Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Pauligin Singapore-uutuus saa multa kyllä pisteet. Ei hirveän vahvan makuinen mutta todella aromikas.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvia yleensä juotte?
Lavazza crema e gusto.
Vierailija kirjoitti:
Costa Rica on hyvää
Tummapaahtoisena on paljon parempi.
Pitkälti toistakymmentä vuotta sitten vaihdoin keittimen espressokeittimeen ja jauhan pavut itse. Tummapaahtoinen arabica tuottaa mielestäni parhaan espresson.
Hyvälaatuinen keitin ja mylly kuuluu osana kuvioon, koska makuun vaikuttaa eniten itse papujen jälkeen se, miten jauhat ja miten kahvi valmistuu, paine ja veden laatu + lämpötila. Ei kahviloista saa yleensä alkuunkaan niin hyvää kuin kotona. Tosin en ole muutamaan vuoteen edes käynyt kahviloissa, Suomessa, huonojen kokemusten takia.
Unohtakaa suodatinkahvi.
Suosittelen pressopannua ja Arvid Nordquistin REKO kahvia. Itse juodaan aina lämmitetyn maidon tai kauramaidon kanssa.
"Älä puhu päskää tämä (Saludo) on hyvää"
Juon nykyään Pauligin Brazil, keltainen paketti. On maukasta, ei liian vahva paahto.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Moccamaster-kahvinkeittimet valmistetaan ja kootaan käsityönä yhdessä paikassa Amerongenin tehtaalla Hollannissa.
Meidän keitin täytti helmikuussa 16 vuotta ja hyvää kahvia edelleen saadaan.
Löfbergs Magnifika, pehmeää, keskitummaa, ei mitään kitkeryyttä..
Lörbergs Fika on hyvä, pehmeän pyöreä kahvi. Nyt näköjään tarjouksessa: https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/lofbergsngcl-fika-sj450g-tumma-rfay…
Xtra. Sai arvostelussa 0/5 pistettä. Arvostelu osui nappiin. Niin kauheaa litkua, että kannatta jo sen takia maistaa, että tietää millainen kahvi on nolla pistettä.
Löfbergin Kharisma tai Nordqvistin Reko, muita ei tarvita.
Mundo, reilun kaupan kahvi. Kallis mutta hyvä.
Apua!
Kokeile.
Vaikka mitä on tarjolla.
Käy vaikka testaamassa kahvilassa, niin ei tarvi joka kahvia pussillista ostaa.
Ole oma-aloitteinen.
Onko Presidentti tumma paahto hyvää kahvia?
Minulle on tullut aivan himo Brasero pikakahviin ☕☕ En nyt oikein osaa sitä kuvailla, kun olen enempi teenjuoja, mutta sanoisin, että siinä on ehkä noin 25-30% tummapaahtoista, kuten Cafe Parisiennea tavallisen kahvin seassa.
On muuten tosi hyvää ja aromikasta.