Onko joku etätöissä oleva muka tehnyt töitä 8 tuntia päivässä???
Sallikaa mun nauraa, jos on. Itse olen tehnyt 1-3 tuntia, harvoin sitä edes joka päivä.
Kommentit (74)
Työaika on 7h15min joten en tee töitä yli 8 tuntia päivässä. Poikkeuksena oli yksi ylityöpäivä, jolloin piti tehdä järjestelmään leimaus.
Tulosta pitää tulla, joten kyllä - teen kiltisti 7h15min päivässä.
Olet ap työtön luuseri jonka elämä menee trollaamisessa ja omien vaippojen vaihtamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen työtä te sitten teette? Ja onko teillä kotona joku 15 hengen suurperhe, joka koko ajan häiritsee tekemistä? Itse olen tunnetusti ylitöitä tekevällä alalla (mainostoimisto) ja kotitoimistolla olo on vähentänyt työtunteja yli puolella.
Puhelimessa ja sähköpostilla tapahtuvaa asiakaspalvelua ja neuvontaa. Soittajia on jonossa koko työpäivän ajan 9-17. Mies tekee ohjelmistoja ja istuu myös vähintään sen 8h päivässä ruudun ääressä, usein enemmänkin kun kotona on hankalampi keskittyä ja tietty osa pitää tehdä päivää kohden.
Olette te todellisia luusereita. Elämänne on yhtä liukuhihnaa päivästä toiseen, kotonakin.
Kyllä nyt koronan varjolla mukamas etätöihin tietokoneen ääreen kotipöydän ääreen siirretyt julkisen puolen esim. kaikensorttisten alojen työntekijät saavat huijata ihan täysillä työnantajaansa saaden sen saman palkkansa kuin varsinaisella työpaikallaankin.
Hahhah, satuinpa vaan kuulemaan eräänkin valtiolla töissä olevan toimistoduunarin tapauksesta, kun esimiehensä yllättäen menikin alaisensa kotiin noutamaan erästä tärkeää työhönsä liittyvää välinettä, niin eikös alainen tullut silmät sikkurassa tukka sotkuisena kesken päikkäriunien avaamaan oven ja kaiken lisäksi villashaali niskassaan. Tietokone oli olkkarin kahvepöydällä ja av palsta oli alapalkissa avoinna olevan työskentelysivuston ohella ja pullataikina keittiön työtasolla liinan alla kohoamassa, sekä imuri eteisessä otettuna esiin....
Joinain päivinä olen tehnyt ja joinain en. Meillä on liukuva työaika ja myös etänä ollessa leimataan. Jos tekee pidempää päivää niin saldoja kertyy ja jos lyhyempää, vähennetään se saldoista. Koko sen ajan olen tehnyt töitä ihan tosissani, mitä olen järjestelmään sisään kirjautuneena. Päivästä sitten riippuu kuinka pitkän lounastunnin pidän välissä (nyt olen ruokatunnilla) ja mihin aikaan lopetan. Esim. viime viikkoon mahtuu yksi 9 h päivä (kiireellinen työ piti saada valmiiksi) ja yksi 5,5 h päivä. Loput sitten siltä väliltä. Ei tämä etätyö mikään ylimääräinen loma ole vaan ihan samoin mennään kuin normaalistikin.
Meillä ei saa tehdä pidempää etätyöpäivää kuin 7,5h.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja paljon pidempäänkin
Älä nyt viitsi narrata, ei kukaan usko kuitenkaan, senkin lusmu!
Itse olen normisti töissä, kun en voi etätyötä tehdä. Mies it-alalla ja tekee normaalistikin etänä töitä, normaalisti tosin myös reissaa enemmän. Tekee järjestään sellaisia 9h päiviä, välillä myös iltaisin ja viikonloppuisin ylimääräistä. Juna- ja lentomatkat tekee yleensä töitä. Ei kysytä, paljonko tunteja teet, vaan mitä saat aikaan. Koko ajan on enemmän työtä kun ehtisi tehdä. Ja työ on toki sellaista, että jää ideat ja ongelmat päähän pyörimään vaikka työt loppuu. Siksi sinne työuoneeseenlaukotaan välillä illallakin, kun pitää testata, toimiiko joku idea tai ratkesiko joku ongelma. Tykkää kyllä työstään. Työnantaja jää kyllä plussalle, läheskään kaikkia tunteja ei kirjata työtunneiksi, koska "nää on muutenkin niin mielenkiintoisia ja opin tässä samalla uutta, tekisin vaikka ei maksettaisikaan..." Ja nyt korona-aikana on ylityölaskutuskielto mutta samat hommat tehdään silti... Aina välillä meen hakemaan sen pois sieltä koneelta ja passitan urheilemaan.
Työteho on kotona merkittävästi parempi kuin työpaikalla.
Päivän työt tulee tehtyä noin kuudessa tunnissa aikaisemman varrattuna aikaisempaan.
Syynä on lähinnä rauhallisempi ympäristö, ei mitään avokonttoripskaa.
Vierailija kirjoitti:
Joinain päivinä olen tehnyt ja joinain en. Meillä on liukuva työaika ja myös etänä ollessa leimataan. Jos tekee pidempää päivää niin saldoja kertyy ja jos lyhyempää, vähennetään se saldoista. Koko sen ajan olen tehnyt töitä ihan tosissani, mitä olen järjestelmään sisään kirjautuneena. Päivästä sitten riippuu kuinka pitkän lounastunnin pidän välissä (nyt olen ruokatunnilla) ja mihin aikaan lopetan. Esim. viime viikkoon mahtuu yksi 9 h päivä (kiireellinen työ piti saada valmiiksi) ja yksi 5,5 h päivä. Loput sitten siltä väliltä. Ei tämä etätyö mikään ylimääräinen loma ole vaan ihan samoin mennään kuin normaalistikin.
Jatkan vielä... Meillä kyllä saa ottaa ne päiväunetkin kesken päivän, kunhan kirjaa itsensä ulos (eli on omaa aikaa joka pitää tehdä sisälle sitten joskus muulloin). Meillä näkyy töiden tekeminen tai tekemättömyys aika nopeasti töiden kasaantumisena. Kun ei niitä töitä kukaan muu tee jos itse laiskottelee, joten käytännössä laiskottelu ei ole edes mahdollista. Jos et suoriudu sinulle annetuista töistä niin äkkiä löydät sen edestäsi.
T. Valtiolla myöskin töissä oleva
Viime viikolla tein sellaista 8-17, 8-18 työpäivää jotta sain rästihommia kirittyä. Lomakauden alkaessa tuo on ihan normaali työpäivän mitta meillä.
”Normaaliaikana” pyrin tekemään 8-16, joustan molempiin suuntiin tarvittaessa, kuitenkin niin ettei saldoja kovin kertyisi.
Voi kuule enemmänkin. Kone aukeaa aamulla klo 8.30 ja teen töitä vähintään klo 18.00 illalla, joskis pidempäänkin. Työtä olisi niin paljon että voisin istua ympäri vuorokauden koneella.
Viime viikolla meni vähän joka päivä saldoon plussaa, projekti tarvii saada tilaukseen. Torstaina tein vielä iltamyöhällä muutaman tunnin.
Voi kuinka moni tällä palstalla on niin ahkeraa etätyöntekijää olevinaan, mutta totuus nyt vaan on toinen.
Eräskin valtion suojatyöpaikkavirkailija kertoi lukevansa kirjoja sängyllään keskellä duunipäivää, ja työtietokone on auki ja aktiivitilassa, vaikkei tee yhtään mitään tunteihin työpäivänsä aikana vaan aamulla herätyskellon soitua kirjaa työajanseurantalaitteen kautta sisään ja jatkaa vielä nukkumistaan parisen tuntia kunnes on käyttänyt turrensa aamupissalla ja iltapäivällä leimaa itsensä ulos puolen tunnin Skype kokouksen jälkeen kahvia juoden samalla työkaverinsa ja pomonsa kanssa, jotka vastaavasti omassa kotonaan.
Työt tulee tehtyä nopeammin kotona vaikka on kolme lasta pyörimässä. Teen täydet tunnit ja saan enemmän aikaan kuin työpaikalla.
Kyllä minulla on ainakin täysin sama määrä töitä kuin normaaliaikanakin. Ja tietysti niihin menee sama aika kuin normaalioloissa. Ei ole merkittävää eroa siinä teenkö hommia toimistolla omassa työhuoneessaan vai kotona kotitoimistossa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka moni tällä palstalla on niin ahkeraa etätyöntekijää olevinaan, mutta totuus nyt vaan on toinen.
Eräskin valtion suojatyöpaikkavirkailija kertoi lukevansa kirjoja sängyllään keskellä duunipäivää, ja työtietokone on auki ja aktiivitilassa, vaikkei tee yhtään mitään tunteihin työpäivänsä aikana vaan aamulla herätyskellon soitua kirjaa työajanseurantalaitteen kautta sisään ja jatkaa vielä nukkumistaan parisen tuntia kunnes on käyttänyt turrensa aamupissalla ja iltapäivällä leimaa itsensä ulos puolen tunnin Skype kokouksen jälkeen kahvia juoden samalla työkaverinsa ja pomonsa kanssa, jotka vastaavasti omassa kotonaan.
Meillä ei ole suojatyöpaikkoja. Tässä firmassa ollaan asenteella tulos tai ulos, siksi meilläkin moni paahtaa työuupumuksen partaalla.
Mitä ihmettä? Etätöissäkin on työajan seuranta, skype-palavereita on pitkin päivää 8-17 välillä ja niissä väleissä hurjaa koodaamista/ongelmien selvittelyä. Ylitöitä useana iltana ja usein viikonloppunakin... ihan normitilanne it-alalla ilman korona-tilannettakin.
Tänään 8-17 yhtäjaksoisesti. Lukuunottamatta nyt olevaa ruokataukoa, jonka kestoksi tuli 27 minuuttia (harvinaista että näinkin pitkän tauon ehtii pitää).