Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin miestä treffeille, neuvoja kaivataan

Vierailija
11.05.2020 |

Ollaan matchattu Tinderissä viime syksynä, tiedetään toisemme lasten harrastuksen kautta, mut ei olla koskaan puhuttu. Viesiteltiin silloin harvakseltaan ja oli puhetta tapaamisesta, mutta asia jäi (poistuin Tinderistä) ja aina kun randomisti näemme hän moikkaa ja katse on tosi lämmin. Ollaan facekavereita ja hän tykkää aina mun päivityksistä. Mut arki on molemmilla kiireistä ja yhteistä aikaa on vaikea löytää. Nyt sitten päätin kokeilla kepillä jäätä kun harrastukset on vielä tauolla, kysyin jos nähtäisiin ja hän vastasi että se sopii ja missä nähtäis. Yllätyin ettei hän tyrmännyt ideaa ja vastasin että ulkona tai voi tänne munkin luo tulla kun lapset eivät oo kotona. Kysyin milloin hänelle sopii ja vastasi että milloin vaan ja viestitellään aamulla. Kumpikaan ei viestitellyt aamulla ja iltapäivällä mä kysyin onko hänellä illalla ohjelmaa. Lähetti kuvan talkoista harrastuspaikasta.. ja kertoi että on talkoissa. Toivotin tsempit talkoisiin ja kokeillaan joku toinen päivä. Miten tässä pitäisi edetä? Vaikutrtaako mies siltä että mun pitää olla aloitteellinen?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi että hän on tod.näk. täysin kokematon treffirintamalla voi kyllä vaikuttaa asiaan.. Ei osaa/uskalla ehdottaa mitään. Tuntusiko sitten vähän friikiltä jos vielä kerran ehdotan esim viikon päästä.. Joudutaan kuitenkin näkemään toisemme siellä harrastuksen parissa..

ap

Friikiltä :D? Aika helposti tuntuvat naiset lannistuvan... Hänhän on jo ilmoittanut haluavansa nähdä sinut. Sovitte viestittelevänne aamulla, mutta sinusta ei ikinä kuulunut mitään ja hän hämmentyneenä sopi sitten muuta siksi päiväksi. Kyllä se nyt ihan suoraan sanoen on sinun harteillasi viedä loppuun se minkä itse aloitit.

Vierailija
22/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi tulkitsin sen viestitellään aamulla niin että hän viestittelee aamulla, kun itse niin kirjoitti. Lisäks mä kirjoitin viimeisen viestin jossa toivotin tsempit talkoisiin ja kokeillaan joku toinen päivä uusiks. Siihen ei vastannut mitään.. Ehkä olis voinut vastata vaikka kiitos ja näin tehdään tai jotain.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä niin kärkkäästi vaaditaan että aloittajan olisi pitänyt laittaa vielä aamullaKIN viestiä. Miksi mies oli passiivinen, vaikka itse kuitenkin sanoi että viestitellään. Eikö silloin voisi ajatella että mies voisi laittaa viestiä milloin hänelle sopisi tapaaminen? Vai ajattelenko vain kilttinä miehenä liikaa?

Vierailija
24/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse viestittelyistä, niin parempikin ettei hullaannu. Muuten hullaannutaan mielikuvaan. Jos viesteissä synkkaa, niin tapaa ja katsoo sitten tuleeko jatkoa. Pahimpia on nämä epämääräiset mukasopimiset. Voiko sopia muuta vai pitääkö odottaa treffipäivää varuiksi? Jos halutaan nähdä, niin sovitaan reilusti aika, paikka ja ohjelma. 

Vierailija
25/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole head over heels. He's not that into you. Sama suomeksi: mies ei ole erityisen kiinnostunut. Mutta et sinäkään hommaa oikein hoitanut, kun et laittanut aamulla viestiä.

Anna olla, ei tuosta mitään tule.

Hohhoijaa... Mies matchaa tinderissä ja tykkää fb-kuvista. On täysin selvää, että hän on ainakin kiinnostunut. Nyt on enää kyse sinun omasta selkärangasta pääsettekö ikinä niille treffeille joita itse ehdotit.

Mietipä jos joku mies kysyisi sinua treffeille ja vastaisit myöntävästi. Tämän jälkeen hän ei kuitenkaan enää ehdottaisi mitään tarkempaa ajankohtaa ja muuttuisi täysin passiiviseksi. Pitäisitkö kyseistä miestä hieman outona? Niinpä..

Vierailija
26/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi tulkitsin sen viestitellään aamulla niin että hän viestittelee aamulla, kun itse niin kirjoitti. Lisäks mä kirjoitin viimeisen viestin jossa toivotin tsempit talkoisiin ja kokeillaan joku toinen päivä uusiks. Siihen ei vastannut mitään.. Ehkä olis voinut vastata vaikka kiitos ja näin tehdään tai jotain.

ap

Tai hän on siellä talkoissa, eikä selaile luuriaan. 

Vierailija
27/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kommentoijat outoja, ei voi muuta sanoa. Taidatte olla niitä passiivisia miehiä?

Vierailija
28/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh vai että nainen teki aloitteen, aivan mahtavaa. Ap on ihan uskomaton.

Vierailija
29/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia miehille ei kannata olla liian aloitteellinen.... nähty niin monet kerrat, ei siitä vaan tule yhtään mitään.

Vierailija
30/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisään vielä että outoa kun vastasi että milloin vaan ja sit ei kuitenkaan sopinut.. Voisiko se olla niin että odotti mun viestiä.. Mä ymmärsin siitä viestitellään aamulla että hän laittaa viestiä.

ap[/quo

Juu minäkin ymmärtäisin miehen viestin ( ” viestitellään aamulla) niin että mies laittaisi viestiä.

Miksi ap:n olisi pitänyt laittaa aamulla aloitteellisesti viestiä miehelle? Mitä ap: n sitten muka olisi pitänyt kirjoittaa? Hänhän jo kysyi, että tavattaisiko ja että milloin miehelle tapaaminen sopisi.

” Viestitellään aamulla” tulkitsisin niin että miehellä on juuri nyt tällähetkellä muuta tekemistä. Eli jos ” Marko” sanoo että palataan asiaan silloin ja silloin, on Markon tehtävä aloittaa viestittely tuolloin sovittuna aikana.

Miksi ap:n pitäisi kokoajan pommittaa miestä?

Miksi mies sanoi että viestitellään aamulla? Ensin vastasi että tapaaminen käy koska vain, miksi siis mies ei ehottanut samantien ajankohtaa tapaamiselle vaan sanoi että viestitellään aamulla? Sitten ei kuitenkaan.m viestittele.

Minä antaisin olla. Älä ap enää laita mitään viestiä

Vierailija
31/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia miehille ei kannata olla liian aloitteellinen.... nähty niin monet kerrat, ei siitä vaan tule yhtään mitään.

Ei taida tässäkään asiassa olle mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Osa ihmisistä ei halua sopia paljon etukäteen ja osa ihmisistä ei ole nettiviestittelykumppanistaan, niin kiinnostunut. 

Vierailija
32/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin itsekin vähän ajattelin että pallo on nyt hänellä, hän varmasti nyt tietää että olen kiinnostunut ja halukas tapaamaan. Mies on ollut exänsä kanssa naimisissa 18-vuotiaasta asti (on nyt 40 v) ja vaikuttaa ehkä näissä asioissa hieman ujolta.. ex vaimo oli määrätietoinen ja voimakasluonteinen, tää mies ei oo varmaan tottunut edes deittailuun. Mutta saitteko silti sen käsityksen että hän mahdollisesti haluaisi treffata? Tai kuvittelenko vaan

Ap

Turhaan yrität keksiä tähän jotain teorioita. Valitettavasti on niin, että jos mies haluaa tavata, hän kyllä järjestää asian. Älä tuhlaa tähän aikaa. Olet tehnyt suoran ehdotuksen ja hänelle ilmaantui muuta tekemistä. Mies palaa kyllä asiaa, jos haluaa tavata.

Vierailija
33/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itsekin vähän ajattelin että pallo on nyt hänellä, hän varmasti nyt tietää että olen kiinnostunut ja halukas tapaamaan. Mies on ollut exänsä kanssa naimisissa 18-vuotiaasta asti (on nyt 40 v) ja vaikuttaa ehkä näissä asioissa hieman ujolta.. ex vaimo oli määrätietoinen ja voimakasluonteinen, tää mies ei oo varmaan tottunut edes deittailuun. Mutta saitteko silti sen käsityksen että hän mahdollisesti haluaisi treffata? Tai kuvittelenko vaan

Ap

Kuvittelet ihan liikaa. Nuo ex-vaimon aiheuttamat "traumat" ja miehen jääminen vässykkätasolle vaimon takia ovat yhtä sontapuhetta. Älä rupea kehittelemään tuollaisia ajatuskuvioita päässäsi. Kyllä kiinnostunut mies tarttuu tuumasta toimeen joka tapauksessa!

Jos selittelet jo nyt kaiken edulliseksi miehen puolesta, tulet jatkossakin sietämään huonoa käytöstä. Sinusta tulee se suhteen eteenpäin vievä voima. Siis jollei mies nyt itse ryhdisty ja ota yhteyttä. Älä siis oleta liikoja äläkä luo liikaa odotuksiakaan.

Tämän viestin alkuosan allekirjoitan täysin. Oma kahdenkymmenen vuoden suhteesta eronnut mieheni on monella tasolla ihmissuhteissa "vässykkämäinen", mutta ei tapailussaan minun kanssani.

Voi olla, että jos olisin jäänyt odottamaan treffikutsua, toista tapaamista, aloitetta seksiin jne, olisin saanut odotella kuukausia. Mutta kun itsekin olin aktiivinen, kuten apkin nyt on ollut, syntyi tulosta nopeasti.

Kyllä luonto tikanpojan puuhun ajaa, ainakin jos puu edessä seisoo. Kyllä vässykämpikin todellakin osaa ainakin aloitteisiin tarttua, jos kiinnostusta on.

Vierailija
34/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, suurin osa aloitteista tulee menemään metsään ja monesti tunnet myös häpeää. Tämä on se täysin normaali aloitteentekijän riski, jota ainakin lukemani mukaan on naisten ilmeisen vaikea käsitellä.

Vierailija
35/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koko elämän riittänyt ehdokkaita ja ihailijoita, mutta jos olen itse ollut aloitteelinen, ei jutusta ole tullut mitään. Jostain syystä se vaan on näin.

Tietenkin voi tehdä tollasen ehdotuksen kuin ap, siinä voi sitten mahdollisesti ujokin mies uskaltautua toimimaan. Jos mies olisi kiinnostunut, hän olisi järjestänyt aikaa, palannut asiaan viestillä ja ehdottanut uutta tapaamista, koska tuli muuta menoa. Näin toimivat naiset myös. Hyvä kun pyysit ja testasit, nyt eteenpäin.

Vierailija
36/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tai hän on siellä talkoissa, eikä selaile luuriaan. 

Selailisi kyllä jos olisi kiinnostunut ja haluaisi tavata. Tuo on torjunta kohteliaasti, kannattaa antaa olla.

Vierailija
37/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kommunikaatio-ongelmia on jo aluksi noin paljon niin en myöskään usko, että tulisi onnellista loppua. Kiinnostunut mies olisi jo ehdottanut tapaamisaikaa.

Vierailija
38/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko te naiset oikeasti edes olla aktiivisia toimijoita omissa elämissänne? Kuulostaa kovin vastuunpakoilulta ja itsensä pelkäksi objektiksi alentamiselta, kun lukee näitä samoja juttuja kerta toisensa jälkeen, joissa naisen vienon hymyn tulisi riittää siihen, että mies ottaa ohjat käsiinsä ja järjestää naiselle ne hänen toivomansa treffit alusta loppuun.

Aika konservatiivisia ja ummehtuneen vanhanaikaisia arvoja tuntuu moni yhä tosiasiassa kannattavan.

Vierailija
39/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole deittaillut, niin eihän hän osaa näitä pelisääntöjä, miten on mihinkin vastattava ja milloin on otettava itse yhteyttä ja milloin jäätävä odottaman toisen aloitetta.

Mikäli haluat oikeasti tuon miehen kanssa treffata, sanot sille jämptin ajan, vaikka että tuletko huomenna klo 18 iltakahville. Ei mitään "katellaan" tai "viestitellään" tai muutakaan roikkumaanjättämistä. 

Mies saattaa hyvinkin ilmaantua "kahveille" jos tarpeeksi pyytelet, mutta seksin toivossa. Ei kannata ehdotella tapaamista kotona, jos et pelkkää seksisuhdetta halua. Nyt annat olla ja menet reippaana harrastukseen kuin ei mitään. Elämä jatkuu ja tulee joku uusi ja kiinnostunut tilalle.

Tietenkin hyvin hypoteettisesti voi olla että mies on superujo tai eksän traumauttama, mutta todellako haluaisit sellaisen vässykän kanssa olla? Enkä usko, että ton ikäöinen mies ei tajua, että viesteihin vastataan ja tapaamisista pidetään kiinni.

Ap et ole tehnyt mitään väärää, eikä mokannut, mies ei vaan jostain syystä ole kovin kiinnostunut. Ei tarkoita että sussa on joku vika.

Vierailija
40/77 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatteko te naiset oikeasti edes olla aktiivisia toimijoita omissa elämissänne? Kuulostaa kovin vastuunpakoilulta ja itsensä pelkäksi objektiksi alentamiselta, kun lukee näitä samoja juttuja kerta toisensa jälkeen, joissa naisen vienon hymyn tulisi riittää siihen, että mies ottaa ohjat käsiinsä ja järjestää naiselle ne hänen toivomansa treffit alusta loppuun.

Aika konservatiivisia ja ummehtuneen vanhanaikaisia arvoja tuntuu moni yhä tosiasiassa kannattavan.

Naisilla on ihan riittävästi tekemistä, vastuuta, velvollisuuksia ja huolia jo muutenkin. Miksi naisten pitäisi hoitaa aivan kaikki? Myös treffielämässä? Mikä rooli miehelle jää? Pikkupojan rooli? Pikkupojan, joka odottaa äitiä?

Ei kiitos. Naiset, älkää menkö tähän ansaan, että ollaksenne "tarpeeksi hyviä ja itsenäisiä naisia" teidän pitää hoitaa kaikki kädestä pitäen miesten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän