Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Foodin FLOW-kahvi!! Ihan normi-suodatinkahvi, tosi hyvää.
En ole kahvin suurkuluttaja, mutta oon yleensä keittänyt kupillisen aamuisin. Tämän vuoden alkuun asti join aina tummapaahtoista Presidenttiä tai JuhlaMokkaa, mutta ketogeenisen ruokavalion myötä törmäsin suosituksiin "parempilaatuisesta kahvista". Kokeilin tätä Flow-kahvia, ja täytyy sanoa että on kyllä erinomaista. Myös mieheni, joka ei ollut juonut kahvia lähes 10 vuoteen (mm. närästysoireiden vuoksi), palasi kahvinjuojaksi :) Hillitysti ollaan silti vedetty, yhdet kupilliset aamuisin.
Makua kuvailisin pehmeäksi, ehkä jopa vähän suklaiseksi.
Löfbergsin Kharisma on vakiona meillä
Löfbergillä on hyvää kahvia, sellainen värikäs kaksivärinen paketti eikä hinta ole paha.
Löfbergin Kharisma, jonka sekaan pieni määrä suklaista kahvinpurua (mikä merkki olikaan, muttei siis oikeaa suklaahippusta tietysti). Maultaan sellainen hasselpähkinäinen suklaan vivahteella.
Vierailija kirjoitti:
Jauha itse pavut, tulee paljon parempaa kuin valmiiksijauhetuista.
Mitkä olisi hyviä papuja? Niinkun hassu kuin Lidlin Luomu Arabica oli tosi hyvää, jotain samanlaista? Kaupunkipavuista ainakin New York on ollut okei, mutta onko kokemusta tummapaahtoisemmista, mitkä ei olisi niin kauheen kitkeriä?
Muita hyviä suosituksia otetaan vastaan ilolla, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Foodin FLOW-kahvi!! Ihan normi-suodatinkahvi, tosi hyvää.
En ole kahvin suurkuluttaja, mutta oon yleensä keittänyt kupillisen aamuisin. Tämän vuoden alkuun asti join aina tummapaahtoista Presidenttiä tai JuhlaMokkaa, mutta ketogeenisen ruokavalion myötä törmäsin suosituksiin "parempilaatuisesta kahvista". Kokeilin tätä Flow-kahvia, ja täytyy sanoa että on kyllä erinomaista. Myös mieheni, joka ei ollut juonut kahvia lähes 10 vuoteen (mm. närästysoireiden vuoksi), palasi kahvinjuojaksi :) Hillitysti ollaan silti vedetty, yhdet kupilliset aamuisin.
Makua kuvailisin pehmeäksi, ehkä jopa vähän suklaiseksi.
Tarkennan vielä; Flow on suodatinkahvi, muttei valitettavasti ihan normi-hintainen. 200 g paketti maksaa lähes kympin. Ei siis ehkä suurkuluttajan kahvi, ellei ole myös suurtulot..
Itse teen nykyään rasvakahvin, mutta mieheni juo mantelimaidon kanssa.
Paulig Cafe Reykjavik ja New York
Kulta Katriina tumma paahto (myös luomuna)
Food Herkku luomukahvi 350 g (saatavana valmiiksi jauhettu sekä papuja)
Onko kenellekään kokemusta Robert Pauligin Kipinä-kahvista? Satuin S-marketista löytämään 30 %:in alennuksella, vaikkei vielä ollut päiväys lähellä. Luulisi noinkin tunnetun ja laadukkaan merkin osaavan tehdä hyvää markettikahvia. Mahtoikohan olla vielä single origin-kahvia? Meirahan myös tällaisen tuotesarjan (Vallilan paahtimo) julkaisi.
Meiran valmistama Segafredo Pausa on parasta markettikahvia, mitä Suomessa on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Juhlamoska ei sovi muualle kuin työmaakoppiin. Se on yliarvostettu tuote, mutta vahvasti brändätty Suomalaiseen kahvipöytään.
Kuravettä. Hyh.
Itse juon Parisienne kahvia. Olen mieltynyt sen pehmeään makuun ja tummaan paahtoon.
Mä olen muotitietonen ja vedän soijalattea, vaikka se
on ihan hirveetä.
Maalaiset kävi kesällä ja toi paketin kalpeaa Juhla Mokkkaa. Kieltäydyin kohteliaasti sitä koskaan avaamasta ja keitin kahvit Bellarom ExtraDarkRoastista. Herra halusi juomahetken jälkeen nähdä paketin. Taisi tulla asiaa Pohjanmaan Lidliin.
Peronpo kirjoitti:
Mä olen muotitietonen ja vedän soijalattea, vaikka se
on ihan hirveetä.
Oot vähän jäljessä. Soija trendas joskus 10 vuotta sitten, nyt valveutuneet ja aikaansa seuraavat suosivat kotimaista kaurajuomaa. Kauramaitoon tehty caffe latte on paljon pehmeämmän makuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina tumma paahto Eco
Itse vannoutuneena Juhla-mokan kulutajana vaihdoin: Juhla-Mokka Tumaa Tummempi paahto!Monet kehuu Kulta-katrina normaali paahto ? Jopa oliko Santos? itse edellen juhla-mokka ,vain tumma-tummemppi paahto. Ei iskenyt Juhla-mokka tumma paahto-maku hermoihini.
Suosittelen jaloviinakahvia, mistä jätät sitten kahvin pois. Kahvi voi olla tummempaa tai vaaleampaa, mikä vaan merkki käy.
En ole vuosikymmeniin juonut kahvia, mutta nyt sain kyläpaikassa niin ihanaa kahvia, että aloitan. Se on tosin pikakahvia, mutta säilyy paremmin eli Clipper. Sitä on ainakin kahta eri, mutta tässä on kaunis turkoosin värinen etiketti, jossa on tukaani lintu.