Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Markettikahveista Paulig Guatemala 500 g Origins Blend
Voimakas, mutta pehmeä, hiukan suklaamainen maku. Asteen tummempi paahto kuin Juhla Mokassa
Kaffa Roasteryn Go’morron ja Tauko ❤️
https://kaffaroastery.fi/collections/klassikot/light
Linkin takana papuina, mutta ainakin meidän Prismasta saa ja monesta nettikaupasta tilattua.
En ole edes kahvi-ihmisiä, mutta lahtelaisen Kahiwa Roasteryn kahvit on ne, joista saan aina elämyksiä. Heillä on myös ehkä maailman paras decaf:
En tiedä onko noita juurikaan marketeissa, mutta netin kautta ainakin voi tilata.
Itse olen maistellut kahviloissa vaan täällä Lahdessa.
Esim decaf Löytyy osoitteesta: https://www.kahiwacoffee.fi/collections/kaikki-tuotteet/products/etiopi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauha itse pavut, tulee paljon parempaa kuin valmiiksijauhetuista.
Mitkä olisi hyviä papuja? Niinkun hassu kuin Lidlin Luomu Arabica oli tosi hyvää, jotain samanlaista? Kaupunkipavuista ainakin New York on ollut okei, mutta onko kokemusta tummapaahtoisemmista, mitkä ei olisi niin kauheen kitkeriä?
Muita hyviä suosituksia otetaan vastaan ilolla, kiitos!
Irish eli irlantilainen kahvi ,minun suosikki on Benedictin eli munkkiliköörillä ja paljon kermaa päälle.
Jos pitää tummasta paahdosta niin suosittelen Pelican rouge rich blend -kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa muu kuin Juhla mokka. Se ei ole edes kahvia. Värjättyä kuravettä sillä saa.
Kahvi kannattaa ostaa papuina. Myllyn saa edullisesti, Lidlissäkin on aina välillä. Kahvin aromi alkaa hajota heti kun se jauhetaan, varsinkin avatuissa paketeissa menee maku nopeasti huonoksi.
Jos ei ole itsellä myllyä, kannattaa käydä isommassa marketissa, jossa on niitä myllyjä. Ne papupaketit saa siis avata kaupassa ja jauhaa itselle.
Kannattaa edes kerran maistaa hyvää kahvia, niin et taatusti palaa Juhla mokkaan. Pieniä elämän nautintoja.
Keittimellä ja sen puhtaudella on oleellinen osa kahvin maussa. Ja vettä ei saa koskaan lisätä säiliään samalla kannulla, mihin kahvi valuu.
Aina näihin ketjuihin tulee joku kahvielitisti keulimaan ja jeesustelemaan että pitää olla omat myllyt jne ja kuinka vääräuskoiset pimeässä kulkijat eivät voi kokea valaistusta ennenkuin noudattavat elitistin ohjeita. 😂
En ole tuo ketä kommentoit, mutta alkoi naurattaa kun itse olen juuri niin kaukana kahvielitististä kuin olla ja voi. Mulla ei ole kotona edes kahvinkeitintä, vaan pelkästään kapselikahvikone (jota käytän harvoin). 95% mun kotona juomasta kahvista on Nescafen pikakahvia, ja en tiedä onko mulla jotenkin kieroutunut maku vai mitä mutta mun mielestä se on hyvää :D
Kulta Katriina Luomu. Pehmeämpi maku kuin vakio Kulta katriinassa, hyvin samanlaine kuin Juhlamokka.
Hinnoitttelun osalta huomioitava että luomu-version pakkauskoko on 450 g kun taas yleensä kahvipakettien on 500 g. Mutta hinta on sama kuin vakio Kulta Katriinassa. Se tarkoittaa siis 10 % lisää hintaa joka tekee sen yhtä kalliiksi kuin Juhlamokka. Mutta kannattaa kuitenkin kokeilla.
Parhaat kahvit on Juhla mokka, Presidentti ja Lidlin Hieno mokka. Joskus ostan myös Brazil kahvia.
Löfbergin kahvit parhaita, ei koskaan juhlamokkaa, presidenttiä! Costa ricasta tulee vatsanväänteitä.
Saludo oli ykkönen. -Ei ole tiedossa, onko yhä saatavilla. Kesti Mokka oli myös hyvä, mutta meni kai Tukon mukana. Juhla Mokka on myös passeli, minä juon päivässä n. 40 normikahvikupillista kahvia maitoa lisäten, sokeria lisäämättä.