Miksi uskovaisia täytyy pilkata?
Evankeliumi Matteuksen mukaan 10
32. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Ateismiinko pitäisi uskoa? Siihen että olet apina? :D :D
Ateismiin ei voi uskoa, koska se on uskon vastakohta. Se, että olemme apinoita on puolestaan biologinen fakta, eikä faktoihinkaan voi uskoa koska ne ovat faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olisi tätä hyvää yhteiskuntajärjestystä jos emme olisi luterilainen maa.
Saamme kiittää tästä kaikesta Jumalaa ja kristinuskoa.
Meillä on niin hyvä maa, että jopa ateistit ja uskonnottomat saavat elää rauhassa valitsemallaan tavalla. Tämän kaiken on Jumala ja kristinusko meille mahdollistanut.
Kiittäkää siis siitä, älkääkä pilkatko.
Ei, vaan kristinuskosta huolimatta olemme pystyneet ylläpitämään muinaisen Kreikan ja Rooman aikaisen länsimaisen oikeuskäytännön ja yhteiskuntamallin, emmekä ole lipsuneet teokratiaksi missään kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olisi tätä hyvää yhteiskuntajärjestystä jos emme olisi luterilainen maa.
Saamme kiittää tästä kaikesta Jumalaa ja kristinuskoa.
Meillä on niin hyvä maa, että jopa ateistit ja uskonnottomat saavat elää rauhassa valitsemallaan tavalla. Tämän kaiken on Jumala ja kristinusko meille mahdollistanut.
Kiittäkää siis siitä, älkääkä pilkatko.
Ja jos kristinuskon tilalla täällä olisi ollut vallassa Gelgameginusko, mikä olisi eri tavalla?
Näin korona-aikana tullut törmättyä enemmän ihan ulkoillessa uskossa oleviin. Valitettavasti tuntuu ettei heillä olen mieli ihan tasapainossa. Toivotellaan siunausta ventovieraille ohi mennessä jne. Eräs henkilö ajaa pyörällä ja toivottaa siunausta kaikille vastaantuleville. Miksi? Mitä nämä uskovaiset koronasta hätäilevät; eikös heille ole taivaspaikka luvassa?
Ja se ettei uskota jos sanoo ettei kiinnosta. Eräskin henkilö vaani minua kotikulmilla ja aina oli työntämässä jotain lehdykäistä kouraan tai muuta käännytystyötä. Minusta se on jo häirintää ettei viesti mene perille että ei kiinnosta niin ei kiinnosta! Sitten joutuu lopulta sanomaan vähän painavammin kun tuputetaan ja tuputetaan ja loukkaamaan toista ihmistä tahtomattaan mutta kun viesti ei mene muuten perille. Tyhmyttäkö sellainen on jos ei uskota mitä toinen ihminen sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Näin korona-aikana tullut törmättyä enemmän ihan ulkoillessa uskossa oleviin. Valitettavasti tuntuu ettei heillä olen mieli ihan tasapainossa. Toivotellaan siunausta ventovieraille ohi mennessä jne. Eräs henkilö ajaa pyörällä ja toivottaa siunausta kaikille vastaantuleville. Miksi? Mitä nämä uskovaiset koronasta hätäilevät; eikös heille ole taivaspaikka luvassa?
Ja se ettei uskota jos sanoo ettei kiinnosta. Eräskin henkilö vaani minua kotikulmilla ja aina oli työntämässä jotain lehdykäistä kouraan tai muuta käännytystyötä. Minusta se on jo häirintää ettei viesti mene perille että ei kiinnosta niin ei kiinnosta! Sitten joutuu lopulta sanomaan vähän painavammin kun tuputetaan ja tuputetaan ja loukkaamaan toista ihmistä tahtomattaan mutta kun viesti ei mene muuten perille. Tyhmyttäkö sellainen on jos ei uskota mitä toinen ihminen sanoo?
Tämä! Tuo tuputtaminen ja jankuttaminen ja vänkääminen ärsyttää.
En ole ikinä saanut oikeaa kunnon vastausta, miksi noin täytyy tehdä.
Pelkäätte, että joudun helvettiin, jos en usko teidän jumalaan? Kyynel. En todellakaan halua olla missään tekemisissä jumalan kanssa, joka heittää ikuiseen kidutukseen ihmisen vain siksi, ettei ihminen palvo häntä. Niin sairasta.
Ajatelkaa nyt, jos me ihmisetkin alettaisiin ampua tuntemattomia kadulla siksi, etteivät ne rakasta meitä!
Sitä paitsi kaikki ihmiset pelkäävät luonnostaan kuolemaa, jollain tasolla. Kukaan ei tiedä, kestääkö se kauan, sattuuko se, mitä sen jälkeen tapahtuu.
On todella halpamaista käyttää hyväkseen tätä ihmisten pelkoa ja manipuloida ne uskomaan jonkin taivaspalkkion avulla.
Kristiina xx kirjoitti:
Uskonnot ovat satujuttuja ja on typerää, että joku tosissaan uskoo olemattomiin henkilöihin.
Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
Vierailija kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hah hah haa!
Ja tuo oli sinun loogista ja rationaalista ajattelua🙄
Uskis kääntää kiltisti vain toisen posken. Mikäs siinä on läpsytellessä..
Uskovaisiin voi kuulua periaatteessa kuka tahansa, ei vain kristitty. Vai puhuitko vain kristityistä nyt?
Olen itse satanisti (useita suuntauksia olemassa), ja olen kokenut pahimmat heitot kyllä kristittyjen suusta. En ole koskaan sanonut heille mitään poikkipuolista uskostaan, koska uskonvapaus on itselleni tärkeä arvo.
Miksi Sofiaa ja Stefua pilkataan? Miksi muita ylipäätänsä pilkataan?
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän uskovaisia hieman vähä-älyisinä.
Tämä pitää paikkansa. Uskovaisuus on yleisempää heikkolahjaisissa.
Mitä korkeampi koulutus ja älykkyys, sitä todennäköisemmin ei ole uskovainen.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Uskonnot ovat satujuttuja ja on typerää, että joku tosissaan uskoo olemattomiin henkilöihin.
Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
Et koskaan löydä Mustanaamiota - hän löytää sinut.
Mitä sitten?
Jotta jonkun ollessa heikkona hetkenään kahden vaiheilla huomaisi, että luulevaisuus on huono vaihtoehto.
Omakohtaiset huonot kokemukset. Rakasta lähimmäistäsi, aaa paitsi jos hän ei olekaan kuin sinä. Sitten ihan ok olla halveksia ja kertoa omasta ylemmästä olemisesta. Tuoda pyytämättä aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, tuputtaa avioliittoa ja lapsia (olin 17v) jne. Hylätä kaikki tutut, jotka eivät kuulu samaan jengiin. Haukkua ja paheksua kaikkia ja kaikkea.
Tartteeko jatkaa?