Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä pystytte jäämään kotiin vanhenpainrahakauden jälkeen? Miten kukaan voi selvitä 294, 28e kk-tuloilla?

Vierailija
04.07.2006 |

Olen aina kuvitellut, että hoidan lapseni 2-3 vuotiaaksi asti kotona. Nyt kun raskaus suunnitteilla, olen järkyttynyt! Vanhenpainrahakaudelta saan rahaa n. 1200e / kk ja sen jälkeen putoan tuolle vajaalle kolmellesadalle eurolle. Taitaa meidän lasta kutsua päivähoito jo varhain :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain n. tonnin kuussa + vielä kotihoidontuki:-)

Vierailija
2/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuitenkin käteen noin 850 lapsilisän kanssa ja on sekin kivempi ku alle 300 !!

Vierailija
4/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on nyt 3,5v ja kuopus tasan 1v ja kotona olen ollut koko ajan. Tulot on nyt huimat kotihoidontuki + kuntalisä 200 e, näitä saa kunnes kuopus on 1,5 v. Sitten alkaakin jo käydä tiukaksi, ei sillä 300e:lla / kk tosiaan kunnolla elä, kun on auto- ja asuntolainat ja muut, eikä miehenkään palkka päätä huimaa.

Vierailija
5/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainrahakauden jälkeen.

Vierailija
6/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki oli selkeästi korkeampi.

Vierailija
7/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko se sitten niin, että vanhempainrahakauden aikana sekä kotihoitotuenaikana saa tehdä keikkatyötä lauantaisin ja sunnuntaisin ja ne eivät vaikuta tukiin?

Vierailija
8/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies perheen elättäköön =)

Vierailija
9/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tervetuloa tähän maailmaan.

Ajattelepa kun lapsia on useampi kuin se yksi, eikä täällä Suomessa merkkaa verotuksessakaan mitään se, että tienaajia on vain yksi työssäkäyvä aikuinen...eikä tuo päivähoitokaan mitään edullista ole, paitsi tietenkin niille, joilla nyt ei ole rahaa muutenkaan mihinkään...

Itseäni ainakin suuresti ärsyttää ihmiset, jotka suureen ääneen arvostelevat toisten tekemiä valintoja ja ovat sitä mieltä, että on vain yksi ainoa oikea tapa toimia.

Vierailija
10/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan kelalta asumistukea ja sossusta jotain rahaa myös. En tiedä mitä kun on ensimmäinen kuukausi menossa...

Vierailija
11/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee mikä tulee, sanoisin. Mitä suurempi palkka, sitä suuremmat menot. Meillä on yhtä vähän rahaa nyt kun olen kotona kuin silloin kun olin töissä. Niin se vaan on...

Vierailija
12/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat säästöt ja mies auttavat :)

Vierailija
13/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon äitiysrahan loppumiseen. Aloin säästämään työssä ollessani ja säästin vielä äitiysrahoistakin. Totuin samalla elämään niukemmin jo edeltä käsin. Myin sitten rahastot kun äitiysloma loppui.

Vierailija
14/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa jo valmiiksi. Olen aikoinani työskennellyt vuosia päiväkodissa ja nähnyt sen touhun. Mielestäni pienen lapsen " oikea" hoitopaikka on koti, mutta näemmä tämä yhteiskunta ei sihen tue. Mua oikeesti itkettää jo etukäteen viedä alle 1-vuotias kodin ulkopuolelle hoitoon :(

Vierailija
15/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan menee 1000e /kk, joten miehen tuloilla ( käteen 2000e/kk) ei makseta sitä+muuta elämistä. Pakko mennä töihin.

Vierailija
16/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se menee mikä tulee, sanoisin. Mitä suurempi palkka, sitä suuremmat menot. Meillä on yhtä vähän rahaa nyt kun olen kotona kuin silloin kun olin töissä. Niin se vaan on...

Meilläkään ei miehellä ole huipputulot, muttei mikään minimipalkkakaan. Eikä jouduta ihan hulluna tinkimäänkään. Asuntovelkaakin on. Mies arvostaa sitä, että lapset kotihoidossa, nyt jo kolme. Ja mulla hyvä koulutusta vastaava (FM) työpaikka, johon teen iltakeikkoja ihan mielenvirkistykseksi. Se on ihan vaan miten asennoituu ja mitä pitää tärkeänä. Itse koen eläväni nyt onnelista aikaa, ja se heijastuu niin lapsiin kuin mieheenkin.

Vierailija
17/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin pärjätään silti, vaikka mieskin tienaa heikonlaisesti. Emme ole koskaan tottuneet suuriin tuloihin, niin elämä hymyilee =D

Vierailija
18/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos duuni olisi ihan paska, niin ehkä sitten voisi harkita. Onneksi miehellä on hyvä palkka, niin voi olla ainakin siihen asti kotona, kun lapsi täyttää vuoden. Tuskinpa olen pidempään.

Vierailija
19/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. yks jolla ei ole työtä mihin palata vanhempainloman jälkeen.

Vierailija
20/39 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontukea voi saada yhtäaikaa työttömyyspäivärahan kanssa mutta kun ansiosidonnaisen päivärahan määrää se pienentää. Mahdollinen kotihoidontuen kuntalisä ei vähennä edes asiosidonnaista päivärahaa.