Onko joku etätöissä oleva muka tehnyt töitä 8 tuntia päivässä???
Sallikaa mun nauraa, jos on. Itse olen tehnyt 1-3 tuntia, harvoin sitä edes joka päivä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Etätöissäkin on työajan seuranta, skype-palavereita on pitkin päivää 8-17 välillä ja niissä väleissä hurjaa koodaamista/ongelmien selvittelyä. Ylitöitä useana iltana ja usein viikonloppunakin... ihan normitilanne it-alalla ilman korona-tilannettakin.
Ja ainakin kaikki ne, joilla on scrum tai vastaava käytössä, jäävät äkkiä kiinni, jos töitä ei tuu tehtyä...
Töitä on ihan sama määrä, niiden tekemiseen kotona kuluu 9h sijasta usein 11-12 h, koska olen niin saakerin hidas kun lapset tarvitsevat koko ajan apua koulutehtävissä. En ehdi mitään muuta kuin töitä ja koulussa auttamista. Kämppä on kaaos ja olen lihonut kun istun vaan sisällä ja syön läppärin edessä karkkia ahdistukseen. Ajatukset pätkii ja nytkin huomaan olevani täällä palstalla (tosin ruokatauolla) vaikka työssä ollessa ei päivän aikana tuu mitään netattua.
Tein usein etätöitä jo ennen koronaa vuosien ajan, samoin mieheni
Työtunteja tulee hyvinkin 9-10 kun ei tarvitse istua liikenteessä. Avaan koneen ennen seitsemää ja lopetan perushommat 16-17 maissa. Usein vielä tarkistan aikaeron vuoksi sähköpostin 21 ja kuittaan seuraavalle päivälle tulevat hommat.
Toki laitan pyykit pyörimään ja narulle kuivamaan ja valmistelen päivällisen mutta toisaalta en pidä kahvi- enkä ruokatunteja kuten toimistolla. Eikä näinä päivinä ole turhia palaverejakaan.
Tehokkuus on 120% toimistoon verrattuna.
Tämä on toiminut hyvin silloinkin kun lapset on olleet pieniä
En ole sekuntikello kourassa. Mutta varmasti saan saman verran aikaiseksi, kun tuosta päivästä vähennetään kahvitauot ja lounas.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen työtä te sitten teette? Ja onko teillä kotona joku 15 hengen suurperhe, joka koko ajan häiritsee tekemistä? Itse olen tunnetusti ylitöitä tekevällä alalla (mainostoimisto) ja kotitoimistolla olo on vähentänyt työtunteja yli puolella.
Mitähän te siellä toimistolla teette?
Toivottavasti aloittaja pomosi myös tietää työmääräsi ja sovittaa palkkasi siihen.
Helposti mennyt useamman kerran viikossa jopa sen 12-14h per päivä. Eihän ne työt mihinkään katoa, vaikka ne tehdään etätöinä.
Erään valtion konttoristin etätyö sisältää yhden viiden rivin mittaisen emailkirjeen kirjoittamisen pomon käskystä, aikaa siihen kuluu 7, 5 tuntia/työpäivä.
Kuukausipalkka palvelusvuosilisinensä vakio.
Sitten viikon aikana, kun on pitkitellyt ja vanutellut yhtä kirjettä per päivä tarpeeksi pitkään saaden kerättyä liukuvan työajan puitteissa bonustunteja, niin voikin lopetella perjantaina duunipäivää jo hyvissä ajoin iltapäivällä ja lähteä viikonlopun viettoon vapaa-ajan asunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Erään valtion konttoristin etätyö sisältää yhden viiden rivin mittaisen emailkirjeen kirjoittamisen pomon käskystä, aikaa siihen kuluu 7, 5 tuntia/työpäivä.
Sitten viikon aikana, kun on pitkitellyt ja vanutellut yhtä kirjettä per päivä tarpeeksi pitkään saaden kerättyä liukuvan työajan puitteissa bonustunteja, niin voikin lopetella perjantaina duunipäivää jo hyvissä ajoin iltapäivällä ja lähteä viikonlopun viettoon vapaa-ajan asunnolle.
Miksi tähän sotketaan valtion työpaikat? Yksityisellä puolella voit joutua jopa tekemäänkin jotain niiden sun kolikoiden eteen. Ulkomailla varsinkin on ollut todella tiukat työajat ja tätä kautta työtehon seurannat.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jossain museovirastossa on palvelusvuosilisiä? Enimmäkseen kai ne on korvattu suorituspohjaisella palkanlisillä (lue pomon kanssa kannattaa olla hyvää pataa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen työtä te sitten teette? Ja onko teillä kotona joku 15 hengen suurperhe, joka koko ajan häiritsee tekemistä? Itse olen tunnetusti ylitöitä tekevällä alalla (mainostoimisto) ja kotitoimistolla olo on vähentänyt työtunteja yli puolella.
Mitähän te siellä toimistolla teette?
Juoruavat keskenään ja miettivät, mitähän viikonlopuksi tekisi ruokaa ja leipoisi iltaisin, mutta nythän voi vaihtaa ruoka-ja leivontareseptejä tietokoneen välityksellä sekä leipoa työaikana palkkaa nauttien.
Minä ainakin olen tehnyt tunnollisesti töitä 8-16, tosin pidän siinä 30-60min lounastauon, joten niinä päivinä kun ei ole tarpeellista tehdä hieman pidempään jonkun tietyn asian valmiiksi saamiseksi, jää varsinainen työaika 7-7,5h.
Joo, työpäivän pituus on 8-10 tuntia, mutta se ei ole intensiivistä ja vaadi koko ajan keskittymistä. Sellaista sykäyksikkäistä, että välillä pitää paahtaa 90 min niin että näppäimistö savuaa ja sitten pitääkin pyöritellä peukaloita tunnin ajan (esim on odotettava vastausta tai tiimin muiden jäsenien työpanosta ennen kuin voi itse jatkaa).
Ei haittaa jos työpäivä venyy 10-12 tuntiin, kun välissä ehtii kuitenkin tehdä ruokaa, lenkkeillä koirien kanssa, jutella kavereille puhelimessa yms. Sitten taas palaan koneelle ja hoidan työtä.
Teen. Luurin päässä koko päivä. Esimies.
Hoidan saman määrän asiakkaita videopuheluin kuin toimistolla kun. Aikataulu on täysin sama, koska kelenteripohja laadittu jo ennen kotonaan ja ajat täyttyy. Aluksi oli jopa stressi kun piti tehtiä työn lomassa tiedottaa kaikille asiakkaille etävastaanotosta. Työmatkoihin menevä aika kyllä on jäänyt pois. Kahvitauolla voi tiskata tai käynnistää pyykkikoneen, että kotityöt vähän helpottuu kun niitä voi tehdä työn lomassa. Mutta ruokaa pitää laittaa iltaisin enemmän kun ei pääse työpaikkaruokalaan!
Täällä näyttäisi olevan joku trolli, jolla on pakko mielle valtion työntekijöistä. Oma sen verran vanhentunutta tietoa palkoista ym. että se j o paljastaa jutut keksityiksi. Kyllä valtiolla on aika tiukka työtahti tänä päivänä ja virasta voidaan myös irtisanoa, jos hommat ei luonnistu. Lisäksi valtiolla harrastetaan paljon pätkätöitä, joten töitä on pakko tehdä ihan hulluna jos toivoo töidensä jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tod. Hyvä jos teen 5 h VIIKOSSA. : D Tosin sama juttu ennen etätöitä jo.
Seuraavissa yt-neuvotteluissa ei sitten liene yllätys, jos pääsetkin tekemään 100% etänä...
Saatan tehdä 8h ja ylikin, mutta pysäytän työajanseurannan kun 7,5h tulee täyteen.
Olen huomannut kotona työskentelyn olevan minulle sopivampaa ja huomattavasti tehokkaampaa. Kukaan ei tule juoruamaan eikä keskeyttämään töitäni muutoinkaan. Voin rytmittää työpäivän haluamallani tavalla ja pitää kahvitauon tai ruokapaussin silloin kun itselleni sopivin hetki. Jos on tarvetta voin päivällä käydä välillä vaikka lenkillä ja happihyppelyn jälkeen työt sujuvat vauhdilla. Saan päivän työmäärän tehtyä kotona maksimissaan kuudessa tunnissa kun työpaikalla meni koko työaika koska häiriötekijöitä niin paljon. Onneksi työnantajan mukaan ainakin syksyyn näin jatketaan. En ole kovinkaan sosiaalinen luonne joten en kaipaa työkavereita enkä siitäkään syystä ole niin väsynyt päivän jälkeen.