Pyysin miestä treffeille, neuvoja kaivataan
Ollaan matchattu Tinderissä viime syksynä, tiedetään toisemme lasten harrastuksen kautta, mut ei olla koskaan puhuttu. Viesiteltiin silloin harvakseltaan ja oli puhetta tapaamisesta, mutta asia jäi (poistuin Tinderistä) ja aina kun randomisti näemme hän moikkaa ja katse on tosi lämmin. Ollaan facekavereita ja hän tykkää aina mun päivityksistä. Mut arki on molemmilla kiireistä ja yhteistä aikaa on vaikea löytää. Nyt sitten päätin kokeilla kepillä jäätä kun harrastukset on vielä tauolla, kysyin jos nähtäisiin ja hän vastasi että se sopii ja missä nähtäis. Yllätyin ettei hän tyrmännyt ideaa ja vastasin että ulkona tai voi tänne munkin luo tulla kun lapset eivät oo kotona. Kysyin milloin hänelle sopii ja vastasi että milloin vaan ja viestitellään aamulla. Kumpikaan ei viestitellyt aamulla ja iltapäivällä mä kysyin onko hänellä illalla ohjelmaa. Lähetti kuvan talkoista harrastuspaikasta.. ja kertoi että on talkoissa. Toivotin tsempit talkoisiin ja kokeillaan joku toinen päivä. Miten tässä pitäisi edetä? Vaikutrtaako mies siltä että mun pitää olla aloitteellinen?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vielä se ongelma että asutaan pikkukaupungissa jossa kaikki tuntee toisensa. En usko että haluaa näyttäytyä julkisesesti missään jo asemansa takia siinä harrastuspaikassa.. Treffipaikkaa on vaikea keksiä, kun mikään paikka ei ole auki,sen takia pyysin hänet meille..Tuntuis hassulta lähteä autolla naapurikaupunkiin. Ideoita otetaan vastaan😊
ap
Ideoita mihin? Älä ehdottele tai viestittele miehelle enää mitään. Jos saat tuota suoremman torjunnan, on harrastus vielä ahdistavampaa yhdessä. Nyt olet vaan viileä ja ystävällinen itsesi, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos miestulee juttelemaan, et ota esille tapaamisasiaa tai talkoita, puhut niitä näitä.
Kotiin ei pidä ikinä pyytää treffeille ketään. Korkeintaan kesällä pihalle kahville, jos sellainen on.
En tiedä haluaisiko tavata julkisesti tai ei mut luulen niin.. Hänet tuntee melkein kaikki täällä, enkä tiiä haluaako että nähdään jonkun naisen kanssa.
Ap
Onpas jengi vieläkin pääsääntöisesti aika hmmm... No siis. Tuollainen kyräily siitä, että kumpi tekeekään aloitteen ja mitähän sivumerkityksiä sillä "oikeasti", on musta jokseenkin kypsymätöntä. Jos mua naisena mies kiinnostaa, olen iloisesti avoin asian suhteen. Tässä tilanteessa laittaisin ilman muuta tyypille vielä yhden viestin tyyliin "lähetkö seuraksi pyöräretkelle silloin ja silloin". Sellaiseen sävyyn, että jos mies mukaan lähtee, hauskaa, mutta jos ei, mulla on mukava pyöräreissu omin nokkinenikin. Tuntuisi aika ummehtuneelta jäädä pysyvästi miettimään, että olikohan se mies nyt vain ujo ja silti kiinnostunut, odottikohan se mun viestiä vai miten se homma meni. Tohon viimeiseen viestiin jos en saisi toivomaani reaktiota, jättäisin homman sikseen-
Vierailija kirjoitti:
Onpas jengi vieläkin pääsääntöisesti aika hmmm... No siis. Tuollainen kyräily siitä, että kumpi tekeekään aloitteen ja mitähän sivumerkityksiä sillä "oikeasti", on musta jokseenkin kypsymätöntä. Jos mua naisena mies kiinnostaa, olen iloisesti avoin asian suhteen. Tässä tilanteessa laittaisin ilman muuta tyypille vielä yhden viestin tyyliin "lähetkö seuraksi pyöräretkelle silloin ja silloin". Sellaiseen sävyyn, että jos mies mukaan lähtee, hauskaa, mutta jos ei, mulla on mukava pyöräreissu omin nokkinenikin. Tuntuisi aika ummehtuneelta jäädä pysyvästi miettimään, että olikohan se mies nyt vain ujo ja silti kiinnostunut, odottikohan se mun viestiä vai miten se homma meni. Tohon viimeiseen viestiin jos en saisi toivomaani reaktiota, jättäisin homman sikseen-
He tapaavat joka tapauksessa harrastuksen parissa, joten ei tarvitse enää ehdotella mitään.
Ap ehdotti treffejä, joten ap:n olisi pitänyt silloin aamulla kysäistä. Toki mieskin olisi voinut, mutta saattoikin muistaa yhtäkkiä, että perskule ne talkoot oli tänään eikä ap:sta kuulunut mitään, joten antoi asian olla...
Vierailija kirjoitti:
Uskon myös että torjui kohteliaasti, ei suoraan mutta torjui kuitenkin ja sai viestittelyn loppumaan palataan aamulla-viestillä eikä ollut aikonutkaan palata. Ja talkootkin oli varmaan sovittu etukäteen, vaikka ilmoitti että sopii milloin vaan..
Tosi ikävä juttu ja voin sanoa että mua hävettää näyttää naamani siellä harrastuspaikassa tämän jälkeen🙈🙈
Ap
Ehdotit tapaamista, mies sanoi kyllä, muttet kuitenkaan ikinä saanut ehdotettua aikaa ja paikkaa tapaamiselle. Kyllä tässä suurinta häpeää pitäisi tuntea ainoastaan omasta saamattomuudesta eikä mistään muusta.
Niin kuin jo sanottu, jos mies käyttäytyisi samalla tavalla, niin tehän pitäisitte häntä täysin selkärangattomana tossuna. Itse asiassa sinä häntä taidetaan pitää jo nyt, kun ei ole ottanut ohjia käsiinsä ja järjestänyt naiselle niitä naisen itsensä ehdottamia treffejä.
Tiukassa ovat sukupuoliroolit :D
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
No hyvä hommahan tuo jos Ap'tä hemmo kiinnostaa niin tietty kantsii yrittää yhteyttä pitää🙂
Ei tuosta aloituksesta ole muuta silmäänpistävää kuin Ap'een häipyminen Tinderistä. Yleensä naisen häipyminen tarkoittaa sitä että on löytänyt sen oikean. Jos sitten sama nainen häipyy useammasti niin saattaa tulla aatos ettei nainen etsi muita kuin randomeja tai sitten on läheisriippuvainen joka nappaa aina uuden koska ei osaa olla yksin.Tai sitten tulee ihan vain kyllästyminen ja väsyminen epäkiinnostavaan lätinään turhista aiheista. Kyllästyminen siihen, että mielenkiintoisen miehen löytäminen on yhtä vaikeaa, kuin hyvän pizzan etsiminen Suomesta.
Mä ainakin laitan itseni näkymättömiin ihan vain sen takia, että kyllästyn ja turhaudun. Läheisriippuvuus on sitä, että haluaa olla parisuhteessa tyyliin ihan kenen kanssa vaan. Se että haluaa suhteen vain silloin, kun kokee toisen riittävän hyväksi ja puoleensavetäväksi tyypiksi ei ole läheisriippuvuutta. Riittävän mielenkiintoisen ihmisen etsiminen ei myöskään ole läheisriippuvuutta.
Jännä miten mustavalkoisia oletuksia miehet tekee tuollaisestakin asiasta.
Mustavalkoisia? Huomaatkos millainen konsensus on naisilta tässäkin säikeessä siitä että miesten homma on hoitaa tutustuminen? :D
Joo mutta ymmärrän pointtisi, tosin samaa mustavalkoista ajattelutapaa tekin parahit neidot käytätte. Teillä kun on kokemusta meistä miehistä niin oletatte ja yleistätte kaikkiin miehiin passaavan yleiset stereotypiat :)
Joo mutta jos olisin nainen niin olisin kyllä aktiivinen jos jonkun sopivan jannun hokaisin. Siinähän tavallaan saisi etulyöntiaseman kanssasiskoihin koska he ovat passiivisia. Toinen hyöty olisi se että saisi vältettyä niitä miehiä jotka jokaista yksilahkeista metsästää:)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Niin, eli tilanne olisi vielä korjattavissa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, eli tilanne olisi vielä korjattavissa?
ap
Kyllä, treffit ovat vielä täysin mahdolliset. Sitä en tietenkään osaa sanoa miten teillä loppujen lopuksi synkkaa, mutta kiinnostuksensa sinuun ja treffeille lähtemiseen mies on kyllä ilmoittanut täysin selvästi.
Ehkä kuitenkin kannattaa pyrkiä ottamaan vähän rennompi asenne koko tutustumista kohtaan ja analysoida kaikkea hieman vähemmän :) Kaksi mukavalta vaikuttavaa ihmistä tutustumassa toisiinsa. Ei enempää, ei vähempää, ja se varmasti riittää alkuun ihan hyvin.
Miehen olisi ollut kohteliasta laittaa aamulla viestiä. Olisi kysynyt, että tavataanko tänään vai myöhemmin. Ja sanonut, että häntä on pyydetty talkoisiin. Jos ei aamulla tiennyt talkoista vielä niin sitten kun tuli pyyntö talkoisiin olisi ottanut yhteyttä aloittajaan ja kertonut menevänsä.
Joko mies on tosiaan tottumaton. Tai on kiinnostunut, mutta ei tarpeeksi. Tai sitten on kiinnostunut, mutta alkoi jänistämään jne.
Odota nyt ainakin jonkun aikaa ottaako mies yhteyttä.
Sitten voit ehkä kerran sanoa tai viestiä, että jäi ne treffit väliin, miten on, tavataanko. Ja jos sanoo kyllä, niin lyötte ajan ja paikan lukkoon, ei enää mitään katsellaan ja mietitään.
Tietysti jos näette sattumalta niin katsot ensin onko mies luonteva vai kiusaantunut, siitäkin osaa päätellä jotain.
Jos mies on vapaa, niin miksi oletat ettei halua tulla nähdyksi naisen seurassa?
Sinun vai ylipäätään kenenkään?
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole head over heels. He's not that into you. Sama suomeksi: mies ei ole erityisen kiinnostunut. Mutta et sinäkään hommaa oikein hoitanut, kun et laittanut aamulla viestiä.
Anna olla, ei tuosta mitään tule.
Lopettakaa nyt perkele noiden englanninkielisten fraasien kopioiminen näihin ketjuihin. Live laugh love 🤮
En usko tuohon tottumattomuusteoriaan. Jos mies onnistuu olemaan joku voimahahmo ja tukipilari omassa harrastuskerhossaan ja on ollut vieläpä naimisissakin, pakkohan sen on osata organisoida jotain sosiaalista toimintaa. Se olisi voinut saman tien ehdottaa treffipaikkaa eikä jättää aamuun roikkumaan. Se ei ole kovin kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
"Aika hmmm...No siis." Mitä helvettiä?
Se voi olla kyllä totta, että mies ei halua alkaa treffailla oman harrastuspiirinsä ihmisen kanssa. On helpompaa tapailla ihan jotain muuta.
Olisiko ollut siis kohtelias, kiitos, mutta ei kiitos. Ei oikein aloittajaa kauan suututtaa tai loukata kun joutuvat edelleen näkemään tässä harrastuksessa.
Vähän huonosti hoidettu mieheltä, jos niin oli, mutta ehkä treffipyyntö oli yllättävä.
Tuo, että tykkäilee ja seuraa somessa voi olla ihan samasta harrastuspiiristä johtuvaa kohteliaisuutta.
Toivotit tsemppiä talkoisiin ym. Olet hoitanut homman kohteliaasti ja ystävällisesti, kyllä miehelle on nyt selvää, että lähdet treffeille jos hän pyytää. Pallo on nyt miehellä.
Olisi mies voinut kyllä laittaa siihen talkootsemppiin, että kiitos, palataan asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Toi että hän on tod.näk. täysin kokematon treffirintamalla voi kyllä vaikuttaa asiaan.. Ei osaa/uskalla ehdottaa mitään. Tuntusiko sitten vähän friikiltä jos vielä kerran ehdotan esim viikon päästä.. Joudutaan kuitenkin näkemään toisemme siellä harrastuksen parissa..
ap
Kysy uudestaan, ei ole iso juttu. Mies voi olla vähän pihalla av:n treffailusäännöistä.
Miten tällaisesta asiasta voi saada näin vaikean? Jopa minä autistina olen saanut itselleni miehen siten, että molemmat on yhtä aktiivisia ja aloitteellisia, ja aina voimme molemmin puolin kysyä ihan suoraan, jos jokin asia on epäselvä. Jospa vain kysyisit mieheltä, haluaako hän tavata vai ei, etkä vatvoisi sitä, kenen vuoro on ottaa yhteyttä ja miten. Sillä kai se parhaiten selviää.