Miksi niin monet 40+ haluavat näyttää arkisilta ja tylsiltä, kun pienellä tuunauksella saisi itselleen näyttävän ulkonäön?
Hiuksiin uusi malli ja kenties vähän väriä, sopivasti meikkiä (ei miehille), vähän päivitystä vaatekaappiin. Ei tarvitse olla kallista, edullisemminkin saa kivannäköisiä vaatteita. Jos ideat ovat hukassa, niin parilla googlauksella löytyy. Tarvittaessa kauppojen pukeutumispalvelujakin voi käyttää, ei maksa mitään.
Pieni tuunaus ulkonäköön auttaa myös niin, ettei tarvitse koko ajan ajatella muiden olevan paremman näköisiä (=suomalainen perisynti). Kauneutta/komeutta löytyy kaikista ihmisistä, ei sitä tarvitse kärkeä verkkareihin ja hätäponnariin.
Kommentit (337)
Sävyeroja tuntuu olevan paljon. Jotenkin tuntuu ettei laittautunut/homssuinenkaan ole kaikille ihmisille sama. Totta kai jokaisen pitää huolehtia henkilökohtaisesta hygienastaan, se kai on perusjuttu. Loppu on sitten valinnaista.
Mä käyn säännöllisesti kampaajalla. Mulla on pitkä tukka josta pidän ja se sopii mulle. En halua vaihtaa hiusmallia. Olen kaunis ilman meikkiä. Ostan joskus vaatteita ja heitän vanhoja pois. En värjää hiuksia enää koska päänahassa on ihottumaa. Eikä värjääminen ole hyväksi.
49v.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua kun moni kysyy, eikö se riitä että on puhdas ja vaatteet ehjät. Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselvyyksiä, joista jokainen terve ihminen huolehtii.
Kyllä. Miksi se ei riitä?
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän mietin ulkonäköäni. Keskityn elämässä sisältöihin. Tykkään väreistä ja pukeudun kivoihin väriyhdistelmiin. Hiusten värjäämisen lopetin jo 10 vuotta sitten. Nyt on jo muutamia harmaita raitoja. Kiinnitän huomiota silmälasinsankojen tyyliin ja ulkonäköön. Mutta mulla ei ole mitään hajua mihin sijoittuisin ap:n laittautumisakselilla. Eikä minulle ole merkitystä sillä, mitä muut ulkonäöstäni ajattelevat. En itsekään mieti muiden ulkonäköä, keskityn siihen, mitä he sanovat ja tekevät.
N45v.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän mietin ulkonäköäni. Keskityn elämässä sisältöihin. Tykkään väreistä ja pukeudun kivoihin väriyhdistelmiin. Hiusten värjäämisen lopetin jo 10 vuotta sitten. Nyt on jo muutamia harmaita raitoja. Kiinnitän huomiota silmälasinsankojen tyyliin ja ulkonäköön. Mutta mulla ei ole mitään hajua mihin sijoittuisin ap:n laittautumisakselilla. Eikä minulle ole merkitystä sillä, mitä muut ulkonäöstäni ajattelevat. En itsekään mieti muiden ulkonäköä, keskityn siihen, mitä he sanovat ja tekevät.
N45v.
Jos sulla on silmälasit, niin olet ruma. Hanki piilarit niin näytät paremmalta muiden mielestä ja silmät pääsevät paremmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt suomalaisen naisen mieli maisemaa.
Ulkonäöstä huolehtiminen on näköjään suuri synti Suomessa ja jos meikkaat ja pidät huolta ulkonäöstä sinut leimataan heti bimboksi.
Meikkaan töihin joka päivä, pukeudun kauniisti, käyn säännöllisesti kampaajalla ja vaikka menen koiran kanssa lenkille, en mene missään parikymmentä vuotta vanhoissa verkkareissa.Nautin siitä että saan olla kauniimpi osapuoli ja nautin siitä että näytän hyvältä. Jos ei jaksa yhtään panostaa omaan ulkonäköön niin täytyy olla patalaiska.
Joo, en myöskään ymmärrä sitä. Ja pakko sanoa, että on kyllä ankean oloista monien elämä ja sielunmaisema. Ainaista selviämistä vain arjen paineista, ei ole aikaa eikä jaksamista mihinkään muuhun kuin huolehtia lapset-töihin-kauppaan-kotityöt -rumbasta. Millekään kauniille, nautinnolliselle, kehittävälle, avartavalle ei ole sijaa, koska ne ovat sitä "turhaa" ja "ylimääräistä", johon ei ole energiaa tai mielenkiintoa. Nautitteko oikeasti tuollaisesta elämästä? Onko tuo oikeasti jonkun unelmaelämää?
En jaksa lukea edes vastauksia, kun näihin kyselyihin aina vastaa ne, jotka ei jaksa nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen. Jos harmaa hiusväri ja samoissa arkisissa vaatteissa kulkeminen töissä ja vapaa-ajalla on heistä ok, niin musta se on vaan laiskuutta. Harva meistä ei kaipaa edes vähän ripsaria ja poskipunaa. Arkisia naisia on ikävä katsella sekä miesten että naisten.
Pieni kaunistautuminen osoittaa vaan arvostusta kanssaihmisiä kohtaan. Ei sen odottaminen ole loukkaavaa missään muussa kulttuurissa kuin meillä Suomessa. Siksi suomalaisia ei juuri maailmalla kehuta viehättäviksi. Ruotsalaisetkin ohittaa meidät.Entäs jos häiritsee sillä kaunistautumisellaan kanssaihmisiä?
Kirkkaan värinen asu kun luonto on kaunis ja sumuinen on kuin päänsärkyä aiheuttava hälytysajoneuvo seesteisestä aamusta nauttivalle, joka haluaisi silmänsä lepäävän luonnon pehmeissä väreissä eikä jonkun yliräikeässä "kyllähän sitä väriä pitää olla" asukokonaisuudessa.
Hiukset puunattu ja tupeerattu niin, että jokainen pään käännös aiheuttaa tunkkaisen ja voimakkaan hajuisen lemahduksen sekoitutettuina muihin kemiallisiin hajusteisiin aiheuttaen oksennusrefleksin kanssaihmisissä.
Naama maalattu uuteen uskoon contouring tyylillä, joka saa ihmisen näyttämään likaiselta ja kuvottavalta. Ihoa ei erota ja tuntuu kuin keskustelisi alien-tyylisen maskin kanssa.
Ripset toisiinsa takertuneet paksu hämähäkin jalat. Ripsenpidennykset, jotka irtoilevat liimoistaan ja näyttääpä olevan silmätulehduskin. Mistäköhän johtuu.
Jollakin räikeä punainen viiva suun tilalla, joka saa aikaan lähinnä kauhuskenaariot irvokkaasti nauravista klovneista. Huulipuna jättää ällöttäviä, suttuisia merkkejä laseihin.
Kynnet ovat inhottavan pitkät ja aiheuttavat kylmiä väreitä osuessaan pöytään tai kun seuraa miten ne hivelevät kankaita. Alat miettiä kuinka paljon paskaa sinne kynnen alle kerääntyykään. Ällöttävä bakteeripesä, joka ei välitä kanssaihmisistään.
Pieni kaunistautuminen on täysin eri asia kuin liiallisuuksiin meno. Esität nyt sitä toista ääripäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v.
Jos sulla on silmälasit, niin olet ruma. Hanki piilarit niin näytät paremmalta muiden mielestä ja silmät pääsevät paremmin esille.
Oon eri, mutta en voisi tehdä työtäni piilarit päässä. Näyttöpäätetyössä aiheuttaa itselleen lähinnä tuskallista päänsärkyä, jos alkaa pelleillä piilareiden kanssa. Koneella istuessa ilman laseja ja muutoin silmälasit päässä. Nykyisin on olis hienoja ja tyylikkäitä laseja.
”Jos sulla on silmälasit, niin olet ruma” kuulostaa joltain ala-asteelle jämähtäneen jutulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska +40 iässä sitä viimeistään huomaa, että ei voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipide oamasta ulkonäöstä.
Kyllä mua kiinnostaa miltä näytän, oon 44v.
Käytän kivoja ja trendikkäitä vaatteita, treenaan ja pidän huolta ulkonäöstäni.Ihan itseni takia, en kenenkään muun takia.
Sama, todellakin kiinnostaa! Haluan näyttää hyvältä itseni ja muiden silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v.
Mietitkö sä aina noin kauheasti mitä muut ajattelevat? Miksi? Vai oletko tosi, tosi nuori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua kun moni kysyy, eikö se riitä että on puhdas ja vaatteet ehjät. Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselvyyksiä, joista jokainen terve ihminen huolehtii.
Samasta syystä, kuin se ettei muutkaan perusasiat riitä. Miksi et syö vain sen verran ja sellaista ruokaa, joka on välttämätöntä terveenä pysymisen kannalta? Miksei se riitä? Miksi herkuttelet?
Miksi et asu sellaisessa asunnossa, jossa on katto pään päällä ja vain välttämättömät tarvikkeet kuten jääkaappi ja hella. Miksei se riitä? Miksi sisustat ja laitat kotiasi?
YDINKYSYMYS: MIKSI PITÄÄ KITUUTTAA JOS PIENELLÄ VAIVALLA SAA VÄHÄN ENEMMÄNKIN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä, kuin se ettei muutkaan perusasiat riitä. Miksi et syö vain sen verran ja sellaista ruokaa, joka on välttämätöntä terveenä pysymisen kannalta? Miksei se riitä? Miksi herkuttelet?
Miksi et asu sellaisessa asunnossa, jossa on katto pään päällä ja vain välttämättömät tarvikkeet kuten jääkaappi ja hella. Miksei se riitä? Miksi sisustat ja laitat kotiasi?
Meillä on selkeästi eri arvot. Syön terveellisesti, en sisusta, en kituuta. Onko sinulle kaikki sisustamattomuuskin kituuttamista? Puhdas ja siisti koti ei riitä, pitää tuunata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on selkeästi eri arvot. Syön terveellisesti, en sisusta, en kituuta. Onko sinulle kaikki sisustamattomuuskin kituuttamista? Puhdas ja siisti koti ei riitä, pitää tuunata?
Se on kituuttamista, jos ei osaa lisätä elämässään mihinkään mitään ekstraa. En tarkoista luksusta tai tuhlailevuutta (kun kuitenkin tähän joku tarttuu), vaan sitä ettei elämää tarvitse kituuttaa aina siitä mistä aita on matalin.
Onko koskaan tuntunut siltä, että esim. kaupassa käydessä jotkut tuijottaa ja naurahtaa kohdalle tultaessa? Tulee vaan heti ajatus, että mitähän huvittavaa taas minun naamassa on kun joitakin noin näyttää naurattavan. Tulee vaan kurja olo ja haluaisi lähteä äkkiä kupasta pois ja sitä sitten miettii kotona itsekseen tovin.
Muutama asia pisti silmää: 1) Miksi ei meikkiä miehillä, mutta naisen pitäisi sitä naamaansa sotkea? Itse henkilökohtaisesti en meikkaa, vaikka olen nainen, koska koen, että meikin poistaminen naamasta on liian työlästä. 2) edullinen vaate ei yleensä ole kauan hyvännäköinen. 3) 40+ ihminen on jo löytänyt oman tyylinsä. Itse henkilökohtaisesti pidän hyvin pelkistetystä tyylistä. En voi sietää paitoja, joissa on "joku juttu, juju tai idea", vaan paita on paita. Värejä saa toki olla, mutta ei mitään rimpsuja, koristeita, kuvia tai kimalletta. 4) En ajattele, että muut olisivat kauniimpia/paremman näköisiä kuin minä. Paras asu on niin "minun näköinen", ettei minun tarvitse ajatella ulkonäköäni sen jälkeen kun poistun kotona peilin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kituuttamista, jos ei osaa lisätä elämässään mihinkään mitään ekstraa. En tarkoista luksusta tai tuhlailevuutta (kun kuitenkin tähän joku tarttuu), vaan sitä ettei elämää tarvitse kituuttaa aina siitä mistä aita on matalin.
No niin, nyt ollaan asian ytimessä. Mikä saa kuvittelemaan, että ihminen, joka ei lisää ekstraa ulkonäköönsä, ei lisäisi sitä jollakin muulla elämänsä osa-alueella? Kysymyshän on viime kädessä siitä, mikä kiinnostaa. Itse investoin vapaa-aikaan ja harrastuksiin, joihin sisustaminen ei vaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45v.
Silmälasit seksin aikana ovat hot.
M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää nähdä edes sitä pientä vaivaa saadakseen enemmän, jos on tyytyväinen siihen, mitä on? Tuo ajattelutapa, että aina pitää saada pikkuisen enemmän, on loputon suo, eikä ihminen tule koskaan tyytyväiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea määrä energiaa hukattu tässäkin ketjussa pelkkään selittelyyn. Pistäkää vähän väriä naamaanne ja hiuksiinne ja älkää käyttäkö aina samaa omasta mielestänne järkevää asua lenkkipolulla, töissä ja juhlissa. Se on huomaavaista muita kohtaan.
Eikö sulla ole väriä naamassa tai hiuksissa luonnostaan? Ikävää. Vietä enemmän aikaa ulkona.
Niin. Tai mitä jos sä vaan itse näkisit edes vähän vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää nähdä edes sitä pientä vaivaa saadakseen enemmän, jos on tyytyväinen siihen, mitä on? Tuo ajattelutapa, että aina pitää saada pikkuisen enemmän, on loputon suo, eikä ihminen tule koskaan tyytyväiseksi.
Kukaan ei estä sinua elämästä askeettista elämää jos se sinusta tuntuu hyvältä.
eri
Entäs jos häiritsee sillä kaunistautumisellaan kanssaihmisiä?
Kirkkaan värinen asu kun luonto on kaunis ja sumuinen on kuin päänsärkyä aiheuttava hälytysajoneuvo seesteisestä aamusta nauttivalle, joka haluaisi silmänsä lepäävän luonnon pehmeissä väreissä eikä jonkun yliräikeässä "kyllähän sitä väriä pitää olla" asukokonaisuudessa.
Hiukset puunattu ja tupeerattu niin, että jokainen pään käännös aiheuttaa tunkkaisen ja voimakkaan hajuisen lemahduksen sekoitutettuina muihin kemiallisiin hajusteisiin aiheuttaen oksennusrefleksin kanssaihmisissä.
Naama maalattu uuteen uskoon contouring tyylillä, joka saa ihmisen näyttämään likaiselta ja kuvottavalta. Ihoa ei erota ja tuntuu kuin keskustelisi alien-tyylisen maskin kanssa.
Ripset toisiinsa takertuneet paksu hämähäkin jalat. Ripsenpidennykset, jotka irtoilevat liimoistaan ja näyttääpä olevan silmätulehduskin. Mistäköhän johtuu.
Jollakin räikeä punainen viiva suun tilalla, joka saa aikaan lähinnä kauhuskenaariot irvokkaasti nauravista klovneista. Huulipuna jättää ällöttäviä, suttuisia merkkejä laseihin.
Kynnet ovat inhottavan pitkät ja aiheuttavat kylmiä väreitä osuessaan pöytään tai kun seuraa miten ne hivelevät kankaita. Alat miettiä kuinka paljon paskaa sinne kynnen alle kerääntyykään. Ällöttävä bakteeripesä, joka ei välitä kanssaihmisistään.