Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoitiinko 80-luvun puolivälissä vielä ahkerasti kerrostaloasunnoissa?

Vierailija
11.05.2020 |

Oliko yleistä silloin tupakoida sisällä kerrostaloissakin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sais polttaa sisätiloissa paljon enemmän vieläkin. Passiivinen tupakointi on aika turhaa hysteriaa. Ei ole mitään pitävää tieteellistä näyttöä haitoista. Kasarilapset joiden kotona poltettu eivät ole vieläkään sairastuneet keuhkosyöpiin.

Vierailija
42/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienostunut täti poltti 90-luvulla sisällä, mutta vain takkahuoneessa. Omat vanhemmat lopetti tupakoinnin, kun tuli lapsia 80-luvulla, kiitos siitä. Mutta ei tuolloin olisi paheksuttu, jos olisivar polttaneetkin. Omasta nuoruudesta muistan, että yleensä parempi kaveriporukka poltti ulkona varmaan hajun ja kämpän kunnon takia ja ne vähän rentummat sisällä. Poikkiskin poltti sisällä yksiössä, vaikka oli parveke, niin minä siinä samalla sitten. Nykyään on ihan hullu ajatus, että joku polttaisi sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joissain näissä vanhemissa asunnoissa yhä haistaa tupakan joskus vaikka olisi asunto jo parikymmentä vuotta sitten remontoitu? Kai se haju sinne ilmanvaihtokanaviin jää?

tottakai ja sielllä räppänänmutkassa vaanii karsinogeenit onnetonta haistelijaa

Vierailija
44/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44v kirjoitti:

Meillä kukaan ei polttanut, mutta monella kaverilla vanhemmat saattoivat istua keittiönpöydän äärellä ja vetivät röökiä, autoissa poltettiin.

Mun mielestä on todella outoa mennä baariin ilman kaiken allensa peittävää röökin käryä, nyt haisee hiki, kusi, paska, oksennus ym. Eritteet.

Ja itse en ole ikinä polttanut.

Hiki, kusi ja paska haisivat sen tupakoinnin lisäksi. Sitä joskus miettisin, kuinka pahalle normi ihminen haisi vielä 1980- luvulla näiden asioiden vuoksi. Ravintola-illan jälkeen piti vaatteet pestä tai ainakin tuulettaa. 1980- luvulla oli junissakin tilanne parantunut. Vain joka kolmas vaunu oli tupakkavaunu.

Vierailija
45/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt -66 ja molemmat vanhemmat polttivat sisätiloissa kerrostalossa. Oli meillä parvekekin, mutta ei sinne koskaan tupakalle menty. Automatkoillakin molemmat polttivat, esim. matkalla mökille ei voinut olla tupakoimatta, vaikka se kesti vain vajaat puoli tuntia. Auton ikkunoita ei voinut pitää auki, ettei isällä tule niskat kipeäksi. Isä oli toimistotöissä, ja siellä tupakoivat sisällä. Minä sairastuin aikuisiällä hankalahoitoiseen astmaan, epäilen kyllä osasyyksi tätä 19 vuoden passiivista tupakointia.

Vierailija
46/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syntynyt -66 ja molemmat vanhemmat polttivat sisätiloissa kerrostalossa. Oli meillä parvekekin, mutta ei sinne koskaan tupakalle menty. Automatkoillakin molemmat polttivat, esim. matkalla mökille ei voinut olla tupakoimatta, vaikka se kesti vain vajaat puoli tuntia. Auton ikkunoita ei voinut pitää auki, ettei isällä tule niskat kipeäksi. Isä oli toimistotöissä, ja siellä tupakoivat sisällä. Minä sairastuin aikuisiällä hankalahoitoiseen astmaan, epäilen kyllä osasyyksi tätä 19 vuoden passiivista tupakointia.

Lisään vielä, että vanhempieni tupakointi loppui vasta siihen, kun äiti sairastui keuhkosyöpään 60-vuotiaana.

Vierailija
47/47 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä poltettiin jos perheessä oli röökaajia.

Ja työpaikoilla, lentokoneissa, junissa, busseissa poltettiin myös.

En muista, että kaupungin busseissa olisi tupakoitu enää 1960-luvulla. Varma en ole, olin lapsi.