Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMAD eli vain yksi ruokailu päivässä!

Vierailija
11.05.2020 |

Kukaan kokeillut paastota niin että syö vain kerran päivässä? Onko paino laskenut vai onko sitten ahmittu iso annos ja jälkkäriä tms ettei paino tipu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, että tuollainen verensokerin heiluminen olisi terveellistä tai laihduttavaa?

Vierailija
2/9 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski vaihtui lihakseksi. M, 167 cm / 85 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epätoivoinen kun lihoan vain kokoajan

Vierailija
4/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut dietit kirjoitti:

Mistä päättelet, että tuollainen verensokerin heiluminen olisi terveellistä tai laihduttavaa?

Verensokeri heiluu silloin kun syö. Juuri sitä vastaan toimii pätkäpaasto.

Vierailija
5/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullut dietit kirjoitti:

Verensokeri heiluu silloin kun syö. Juuri sitä vastaan toimii pätkäpaasto.

Juuri näin. Etpä juurikaan tiedä verensokerista jos luulet että se tuosta kerran päivässä syömisestä heilahtelee?! Aika äärimmäinen keino tuo kerran päivässä syöminen kyllä on. Itselläni pitkät ateriavälit ovat kyllä Ok joten voisin helposti olla syömättä tuntikausia mutta ihan tuohon musta ei kyllä olisi...

Vierailija
6/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin säännöllisellä ruokarytmillä ja sauvakävelyllä 15 kg puolessa vuodessa. Panostin enemmän alkupäivän syömiseen, aloin syödä aamupalan, lounaalla söin yleesä kunnon ruoan enkä pelkästään salaattia ja pieni välipala iltapäivällä. Illalla en tarvinnut paljoakaan mitään. Välttelin sokeriherkkuja, sokeri on kaikista pahin elimistölle, muutenkin kuin vaan laihdutusmielessä. On hyödyllisempää pitää energiansaanti tasaisena kuin vetää kerralla iso pommi ja sitten kärsiä siitä energian vaihtelusta. Kannatta kaupassa oikeasti katsoa niitä kalorimääriä, itse välttelin yli 250 kaloria sisältäviä tuotteita. Useimmissa leivissäkin on yli 300 kaloria, jos vedät hirveesti leipää päivän aikana, niin kannattaa miettiä jonkun vähemmän kaloripitoisen syömistä.

Vierailija
7/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ketolla oli niin runsasrasvaiset ruuat että tuli syötyä vahingossa vain kerran päivässä. Helposti pääsin ihannepainooni, ja aika nopeastikin. Ukolla (normipainoinen) on myös tapana syödä vain kerran päivässä, ei ole lihonut eikä laihtunut vuosikausiin.

Vierailija
8/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epätoivoinen kun lihoan vain kokoajan

Jos sulla on sama ku8n minulla, että ajattelet, että kyllä mä nyt vielä tän yhden sipsipussin voin ostaa, eihän siitä nyt mitään haittaa ole, kun edellisestä on kaksi viikkoa tai kuukausi. Jatkuvaa itselleen valehtelua. Jos ei kuuta syytä, niin pakko saada jotein hyvää, kun just nyt on niin masentavaa.

Vierailija
9/9 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Redditin subreddittiä nimellä intermittent fasting. Siellä on tosi paljon kuvia ja kokemuksia aiheesta. En ole kokeillut OMADia itse, mutta kyllä sillä laihtuu, koska on aika vaikea syödä kulutuksensa verran yhdellä aterialla. Jos siis syö normaalia kotiruokaa eikä mitään hampurilaisia. Ja mitä verensokerin heilahteluun tulee niin se nimenomaan sahaa ylös alas silloin, kun syö päivän aikana monta kertaa. Toki jos sulla on diabetes, niin silloin kannattaa kysyä lääkäriltä ennen kuin tekee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän