Miksi uskovaisia täytyy pilkata?
Evankeliumi Matteuksen mukaan 10
32. Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnoton kirjoitti:
Koska moni uskovainen tuputtaa omaa maailmankatsomustaan ja arvostelee muiden tekemisiä. Jokainen uskokoot sydämessään mihin haluaa ja harjoittakoon uskoaan hengenheimolaistensa parissa.
Mulle i ole tullut kukaan tuputtamaan. Muutama Jehova kävi ovella joskus, mutta lopettivat kun sanoin, ettei tarvitse tulla.
Missä sinulle USEIN tuputetaan?
Jos syntyy uskovaiseen perheseen..saa aika monta vuotta olla aivopestävänä.
Olisiko syytä puhua heille ettei se käy. Miten se on kaikkien kristittyjen vika jos teidän perhedynamiikka ei toimi?
Jaa a...taidat olla hieman yksinkertainen
SUOMEN LAKI KIELTÄÄ ALA IKÄISEN EROAMISEN KIRKOSTA, jos vanhemmat kuuluvat siihen
Ai niin et osaa lukea..mutta Jeesus on kaunis vaalea hevarin näköinen kundi.
Kirkon alttaritaulussa on kuva.KUVA EI VALEHTELE.
Ja tämä on kaikkien 2,4 miljardin kristityn vika. Asia selvä.
Itse asiassa on
Oletko nähnyt 150 cm pitkää tummaihoista käkkäräpäätä alttaritaulussa?
Afrikkalaisissa kirkoissa Jeesus kuvataan mustana miehenä.
Afrikassa Mannerheimkin muuttuu mustaksi.
Ja Euroopassa Jeesus muuttui valkoiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään trendaavampaa on uskoa muunsukupuoliseen kuin Jumalaan
Aha.
Tässä mun ateistinen, suhteellisen irrelevantti näkemys: yksilön henkilökohtaista suhdetta jumalaan en näe mitään syytä pilkata. Itse asiassa tällainen henk.koht jumalasuhde voi olla hyvinkin kaunis asia.
Mutta ongelmaksi uskonnollisuus muuttuu, kun järjestäynyt uskontoyhteisö käyttää aatettaan loukatakseen, sortaakseen tai kontrolloilakkseen muita.
Mutta kuten sanoin, harmittoman uskonnollisen ihmisen pilkkaaminen on lapsellista ja typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnoton kirjoitti:
Koska moni uskovainen tuputtaa omaa maailmankatsomustaan ja arvostelee muiden tekemisiä. Jokainen uskokoot sydämessään mihin haluaa ja harjoittakoon uskoaan hengenheimolaistensa parissa.
Mulle i ole tullut kukaan tuputtamaan. Muutama Jehova kävi ovella joskus, mutta lopettivat kun sanoin, ettei tarvitse tulla.
Missä sinulle USEIN tuputetaan?
Jos syntyy uskovaiseen perheseen..saa aika monta vuotta olla aivopestävänä.
Olisiko syytä puhua heille ettei se käy. Miten se on kaikkien kristittyjen vika jos teidän perhedynamiikka ei toimi?
Jaa a...taidat olla hieman yksinkertainen
SUOMEN LAKI KIELTÄÄ ALA IKÄISEN EROAMISEN KIRKOSTA, jos vanhemmat kuuluvat siihen
Ai niin et osaa lukea..mutta Jeesus on kaunis vaalea hevarin näköinen kundi.
Kirkon alttaritaulussa on kuva.KUVA EI VALEHTELE.
Ja tämä on kaikkien 2,4 miljardin kristityn vika. Asia selvä.
Itse asiassa on
Oletko nähnyt 150 cm pitkää tummaihoista käkkäräpäätä alttaritaulussa?
Afrikkalaisissa kirkoissa Jeesus kuvataan mustana miehenä.
Afrikassa Mannerheimkin muuttuu mustaksi.
Ja Euroopassa Jeesus muuttui valkoiseksi...
Tämä!
Ei paljoa faktat hihhuleita haittaa.
Palstauskovaiset ovat niin typeriä että sietääkin pilkata.
"Aha olet ateisti, no selitäpä sitten maailman synty!"
"Miksi ateistit eivät käy töissä kristillisinä pyhäpäivinä?"
Jos et rupea maailmankatsomustasi tuputtamaan kenellekään, ei suurin osa ihmisistä ala pilkkaamaan. Usko on henkilökohtainen asia ja jos et tee siitä itse numeroa niin saat olla rauhassa. Luonnollisesti ihmiset triggeröityvät jos joku kokee tarpeellisena tuputtaa omia näkemyksiään. Ja nimenomaan kun puhutaan tuputtamisesta niin tarkoitetaan sitä että työnnät sitä omaa näkemystä ovista ja ikkunoista sisään.
Uskovaiset harrastavat myös itse pilkkaamista ja syrjintää niitä kohtaan jotka eivät usko eivätkä hyväksy erilaisuutta edes uskovaisten kesken (esim. lestadiolaiset keskenään tai lestadiolaiset vs. helluntailaiset tai jehovat, ortodoksit, katoliset, babtistit jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä et pääse yli etkä ympäri, että vain kristilliset maat Euroopassa ja englanninkielisessä maailmassa muilla mantereilla ovat pystyneet luomaan hyvinvointivaltioita, joissa naiset ja miehet osallistuvat lähes yhtäläisesti yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja työelämään ja nainen voi tehdä elämässään itsenäisiä päätöksiä olematta miehen omaisuutta.
Ja paskapuhetta tulee krisselin tuutista taas minkä kerkeää. Japani, Korea? Iran oli vielä 70-luvulle asti ihan kuvailemasi kaltainen. Ja mites nämä kristilliset maat tuolla Saharan eteläpuolella? Varsina auvoisia hyvinvointivaltioita jokainen, vai?
En ole mikään krisseli vaan ateisti joka ymmärtää sen, että jos eläisin tällä ideologialla avoimesti l*hi-idässä, olisin jo kuollut, sukulaisten tai valtion toimesta.
tarkoittaako sinun sisälukutaidollasi
"mites nämä kristilliset maat tuolla Saharan eteläpuolella? Varsin auvoisia hyvinvointivaltioita jokainen, vai?"
Euroopan ulkopuolista ENGLANNINKIELISTÄ MAAILMAA eli Pohjois-Amerikka, Uusi-Seelanti, Australia.
Kaukoidän kohdalla menet ihan mututuntumalla, Japanissa ja Etelä-Koreassa naisen asema on yhteiskunnallisessa päätöksenteossa on hyvin rajallista eivätkä japanilaiset naiset saaneet edes äänioikeutta kuin vasta sodan jälkeen.
Mitä tulee Iraniin niin tosiaan vuoteen 1979 asti naiset saattoivat kulkea minihameissa ja ilman huivia, onko tämä vapautta täsmälleen kuten Suomessa 1970 - luvulla, saisiko iranilaisten naistaiteilijoiden ja yhteiskunnallisesti kantaaottavien naiskirjailjoiden sekä feministien nimiä 1800 - luvulta alkaen, kiitos? Taitaa Minna Canthit olla aika vähissä noilla seuduin. Aika jyrkkiä lausuntoja annat vaikka tuskin olet edes syntynyt silloin. Iran on ollut jo yli 40 vuotta ideogialtaan raakalaismainen uskonnollisen lain mädättämä valtio, josta kaikki kynnelle kykenevät liberaalit ihmiset ovat muuttaneet muualle ja naisten oikeuksien lista mahtuu muutaman riviin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että koulussa opetetaan erilaisista uskonnoista, näin saa edes jotain kuvaa mihin kaikkeen pöljään ihmiset uskovat pitkin maailmaa. Uskonnot aiheuttavat paljon erimielisyyksiä , mikä on minusta hieman outoa, eikös uskonnon tarkoitus ole levittää hyvää sanomaa, mutta näinhän se ei ole. Uskonnon varjolla tehdään vähän kaikenlaista, ja uskovaiset yleensä nostavat itsensä ihmeellisiin sfääreihin omalla erinomaisuudellaan ja siihen mihin uskovat. Uskonnolla ohjaillaan ja hallitaan ihmisiä, riisutaan ihmisiltä heidän omat ajatukset mikä on oikein ja mikä ei. En näe uskonnoissa mitään hyvää, maailma olisi rauhallisempi paikka ilman uskontoja, ei tarvitsisi sotia eikä vääntää kenellä on se oikea uskonto. Olen ateisti.
Maailmalla soditaan jatkuvasti. Jos sotimiseen ei löydetä syytä uskonnosta, niin ihmiset kyllä keksivät jonkun muun syyn sille, miksi vastapuoli täytyy tuhota. Enkä oikein usko, että maailma olisi rauhallisempi paikka ilman uskontoja. Köyhyydessä ja kurjuudessa elävät, kouluttamattomat ihmiset on helppo aivopestä ja saadaan mukaan ”pyhään” toimintaan. Pitäisi siis puuttua ensin perimmäisiin syihin.
1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."
2. Sam. 12:11 "Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesiedessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringonnähden."
Ateismiinko pitäisi uskoa? Siihen että olet apina? :D :D
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Niin...asianlaita on se, että Homo Sapiens, eli me kaikki, ollaan otuksia, joihin on jostakin syystä tullut ominaisuus joka on tuhoisa.
Eli "usko" johonkin...jota ei ole.
Tiede ei ole auttanut.
Osa vaan "uskoo" ja järki ei ole siinä mukana.
Tämä vie ihmislajin tuhoon. On jo vienyt.
Mielipuoliset uskonsodat jatkuvat.
Allah.
Samanlainen jumala kuin muutkin.
Jos me lajina meinataan selvitä, on meidän jätettävä 2000 v. vanhat kirjakääröt menemään.
Ainoa vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko ateidteja ahdistaa Hel vet ti, vai miksi kommenttini siitä poistettiin? :D
Aika jännä et joku joka ei usko Raamatun sanaan, poistattaa kuitenkin siihen liittyvän kommentin. Säälittävää.
Tässä siis vielä uudelleen. Ihminen on iänkaikkisuusolento, joka ei kuole koskaan. Tämä aika ja maailma palvelevat vain yhtä tarkoitusta; valinnan tekemistä ikuisuuden osalta.
Oletko onnellisena täydellisessä paratiisissa ikuisuuden, vai oletko yksin tulisen järven tuskassa ikuisuuden. Ikuisuus on tila mikä ei pääty milloinkaan.
Voi voi, tuolla asenteella sinä taidat olla ainut tässä keskustelussa, joka tulee viettämään yksin ikuisuuden siellä tulisen järven tuskassa.
Minusta on hyvä, että koulussa opetetaan erilaisista uskonnoista, näin saa edes jotain kuvaa mihin kaikkeen pöljään ihmiset uskovat pitkin maailmaa. Uskonnot aiheuttavat paljon erimielisyyksiä , mikä on minusta hieman outoa, eikös uskonnon tarkoitus ole levittää hyvää sanomaa, mutta näinhän se ei ole. Uskonnon varjolla tehdään vähän kaikenlaista, ja uskovaiset yleensä nostavat itsensä ihmeellisiin sfääreihin omalla erinomaisuudellaan ja siihen mihin uskovat. Uskonnolla ohjaillaan ja hallitaan ihmisiä, riisutaan ihmisiltä heidän omat ajatukset mikä on oikein ja mikä ei. En näe uskonnoissa mitään hyvää, maailma olisi rauhallisempi paikka ilman uskontoja, ei tarvitsisi sotia eikä vääntää kenellä on se oikea uskonto. Olen ateisti.