Onko joku etätöissä oleva muka tehnyt töitä 8 tuntia päivässä???
Sallikaa mun nauraa, jos on. Itse olen tehnyt 1-3 tuntia, harvoin sitä edes joka päivä.
Kommentit (74)
Kannattaisiko pomolle sanoa että sulla ei ole tarpeeksi työtä, saisit lisää tai voisit siirtyä puolipäiväiseksi. Vähemmän palkkaa, mutta niinhän sitä työtäkin on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sallikaa mun nauraa, jos on. Itse olen tehnyt 1-3 tuntia, harvoin sitä edes joka päivä.
Aikuiskoulutuksessa toimivana opettajana ainakin saa tehdä normaalia pidempää päivää, kun opiskelijat ovat etänä. Helposti menee 8-9 tuntia päivässä pelkkään työhön. Työ valuu iltoihin ja viikonloppuihinkin, jos ei pidä varaansa.
Miten kaikki täällä tekevät näin pitkää päivää (ja silti ovat vauvapalstalla)? Esimerkiksi Englannissa toimistotyöläiset ovat tuottavia alle kolme tuntia päivässä - tosin viidesosa työskenteli mielestään ahkerasti koko päivän ajan. Teettekö töitä suhteellisen rennosti tai onko työssänne paljon ns. kevyempää mutta paljon aikaa vievää työtä, kuten tapaamisia tai palavereita? Ainakin se, että ruokataukokin vietetään täällä, viittaa siihen, ettei itse työ ole kovin kuormittavaa.
Juuh esimieheni soitteli just äsken ja herätti kesken päikkäriunieni, ääh kun ärsytti, olin aivan tokkurassa, ja oli vaikeuksia puhua lööperiä tämän päiväisistä etänä tehtävistä töistäni, nimittäin kun en vielä ollut aloitellutkaan, kun piti viikonlopun kalasaaliista valmistella sapuskaa lounaalle, ja ei kyllä mennyt puhelu putkeen muutenkaan, koska Skype kamera päällä ja täysjoutomieheni hiippaili alasti jääkaapille kaljaa hakemaan, kodka ei tajunnut, että kamera päällä meiltä kotoakin päin.
Miten tämä näin nyt meni?!? Enhän mä ilkeä enää mennä tän päiväisen puhelun jälkeen työpaikalle sitten kun tää Korona karanteeni on ohitettu.
Etäpäivät venyy liikaakin. Aloitan jo reilusti ennen kuin virallinen virka-aika alkaa, kahvitauon pidän koneen ääressä ja lopetan kun mies tulee töistä eli joskun viiden maissa. Huomaamatta päivälle tulee pituutta.
Meillä on vuoden ruuhkaisin aika nyt keväällä. Onneksi tänään oli vapaapäivä. Sain huilata
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aloittaja pomosi myös tietää työmääräsi ja sovittaa palkkasi siihen.
Olen eri, mutta meillä tehdään töitä sitä mukaa, kun niitä tulee, ja tehdyt tunnit eivät vaikuta mitenkään palkkaan. Aina sama kuukausipalkka riippumatta työmäärästä. Tänään on ollut leppoisa päivä ja huomenna saattaa olla vastaavasti kiirettä. Välillä tulee noita parin tunnin työpäiviä, mutta se ei ole taas minusta kiinni.
Olen ns. Polvisihteeri tai miten tän nyt sanoisi Povisihteerikkö, ja nyt on tullut tenkkapoo pomoni kanssa, kun emme voi olla "sillai" etänä. Mä kärsin, pomoni kärsii ja aviopuolisoni ei kärsi. Hän nimittäin nauttii kun ns. Keittikoneensa on kokopäiväisesti kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikki täällä tekevät näin pitkää päivää (ja silti ovat vauvapalstalla)? Esimerkiksi Englannissa toimistotyöläiset ovat tuottavia alle kolme tuntia päivässä - tosin viidesosa työskenteli mielestään ahkerasti koko päivän ajan. Teettekö töitä suhteellisen rennosti tai onko työssänne paljon ns. kevyempää mutta paljon aikaa vievää työtä, kuten tapaamisia tai palavereita? Ainakin se, että ruokataukokin vietetään täällä, viittaa siihen, ettei itse työ ole kovin kuormittavaa.
Mulla on toimistollakin aina netti auki. Hyvin ehtii käydä vauvapalstalla pienten taukojen lomassa.
En ole tehnyt.
Olen tehnyt 12h/päivä ja joinain päivinä ylikin. Lisäksi viikonloput.
Terveisin,
Opettaja
Ps. Kesällä työttömänä etsin uuden työn, jotta ei tarvitse surkealla palkalla enää työskennellä opettajana.
Ihan samalla tavalla teen töitä kuin toimistolla ollessani.
Todellakin olen. Käännösten on oltava valmiina sovittuna hetkenä, siitä ei tingitä.
Koronan jälkeen lähtee paljon löysiä, kun rahat on loppu. AP saa sitten lusmuilla päivät vähän vähemmillä korvauksilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. Polvisihteeri tai miten tän nyt sanoisi Povisihteerikkö, ja nyt on tullut tenkkapoo pomoni kanssa, kun emme voi olla "sillai" etänä. Mä kärsin, pomoni kärsii ja aviopuolisoni ei kärsi. Hän nimittäin nauttii kun ns. Keittikoneensa on kokopäiväisesti kotona.
Keittiökone tietenkin
Teen saman verran kuin toimistollakin. Joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän. Minun työpäiväni eivät toistu samanlaisina, vaan tehtävät vaihtelevat. Joku päivä on enemmän kirjoittamista, joku päivä pelkkää viesteihin vastailua. Voin itse päättää aika pitkälti mitä ja missä tahdissa teen, mutta tietyt hommat on kuitenkin tehtävä. Kyllä se jossain vaiheessa tulisi ilmi, jos en etänä tekisi töitä vaan kaikkea muuta. Onko niitä töitä joka päivä niin paljon että paahdan täysillä 8-16? Ei, mutta ei niin olisi työpaikallakaan.