja paahtoaste 1.
Presidentti kahvi kirjoitti:
Presidentti kahvia käytän. Paketti vihreä ja paahtoaste 1.
Onko presidentti tumma paahto hyvää vai liian vahvaa?
Osta kone, joka jauhaa sinulle kahvin nappia painamalla ja sitten keittää sen.
Minä juon bisseä ja viskiä, paitsi joskus ruoan kanssa viiniä. En ole koskaan ymmärtänyt mihin joku kahvia tarvitsee.
Kotona/ Kahvia vain 1 kupillinen päivässä... aamuisin,
italialaista, pavuista jauhettuna
Wilson -kahvi, eri paahtoasteita, on 100% kenialaista arabicaa ja erittäin hyvää. samoissa hinnoissa kun muutkin.
lisäksi hyvä puoli, että ei ole sademetsää tuhoavaa brasiliasta.
Osta nespressokeitin ja sitten erilaatuisia kahveja. Saat kuppiisi aina tuoretta, vahvaa kahvia kunnon cremalla. Makukahvejakin löytyy, jos joku sellaisia harrastaa.
Mä juon Juhlamokkaa ja Presidenttiä vaaleapaahtoisina pari suodatinpannullista päivässä. Olen kokeillut muutakin mm. Lofbergs Lilaa mutta en todellakaan tykännyt: närästi ja oli kitkerää. Aivan turha yrittää opettaa vanhaa kettua tykkäämään kahveista, joista ei pidä.
Kuka juo juhlamokkaa¿
Osta papuja, jauha itse. Saat hyvää ja tuoretta. Myllyn saa parillakympillä.
Papuja saa 5 euroa kilo, alkaen.
Eli saat parempaa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Moccamaster-kahvinkeittimet valmistetaan ja kootaan käsityönä yhdessä paikassa Amerongenin tehtaalla Hollannissa.
Meidän keitin täytti helmikuussa 16 vuotta ja hyvää kahvia edelleen saadaan.
Meidän Moccamaster täyttää ensi kuussa 18. Erinomaisessa kunnossa on.
Ja tämän hetken normikaupasta saatava lempikahvi on Pauligin Indonesia.
Kokeile vitospaahtoasteen kahveja. Esim. Löfberg lila tai Arvid Nordqvist Franskrost. Annostele tarkasti ja huomaat että tumma paahto on täyteläisempi ja pehmeämpi.
Suomalainen kahvi on ei minkään makuista.Olen miettinyt jos Suomeen muutan ( jos hallitus vaihtuu) aion käydä hakemassa Ruotsista kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vitospaahtoasteen kahveja. Esim. Löfberg lila tai Arvid Nordqvist Franskrost. Annostele tarkasti ja huomaat että tumma paahto on täyteläisempi ja pehmeämpi.
Siellä myydään siis Ruotsalaista kahvia. Arvid Nordqvist aivan paras.
Siltsun kristalli antaa hyvät tripit.
Löfbergin kahvit ovat aika hyviä, paahtoasteesta riippumatta. Jauhatus on hienompi kuin suomalaisissa joten ovat myös riittosampia.
Oma suosikkini on tummin 5:n paahtoaste Crescendo.
Löytyipä ihan hyvä yllärikin viime viikolla. Meinaan juoksija Wilson Kirwan tummapaahtoinen. Ihan ok. 4,95€/½kg
Ostin pihiyttäni, kun olivat nostaneet Löbergien hintoja kerralla yli euron/paketti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ja pienempi (30% vähemmän!) määrä kahvia riittää haluttuun efektiin.
Jauhatus on Löfbergeissä hienompi kuin kotimaisissa.
Mundo. Parhaimpia kahveja mitä olen juonut.
Wilson Kirwan kaffeet. Ne on pirun hyviä ja hyvällä Kenyalaisella työvoimalla tehtyä kahvia.
City kahvit moneen makuun.
Presidetti Gold Label myös hyvää.
Juon tasoja 1, 2 ja 3.
Hyi, inhoan kaikkia Löfbergin suodatinkahveja. Paras kahvi tällä hetkellä on Rostin joulukahvi.